Snelheid gelaserd

De verbalisant doet dat gewoon onder werktijd, die heb je er dus niet mee.

En zijn werktijd, daar betaal je dus zelf aan mee. En ik ook.

Echt je gram halen doe je er dus niet mee, 't is meer jezelf nog eens in de vinger snijden :PWat zou je in je bezwaarschrift willen aandragen op grond waarvan de Officier van Justitie zou beslissen dat de bekeuring niet terecht zou zijn ?
Kortom je verdient niks wand je moet zelf je loon betalen :+
 
Er zijn zelfs momenten, waarop ik hoop dat ze niets doen. Scheelt mij weer loon, wat voor de hobby gebruikt kan worden. :P
 
Mensen,

Paar weken geleden ben ik staande gehouden door een agent die me gelazerd had. Meting kwam uit op gecorrigeerd 67 waar 50 is toegestaan. De boete heb ik ondertussen binnengekregen. Is het slim om in beroep te gaan / zijn er tips om in beroep te gaan?

Graag hoor ik nog van jullie

:]

waarom zou je de zaak willen vertragen, zoals ik het lees reed je gewoon een beetje te hard en ben je gepakt dus ....... even een grote jongen zijn en netjes je verlies pakken.

overal tegenin gaan gewoon omdat het kan vind ik persoonlijk nogal sneu
 
Laatst bewerkt:
In Duitsland pakken ze snel rijden veel sportiever aan.
Afgelopen week een paar keer, van de voorkant gefotografeerd.
Jammer, dat je het vaak te laat ziet, anders trek je ook nog je zondagse gezicht voor op de foto.......... :P
 
Gewoon doen.. verdiep je op www.flitsservice.nl in de materie. Het komt voor dat mn lasert met verlopen apparatuur dat niet meer geijkt is.

Gewoon kijken of meneer de agent wel volgens de regels heeft gewerkt en dat die zijn rapport op orde heeft. (gaat vaak genoeg mis, lees maar op die site)..
 
Minder strafbaar, tot 4 jaar, bij dag, is 310 WvS.

Bij nacht, is 311 WvS, en meer strafbaar, tot 6 jaar.

Overdag is diefstal met verbreking ook 311.

Diefstal is 310.

Diefstal snachts of dmv verbreking, in samenwerking met meerderen is allemaal 311.

Artikel 310
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.


Artikel 311
1.
Met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft:
1°. diefstal van vee uit de weide;
2°. diefstal bij gelegenheid van brand, ontploffing, watersnood, schipbreuk, stranding, spoorwegongeval, oproer, muiterij of oorlogsnood;
3°. diefstal gedurende de voor de nachtrust bestemde tijd, in een woning of op een besloten erf waarop een woning staat, door iemand die zich aldaar buiten weten of tegen de wil van de rechthebbende bevindt;
4°. diefstal door twee of meer verenigde personen;
5°. diefstal waarbij de schuldige zich de toegang tot de plaats van het misdrijf heeft verschaft of het weg te nemen goed onder zijn bereik heeft gebracht door middel van braak, verbreking of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum;
6°. diefstal met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken.
2.
Indien de onder 3° omschreven diefstal vergezeld gaat van een der in onder 4° en 5° vermelde omstandigheden, wordt gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie opgelegd.
 
Hoeveel afwijking bereken jij? En rij jij nooit iets te hard? Zeker op een motor gaat het als snel 10 km te hard, waar hebben we het over. Sommige motoren halen in de eerste versnelling al invordering rijbewijs snelheden, dan hebben we het ergens over. Maar 10- 15 km, pfff, het is geen woonwijk.

Gecorrigeerd 67, is toch minimaal 70 echte km gemeten. Elke snelheidsmeter geeft meer aan dan de echte snelheid. Bij het ene merk zal het wat meer zijn dan bij het andere merk. Zit de originele bandenmaat er op of heb je een afwijkende maat velg/band gemonteerd?
Ja, ik rijd ook wel eens te hard. Maar dan zit ik niet te miauwen of te hengelen naar een of andere manier om te ontlopen, maar betaal gewoon.
Dat sommige motoren in de eerste versnelling al de invorderingssnelheid halen, heeft hier geen ruk mee te maken.
Hoe weet jij dat het wel of geen woonwijk is. Dat doet er niet eens toe. Te hard is te hard.
 
Overdag is diefstal met verbreking ook 311.

Diefstal is 310.

Diefstal snachts of dmv verbreking, in samenwerking met meerderen is allemaal 311.

Artikel 310
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.


Artikel 311
1.
Met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft:
1°. diefstal van vee uit de weide;
2°. diefstal bij gelegenheid van brand, ontploffing, watersnood, schipbreuk, stranding, spoorwegongeval, oproer, muiterij of oorlogsnood;
3°. diefstal gedurende de voor de nachtrust bestemde tijd, in een woning of op een besloten erf waarop een woning staat, door iemand die zich aldaar buiten weten of tegen de wil van de rechthebbende bevindt;
4°. diefstal door twee of meer verenigde personen;
5°. diefstal waarbij de schuldige zich de toegang tot de plaats van het misdrijf heeft verschaft of het weg te nemen goed onder zijn bereik heeft gebracht door middel van braak, verbreking of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum;
6°. diefstal met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken.
2.
Indien de onder 3° omschreven diefstal vergezeld gaat van een der in onder 4° en 5° vermelde omstandigheden, wordt gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie opgelegd.

Ja, dit zijn de artikel bestanddelen over diefstal...met...d.m.v. verbreking...bij dag...en nacht ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan