Koekblik terreur

Tja, je hebt ook nog n optie als OV, maar denk dat je dat helemaal niet wilt.

Het zijn nu eenmaal de regels in dit land ( wil niet zeggen dat ik het eens mee ben) ook ik knal als t kan in Duitsland.

Maar om je over zulke dingen op te vinden, je leven begint pas en je zal nog wel ergere obstakels tegen komen....

relativeer het een beetje, verkeer is n serieuze bezigheid en we willen allemaal van onze hobby genieten.....

als ik achter n langzaamrijder zit en t duurt me te lang of begin me te ergeren, stop k ff op n parkeerplaats of whatever (ja ik weet t, nee blijf niet de hele dag staan :+ ) maar je snapt me wel....

Ik gebruik mijn motor voor 2 doelen: ontspanning en op mijn werk komen, helaas rijden er om half 7 nog geen bussen dus die optie valt al af, en OV voor ontspanning is ook weer zoiets.

Ik ga ook vaker ff bij een tankstation stopen even een peuk roken of whatever maar als ik dan weer opstap zit ik weer achter de volgende slaaprijder. Helaas geen oplossing.
 
wat kan ik zeggen, ik wou ook zo'n topic openen een tijdje terug. inderdaad, sommigen rijden alsof de weg van hun is. ga je dan inhalen of zo iets, word je meteen gezien als aso of wat dan ook. dit kan natuurlijk niet. aan de andere kant, gebrijp ik ze ook: hoge brandstof prijzen en te hoge boetes voor snelheid. maar ze moeten niet zeiken dat er files ontstaan of zo iets!
 
blauw zwaailicht monteren dan maar denk ik. zullen ze vast wel aan de kant gaan


maar goed ontopic denk ik dat t deels ook door t toegenomen vrachtverkeer komt, die vaak de hele rechterbaan inpikken. op de snelweg invoegen met de auto word dan al lastig, en mensen die geen 90 willen rijden gaan links rijden. helaas zijn dat dus ook de mensen die 100 willen rijden op een 120 km snelweg.
 
Laatst bewerkt:
de meeste automobilisten ergeren zich aan opdringerige motorrijders

Psies, en dan heb je ook nog sommige erbij zitten die je dan "vrolijk" willen toespreken bij een stoplicht oid. omdat je zo gigantisch opdringt etc. -O-

*meestal zijn het opa's & oma's die voor mij zitten met zulk lage snelheden. 60 op een 80 weg etc. |(



Die houden we erin! Hulde! :') _O-
 
shit man, ik zeg te vaak "kijk" en "snapje" en "ofzo" en "je weet toch"... moet minder omgaan met buitenlanders :+ hahaha
 
blauw zwaailicht monteren dan maar denk ik. zullen ze vast wel aan de kant gaan
:N
zien ze tóch niet

én die ambulancesirenes van Limburg-Zuid zijn waarschijnlijk in de ambu beter te horen dan erbuiten, getuige het aantal keren dat ik meemaak dat een ambu met toeters en bellen aan gewoon gehinderd wordt door zo'n hersengeamputeerde koekblikker...
 
Hallo mede motorrijders.

Ik ben vandaag/gister/eergister enz enz enz, een stuk geweest rijden en ik begin een ophoping te zien van een gruwelijk probleem.
Ik wil dit syndroom/probleem graag noemen: Chronische langzameritus koekblikkus.
Net als ik begonnen ben met rijden begint het al, bebouwde kom maximum snelheid 50 er rijdt een dikke Mercedes voor me met een snelheid van ongeveer 35, oke ik denk dalijk haal ik hem wel in niet zon probleem.
Maar dan komt het volgende probleem als ik dan de bebouwde kom uitrijd kom ik achter 4 autos te zitten die op een 80 weg ongeveer 55 aan het rijden zijn ik kan maar niet inhalen vanwege de onoverzichtelijke bochten in deze weg.
De frustratie en bloeddruk nemen al toe maar ik probeer het hoofd koel te houden als ik de mooie bochten nader en de autos godzijdank zijn afgeslagen kom ik achter een mega porsche cayenne te zitten die ook met een snelheid van 60 km per uur rijdt langs een dikke dubbele doorgetrokken streep waar een auto met gemak met 80+ door kan.
Ik probeer nogmaals het hoofd koel te houden maar na een stuk of 35 kms ongelooflijk langzaam te hebben gereden kan ik echt bijna niets meer hebben.
Dus ik denk voor toch even ergens de motor een stukje lekker hard te kunnen optrekken pak ik de oprit naar de snelweg waar ik weer kan afremmen voor iemand die met 65 kmph invoegt op de snelweg aaaaaaaaahhh!
Oke ik haal deze auto in en dan even lekker uitwaaien en dan zie ik de stout autos al rijden naast een vrachtauto die allemaal 85 rijden die maar gelijk opblijven gaan waardoor het een onmogelijk doordringbare barriere van blik/vrachtauto is.
Na een kilometer of 3 op deze manier gereden te hebben spreekt het duiveltje op mijn schouder knal die idioten gewoon over de lege vluchtstrook voorbij! }) Maar het spreekwoordelijke engeltje zegt tegen mij neem de afslag maar gewoon en ga naar huis ;( ik besluit dit maar te doen om compleet gefrustreerd maar dit verhaal te typen als vermindering van de stress.
Het ergste is gewoon dat ik wil rijden voor de ontspanning en dan hoef ik niet eens meer dan de maximumsnelheid te rijden misschien een tikkeltje meer gas in de bochten.
Dit wordt onmogelijk gemaakt door de blikken of ik nu smorgens smiddags of savonds ga rijden het maakt allemaal niks uit elke dag probeer ik het opnieuw en alleen in het buitenland is verlichting te vinden.

Als je tot hier gekomen bent met lezen wil ik je graag vragen: Heb jij hier nou ook zoveel last van of ben ik de enige met dit probleem. Met rijles wordt toch geleerd dat je vlot moet rijden en geen hinder moet zijn in het verkeer of heb ik gewoon een incapabele instructeur gehad?

Vertel in dit topic of je hier ook zoveel last/frustratie van ondervindt en wat jij als oplossing hiervoor hebt.

Mijn oplossing tot dusver:

1. S`nachts rijden.
2. Naar het buitenland rijden.

(Vrijdag topic ik weet het maar het is bijna zover) *O*

Je woont in Limburg! Zijn daar geen lekkere wegen te vinden die nergens heen gaan en waar dus ook niemand rijdt?

Ik woon in de Randstad.. oh joy.. Als iemand een keer behoefte heeft aan een drempeltoerrit, stoplichtentocht of flitsermeeting hoor ik het wel B|

Gelukkig is het Westland vlakbij en anders is Den Haag - Arie Molenaar een leuke rit *O*
 
Laatst bewerkt:
:N
zien ze tóch niet

én die ambulancesirenes van Limburg-Zuid zijn waarschijnlijk in de ambu beter te horen dan erbuiten, getuige het aantal keren dat ik meemaak dat een ambu met toeters en bellen aan gewoon gehinderd wordt door zo'n hersengeamputeerde koekblikker...

ja dat heb ik laatst in Nijmegen nog mogen meemaken idd -O-
Echt, waar die mensen t rijbewijs bij kado krijgen zou ik wel eens willen weten
 
Hallo mede motorrijders.

Ik ben vandaag/gister/eergister enz enz enz, een stuk geweest rijden en ik begin een ophoping te zien van een gruwelijk probleem.
Ik wil dit syndroom/probleem graag noemen: Chronische langzameritus koekblikkus.
Net als ik begonnen ben met rijden begint het al, bebouwde kom maximum snelheid 50 er rijdt een dikke Mercedes voor me met een snelheid van ongeveer 35, oke ik denk dalijk haal ik hem wel in niet zon probleem.
Maar dan komt het volgende probleem als ik dan de bebouwde kom uitrijd kom ik achter 4 autos te zitten die op een 80 weg ongeveer 55 aan het rijden zijn ik kan maar niet inhalen vanwege de onoverzichtelijke bochten in deze weg.
De frustratie en bloeddruk nemen al toe maar ik probeer het hoofd koel te houden als ik de mooie bochten nader en de autos godzijdank zijn afgeslagen kom ik achter een mega porsche cayenne te zitten die ook met een snelheid van 60 km per uur rijdt langs een dikke dubbele doorgetrokken streep waar een auto met gemak met 80+ door kan.
Ik probeer nogmaals het hoofd koel te houden maar na een stuk of 35 kms ongelooflijk langzaam te hebben gereden kan ik echt bijna niets meer hebben.
Dus ik denk voor toch even ergens de motor een stukje lekker hard te kunnen optrekken pak ik de oprit naar de snelweg waar ik weer kan afremmen voor iemand die met 65 kmph invoegt op de snelweg aaaaaaaaahhh!
Oke ik haal deze auto in en dan even lekker uitwaaien en dan zie ik de stout autos al rijden naast een vrachtauto die allemaal 85 rijden die maar gelijk opblijven gaan waardoor het een onmogelijk doordringbare barriere van blik/vrachtauto is.
Na een kilometer of 3 op deze manier gereden te hebben spreekt het duiveltje op mijn schouder knal die idioten gewoon over de lege vluchtstrook voorbij! }) Maar het spreekwoordelijke engeltje zegt tegen mij neem de afslag maar gewoon en ga naar huis ;( ik besluit dit maar te doen om compleet gefrustreerd maar dit verhaal te typen als vermindering van de stress.
Het ergste is gewoon dat ik wil rijden voor de ontspanning en dan hoef ik niet eens meer dan de maximumsnelheid te rijden misschien een tikkeltje meer gas in de bochten.
Dit wordt onmogelijk gemaakt door de blikken of ik nu smorgens smiddags of savonds ga rijden het maakt allemaal niks uit elke dag probeer ik het opnieuw en alleen in het buitenland is verlichting te vinden.

Als je tot hier gekomen bent met lezen wil ik je graag vragen: Heb jij hier nou ook zoveel last van of ben ik de enige met dit probleem. Met rijles wordt toch geleerd dat je vlot moet rijden en geen hinder moet zijn in het verkeer of heb ik gewoon een incapabele instructeur gehad?

Vertel in dit topic of je hier ook zoveel last/frustratie van ondervindt en wat jij als oplossing hiervoor hebt.

Mijn oplossing tot dusver:

1. S`nachts rijden.
2. Naar het buitenland rijden.

(Vrijdag topic ik weet het maar het is bijna zover) *O*

Kan frustrerend zijn ja, maar mensen doen nou eenmaal wat ze doen. Accepteer het, bekijk wat je mogelijkheden wél zijn, en laat je niet gek maken.

En trouwens, je hoeft toch niet per se de maximum toegestane snelheid te rijden om lol te hebben, of wel soms?
 
Kan frustrerend zijn ja, maar mensen doen nou eenmaal wat ze doen. Accepteer het, bekijk wat je mogelijkheden wél zijn, en laat je niet gek maken.

En trouwens, je hoeft toch niet per se de maximum toegestane snelheid te rijden om lol te hebben, of wel soms?

De maximumsnelheid is overal al veel te laag dus JA om lol te hebben moet ik minimaal de maximum snelheid rijden om een beetje lol te hebben vooral in nederland.
 
Ik gebruik mijn motor voor 2 doelen: ontspanning en op mijn werk komen, helaas rijden er om half 7 nog geen bussen dus die optie valt al af, en OV voor ontspanning is ook weer zoiets.

Ik ga ook vaker ff bij een tankstation stopen even een peuk roken of whatever maar als ik dan weer opstap zit ik weer achter de volgende slaaprijder. Helaas geen oplossing.


Ik snap en begrijp je frustratie, maar het feit is dat er zulke medeweggebruikers zijn, en je kan niet iemand dwingen dezelfde rijstijl te hebben als jij of een ander die vlot doorrijden. deed ik vroeger ook, maar pffff lekker belangrijk je komt toch te laat door zulke weggebruikers, ken je 2 dingen doen je eigen ergeren, of er gewoon achter blijven sukkelen en inhalen wanneer t kan en mag..........Denk dat de laatste optie beter is voor je bloeddruk ;)
 
ik vind dat bij wijze van proef eens een half jaar lang geen enkel inhaalverbod meer geldt voor motorrijders. Dan kijken of er ongelukken gebeuren..indien niet meer dan normaal dan gewoon motoren geen beperking opleggen. En dan maar hopen dat die attitude mongooltjes in hun dikke bakken niet op hele dikke motoren gaan rijden..(kan je daar weer niet langs bij het stoplicht)
 
Bij mij wint het duiveltje toch wel regelmatig van het engeltje. Ik heb een schurft hekel aan langzame blikkers, vandaar dat ik vooral op zaterdag en zondag de weg probeer te mijden.

Op de motor kun je nog lekker overal langs knallen, maar in de auto zit ik me op zulke dagen helemaal op te vreten.

Laatst ook een bejaarde voor me op de linkerbaan die een vrachtwagen ging inhalen.
Die vrachtwegen reed 85 en zij reed 85.1, na 5 minuten was ze net voorbij de achterkant van de trailer, toen was ik het kotsbeu en ben ik er gewoon lekker tussendoor geknalt.

Maargoed er zijn genoeg leuke, lege wegen hoor, je moet ze even weten te vinden.
 
Vluchtstrook pakken heb ik 1 keer gedaan toen een vrachtwagen een andere vrachtwagen in haalde. Duurde te lang.
 
De maximumsnelheid is overal al veel te laag dus JA om lol te hebben moet ik minimaal de maximum snelheid rijden om een beetje lol te hebben vooral in nederland.

Tuurlijk joh, je hebt gelijk, rot dat de rest niet mee doet. Ze rijden nu al niet hard genoeg, ben je echt zo'n sukkel die denkt dat wanneer je de maximum snelheid omhoog doet, dat het dan niet meer druk is op de weg? Dat mensen dan geen rare dingen meer doen?
 
Bij mij wint het duiveltje toch wel regelmatig van het engeltje. Ik heb een schurft hekel aan langzame blikkers, vandaar dat ik vooral op zaterdag en zondag de weg probeer te mijden.

Op de motor kun je nog lekker overal langs knallen, maar in de auto zit ik me op zulke dagen helemaal op te vreten.

Laatst ook een bejaarde voor me op de linkerbaan die een vrachtwagen ging inhalen.
Die vrachtwegen reed 85 en zij reed 85.1, na 5 minuten was ze net voorbij de achterkant van de trailer, toen was ik het kotsbeu en ben ik er gewoon lekker tussendoor geknalt.

Maargoed er zijn genoeg leuke, lege wegen hoor, je moet ze even weten te vinden.

Tussen 2 vrachtwagens doorknallen heb ik ook wel eens gedaan, maar doe ik toch maar niet meer. Mij te link.
 
Tuurlijk joh, je hebt gelijk, rot dat de rest niet mee doet. Ze rijden nu al niet hard genoeg, ben je echt zo'n sukkel die denkt dat wanneer je de maximum snelheid omhoog doet, dat het dan niet meer druk is op de weg? Dat mensen dan geen rare dingen meer doen?

Nee nogmaals ik vind het niet te druk op de weg ik verlang van mensen dat ze de snelheid rijden die er gereden moet worden dan heb ik er geen problemen mee, het probleem is echter dat dit niet gedaan wordt.
De enige sukkels zijn de mensen die niet in staat zijn 80 te rijden op een 80 weg of 120 op de snelweg terwijl hun voertuig daar uitstekend toe in staat is.
 
Ze doen eigenlijk niets fout, het is alleen wel tenenkrommend en frustrerend als snellere deelnemer aan het verkeer.

Heb zo'n geintje wel eens meegemaakt met een stadsbus, flikker van een buschauffeur uiteraard. Hij rijdt op een provinciale weg 65 waar je 80 mag naast de busstrook waar alleen lijnbussen op mogen rijden.
Demonstratief die busstrook maar ff gepakt want die kerel zat gewoon opzettelijk te hinderen.
 
Kom gewoon naar de randstad in de spits.
Iedereen heeft hier haast, dus het probleem van traagrijders heb je alleen in het weekend en buiten de spits. 's ochtends op de A13 kun je gewoon knallen op de linkerbaan. Om half 11 moet je dat niet meer proberen, dan durven de traagrijders weer de weg op en rijden ze met 90 op de linkerbaan.
 
NL is al lang niet meer leuk om motor te rijden vanwege drukte, flitspalen, drempels, etc, etc. :N
Morgen dan maar naar de Pyreneeen *O*
 


af en toe op Flight forum wel last van ja, auto's die je bijna van de weg rijden als je uit een bocht komt, of mensen die zich aan de max snelheid houden. Maar soms is het maar goed ook, want op dat stuk zit je snel op motor invorderings snelheden, zelfs met 25KW
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan