Wat reden jullie in jullie brommertijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerst puch maxi (Meer onder gelegen als op gelegen) :z

Yamaha DT In originele staat (op die vernauwing in de uitlaat bocht na dan)
in anderhalf jaar lang 1 keer stil gestaan met een lekke band. Dat ding bleef het maar doen!!
 
Ik heb ook een Yamaha DT gehad, ding liep eerst 60, uitlaatbocht doorgeroest dus nieuwe voor gekocht. Was origineel volgens de winkel O-) liep ie toch ineens 85 :X . Veel schik mee gehad, ding was niet kapot te krijgen op de koppeling na danm was een mongole techniek want ik heb zeker wel 15 koppelingskabels moeten monteren.
 
2 jaar lang op een MT5 rondgescheurd. Net zo op gezeten als onder gelegen (zonder te vallen!), dus eigenlijk maar 1 jaar gescheurd en 1 jaar gesleuteld... Laat maar.

Toen ie gaar was (behalve de krukas, want die had k net vervangen) verkocht. Nog aardig geld voor gehad ook. Die kerel riep dat ie zo mooi was bijgehouden. Nou inderdaad, heb m zeker 2x gepoetst. Afijn, daar kwam ie wel achter toen ie ging rijden denk.
Moraal van het verhaal: Koop geen brommer zonder proefrit.

Frans
 
ik heb een mooie tomos gereden ging wel 65 en daarna een zundapp ks50, eerst met 80cc luchtgekoeld(kwam op de rollerbank bijna 2kw uit) daarna een 80cc watergekoeld maar er zat een scheurtje in de cilinder dus er kwam een beetje water in en daarna een 50cc watergekoeld erop die perfect reed
 
Een Puch VS 50, zo een uit de jaren '60 met ei-tankje en hoog stuur. Later had ik er een gewoon "spijltje-stuur" op, dat vond ik toch mooier.
En altijd wel ergens een veertiger: "Daar moet je zuinig op zijn, jongen" of met glinsteroogjes: "Jaaah, zo een heb ik vroeger ook gehad". Wel leuk.
 
Altijd alleen maar Vespa Ciao's..
Mega fun met die dingen. Poep makkelijk sleutelen/opknappen. En naar verhouding spot goedkoop. Lag bijna iedere avond weer uit elkaar, en einde van de avond weer in elkaar, klaar voor de dag er na..
Voorvering moest wel rap wat aangebeuren (extra vering) anders wassie niet te houden in een bochie :)
Eind resultaat, na 4 vespa's, was een ciao met Polini Speed Engine, 80cc alles gevijld en gepolijst..., liep 110, en trok een bijna wheelie bij wegspuiten :) Exit scootah's (die toen nog aan het opkomen waren)
Man dawas super gaaf :P
Ben er ongenadig vaak mee op mijn bek gegaan, altijd lowsiders door of kiezeltjes, of gladheid, of te vroeg op het gas (jaja! met een ciao! :) )
Wat ook gaaf was, was dat al die k*t toeristen die in de zomer 30-40 reden waar je 80 mocht, buitenom, binnendoor, erop en er over bij wijze van werden ingehaald door een malloot op een Ciao, met belachelijk hoge snelheden... Tja, dat verwacht je niet *D

Een punt wat ik (nu ik wijs geworden ben) minder vind, is het feit dat ik al die tijd met een snorfietsplaatje heb rondgereden. :X
Tja, ik heb me wat staaltjes uitgehaald met die dingetjes, maar ik leefde er ook praktisch mee :)
 
Mijn 2 broers reden ongeveer 5 jaar geleden met 2 vrienden in een soort race-teampje. Ze reden allevier op een Honda ss50 die allemaal dezelfde kleuren hadden, was best leuk. Ik ging ook wel eens mee kijken als ze op Valkenswaard, Lelystad en Zolder,enz gingen racen, maar ook sprinten en ze hebben ook wel eens met de 4uurs race meegedaan. Ze hadden toen ook nog een paar keer iets gewonnen :) maar toen mijn broer 22 werd zijn ze ermee gestopt. Ze hebben de racers nog in het hok staan, maar ze doen er niks meer mee, zonde!!
 
Nooit brommer gereden *D

Alleen even op een RD350.........ging HARDDDDDDD

Jep :9 , die rulez :)

Hmm, ik zal eens gaan nadenken , ik heb brommer gereden van mijn 12e tot mijn 21e zeg maar:

Kaptein mobylette, honda cs50 (3handbak?) , peugot 104, honda novio, kaptein mobylette, peugot 103sp, kreidler 70cc 26mm 5bak, honda mb8, cita met 60cc polini waterkoeling,honda mtx 70cc, vespa boxer 70cc , vespa si 70cc, vespa ciao, honda mb8 110 malossi, cita 70cc, Honda cb400 four (tijdje zonder rijbewijs als "brommer" mee gereden }) )kaptein mobylette, peugot 103sp 70cc, honda mt 70cc, puch maxi 70cc, honda vision met-in 50cc-snel die werd gestolen, honda vison met-in 70cc , en een honda mb5 70cc als laatste , daarna definitief overgestapt op de zwaardere klasse met als eerste legale motor een RD350, en nu dan de Blade :P

Overigens heb ik het vermoeden hier of daar nog een brommer vergeten te zijn, maar ik kan me er niet meer herineren 8-) , het zijn er zoveel ...
 
Aprilia uiteraard.... RS50 moped

Polini 74cc cilinder, 21mm carb, Ninja uitlaat, Top Perf. koppeling (originele slipte)

Foto:

14933


14934
 
Laatst bewerkt:
Dat's lang geleden. Het was een yamaha fs1 met z1 cylinder etc. Ging indie tijd (20 jaar geleden) best wel hard. Topsnelheid 110 km/u. En het frame ging niet stuk.
 
Aha, ZUNDAPP ALL THE WAY...
Ben eigenlijk begonnen op Honda Camino (automaat), en toen 2 Honda Camino's, en toen een Batavus MK4S erbij, jawel, een S, dus met chromen :} tank en zijdeksels.
Daarna begon de zundapptijd met een CS en een GTS. Later nog een SS erbij gehad. Niet allemaal tegelijk hoor, nooit meer dan 7 tegelijk, met veel tegenzin van m'n ouders 8-)
 
Een chopper :? suzuki ZR50 met 80cc blok over-overmaatszuigers ;) met maarliefst 8.6 pk!! liep redelijk hard
zo'n 120 km p/u........leek net een motor..dikke uitlaat,zeer brede achterband...ennuh de motorlieden zwaaiden ook vaak naar me :9 als ik op de gewone weg reed :) :}

één keer ermee op de snelweg gereden, was toen wel stoer :+
 
Een Puch VS 50, zo een uit de jaren '60 met ei-tankje en hoog stuur. Later had ik er een gewoon "spijltje-stuur" op, dat vond ik toch mooier.
En altijd wel ergens een veertiger: "Daar moet je zuinig op zijn, jongen" of met glinsteroogjes: "Jaaah, zo een heb ik vroeger ook gehad". Wel leuk.

Daar moet je zuinig op zijn jongen })
 
1970 , was toen 13, jawel een solex
1971 , alweer 14, 2 mobielettes
1972 , bijna de juiste leeftijd, 15 dus, een batavus met jlo 3-bak
1973 , jaaaaaaaaaa eindelijk 16, goudkleurige benelli (had ik hem maar bewaard)

Op de benelli kleine aanpassingen: andere tandwieltjes, ks-50 uitlaatje en 19 mm carburateur (zat een zielig 9mm gevalltje op), resultaat: 75km/uur en trekken als een lier. Alles bij elkaar in 5 jaar tijd ongeveer 50.000 km op gereden. Toen sloeg tie tijdens een ritje vast. Uit laten kotteren, maar nooit meer de goed geweest.


Zoek foto's van de benelli, iemand een linkie?
 
Laatst bewerkt:
1967 (11 jaar) Solex, Sparta buikschuiver!!
1972 (16 jaar)puch kikkerbek, daarna een of ander "dames"bromfietsje, :r zo noemden ze die dingen in die tijd.
1975, eindelijk meer pk´s (een echte JAWA oilmaster, ja, ja!!)
 
ik zit nu (nog) in m'n brommertijd :P
m'n eerste brom: puch maxi, 70cc, 16mm, expansieuitlaateje:
wallpaper_met_kat.jpg

(later met een laag stuurtje, was wel bruut rijde, mooi voorover hangen enzo :P )
meer foto's op jaja: www.blauwepuch.tk

en nu heb ik een mb, maar dat gezeik ben ik een beetje zat, want er is altijd wel weer iets mee, die gaat dus binnenkort de verkoop in en dan ga ik sparen voor het echte werk 8)
2.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dit is een motor forum...

Willen al die wannabee brommer rijders ermee kappen, en dit MF niet vergallen.. :+ :+ :+

Hypocritisme op zijn top... je mag alleen over brommers praten als je ouder bent dan 18....

Dus kappen en doe dit soort ongein maar op het brommer forum... Je kan toch minimaal het goede voorbeeld geven... :X :X
 
Ik reed destijds op een Puch Maxi, zo een met trappers :X . Was nooit opgevoerd, reed dus max. 45, en bij het stoplicht moesten mijn voeten meestal helpen om vooruit te komen ;) . Toch wel plezier van gehad!
 
Ik ben begonnen op en Tomos (heel heeeeeel lang geleden) en na een week was ik al toe aan een nieuwe dat werd een Puch daar heb ik het anderhalf jaar mee uitgehouden. Dat waren die chopperachtige dingen. Daarna geen < 50 cc meer. :9~ :9~
 
Honda mt5,80cc watergek. en 125cc luchtgek.,trok toen de shoppermotortjes er al uit. Verder Puch 70cc,Beta Ark 70cc oh ja als aller eerst een mobylette.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan