Verkeerd inhalen..

In zo

  • Haal ik rustig rechts in.

    Stemmen: 52 61,2%
  • Haal ik rustig links in.

    Stemmen: 22 25,9%
  • Ga ik erachter hangen en flits vakkundig met mijn hella-vers

    Stemmen: 1 1,2%
  • Ik ga rechts naast hem rijden, toeter en gebaar.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik ga links naast hem rijden, toeter en gebaar.

    Stemmen: 4 4,7%
  • Anders, namelijk...

    Stemmen: 6 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    85

SageCloud

MF veteraan
12 sep 2002
1.303
0
De kenmerken:
1) Een 3-baans snelweg met een maximale snelheid van 120 km/h
2) Één slimmerik, in koekblik, met ongeveer 110 km/h op de middelste baan
3) De snelweg is, buiten de slimmerik en mij, uit hypothetisch oogpunt gezien, voor de rest leeg.

U rijdt op de rechterbaan met een snelheid van 120 km/h. De slimmerik rijdt voor u op de middelste baan, met gemiddeld 110 km/h.
Hoe reageert u?
Wie zou volgens u de bekeuring moeten krijgen als u rechts in zou halen?
U, voor het rechts inhalen of de slimmerik voor het onnodig linksrijden?
 
Als er verder niemand rijdt,...is er ook niemand die je ziet. -O-
Behalve die auto dan.... :)
Ik haal hem dan ook rechts in,en zie hem/haar in mijn spiegel naar de rechterbaan verschuiven. :Y
 
Ik wil er nog wel es heel demonstratief omheen gaan met inhalen. Eerst 1 baan naar links, tijdje erachter, dan volgende naar links. Inhalen, terug naar rechts, stukje voor blijven rijden, dan weer helemaal naar rechts. Soms snappen ze het, maar meestal niet.

Is het druk, dan blijf ik rechts rijden hoor
 
als het helemaal leeg is, maak ik er een snelle slalom van :]
(helemaal naar links en weer helemaal terug naar rechts)
 
Ik haal heel rustig rechts in , en kijk even goed naar binnen met mijn donkere vizier , maar niet zwaaien of gebaren ofzo , gewoon beetje gas geven en nee schudden met je helm !! Ik zou dan wel allebei een bekeuring willen hebben , ik voor rechts en hij voor onnodig links.

Met de auto zou ik een flinke zwieper maken van rechts naar uiterst links en voor z'n neus in 1x weer naar rechts. Uiteraard zonder te hinderen of iets,,
En ik geef netjes richting aan.
-----------------------------

Laatst reed ik met koekblik achter een Lease 206 met een bellende bestuurder
zonder handsfree, die reed 121 bij inhalen en de auto op de rechtse baan 120,,,
Daarna was er een enorm gat en dan gewoon niet naar rechts gaan ....

Inmiddels zaten er al 6 auto's achter mij te duwen.... toen maar heel asociaal
rechts ingehaald en vlak voor z'n neus naar links gegooit O-) ik was toen echt boos op die kerel ,, onvoorstelbaar !!
 
Laatst bewerkt:
Maak een fly-by langs het bestuurdersraampje, Net dicht genoeg om de spiegelinstelling te ontregelen.. :9
 
Ik wil er nog wel es heel demonstratief omheen gaan met inhalen. Eerst 1 baan naar links, tijdje erachter, dan volgende naar links. Inhalen, terug naar rechts, stukje voor blijven rijden, dan weer helemaal naar rechts. Soms snappen ze het, maar meestal niet.
:^ Maar dan in een vloeiende beweging.

Is het druk, dan blijf ik rechts rijden hoor
:^
 
Met de auto zou ik een flinke zwieper maken van rechts naar uiterst links en voor z'n neus in 1x weer naar rechts. Uiteraard zonder te hinderen of iets,,
En ik geef netjes richting aan.
Toch effe laten zien: u doet iets fout, ik doe het goed O-)

:X

(en ja, ik doe dat ook wel es, maar toch vind het het triest gedrag)
 
ik heb gestemd op "anders" ik kom nooit op de snelweg.
en inhalen begin ik niet aan.

veels te gevaarlijk met al die aso's op de weg O-)
 
Als ik in m'n spiegels nog iemand zie naderen die de dromer elk moment kan gaan inhalen even inhouden en zo timen dat de middenbaantoerist precies tegelijk zowel links als rechts voorbijgereden wordt. :Y
 
Ik ga in zo'n geval nooit rechts inhalen omdat je altijd zult zien dat het bewuste koekblik, net als jij er schuin naast (dode hoek) zit, besluit om toch maar naar rechts te gaan. Dus ff links ernaast, de motor een stukje naar rechts laten vallen dat íe schrikt, en dan er kort voorlangs weer naar de rechterbaan. :W
 
Ik haal in die situaties vrijwel altijd rechts in als het over een boete gaat dan zou het terecht zijn dat ik er een krijg alleen de linksrijder is de veroorzaker dus het is of alletwee een boete of alleen hij.
 
Dat is dus een nutteloze actie B|
.....
Ze gebruiken die spiegel toch niet :P

Beetje fout maar indertijd wel geinig om te doen...

Had een paar jaar geleden een TRX met Pro-Stock 'dempers' en de grap was bij constante toeren klonk het netjes, maar bij gas vol los, dan rammelden de dakpannen bij wijze van spreke van de daken in ruime omtrek.

Nu deed ik wel een srustig cruisend over de snelweg het volgende. Je rijdt langszij een auto met een 'dromerd' en op het moment dat je er naast zit, kijk je doordringend door je zwarte visier (belangrijk voor de posert), en vervolgens stamp je de pook een paar versnellingen terug, om vervolgens vol gas weg te stuiven. Als je mazzel hebt zie je zowat tegen het dak springen van de schrik...

't is kinderachtig, maar vond het toen wel een grappig spelletje
 
In de Unaaitme States of America is de regel dat je je rijstrook moet houden, dus links en rechts inhalen en niet wisselen. Rijdt best relaxed.
 
Ik zou helemaal gestoord worden als er 9 banen zijn en je hebt net de verkeerde gepakt !! |(

Valt wel mee, de mentaliteit is daar iets anders dan hier. Gewoon richting aangeven en dan lieten ze me er gewoon tussen. Dit in tegenstelling tot Holland waar ze het gaatje proberen dicht te rijden als je richting aangeeft.
 
Ik zou helemaal gestoord worden als er 9 banen zijn en je hebt net de verkeerde gepakt !! |(

dat gaat niet zozeer op

hier propt iedereen zich zoveel mogelijk op de linkerbaan, 'want die is sneller'

daar verdeeld het zich veel natuurlijker dus heb je minder last van een 'verkeerde baan'...

bovendien is dat voor de motorrijder sowieso geen probleem want alles met ca 50cm tussenruimte is een rijstrook ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan