Koekblik terreur

Zou misschien stap 1 moeten zijn: zorg voor ontspanning?
Dat lijkt mij een goede oplossing ja.
Daarbij denk ik aan, geen borden 70 en werk aan de weg terwijl er niet wordt gewerkt.
( is wel lekker vangen, boete 2x zo hoog )
Geen waardeloze campagnes als; I love 80 of word geen slaaprijder.
Geen onnodig knipperende matrixborden als het net even drukker is dan normaal.
Trajectcontroles en 75% van de flitspalen in de ban.
Borden scherpe bocht alleen daar plaasten waar bochten ook echt scherp zijn.
Meer aandacht voor incompetentie.

Word ik redelijk ontspannen van :)
 
Persoonlijke observatie: Matrixborden veroorzaken files.

Verder, ach, je moet je zo opwinden. Ik wil altijd wel lekker doorrijden, maar ik ben ook niet te beroerd om andere die in willen voegen of zich klem rijden ertussen te laten hoor.

Je bent op een motor zo klein, dat er bijna altijd wel een gaatje is om er langs te kunnen. Vanochtend heb ik ook 2 flapdrollen rechts ingehaald die eindeloos links bleven hangen. Wat kan mij het nou schelen dat dat niet mag.

Een jaar of zo geleden kreeg ik een bon voor rechts inhalen, en die agent vroeg of ik het nou niet meer zou doen. Mijn antwoord was, dat als het bij 1 bon per 2 jaar bleef, ik lekker rechts zou blijven inhalen.

Inhalen over de vluchtstrook deed ik voorheen wel regelmatig, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Met 100km woon-werk verkeer per dag wordt je vanzelf wat rustiger.

Een tijdje terug ergerde ik me wel dood aan 2 motorrijders op klaverblad Resse (bij Arnhem). Ik dacht op weg naar huis even 1 bochtje lekker te kunnen sturen, komen er vanaf het klaverblad 2 knalrode Ducati's aan, met berijders in bijpassend rood Ducati leer, dus ik denk ik laat ze even voor, en sluit achteraan want ze gaan waarschijnlijk een stuk harder dan ik. Nu haal ik met mijn bejaarde toerbuffeltje die bocht gemakkelijk met 90km/h, en ik weet zeker dat de sportieve rijders met dito motoren hier het met 110+ kunnen halen, maar deze twee snelheidsduivels reden met een duizelingwekkende snelheid van 55km/h over een perfect droog en warm klaverblad. En nee, ze waren niet aan het verkennen, want onderaan gingen ze er op het rechte stuk met een noodgang vandoor.

Dus... het zijn niet alleen de koekblikkers waar je je aan kunt ergeren...
 
Voor sommigen wel inderdaad. Maar het heeft ook te maken met rechts houden, waar mogelijk en niet op de middelste strook blijven hangen. Misschien is afstand houden tijdens het inhalen ook wel zoiets en niet meteen bang zijn, dat er een keer iemand voor schuift.

Eigenlijk is het huftergedrag en egocentriciteit die tot deze problemen leiden. En een keer wat minder hard rijden, wat WMB ook terecht zegt.

Ikzelf rijd bewust woon-werk op een choppertje. Lekker met 110 / 120 van Breda naar Rotterdam. Ik rij ontspannen en zie mensen super gestrest overal tussendoor proberen te knallen. Zou misschien stap 1 moeten zijn: zorg voor ontspanning?

Mee eens. Ontspanning. Ik zit sowieso altijd ontspannen op de motor. Of ik nu snel rij, of langzaam. En zie zelf ook een hoop gefrustreerde mensen die koste wat het koste een plaatsje moeten winnen op dat laagje asfalt.

Misschien moet men meer Sloggi reclames langs de snelwegen zetten. Als je dan in de file staat, heb je tenminste wat om naar (uit) te kijken. Uiteraard helaas voor de motorrijders, maargoed wij kunnen weer ontspannen tussen de file doorrijden.

:+
 
voorbeeld:
slaaprijder.jpg
 
"Koekblik-terreur" vind ik persoonlijk overdreven.
Het verkeer draait niet alleen om de motorfietser, al denkt de gemiddelde MF-er van wel.
Wat naar mijn mening wel naar terreur neigt, is het aantal beperkende verkeersregels, zoals die doorgetrokken strepen, inhaalverboden, 30-50-0 kilometerzones, de vele (flits)controles en torenhoge boetes, waar je tegenwoordig rekening mee moet houden.
Hierdoor heb je meer last van langzaam verkeer, zoals TS beschrijft.
Knalde je vroeger soepel erlangs op je motor, zit je nu met een verveeld gezicht en een slap handje met <60km p/u erachter te sukkelen tot je over 12 kilometer weer een 2e baan erbij krijgt, zodat je er voorbij kan -O-
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me toch dat je wel ziet dat er een vrachtwagen staat :?
Helaas is de helft van de tijd niet eens een vluchtstrook aanwezig want dat is dan opeens spitsstrook :X leuk als je panne krijgt.
dat zou je denken.
vorig jaar op de A50 is er een collega doodgereden die aan het werk was.
2 vrachtwagens rijden naast elkaar omdat de een de ander inhaald.
gastje met scheef petje (je weet wat ik bedoel) haald ze in over de vluchtstrook knalt op haar bus die de berm in schiet en over haar heen rijd........

Je zou toch denken dat je een bestel bus ook wel ziet staan........
vluchtstrook rijden is onacceptabel :( :( :(
 
e bent op een motor zo klein, dat er bijna altijd wel een gaatje is om er langs te kunnen. Vanochtend heb ik ook 2 flapdrollen rechts ingehaald die eindeloos links bleven hangen. Wat kan mij het nou schelen dat dat niet mag.

Kijk, en daar ligt nu het probleem..... Er zijn veel meer sukkels die er zo over denken, daarom gaat het af en toe fout, en soms heel erg fout!! :]
 
Nou had er vandaag weer flink de pest in. idioten die dus 70 gaan rijden ipv 80 en op stukken waar je dus niet mag inhalen. Dan loop ik mezelf zo te irriteren :( Dus zodra ik er wel voorbij mag, gaat het gas er volop (indien het verkeer het toelaat off course).
 
Dat soort gedrag is niet alleen irritant op de motor maar ook in de auto. Zeker die fossielen die met 75 invoegen op een 120km snelweg. Niet alleen irritant maar ook bloedlink, ik ga er dan ook rechts voorbij en benut de hele invoegstrook. Asociaal? Misschien maar als iemand met 120 in mijn achterkant komt ben ik dat maar liever. Het mooiste is dat die gasten dan nog seinen ook. Zucht de omgekeerde wereld.
 
"Als" we met z'n allen nou dit trage rijden 2 jaar volhouden dan zijn de palen misschien weg... geen inkomen dus misschien de palen weg...

Ik wordt er ook niet vrolijk van ( trage rijders ) maar ga er snel voorbij indien mogelijk.

Maar ja... utopie, die palen zullen vast wel blijven....

en remmen en optrekken heeft ook een voordeel, je verbruikt meer... je tankt meer...

meer accijns en BTW in de staatskas....

zucht.....
 
dat vrachtauto's elkaar in halen heb ik totaal geen bezwaar tegen, waar ik me kapot aan erger is dat dat altijd met een minimaal snelheidsverschil gaat van 1 tot 5 kilometer per uur waardoor er soms wel een kilometer voorbij gaat voordat men er langs is.

Als de rechtsrijdende vrachtauto nou gewoon eens een paar tellen van zijn gas gaat, dan gaat het inhalen veel sneller en soepeler.

Dat laatste klopt, en dat doe ik zelf ook altijd wanneer ik wordt ingehaald.
Dan laat ik hem ff terugzakken naar 85 en dan is m'n "collega" er zo voorbij.

Maar wat het eerste betreft:
Dat kleine snelheidsverschil met inhalen is te wijten aan het feit dat een vrachtwagen niet sneller kan door de snelheidsbegrenzer (en die is er niet gekomen op verzoek van de transportbranche kan ik je melden).
Maar erger je je dan ook kapot aan die koekblikken die elkaar met een snelheidsverschil van 2 km/h inhalen???
Die kunnen wel harder maar die doen het niet... ;)
 
"Koekblik-terreur" vind ik persoonlijk overdreven.
Het verkeer draait niet alleen om de motorfietser, al denkt de gemiddelde MF-er van wel.
Wat naar mijn mening wel naar terreur neigt, is het aantal beperkende verkeersregels, zoals die doorgetrokken strepen, inhaalverboden, 30-50-0 kilometerzones, de vele (flits)controles en torenhoge boetes, waar je tegenwoordig rekening mee moet houden.
Hierdoor heb je meer last van langzaam verkeer, zoals TS beschrijft.
Knalde je vroeger soepel erlangs op je motor, zit je nu met een verveeld gezicht en een slap handje met <60km p/u erachter te sukkelen tot je over 12 kilometer weer een 2e baan erbij krijgt, zodat je er voorbij kan -O-


Daar ben ik het helemaal mee eens.
 
Koekblik terreur is een naam die is ontstaan nadat ik vol frustratie en woede terug kwam van een ritje dat was bedoeld voor een rustig een ontspanningsritje te maken. en als ik gewoon even lekker rustig wil rijden dan hoef ik geen 100 over de 80 wegen dan cruise ik lekker 80 over de 80 wegen maar dat wordt me simpelweg onmogelijk gemaakt...

Ik ben vandaag op mijn appie scooter naar het werk gegaan en je raad het al met mij 60kmph haal ik aan de lopende band autos op de 80 wegen naast me in.
 
Koekblik terreur is een naam die is ontstaan nadat ik vol frustratie en woede terug kwam van een ritje dat was bedoeld voor een rustig een ontspanningsritje te maken. en als ik gewoon even lekker rustig wil rijden dan hoef ik geen 100 over de 80 wegen dan cruise ik lekker 80 over de 80 wegen maar dat wordt me simpelweg onmogelijk gemaakt...

Ik ben vandaag op mijn appie scooter naar het werk gegaan en je raad het al met mij 60kmph haal ik aan de lopende band autos op de 80 wegen naast me in.

Pas je wel op dat je niet een auto van "wegmisbruikers" in haalt O-)



;)
 
Dat soort gedrag is niet alleen irritant op de motor maar ook in de auto. Zeker die fossielen die met 75 invoegen op een 120km snelweg. Niet alleen irritant maar ook bloedlink, ik ga er dan ook rechts voorbij en benut de hele invoegstrook. Asociaal? Misschien maar als iemand met 120 in mijn achterkant komt ben ik dat maar liever. Het mooiste is dat die gasten dan nog seinen ook. Zucht de omgekeerde wereld.
Rechts inhalen is in geval van een blokmarkering toegestaan dus niet asociaal ;)
Je dient echter wel rekening met bepaalde gevaren te houden als het een gecombineerde invoegstrook betreft. ( dus waar je ook kunt uitvoegen )
 
Veel blikbestuurders weten dit niet, maar ik doe het ook altijd gewoon erlangs niet zitten te slakken.
 
In de auto erger ik me er al helemaal niet meer aan, lekker muziekje cruise control en 1 1/2 uur eerder van huis weg.

Met de motor paar keer terug schakelen, en voorbij.
 
Ik heb alle rijbewijzen, en rij regelmatig motor, auto en vrachtwagen.
Op de motor heb ik last van "blikbestuurders" die mij niet opmerken. In de auto heb ik last van motorrijders die me aan alle kanten inhalen. Als vrachtwagenchaufeur ben ik lekker de grootste :)

Ik heb er voor gekozen om niet meer boos te worden op het gedrag van andere weggebruikers, met als doel minder stress.. het blijft mensenwerk.

O ja: als je hard wilt rijden, dan is het beter om naar een ander land te verhuizen.
 
Moet je maar is in Belgie komen rijden. Hier is de regel dat je overal 15 tot 20 km sneller rijdt dan toegelaten, en niemand die ervan opkijkt! :]
Als je in belgie 15 tot 20 km te hard rijd valt je achterwiel eruit van de ellendige infrastuctuur en om de 10 meter een put deksel :+

Maar ik vind het inderdaad een goede regel die toch meestal wel 70% van de mensen toepast op de weg en dat is gemiddeld 10 km harder rijden, alleen die 30%... vooral op ZONDAG!!@@@ '(
 
af en toe op Flight forum wel last van ja, auto's die je bijna van de weg rijden als je uit een bocht komt, of mensen die zich aan de max snelheid houden. Maar soms is het maar goed ook, want op dat stuk zit je snel op motor invorderings snelheden, zelfs met 25KW

Op het flightforum hoor je gewoon rekening te houden met de automobilisten die daar rijden.. je kan niet van ze verwachten dat ze aan de kant gaan omdat jij daar kd's wil maken hè.. :)

En helaas gaat dat waarschijnlijk ook snel afgelopen zijn aangezien ze druk bezig zijn te bedenken wat voor snelheidsremmers daar komen. ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan