Valpartijen tijdens lessen?

Hoi hoi ik ben al 2 x gevallen (in 7/8 lessen). een keer met met wegrijden uit parkeervak en een keer met de snelle slalom (mezelf onderuit geremd).

En jullie?


Het is nu ook klote om te lessen: koud, nat en vies.

Heb zelf in november/december gelest maar ben nooit gevallen met lessen.
Het voorwiel heb ik wel een paar keer voelen glijden :P

Succes verder!

:W


Edit: je kan beter met de lesmotor vallen dan met je eigen fiets :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf (nog) niet gevallen, en het staat eigenlijk ook niet op mijn "To Do" lijstje :+

Met het lessen wel een medelesser gehad die onderuit ging. Was niet eens zijn eigen schuld.
Ik reed voorop, daarachter mijn medelesser, een auto en daar weer achter de instructeur.
We komen aanrijden bij een brug waar net alle toeters en bellen van afgingen omdat er een boot onderdoor moest. Ik had in mijn spiegels al gezien dat ze behoorlijk dicht achter me zaten. Dus in plaats van remmen geef ik gas om nog door te kunnen. Na die brug zit een industrieterreintje direct aan de weg dus daar zou ik wel even wachten.
Krijg ik ineens in mijn oortje dat ik in de rij moet gaan staan om weer terug te komen naar de andere kant van de brug.
Wat bleek nou, toen ik gas gaf besloot mijn medelesser te remmen en voor de brug te wachten. Die auto achter hem besloot echter anders en gaf net zoals ik gas bij. Terwijl hij remde kreeg hij dus een auto tegen z'n achterwiel en viel daardoor. Als reflex hield hij zijn hoofd omhoog waardoor zijn nek en rug een flinke opdonder kregen. Helm was onbeschadigd en bij de motor alleen duo-stepje en kentekenplaats afgebroken :o

Dat was op zaterdagmiddag, 3km van de rijschool en maandagochtend om 9:00 zou hij examen doen. Lekkere laatste leskilometers dus...
Maar uiteindelijk heeft hij het die maandag wel gehaald, net zoals ik later die dag *D
 
Eerste les onderuit...... hadden we dat maar meteen gehad !

En daarna liet ik regelmatig de motor gewoon uit mijn handen vallen als ik met de motor moest lopen.....
Nadat ik mijn rijbewijs gehaald had ging ik op visite bij de rijschool. Toen de vrouw van de instructeur mij zag riep ze "ben jij nou degene die altijd de motor liet vallen...."
 
2 x gevallen .......... 1 x met een vastloper , 1 x stoep op.
 
Nooit gevallen met lessen...

Wel keertje voorwiel in de regen geblokkeerd.
nb. op mijn examen met de remproef :X
Dan 'mag' je die remproef dus overnieuw doen, NEE DAN heb je er nog vertrouwen in als beginnend nit-witje :W
wel geslaagd overigens :Y
 
Ikzelf ben nog nooit gevallen, maar wel een dame die tijdens het rijlessen een noodstop moest maken.

Het was prima weer, misschien hier en daar wat natte plekken op de weg, maar verder niets bijzonders. Ze geeft gas en knijpt bij het starten van de noodstop haar rem volledig in en zo hard mogelijk.
Ik heb nog nooit iemand zo snel op z'n plaat zien gaan. Helaas had ze geen beschermende kleding aan en waren haar kleren aan gort. Erg sneu voor d'r.

Bizar trouwens dat je je leerlingen laat lessen zonder beschermende kleding.
 
Laatst bewerkt:
Me moeder is een keer tijdens lessen in een black out met een wheely een sloot in gereden _O-

Ik heb me eerste les pas volgende week :$ mij benieuwen hoe het gaat *O* De planning is natuurlijk niet te vallen })
 
ik ben nog aan het lessen, nog niet gevallen. ik mocht meteen de eerste les vanuit de rijschool naar de oefenplek rijden (midden in den haag). Ik had dus nog nooit instructies gekregen, dus ik rij weg en ik blijf naar de geparkeerde auto's voor me kijken en denk oohh shiit, ik ga tegen de auto aanrijden. Begint de instructeur tegen me te schreewen: kijken! Kijken! Kijken! Hij bedoelt natuurlijk kijk waar je de motor wilt hebben. Maar ik bleef voor me kijken. Gelukkig goed gekomen. Pas toen we op de oefenplek aankwamen, leerde ik voor het eerst hoe ik moest wegrijden.
Dit was dus mijn eerste les, na de intake les. Ik kreeg ook een andere motor. Alles was wennen.

Tijdens lessen heb ik alleen veel moeite met halve draai, ik hou de motor goed trekkende, alleen zegt mij instinct je gaat omvallen. Elke keer is dus de halve draai te wijd.
 
Ben ook een paar keer onderuit gegaan bij straatje keren: dat je dan niet genoeg toeren maakt, en te weinig trekkracht hebt ...

... en daar ga je.

( En de volgende keer ben je bang om weer op je plaat te gaan dus doe je het nog een keer)

:Y |(
 
Ja hoor, Hier nog 1 die een x gevallen is met het lessen.

Wilde wegrijden maar de motor stond op een schuin aflopend stoepje, Ik de standaard inklappen en wil wegrijden, Vergat alleen de motor iets omhoog/recht te zetten en ja hoor daar ging ik.
Achteraf lekker lomp, maar 1 pluspunt het gebeurt tijdens het lessen en daar zijn o.a de lessen voor (zodat je het niet met je eigen motor doet) :P
 
'k Heb wel een stoppie gemaakt met de lesmotor.

Een half uurtje voor het examen de remproef nog eens geoefend. Het was mooi weer, dus ik had er wel zin in. :Y


'k Droeg een oortje waardoor de lesgever instructies gaf. Het klonk zo: "OOooooooo !!!'
'k Ben er nog steeds niet uit of hij enthousiast al dan niet geschrokken was. _O-
 
1 keer met straatje keren redde ik het niet kwam ik tegen de stoep en toen lag die kawa er5 op de grond. En het lullige was dat het in mijn rug was geschoten en ik verging van de pijn waardoor ik hem ook niet kon optillen :S
 
Nee nooit gevallen tijdens en met lessen... ook nooit afgeslagen.... maar reed altijd al (cross)motor....

Een citaat van iemand hier op MF... het is toch niet jouw (les) motor...
Dus is het wel minder erg natuurlijk...

Een collega van mij is ook gevallen en heeft zijn been gebroken tijdens lessen en rijd nu geen motor meer, lessen stopgezet... :( jammer...
 
Nee nooit gevallen tijdens en met lessen... ook nooit afgeslagen.... maar reed altijd al (cross)motor....

Een citaat van iemand hier op MF... het is toch niet jouw (les) motor...
Dus is het wel minder erg natuurlijk...

Een collega van mij is ook gevallen en heeft zijn been gebroken tijdens lessen en rijd nu geen motor meer, lessen stopgezet... :( jammer...
dus alleen rondjes op de rondweg rijden ofzo?
:+


Opschepper. Het is nooit 45 graden in Nederland.. :+
hij bedoelt dat hij geen mooiweerrijder is, want ook onder de 45 graden kan hij zijn motor optillen :+
 
Laatst bewerkt:
Nee, ben ook niet gevallen tijdens de lessen, erna dan wel een keer :$
 
dus alleen rondjes op de rondweg rijden ofzo?
:+hij bedoelt dat hij geen mooiweerrijder is, want ook onder de 45 graden kan hij zijn motor optillen :+

ja alleen rondjes, net als op de crossbaan :)


zelf nooit laten vallen, maar ach, die motors hebben niet voor niks valbeugels.
 
Ze zeggen altijd dat wie er nog niet is afgevallen er nog wel een keer afvalt. En men zegt ook altijd 3X is scheeps recht.
Met lessen nooit gevallen maar in een jaar wel 3 ongelukken gehad, geen enkele keer mijn schuld maarjah 3X is scheeps recht dus ik heb m'n portie gehad. :P
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig, want ik voelde me vanochtend knap löllig toen ik voor de eerste keer onderuit ging met die "fijne" langzame slalom!!!
Bij de langzame slalom valt iedereen weleens... Zorg ervoor dat je motor niet begint te 'happen', zodra dat gebeurt, stoppen met sturen, gas bijgeven, en wegrijden, want als je doorklungelt ga je gegarandeerd op je plaat. Gisteren nog 2 mensen erbij zien vallen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan