Wat reden jullie in jullie brommertijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Puch Maxi(3x) met 70cc, Puch Monza, Zündapp KS50, Honda MB50 en MBX80. Ben door de MBX aangestoken met het motorvirus.
buck.gif
 
ik ben begonnen met een vespa bravo :r maar toen wou ik een echt brommer (met versnellingen) heb toe een rd50 gekocht daarna suzuki ts50 daarna zundapp maar dan ben ik na een week terug op m'n ts gestapt, reed best wel lekker 50cc waterkoeling proma uitlaat en crossen maar 8-)
 
ALs eerste een honda wallaroo :) Later een gilera runner en als laatste een gilera dna (zie pic)

klein.JPG


Nu shop ik rond voor een rs 125 *D
 
Mijn historie..

Tomos A35
Motorhispania Racing RX
Italjet Formula


En nu een Cagiva Mito :)
 
Zundapp GTS met 70 CC zeta 6 poorter, 17 mm verstelbare bing carb en als finishing toutch een de Jager pijp :) . 125 km p/u.
 
Brommers:

Peugeot 104 :+
Suzuki TSX 70cc
Honda MB5 (nu nog aan het opkanppen)
Rieju Racing Castrol :9 Hier rijd ik nu nog op rond

Afgelopen week heb ik mijn eerste motor gekocht, een Suzuki GS500E.
Nu nog mijn rijbewijs. :]

MZZL,
Willi
 
Dat's lang geleden. Het was een yamaha fs1 met z1 cylinder etc. Ging indie tijd (20 jaar geleden) best wel hard. Topsnelheid 110 km/u. En het frame ging niet stuk.


Ik heb ook een FS1 gereden, en op mijn 16e verjaardag gelijk een Z1 cylinder gehaald (voor 45 gulden geloof ik, haha!)

Daarna vanalles gereden...Puchjes, Peugeot Fox, Honda MB, etc. Het hele opvoer-verhaal zal ik maar achterwege laten...maar ik BAAL als een stekker dat ik nooit foto's genomen heb van mijn brommers...heb een Puch en MD gehad die ZO mooi waren...geel/zwart combinatie, schitterend gewoon! :)

Geweldige tijd...
 
Heb een Honda MBX80 gereden.Erg mooie brommer/motor?Politie had ook al snel in de gaten dat ik iets te snel ging!100+ lol.Heb er dus maar leifst 6 mnd van genoten,snif.Ben dus begonnen met motorrijden op een VFR800 4 jaar geleden.Toeval?Ze hebben wel iets van elkaar weg ja,ook qua kleur(beiden zwart).
Ben vanaf vorig jaar een R1 gaan rijden,maar is na 6mnd gejat!En heb nu een Aprilia RSV mille in bestelling(foute naam dus!want wilde eerst een ZX12R).
 
Ik heb naast mijn RS250 nog steeds een Aprilia SR, loopt ongeveer 105 km-h op de teller (95 op mijn motor teller). Erg handig voor kleine stukjes in en om het dorp enzo.
 
Ik had eerst een Honda PX, traag ding :X

Daarna een MT5 was een stuk leuker, 70CC eronder enzo, hij haald toch 95 op de teller (zal 80 km/u zijn geweest ;) )

Zoiets was het:

78.jpg


Scootah vind ik niks, veel te saai, niks te doen tijdens het rijden! ;)
 
Ik zit nog steeds in me brommertijd, ik rijdt op dit moment een puch maxi, type Macho Rider, maxspeed 55 op scooterteller, de teller die erop zit geeft 40 aan :? ... hoe kan je dat fixen?

Over 1 uur heb ik ook een Yamaha DT thuis staan :} *D
 
Vespa SI met een leovinci uitlaat en een polini evolution blok met 21mm carb en race pulley en een 80 cc polini cilinder met carbon zuiger. Heeft wat werk gekocht om haar helemaal top te krijgen maar toen was het ook net een vliegtuig. Totdat ze op een dag weg was, toen ik van mij werk terugkwam. :(
 
MTX oud model...
originele cilinder die wat bewerkt was, met 16 mm Keihin en Proma uitlaat.
Liep ongeveer 65 km/h(met de wind in de rug, tepels op de tank en kin op 't voorwiel)
De uitlaatpoort was echter iets te hoog uitgefreesd waardoor hij wat middengebied miste.. Met twee man erop was hij dus echt niet vooruit te branden.

Ook nog eventjes met 70cc (euhm... kwalibrassie) rondgereden, had ik gekregen van een vriend omdat ik z'n brommer gerepareerd had. Maar ik had er natuurlijk zelf geen zin in om die er op te zetten. :z
Dat vond m'n broertje dus geen goed plan, en op een keer kwam ik terug van het rijlessen (in de lesauto) en werd ik daar ingehaald door m'n opgevoerde brommer met m'n broertje erop... :]
 
Vespa SI met een leovinci uitlaat en een polini evolution blok met 21mm carb en race pulley en een 80 cc polini cilinder met carbon zuiger. Heeft wat werk gekocht om haar helemaal top te krijgen maar toen was het ook net een vliegtuig. Totdat ze op een dag weg was, toen ik van mij werk terugkwam. :(

Vespa, vliegtuig? Dan zeker 1 van El-Al...

Koz
 
Ik heb 2 jaar op een MT-110cc gereden, en voor de kranten wijk een SP-70cc.
Ze liepwn alleibij erg hard, dat was vroeger ook de bedoeling.
Maar dat is alweer 19 jaar geleden, tering wat gaat de tijd toch hard.
 
Een GT LTS 1 mountainbike en Batavus Rambler. Hield niet van die herrie dingen, heb trouwens nog steeds een gruwelijke hekel aan die pleuris scootertjes en brommertjes.
 
Heb altijd op mijn DNA gereden.. Eerst was ie standaard en geel. Na 2 maanden een andere pijp erop en liep ie 90-95 Km/h echt (oid). Daarna afgelopen zomer een andere cilinder gekocht ( Hebo Alu 70cc ) en me toen tegen een overstekende lataarnpaal gelanceerd. Wel veel van geleerd. Kan nu wel een beetje sleutelen (hele brommer opgeknapt) en kan me wat beter beheersen. Nu is de 70 verkocht en gaat de brommer nog weg. De motor is al gekocht... zie onderstaande pics :) Das mijn sc00t in aanbouw :) Ik was zelf tot mijn ongeluk aardige malloot kwa snelheid , maar had altijd helm+motorjas aan...

DNA1.jpg


DNA2.jpg


Daar was ik nog bezig met opknappen... :)

Huidige motor is een ducati monster 600 die kwa vorm wel wat van deze weg heeft en kwa grootte ook :) Vandaar dus :)
 
ik had eerst een aprilia classic
ap50cl.jpg


Maar dan in het donkerpaars.Hele mooie brommer , maar ik reed al snel de uitlaat tegen de grond in bochten :X .
Dus ingeruild (met winst natuurlijk }) ) tegen deze :

mynsr01_lowres.jpg


die ik nieuw heb gekocht.
Ik vind het nog steeds een machtig mooi ding , en het reed voor een brommer absoluut niet slecht.
Kans zit er in dat ik als volgende motor een honda cbr900rr fireblade tiger neem :P
Dat is toch een beetje de grote broer ;)
 
Ben begonnen met (natuurlijk) een Puch Maxi. Ding liep nog maar 15 of zo. Veel van geleerd, qua sleutelen.
Toen een Jawa brommer gekocht op de rommelmarkt voor een kwartje. Heeft een half jaar gelopen, toen brak de koppeling af.
Toen een Kreidler RMC gekocht, in 2 veilingkisten. In elkaar gezet en 2 jaar mee gereden (max. 83 kmh). Ligt nu uit elkaar voor restauratie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan