Wat moet ik doen, nu kopen of wachten?

Ik zou gewoon nu een motor kopen als je het geld hebt. Er zijn tijdens de herfst en winter genoeg dagen dat je heerlijk kunt rijden.
Voor me zelf heb ik een beetje de regel dat zolang het droog is en +10 graden blijf ik mijn recreatieve rondjes rijden :)
Met textiel kleding is het super rijden in de winter.. Dat verkies ik misschien wel voor de 20+ graden.
 
'Wat moet ik doen' > 'Wat moet ik doen, nu kopen of wachten?'
 
Ik zou juist nu kopen, kan je lekker de hele herfst en winter rijden. Ik heb nu pas 2 jaar mijn A-tje maar ben er achter dan in de zomer met je pak aan niet mijn ding is (ZWEET, ZWEET, ZWEET) en ja ook met een lekker doorwaaipak.

Warm (vies), regen(word ik sjaggie van), of glad (gevaarlijk) dan zie je mij niet.
 
Ik zou juist nu kopen, kan je lekker de hele herfst en winter rijden. Ik heb nu pas 2 jaar mijn A-tje maar ben er achter dan in de zomer met je pak aan niet mijn ding is (ZWEET, ZWEET, ZWEET) en ja ook met een lekker doorwaaipak.

Warm (vies), regen(word ik sjaggie van), of glad (gevaarlijk) dan zie je mij niet.

Wanneer dan wel?
 
Als je een beetje regen kan hebben zou ik het voor het weer niet laten. Ik zie het voorlopig toch nog niet sneeuwen (geen garantie) en motoren kunnen best een spatje regen hebben. Alleen met de meest blinkende chromen cruiser zal je misschien niet in de regen willen rijden (weet niet precies wat voor motor je wilt) maar verder is dat geen probleem. Desnoods even afdrogen na een bui en af en toe eens schoonmaken als je bezorgt bent. Een beetje fatsoenlijk pak is warm genoeg en tegen de tijd dat het echt slecht weer wordt heb je toch al weer even lekker kunnen rijden.
 
Ik heb afgelopen februari ofzo een tweede motootje erbij gekocht, die ik op ging halen toen het net die twee dagen ervoor flink gesneeuwd had. Was erg koud, maar ook in de dagen erna heb ik gewoon harstikke veel met dat ding gereden, super. Toen ik net mijn rijbewijs has vorig jaar 1 september heb ik twee weken later een shadow met allemaal chroom gekocht, ook lekker de hele winter mooie stukken mee gereden en allemaal goed gegaan. Ook niks te zien aan de moto, goed gepoetst en ook deze winter blijf ik rijden met beide.

Ik zou echt NIET eerst nog weer een half jaar wachten voordat je iets koopt om lekker op te fahren.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens. Al die dijken die in de zomermaanden vollopen met fietsers zijn dan helemaal leeg. Heerlijk toeren. :]
:^ :') rijbewijs gehaald 7 februari vorig jaar paar weken erna motor gekocht vragen ze bij de verzekering of ik met winterstop(april beginnen met rijden) wil _O-
 
nu kopen en in de woonkamer zetten... poetsen, en kijken vanuit de luie stoel :9~ . Misschien een beetje vreemd, maar dat heb ik gedaan.

Als het goede aanbieding is, is een hele uitgave, gewoon doen :)
 
brikje kopen en als je volgend jaar genoeg ervaring heb wat knaps kopen
 
Ik zou juist nu kopen, kan je lekker de hele herfst en winter rijden. Ik heb nu pas 2 jaar mijn A-tje maar ben er achter dan in de zomer met je pak aan niet mijn ding is (ZWEET, ZWEET, ZWEET) en ja ook met een lekker doorwaaipak.

Warm (vies), regen(word ik sjaggie van), of glad (gevaarlijk) dan zie je mij niet.

Dus eigenlijk rijd je nooit :+
 
heb er dit jaar zelfs 1tje in december gekocht.
nadeel was wel zodra het drie grade was starte het kreng niet dat dan weer wel.
 
Ik zou nu kopen (of desnoods nog een maandje wachten). Prijzen in het najaar zijn lager, er is meer aanbod en je hebt meer bedenktijd want iedereen wacht met kopen. En met een beetje mazzel kan je nog heel lang doorrijden.

(behalve als je stallingsruimte moet huren natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de volgende zaken doen.

- Je nick wijzigen want niemand gelooft dat je een mastermind bent na het lezen van je bericht en de daar bijhorende schrijffouten.


Mast3rmind, mastthreermind, mastdriermind, ik vond het eigenlijk best een normale vraag,
Dit soort spellingsfouten vind je tegenwoordig wel meer bij jonge mensen, kan dus ook de fout van ons onderwijsstelsel zijn, of misschien is deze jongen wel een beetje dyslectisch.
Hoe dan ook, geen reden om zo te beginnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mast3rmind, mastthreermind, mastdriermind, ik vond het eigenlijk best een normale vraag,
Dit soort spellingsfouten vind je tegenwoordig wel meer bij jonge mensen, kan dus ook de fout van ons onderwijsstelsel zijn, of misschien is deze jongen wel een beetje dyslectisch.
Hoe dan ook, geen reden om zo te beginnen.

Idd, misschien zijn z'n punten en komma's wel op :Y

Maar ontopic: Koop idd gewoon een leuke eerste motor die om mag. Als je net je rijbewijs hebt en juist in de herfst / winter rijdt, heb je een mooie basis om lekker te toeren in de zomer.

Doe het gewoon wat rustiger aan in de herfst en de winter, en je zult zien dat je in het begin van het mooiweerseizoen heerlijk op de motor zit, omdat je erger gewend bent :Y

Bovendien is 6 maanden niet rijden lang (Kan het weten, heeft mij ook een goed half jaar gekost voor ik mijn motortje in Zwitserland had, helemaal nagekeken en gereviseerd had en op Zwitsers kenteken had staan).
 
Als je bij een bedrijf wilt kopen, per 1 oktober gaat de BTW met 2% omhoog....
 
Dan denk je: zou ie eigenlijk wel écht van motorrijden houden?

Inderdaad, die gedachte kwam ook bij mij op. "Natuurlijker" had ik het gevonden als ie (lang) voor het opgaan voor het rijbewijs al een had gekocht. Ik had er zelf een met 16. Wat natuurlijk ook fout is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan