Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Supermono racer weer rijklaar maken

Jihaa,

Supervet als er zo'n apparaat onder het stof vandaan gehaald wordt en zeker als het om een volbloed racemotor gaat. Deze ga ik lekker volgen.
 
Gaaf man!!! Supermono klasse was 1 van de mooiste klasses! Vooral omdat hier nog echt veel zelfgebouwd werd. Mooie fiets heb je!!
 
  • Onderwerp starter
  • #9
Aprilia Rs250 frame met kawa gpx750 achterbrug.
Deze was 4 kg lichter dan de banaan van aprilia en was makkelijker voor uitlaat montage.

Uitlaten std yamaha bochten van een xj met hieraan zelf gemaakte megafoon van 1mm blik.
Dempers zijn ook zelf gemaakt.
 
Heb nog 3 blokken, 1 in frame en 2 reserve.
Alle met meer dan 80 pk achterwiel.
Krukas met lange carillo drijfstang.
Tjechisch close ratio versnellingsbakken.
Stage 4 nokkenassen.
Mijn eerste keer 80 pk kwam toen ik een 2e hands over racing cilinder kop had gekocht.
Dick Hoogland had een premie uitgeloofd voor de eerste mono met meer dan 80 pk.
Was toch goed voor een set nieuwe szr carters
 
Oh ik dacht TZR/SZR frame, maar nu je het zegt...

Wat voor wielen heb je er in, Marchesini?
 
Tandjes, max 80 Nm maar komt ook niet onder de 70Nm
Onder de 4.000 tpm gebeurt er zeker he-le-maal niks?
 
Gaaf, altijd een mooie klasse gevonden de supermono.
Vooral het hoge zelfbouw gehalte..

Ik volg
 
Sodeknetters, 80+ Pk's vindt ik toch wel echt indrukwekkend voor zo'n blok. Hoe lang gaat zo'n blok dan nog mee? Of is dat nog te overzien? Zal niet voor niks zijn dat je nog 3 blokken hebt staan