Voorgenomen verkeersbesluit afsluiten Lekdijk West

Als iedereen nu eens rekening met een ander zou houden dan hadden we in de wereld minder regeltjes.

Je kan niet met iedereen rekening houden. Je wilt toch ook gewoon gelukkig leven?

Leven en laten leven is hoe ik het graag zie maar dat is in mijn optiek niet met iedereen rekening houden. Hoe kan je nu weer met iedereen rekening houden? Er is altijd wel iemand het er niet mee eens terwijl jij net rekening houdt met een ander.

Ik houd bijvoorbeeld rekening met mijn maten. Ik heb daarom ook een herriepijp onder mijn buikschuiver zoals zij dat ook hebben. Vervolgens beginnen er dijkbewoners te zeuren dat ik een herriepijp heb terwijl ik volgas over die dijk kachel met m'n maten.

Verdomme!
Wat nu?
 
Laatst bewerkt:
Blij dat ik afgelopen jaar een paar keer (rustig) over die dijk gereden ben.
nu kan het niet meer.

tja. veel mensen, allemaal stemrecht, dan krijg je dit.
Ik heb geen idee of het verstandig is om zo veel te verbieden....
vind wel dat het wegverkeer steeds betuttelender is: inhaalverboden, Extreme-middenbermen, 60-zones, trajectcontroles, video-surveillance...
Een Verkeersspecialist voorspelde jaren gelden al dat we naar 95% compliance gingen: alles kan namelijk gecontroleerd worden met camera's en black-boxes.

veel van de regels onder het mom "veiliger", soms ook gewoon CJ Incasso Bedrijf.
Maar hoe ver kan dat doorschieten ?
En wat als straks de autos zelf rijden (keurig 59kph in de 60-zones)?

In NL moet je om "los te gaan" dus naar een circuitdag.

Je kan ook (nu nog wel) vertrekken naar een plek waar je nog wel mag en kan rijden.
Ik had bv in Oost Europa een veel "vrijer gevoel" toe ik daar rondreed.
Ongetwijfeld wat meer verkeersdoden, maar ook lekkerder rijden (met motor dan).
Vooral minder inhaalverboden en wat tolerantere koekblikken.
ik zou er alleen mijn kinderen liever niet zien fietsen.

Zal je zien dat straks de touwen verboden worden... :')

opschieten dan met dat touw voor dat ook verboden is...
 
Je gaat er in je betoog vanuit dat een motorrijder geniet van de mooie omgeving. Maar is dat ook zo? Ik geniet namelijk van de snelheid en het "lawaai" en de omgeving kan mij grof gezegd geen ruk schelen.

En dit is dus letterlijk de reden dat er weggedeeltes voor motorrijders afgesloten worden.

Maar je zal je er wel aan gaan ergeren dat ik precies hierop reageer.
 
Dat geklaag en al die ideeën om het over een dijk rijden van motorrijders te kunnen ontmoedigen, is de reden dat ik nauwelijks nog in NL rij... er is gewoon geen flikker aan... :N

Tuurlijk, je mag niet racen op een dijk en je moet je aan de snelheid houden bla bla...
Maar kom op zeg, men koopt een huis, deze staat aan het spoor en daarna ga je klagen dat de NS rustiger langs je huis moet rijden, want jij hebt er zoveel last van... :z...

Natuurlijk rijden er aso's over de dijk, maar vaak rijden bewoners met hun auto's ook te snel over de dijk. Zij kennen immers elk bochtje/hobbeltje enzovoort. Ik reed vroeger graag over de dijk en hard ook, als het ff kon. Natuurlijk moet je dat niet op zondagmiddag doen, dan is het rete druk en is er geen lol aan. Maar op zondagmorgen vroeg, of rond etenstijd 's avonds kan je best lekker rijden op een dijk en als je dan ff rekening houdt met een ander (wandelaar/fietser/ruiter), dan is er niets aan de hand...

Maar hier moeten we helaas altijd wijzen, klagen en de lol verpesten. Vraag me af wanneer de snelwegen afgesloten worden, want daar gebeuren me toch een boel ongelukken... })
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk, je mag niet racen op een dijk en je moet je aan de snelheid houden bla bla...
Maar kom op zeg, men koopt een huis, deze staat aan het spoor en daarna ga je klagen dat de NS rustiger langs je huis moet rijden, want jij hebt er zoveel last van... :z...

Daar geeft NS best vaak gehoor aan O-)
En dan heb je altijd weer een andere groep die klaagt dat de trein te laat is.
 
Heeft nog lang geduurd. Ga er een paar dagen zitten met mooi weer en een camera dan verzamel je genoeg bewijs om elk mens met gezond verstand te overtuigen dat die dijk dicht moet.
Teveel motormuizen die er rijden als mongolen, zo simpel is het. Ik heb het werkelijk met die mensen te doen.

En die kerel uit het filmpje van PeteH die zegt dat er gecontroleerd en gehandhaafd moet worden, dat is toch helemaal geen werkzame oplossing. Je kan niet elke keer dat het mooi weer is tig mensen op de dijk zetten alsof het een schoolplein is van een of andere kleuterklas want dat is waar het dan op begint te lijken. Een significante hoeveelheid onopgevoede kids die de boel lopen te terroriseren met snelle fietsjes. Aan een juffie heb je niet genoeg en alle juffies kunnen niet alles zien.

Prima, dat je het dichtgooit, maar zorg dan wel als overheid zijnde voor een goed alternatief. Het is nu (en uit jouw verhaal blijkende) toch wel duidelijk dat hier enorm veel behoefte aan is? En een alternatief in de vorm van een circuit a € 250 euro per dagdeel vind ik niet realistisch. Waarom wel skateparken (zonder entree) voor kinderen? Waarom wel natuurparken (zonder entree) voor ouderen? Waarom wel kunstprojecten (zonder entree) voor kunstliefhebbers? Waarom wel buurthuizen (zonder entree) voor hangjongeren? Waarom wel gratis openluchtconcerten? Enz. enz. enz.

Als er landelijk gezien zoveel behoefte is aan de ene kant en er zoveel klachten zijn aan de andere kant, waarom wordt er dan voor een oplossing gekozen die één van de twee partijen benadeelt?

Ik zeg OVERHEID zorg is voor een motorpark. Meer dan een stukje asfalt, een hekwerk en een frietkot hebben we niet nodig. De dijken dragen we dan graag volledig over aan de "rechtopzittendemotorrijderdielekkerrustigvandenatuurwiltgenietenmetz'nlidmaatschapvandeknmv"
 
In NL moet je om "los te gaan" dus naar een circuitdag.

Mag je ook geen herrie maken. Als je pech hebt wordt je met jouw standaard GSXR ofzo er nog afgehaald omdat die dan zelfs nog te veel herrie maakt.

|(

Wanneer houdt de rest van het land eens rekening met mensen die lekker met herrie willen motorrijden?!
 
Laatst bewerkt:
En dit is dus letterlijk de reden dat er weggedeeltes voor motorrijders afgesloten worden.

Maar je zal je er wel aan gaan ergeren dat ik precies hierop reageer.

Nee, hoor. Je hebt volledig gelijk. Het is een juiste constatering dat ze om die reden de weg afsluiten. Ik ben het alleen niet eens met die reden
 
Prima, dat je het dichtgooit, maar zorg dan wel als overheid zijnde voor een goed alternatief. Het is nu (en uit jouw verhaal blijkende) toch wel duidelijk dat hier enorm veel behoefte aan is? En een alternatief in de vorm van een circuit a € 250 euro per dagdeel vind ik niet realistisch. Waarom wel skateparken (zonder entree) voor kinderen? Waarom wel natuurparken (zonder entree) voor ouderen? Waarom wel kunstprojecten (zonder entree) voor kunstliefhebbers? Waarom wel buurthuizen (zonder entree) voor hangjongeren? Waarom wel gratis openluchtconcerten? Enz. enz. enz.

Als er landelijk gezien zoveel behoefte is aan de ene kant en er zoveel klachten zijn aan de andere kant, waarom wordt er dan voor een oplossing gekozen die één van de twee partijen benadeelt?

Ik zeg OVERHEID zorg is voor een motorpark. Meer dan een stukje asfalt, een hekwerk en een frietkot hebben we niet nodig. De dijken dragen we dan graag volledig over aan de "rechtopzittendemotorrijderdielekkerrustigvandenatuurwiltgenietenmetz'nlidmaatschapvandeknmv"

Goed idee.
Waar had je dat stukje asfalt willen hebben?
Wie gaat dat asfalt en hekwerk bekostigen en onderhouden?
Wie gaat er toezicht houden? (immers hekwerk wekt de indruk dat niet iedereen welkom is en zoals dat vaak voorkomt vinden andere groepen het wel leuk om in overtreding te zijn ;) )
Of ga je entree vragen? Hoe hoog is dan die entree om uit de kosten te zijn? (eur 200,00 zodat je iig goedkoper bent dan anderen?)

Het lijkt er al bijna op dat je een waar business plan nodig hebt om ergens te komen...
 
Goed idee.
Waar had je dat stukje asfalt willen hebben?
Wie gaat dat asfalt en hekwerk bekostigen en onderhouden?
Wie gaat er toezicht houden? (immers hekwerk wekt de indruk dat niet iedereen welkom is en zoals dat vaak voorkomt vinden andere groepen het wel leuk om in overtreding te zijn ;) )
Of ga je entree vragen? Hoe hoog is dan die entree om uit de kosten te zijn? (eur 200,00 zodat je iig goedkoper bent dan anderen?)

Het lijkt er al bijna op dat je een waar business plan nodig hebt om ergens te komen...

Flevoland
Zie in hoofdletters in de post waarop je reageert
Zie in hoofdletters in de post waarop je reageert
Zie in hoofdletters in de post waarop je reageert
Hoeft niet, dat is mijn hele punt |(

Of wilde je beweren dat een door de overheid geïnitieerde voorziening winstgevend/quitte moet zijn/staan?
 
Laatst bewerkt:
Goed idee.
Waar had je dat stukje asfalt willen hebben?
Wie gaat dat asfalt en hekwerk bekostigen en onderhouden?
Wie gaat er toezicht houden? (immers hekwerk wekt de indruk dat niet iedereen welkom is en zoals dat vaak voorkomt vinden andere groepen het wel leuk om in overtreding te zijn ;) )
Of ga je entree vragen? Hoe hoog is dan die entree om uit de kosten te zijn? (eur 200,00 zodat je iig goedkoper bent dan anderen?)

Het lijkt er al bijna op dat je een waar business plan nodig hebt om ergens te komen...

Wie plaatst al die skatebaantjes?
Die kunnen dit ook best doen.
 
Flevoland
Zie in hoofdletters in de post waarop je reageert
Zie in hoofdletters in de post waarop je reageert
Zie in hoofdletters in de post waarop je reageert
Hoeft niet, dat is mijn hele punt |(
Ah, dus de overheid mag het weer doen en als het dan mis gaat kun je weer naar diezelfde overheid gaan vingerwijzen _O-
 
Ah, dus de overheid mag het weer doen en als het dan mis gaat kun je weer naar diezelfde overheid gaan vingerwijzen _O-

Je gaat echt compleet voorbij aan het punt wat ik eerder maakte. Er wordt jaarlijks meer dan 700 miljoen uitgegeven aan kunst en cultuur. Waarom zou de overheid dan geen geld vrij kunnen maken voor een motorpark waarop mensen hun hobby uit kunnen voeren en zo veel (lees heel veel) mensen niet meer tot last hoeven zijn. De overheid zorgt er tenslotte toch ook voor dat wij nergens meer mogen rijden (of als uitvoerende partij of als initiërende partij)

Op je tweede zin reageer ik maar niet; dat is een aanname...
 
Het zat er aan te komen. Combinatie van asociaal rijgedrag en verzekeraars die het zat zijn dat motorrijders bij éénzijdige ongevallen maar steeds de wegbeheerder aansprakelijk stellen. Om die reden was dat stuk weg een paar jaar geleden sowieso al voor motoren afgesloten.

In de praktijk reed ik er toch al niet meer in de zomers in het weekend, veel te druk met ander verkeer. En voor mooie doordeweekse dagen/avonden is het inderdaad een mooi excuus dat jouw bestemming één van de bankjes/recreatieplekken zijn waar je even heerlijk relaxed over het water kunt turen.
 
Je gaat echt compleet voorbij aan het punt wat ik eerder maakte. Er wordt jaarlijks meer dan 700 miljoen uitgegeven aan kunst en cultuur. Waarom zou de overheid dan geen geld vrij kunnen maken voor een motorpark waarop mensen hun hobby uit kunnen voeren en zo veel (lees heel veel) mensen niet meer tot last hoeven zijn. De overheid zorgt er tenslotte toch ook voor dat wij nergens meer mogen rijden (of als uitvoerende partij of als initiërende partij)

Op je tweede zin reageer ik maar niet; dat is een aanname...

Je insteek is verkeerd...
Een motor is net als een auto, fiets brommert, enz een vervoersmiddel waarmee je als je je aan bepaalde regels houdt gebruik mag maken van het nederlandse wegennetwerk...niet meer en niet minder..
We gaan met z'n allen massaal de regels overtreden, en gaan dan lopen klagen dat er maatregelen komen....tja if you can't stand de heat....

Je kunt nog zoveel drogredenen aanvoeren als je wilt, dit is het gevolg van ons gedrag....

Er zijn circuits, en er zijn landen waar je wel sneller mag...( de 60km wegen hier zijn ook b.v. aangepast omdat europa eist dat er minder slachtoffers moeten komen, en in frankrijk heb je buitenaf slechtere wegen waar je gewoon 90 mag, maar daar hebben ze het drankgebruik weer flink aangescherpt) maar ook daar moet je je aan de regels houden, ook die zullen voor menig een weer niet ruim genoeg zijn..

Wij rijden wel eens op een circuit, en om toegelaten te worden, moet je Db eater er in..keus is aan ons ...simple as that
 
Je insteek is verkeerd...
Een motor is net als een auto, fiets brommert, enz een vervoersmiddel waarmee je als je je aan bepaalde regels houdt gebruik mag maken van het nederlandse wegennetwerk...niet meer en niet minder..
We gaan met z'n allen massaal de regels overtreden, en gaan dan lopen klagen dat er maatregelen komen....tja if you can't stand de heat....

Je kunt nog zoveel drogredenen aanvoeren als je wilt, dit is het gevolg van ons gedrag....

Er zijn circuits, en er zijn landen waar je wel sneller mag...( de 60km wegen hier zijn ook b.v. aangepast omdat europa eist dat er minder slachtoffers moeten komen, en in frankrijk heb je buitenaf slechtere wegen waar je gewoon 90 mag, maar daar hebben ze het drankgebruik weer flink aangescherpt) maar ook daar moet je je aan de regels houden, ook die zullen voor menig een weer niet ruim genoeg zijn..

Wij rijden wel eens op een circuit, en om toegelaten te worden, moet je Db eater er in..keus is aan ons ...simple as that


Euhhh, je kunt het gebruiken als vervoersmiddel, maar ook als hobby. Je hebt sportduikers en beroepsmatige duikers. Ik heb het over een voorziening die beide partijen het leven makkelijker maakt. Wat ik al eerder zei. Er zijn toch ook skateparken, natuurparken, kunstprojecten, buurthuizen, openluchtconcerten. Die zijn toch ook bedacht om het volk te vermaken (en vaak ook om overlast te voorkomen). Behoefte versus aanbod, dat is waar ik het over heb
 
Laatst bewerkt:
En weer heeft een partij die overlast heeft gewonnen in Nederland. Onderstaand verhaal maar even uit mijn archief gevist, opdat we het niet vergeten:
Er zijn twee partijen, degene die vinden dat een overlast moet kunnen en degene die dat niet vinden kunnen. De een probeert de ander te overtuigen en andersom. Daartussen zitten de agenten die "leraargewijs" de moraalriddende functie proberen goed te praten. En uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer:
De partij die ergens last van heeft wint het uiteindelijk in Nederland (van zwarte pieten tot aan 10 cm grensoverschrijding bij terrasjes) en langzaamaan gaan we naar een land waar niks meer mag, alles in wetten en regeltjes is verpakt. Een land waarin door Europese regelgeving de diameter van je toiletpot wordt bepaald. Een land wat uiteindelijk compleet is verpakt in een keurslijf.
Ik vraag mij af wanneer het stopt. Hoeveel verkeersborden komen er nog bij? Hoeveel kg stront mag je straks nog per persoon in het toilet achterlaten? Moeten we straks in een woonerf achteruitrijden (want langzamer kan het toch niet)? Een hond mag wildplassen, maar ik niet?
Conclusie, hoe meer we ons gaan ergeren, hoe meer regeltjes er gaan komen en hoe groter de kans is dat onze vrijheden compleet worden weggehaald.
Mark my words: er gaat een moment komen dat degene die zich nu zo ergeren, ooit aan dit bericht terugdenken en zeggen "wat verlang ik weer naar de tijd dat we wat mochten"....

+1

Nederland, het beloofde land van vrijheid, tolerantie en acceptatie.
Het land van betutteling zullen we bedoelen. Maar het is weer zo gemakkelijk om één groep te weren, terwijl je de wethandhavers hier hun werk zouden moeten doen.
Enkele jaren geleden werden ook niet alle blauwe Suzuki Swift's verboden?

Maar je kunt bezwaar maken, en wellicht een landelijke petitie jegens motorrijdens Nederland.
Kan de KNMV of de ANWB hier geen actie op ondernemen?


Voornemen verkeersbesluit Lekdijk West (Krimpenerwaard-kruising Zijdeweg)

Burgemeester en wethouders van Lopik maken bekend dat zij voornemens zijn om een verkeersbesluit te nemen. Dit verkeersbesluit heeft betrekking op de Lekdijk West, vanaf de gemeentegrens met Krimpenerwaard tot de kruising met de Zijdeweg. Het verkeersbesluit houdt in dat op dit wegdeel een verbod geldt voor gemotoriseerd verkeer, met uitzondering van bestemmingsverkeer. De aanleiding voor dit voornemen zijn klachten over de gevaarlijke situaties op de Lekdijk en klachten over geluidsoverlast.

Ter inzage: Het voornemen ligt van 19 mei 2015 t/m 30 juni 2015 voor eenieder ter inzage op werkdagen van 09:00 uur tot 12:00 uur bij de Afdeling Ruimtelijke ontwikkeling en beheer. Ook buiten deze openingstijden kan het voornemen worden ingezien. Hiervoor dient u een afspraak te maken.

Zienswijzen: Gedurende de bovengenoemde termijn kan eenieder mondeling of schriftelijk zienswijzen indienen op het voornemen tot het nemen van een verkeersbesluit, gericht aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 50, 3410 CB Lopik.
Voor meer informatie over kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met de heer T. Schroor, tel: (0348) – 55 99 55.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan