Wat reden jullie in jullie brommertijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een Batavus SuperSport eind '60, jaja.....ze bestonden toen als SuperSport.... plat op de tank en wel 65 km/h halen.... En nog steeds rij ik een supersport en het zal wel nooit veranderen.....

Fototje ?


En hoeveel van die kunstofriempjes ( primaire aandrijving..!)heb je stukgereden..??

Jaja, ik ben ook van die tijd..!!
Ik had een Royal Nord....klinkt bekend..?? In die tijd, jaren 60...70...reed je als je in de techniek zat een Kreidler, Zündapp of Royal Nord, zat je op wat nu het VWO heet dan reed je op Puch of Thomos....tussen die beide groepen is wat afgevochten..!! Das waren noch Zeiten..!!
 
Op dinsdag 19 november 2002 15:45 schreef Laffie het volgende:En hoeveel van die kunstofriempjes ( primaire aandrijving..!)heb je stukgereden..??

Jaja, ik ben ook van die tijd..!!
Ik had een Royal Nord....klinkt bekend..?? In die tijd, jaren 60...70...reed je als je in de techniek zat een Kreidler, Zündapp of Royal Nord, zat je op wat nu het VWO heet dan reed je op Puch of Thomos....tussen die beide groepen is wat afgevochten..!! Das waren noch Zeiten..!!

Heeft m'n schoonvader er nog 3 van in de schuur staan, mooie dingen.
 
Tsja, Aprilia RS50 uiteraard, eerst een 2de hands '99 Harada (+/- 80 KM/h) daarna een nieuwe 2001 Corser (+/- 140 KM/h).
07.jpg

Ja, 140 ja, je kon het dan ook niet zo gek verzinnen of het zat erop.
02.jpg

Dit waren ze dus beide:
20.jpg

15.jpg
 
Nou Kreidler, je hebt aardig wat reacties, maar niemand heeft wat gezegd over de keus van een brommer en of de keus aan motor eenigzins overeenkomsten heeft.
Moeilijk te zeggen, die brommers reden allemaal even langzaam ;( . Oplossing: opvoeren. :) Ik had ook een 70 onder mn buxy, met de breedste banden die eronder pasten....hij reed 90 op de teller
Gelukkig had ik nog een crossbrommer staan, dat schakelen is toch een HEEL stuk leuker. :}
Enja, ik droomde van een motor, waarvan ik deze zomer voor het eerst van heb kunnen genieten :} :] :} , GEWOONWEG BIZAR
maar om op het verhaal terug te komen, ik denk dat je smaak door de jaren veranderd, collega's van mij rijden nu een harley terwijl ze tien jaar lang op een racer hebben gereden........ik zie mezelf NIET op een harley :r
 
Eerst een puch maxi-rider macho. Na 1,5 jaar een echte brommer der brommers, een Honda 4-takt uit 1976!!!
Hier ben ik nog steeds weg van. zwaar geluid, kleppen, distributie. Gewoon een motor met 50cc dus..haha. Ik zit bij een 'Honda 4-takt club' en we zijn zeer 'collegiaal' ritten aan het rijden het hele jaar door. Die hards op 2 wielen met 50cc. We kunnen ook allen sleutelen en we helpen elkaar met alles.
Honda 4-takt dus!! Vertel het je kleine neefje als ie 16 is...
:}
 
Yamaha FS1, zoals bijna iedereen bij ons in het groepje.
En natuurlijk konden we toen ook al niet met de vingers ervanaf blijven })

(Afbeelding)

Voor de duidelijkheid, de tweede van links is MAR1TIN, en de vijfde van links ben ik.

PS, Ik zie nét dat dit de honderdZESENDERTIGSTE post is :( MAR1TIN begrijpt dit boze hoofdje wel :+

phc ritzen, mar1tin wie zijn de 1e en de 3e van links?
volgens mij zijn dat bekenden van mij.

waar is die foto gemaakt?
 
1-ste van links is Labàn de Rijke, 3-de van links is als ik me goed herinner ene Jack Moonen, beiden uit Weert!
Zie in je profiel dat je in Kaatsheuvel woont nu, ooit in Weert gewoond of gewerkt bij Hoechst?? Hebben ze allebei nl gewerkt!

[edit] Foto is bij Labàn thuis gemaakt![/edit]
 
Laatst bewerkt:
Brommertijd is voor mij op 31 december 2001 afgelopen met een schuivertje op ijs (zonder schade).

Ik heb een MB gehad en later er een roestpoeg (puch maxi met een roestige leo vincie uitlaat) er bij gekocht omdat de mb redelijk vaak uit mekaar lag (gedeeltelijk dan).
Met het puchje heb ik heeel veel plezier gehad in de sneeuw :} , gewoon lekker slippen en ook wel eens achterstevoren gestaan voor het stoplicht (niet geheel zoals gepland maar wel grappig).
De puch heb ik een tijd terug verkocht en de mb staat nog steeds in de garage (moet ik nodig eens verkopen).
Ze hadden allebei 50cc en waren niet bijzonder snel, puch liep ongeveer 55 en de mb rond de 80.

Sinds ik motorrijlessen had vond ik de mb niet lekker meer rijden, net een minibike en zo instabiel als een ...... ,was achter wel flink opgehoogd en dat zal er vast wel wat mee te maken hebben, zie plaatje.

Mb:
full
 
Ik ben begonnen met een puch maxi maar kocht al vrij snel een RS-50.
80cc, 21 teur, polini pijpie enz enz.....


piccie:

9074
 
ik had een yamaha dt50mx, het was toen of een crosser of een puch, die rare scootertjes kwamen later. op mn 16 verjaardag gelijk in de zijkant van een auto geparkeerd, kon gelukkig gerepareerd worden. |(
 
Ehm... ik mocht geen brommer... ;(

Wel 2 fietsen.. met 1tje heb ik 67kmh gereden (jaja, met een halve peekaa en 10%daling).

Die andere fiets:
Specs:
Schijfrem voor en achter
Achtervering - veervoorspanning en demping instelbaar
Voorvork - Veervoorspanning instelbaar
BOX 1 Alu frame...
SRAM 5.0 Series...
 
Suzuki TS50X met 75cc,20mm carburateur en slechte remmen.
Daar heb jij, Kreidler, overigens je poot mee gebroken. En ik mijn arm ! Kutding.

Nee, was een leuke brommert.

Tussendoor nog een Honda MT5 gehad, maar na 2 dagen weggedaan. Als je Suzuki TSX rijd, is een Honda MT niets. Ook nog een keer op een MTX gereden, maar de TSX bleef toch een van de mooiste voor z'n leeftijd (ding was van 1987 ofzo). En ik vond 'm dus lekkerder rijden dan MT en MTX.

Je vergeet je XLletje JK })
 
Op mijn 16e van mijn ouders mijn eerste automaatje gekregen.
Een echt Kaptein Mobylette (of hoe je het ook mag schrijven)
vervolgens een Yamie RD50MX met snelle 50cc en 20mm Mikuni carb
met komplete opbouw van Zundapp Famel Sport, erg apart.
Laatste brommerke voor de stap naar de motor was orginele 80cc 6bak
Honda NSR.
Leuk om met je brommerke op de snelweg alles voorbij te vliegen, links of rechts maakte me niets uit..
 
heb een paar scooters gehad, allemaal 70cc top rond de 100.
voor mn werk op 100 en scooters en brommers gereden, en ook op 50cc racescooters, das wel bizar 18pk op een kilo of 50. (vond ik toen)

vind het nu maar engen dingen, zijn instabiel als de pest. Droomde wel altijd van een rs50, kwam er nooit van, was altijd al gek van motoren!
 
Haha mijn brommertijdtperk is nog vol bezig!
Ik rij dagelijks op een Honda CD50 (gecustomized, heb 'm een racy look gegeven):
cd5014sietse.jpg


En ik ben bezig met het opknappen van een Honda CB50, die staat er nou zo bij op m'n slaapkamer...:
DSC03927.JPG


Ik ben wel benieuwd of jullie motorrijders mijn 4taktjes toch een beetje kunnen waarderen :+
 
Een Yamaha FS1
En niet zomaar eentje, maar eentje die geprepareerd was door Jan vd Biggelaar (ja, die!) himself. Ding ging dan ook als een tierelier. Alleen was de zijkant van de Volvo toch sterker.... :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan