Koekblik terreur

Ik heb er in mijn eend minder last van als op de motor.
Al erger ik me wel kapot als ik met mijn eend makkelijk op de snelweg mensen langs rechts kan inhalen (optreksnelheid 0-100 in 26 seconden) - en dat doe ik dan ook met een dikke grijns op mijn snoet })
Oplossing: een oude enfield kopen *O* *O* *O*
(staat ernstig op mijn verlanglijstje)
 
Laatst bewerkt:
Dit is heel herkenbaar, maak het vaak mee op de dijk tussen Zwolle en Deventer (en ook terug). Er zijn een paar plekker waar je mag inhalen, maar dat duurt zooooooooo lang.

Kijk, als ze gewoon 80 rijden, is er niets aan de hand. Maar gebeurde vanmorgen ook weer, ging d'r weer één 70 rijden en vraag me niet waarom.
 
Ik heb al besloten dat ik naar het buitenland ga verhuizen als ik mijn diploma heb en een beetje poen heb opgebouwd.
Dus het noorden is al geen optie meer :P
 
Eigenlijk toch nog beter dan wat ik eergisteren voorhad. Ik rijd uiterst links 120 waar je eigenlijk maar 100 mag, voor rijdt nog een rijtje blikken. Ik hou meer dan genoeg afstand, tis druk en ik ben liever safe dan sorry.

Ineens komt er eentje in iets duur Duits blikkigs aangevlogen met flitsende koplampen en voor ik het wist had hij me via een piepklein gaatje langs rechts ingehaald en smeet hem er pal voor. Ik moet alles dichtgooien en -ik kon het niet laten- mijn gehandschoende middelvinger ging de lucht in, gevolgd door een "toktok"-gebaar tegen mijn helm. Dat was goed voor een "1-2-3 remtest!"-actie van de debiele voorligger. Misschien had ik hem verdiend. Was wel goed voor een instant adrenalinerush. -O-

Vervolgens laat hij zich afzakken, komt tussen twee baanvakken naast mij rijden, drukt me tegen het middenbermbeton, dus ik geef maximaal gas. Iets later laat smijt hij zijn dik blik er weer voor, doet weer de noodremtest en gaat vervolgens als een idioot slalommen over de drukke ring want hij had bijna zijn uitrit gemist...

Ik wens hem een enge diarree en vervolgens een goed afkickprogramma voor, want die vent was duidelijk zo haai als een haai... -O-
Je ziet dit soort gedopeerde gasten steeds vaker op de weg. Dan liever te traag als jet mij vraagt... :(
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede motorrijders.

Ik ben vandaag/gister/eergister enz enz enz, een stuk geweest rijden en ik begin een ophoping te zien van een gruwelijk probleem.
Ik wil dit syndroom/probleem graag noemen: Chronische langzameritus koekblikkus.
. . . .


_O- _O- _O-
 
waar woon je ergens?

in Limburg zijn toch best wegen te vinden waar je in een half uur geen auto tegenkomt.
Als je toch voor je plezier rijd...
 
Ik heb overwogen om naar Nevada te verhuizen. Kan je alle kanten opblazen zonder ook maar iets tegen te komen. Ideaal gewoon. EN niet te vergeten; flitspaal vrij. En ach...die zandvlakte moet je dan maar voor lief nemen.
 

Moraal van dit verhaal laat sneller verkeer voor.

@ Daf400.

Ik ga in het weekend ook meestal naar luxemburg omdat je daar wel lekker kan rijden als je daar 110 rijdt in een 90 zone knallen ze je met 150 voorbij limburg is niet zo leeg als het lijkt.
 
Die trend zie je in Noorwegen ook. Daar zijn de boetes enorm en rijdt iedereen standaard minstens 10km te langzaam. Kan erg frustrerend zijn. Wat wel scheelt is dat daar 25% minder mensen wonen, dus in de spits heb je maar 5 auto's voor je.
 
Eigenlijk toch nog beter dan wat ik eergisteren voorhad. Ik rijd uiterst links 120 waar je eigenlijk maar 100 mag, voor rijdt nog een rijtje blikken. Ik hou meer dan genoeg afstand, tis druk en ik ben liever safe dan sorry.

Ineens komt er eentje in iets duur Duits blikkigs aangevlogen met flitsende koplampen en voor ik het wist had hij me via een piepklein gaatje langs rechts ingehaald en smeet hem er pal voor. Ik moet alles dichtgooien en -ik kon het niet laten- mijn gehandschoende middelvinger ging de lucht in, gevolgd door een "toktok"-gebaar tegen mijn helm. Dat was goed voor een "1-2-3 remtest!"-actie van de debiele voorligger. Misschien had ik hem verdiend. Was wel goed voor een instant adrenalinerush. -O-

Vervolgens laat hij zich afzakken, komt tussen twee baanvakken naast mij rijden, drukt me tegen het middenbermbeton, dus ik geef maximaal gas. Iets later laat smijt hij zijn dik blik er weer voor, doet weer de noodremtest en gaat vervolgens als een idioot slalommen over de drukke ring want hij had bijna zijn uitrit gemist...

Ik wens hem een enge diarree en vervolgens een goed afkickprogramma voor, want die vent was duidelijk zo haai als een haai... -O-
Je ziet dit soort gedopeerde gasten steeds vaker op de weg. Dan liever te traag als jet mij vraagt... :(
Ik had zn kenteken genoteerd en aangifte gedaan. Of ik had m tot aan zn voordeur gevolgd. Wat een M O N G O O L !!! |( |(

En als ze al niet al een debiel rijden of te langzaam of wat dan ook....dan heb je ook nog van die idioten die het niet kunnen hebben dat je op de motor iets meer opties hebt in het verkeer. Die gaan dan lekker met de wielen tegen de middenstreep staan zodat je niet door kan rijden tussen de file door of naar het verkeerslicht.
 
Buiten dat t aso is, dr zal net n vrachtwagen staan met pech.....:?
Laatst twee vrachtauto's elkaar inhalen met 2 km verschil in een lange bocht naar rechts op de A2.
Kon je de hele vluchstrook ver voorbij de vrachtauto's al zien dat er niks stond.
Er achter hangen doe ik niet graag ( ivm met klapbanden of gruis )en afzakken vond ik ook geen optie, het blijft tenslotte een snelweg.
Ben ik er toch even rechts langs gesniekt.
 
Laatst twee vrachtauto's elkaar inhalen met 2 km verschil in een lange bocht naar rechts op de A2.
Kon je de hele vluchstrook ver voorbij de vrachtauto's al zien dat er niks stond.
Er achter hangen doe ik niet graag ( ivm met klapbanden of gruis )en afzakken vond ik ook geen optie, het blijft tenslotte een snelweg.
Ben ik er toch even rechts langs gesniekt.

Uiteraard.... want op de vluchtstrook ligt géén rommel ;)
 
Yup Inderdaad JW, daar heb ik dus ook dagelijks last van :P en dan haal je ze in en dan gooie ze het stuur naar links, maar nog 10 jaartjes geduld.. dan hoop ik dat dat nieuwe rijden er zo langzaamerhand wel in zit bij de meeste mensen en dat de langzame generatie wat vaker de fiets pakt..

Anyway ik spreek je nog wel,

Oh trouwens, ze hebbe nu overal kiezelsteen wegen aangelegd rondom weert, echt vet kut!! eerst de mooie bochtencombinatie Thorn/Panheel. en nu ook nog Ell - Weert, en ze zijn ook al bezig in stramproy, dus laat die autos maar lekker langzaam rijden.. dit is mijn ergernis nummero uno
 
@TS: Je hebt gelijk, ik merk het ook.
En het wordt steeds erger.
Nergens kan je meer een normaal tempo aanhouden, de weg is vergeven van langzaam rijdende koekblikken.

Nou ben ik zelf chauffeur, zit de hele week voor m'n brood op de weg.
Je mag tegenwoordig op de snelweg haast nergens meer inhalen met de vrachtwagen, dit zogenaamd om de doorstroming van het verkeer te bevorderen. :X
Enig idee hoeveel koekblikken ik iedere dag met de vrachtwagen voorbij steek op de snelweg?
Ze rijden goddomme gewoon 70-80 op de snelweg of het doodnormaal is.
En wij die ons werk moeten doen mogen niet inhalen omdat het de doorstroming van het verkeer zou belemmeren... |(
 
Eigenlijk toch nog beter dan wat ik eergisteren voorhad. Ik rijd uiterst links 120 waar je eigenlijk maar 100 mag, voor rijdt nog een rijtje blikken. Ik hou meer dan genoeg afstand, tis druk en ik ben liever safe dan sorry.

Ineens komt er eentje in iets duur Duits blikkigs aangevlogen met flitsende koplampen en voor ik het wist had hij me via een piepklein gaatje langs rechts ingehaald en smeet hem er pal voor. Ik moet alles dichtgooien en -ik kon het niet laten- mijn gehandschoende middelvinger ging de lucht in, gevolgd door een "toktok"-gebaar tegen mijn helm. Dat was goed voor een "1-2-3 remtest!"-actie van de debiele voorligger. Misschien had ik hem verdiend. Was wel goed voor een instant adrenalinerush. -O-

Vervolgens laat hij zich afzakken, komt tussen twee baanvakken naast mij rijden, drukt me tegen het middenbermbeton, dus ik geef maximaal gas. Iets later laat smijt hij zijn dik blik er weer voor, doet weer de noodremtest en gaat vervolgens als een idioot slalommen over de drukke ring want hij had bijna zijn uitrit gemist...

Ik wens hem een enge diarree en vervolgens een goed afkickprogramma voor, want die vent was duidelijk zo haai als een haai... -O-
Je ziet dit soort gedopeerde gasten steeds vaker op de weg. Dan liever te traag als jet mij vraagt... :(

_O- Ja meid, volgende keer gewoon rechts aanhouden.
 
Laatst twee vrachtauto's elkaar inhalen met 2 km verschil in een lange bocht naar rechts op de A2.
Kon je de hele vluchstrook ver voorbij de vrachtauto's al zien dat er niks stond.
Er achter hangen doe ik niet graag ( ivm met klapbanden of gruis )en afzakken vond ik ook geen optie, het blijft tenslotte een snelweg.
Ben ik er toch even rechts langs gesniekt.

Wil nie zeggen dat ik n heilige ben, 20 jaar geleden dat soort geintjes ook uitgehaald, vooral in t vm Joegoslavie, omdat mijn blik veeeeel sneller was dan de gemiddelde Trabant aldaar :+
Alleen nu iets ouder en wijzer (hoop ik) dus probeer ik t te relativeren.....geniet ervan zolang t ken, tis zo voorbij.....
 
_O- Ja meid, volgende keer gewoon rechts aanhouden.
Druk verkeer (avondspits op de ring) en ik reed al 20 km sneller. Tweede keer dat hij hem ervoor smeet was toen ik naar rechts was gegaan. Was niet duidelijk uit mijn verhaal.

Maar fijn dat je blijkbaar dergelijk mongoolgedrag goedpraat. Zegt genoeg over jezelf.
 
Het wordt inderdaad steeds erger.

Als je als bejaarde koekblikker lekker langzaam wil cruisen, vind ik dat vaak prima. Maar, vanmorgen weer zo'n pindabrein meegemaakt die lekker langzaam links op een tweebaans 50km/uur per weg sukkelde. Overigens wel strak met 50 km/uur, dat wel.
Maar, 's morgens voor zessen is de veldwachter van Rotjeknor nog niet wakker, dus is 50 km/uur echt niet nodig.

Ik ben er dus maar rechts voorbijgegaan, dus deze super trage chopperrijder heeft nu ook het stempeltje "snelheidsmaniak".


Wat mij vooral opvalt is het enorme enthousiasme waarmee koekblikkers je op regeltjes moeten wijzen. Als er een loudmouth bezopen in de kroeg staat, kruipen ze allemaal stilletjes in hun schulpje. Maar als je 2 km/uur te snel rijdt, moet er direct aktie ondernomen worden om jou op dit bijzonder gevaarlijke gedrag te wijzen. En dat terwijl er voor snelheden tot 30 km/uur te snel een gedoogbeleid middels extra snelheidsbelasting geldt.
 
Moraal van dit verhaal laat sneller verkeer voor.

@ Daf400.

Ik ga in het weekend ook meestal naar luxemburg omdat je daar wel lekker kan rijden als je daar 110 rijdt in een 90 zone knallen ze je met 150 voorbij limburg is niet zo leeg als het lijkt.

ik weet wel hoe vol limburg is, rij er vaak genoeg :)
vandaar dat ik vroeg in welke hoek je woonde.
 
Ik vind het altijd weer 'geweldig' als je aan komt rijden voor een stoplicht met 2 banen, en er gaat dan een koekblikker met 's werelds snelste daihatsu 3 cilinder blik nog net ff voor je naar de linker baan. zodat ie dan 'snel' weg kan 'blazen'.

Ik denk dan toch altijd maar rustig:














GA V*RD*MME NAAR RECHTS ACHTERLIJKE SUFKOP! }) :X

maar goed, waar een wil is, is asfalt.. dus ik heb dr meestal nooit zoveel last van :)

en wat trage blikkers betreft, tja de een rijd nog langzamer dan de ander.. Zeer irritant, maarja wat doe je eraan.. :(
 
Laatst bewerkt:
Dit is heel herkenbaar, maak het vaak mee op de dijk tussen Zwolle en Deventer (en ook terug). Er zijn een paar plekker waar je mag inhalen, maar dat duurt zooooooooo lang.

Kijk, als ze gewoon 80 rijden, is er niets aan de hand. Maar gebeurde vanmorgen ook weer, ging d'r weer één 70 rijden en vraag me niet waarom.

waar het mag en waar het kan op die dijk. Ken die dijk onderhand wel uit m'n hoofd.
Je kan er op zoveel plekken makkelijk inhalen (zelfs met een koekblik). Je kan veel bochten al helemaal vooruit kijken, waarom zou ik dan niet even over die dubbel doorgetrokken streep inhalen.
Maar dat is puur weer die wildgroei van het inhaalverbod. Alles wat gerenoveerd wordt krijgt automatisch een inhaalverbod.

Goed topic, kom deze frustratie ook maar al te vaak tegen. Het is gewoon de verveling doe toeslaat, wat ik ook vaak doe is slalommen. :] zie het anderen ook wel's doen ;)


In het buitenland zie je vaak dat auto's wel even half over de vluchstrook voor je rijden, zodat je ze kan passeren. :} vooral landen als Italie en Duitsland. Het is hier echter zo dat er onder koekblikkers een algemene motorhaat heerst. Die waarschijnlijk weer ontstaat uit illegale acties en opdringerigheid van motorrijders. en dat ontstaat weer uit de frustratie van langzame koekblikkers.

en toen was de cirkelredenatie rond.
Kortom, Ik ben voor het invoeren en toestaan van het ruimte geven aan motorrijders zodat we over dezelfde baan erlangs kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan veel bochten al helemaal vooruit kijken, waarom zou ik dan niet even over die dubbel doorgetrokken streep inhalen.
Maar dat is puur weer die wildgroei van het inhaalverbod. Alles wat gerenoveerd wordt krijgt automatisch een inhaalverbod.
De wildgroei wordt volgens mij veroorzaakt door mensen die helaas niet beschikken over een vorm van verkeersinzicht en maar op de gok inhalen blijkbaar.
De situatie zoals jij beschrijft moet voldoende aanleiding geven om goed in te schatten wanneer er veilig ingehaald kan worden, helaas zijn er hele volksstammen die dicht op de in te halen 'prooi' duiken, zichzelf alle zicht ontnemen en op de meest vreemde momenten gokken dat er niks aan komt.
Deze 'bestuurders'moeten tegen zichzelf beschermd worden en vandaar de wildgroei van dit soort inhaalverboden -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan