Wat reden jullie in jullie brommertijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Flandria Sport! (ben ik de enige?) Zündapp 2x, Itom (later met Flandria blok), een stuk of wat automaatjes. Wat een tijd! The Beatles in de hitparade met Lady Madonna!
 
Honda ZB50

50cc @ ~80 km/u

verkocht om de motor te kopen.

Was op het eind een boel mis mee: slag in voorwiel, heleboel big-end speling (om de maand nieuwe zuiger-cilinder) uitgelopen nokkenas, versnellingsbak stuk etc...
Toch nog een heleboel geld voor gekregen :P
 
Suzuki TS50X met 75cc,20mm carburateur en slechte remmen.
Daar heb jij, Kreidler, overigens je poot mee gebroken. En ik mijn arm ! Kutding.

Nee, was een leuke brommert.

Tussendoor nog een Honda MT5 gehad, maar na 2 dagen weggedaan. Als je Suzuki TSX rijd, is een Honda MT niets. Ook nog een keer op een MTX gereden, maar de TSX bleef toch een van de mooiste voor z'n leeftijd (ding was van 1987 ofzo). En ik vond 'm dus lekkerder rijden dan MT en MTX.
 
Eerst een zwarte Puch Macho, later een witte Puch Europa en die heb ik nog steeds! Daar ga ik van de winter ook op naar mijn werk is de bedoeling, ipv met de motor door de pekel.
De zwarte hebben ze gejat, maar die deed het vaker niet dan wel.
 
DT50, MB8 (en ik had ook nog een malossi 110 CC liggen, met del'orto carbarateur (doorzichtige vlotterkamer) etc....)en toen die total loss was (don't ask) nog een mb5 gehad met alles er op en er aan.......
 
*Honda CB50F top :+ /-80 km/u, 1x de grond gekust (was eigenlijk ingeschreven als motor dus ik mocht er niet meer mee rijden van me pa)
*Honda MB50 top: +/- 80 km/u, nooit de grond gekust
*Honda Camino top: +/- 100 km/u, 2x de grond gekust en 1x het gras (man dat was een zalig ding, twee wielen een stuur en een 70cc blok, aangepast cilinderkopje en met leovincie uitlaat, en 't was dan nog de enige in heel de buurt waarvan de remmen ook daadwerkelijk bleken te werken; en 't was een van de mooiste die hier rondreden ook)
 
Laatst bewerkt:
Heb 3,5 jaar scooterrrrrrrr gereden. Van de zomer pas verkocht. Heb anderhalf jaar een Peugeot TKR gehad en iets meer dan 2 jaar een Aprilia SR. Reed altijd zeer netjes en altijd met hellumpie. Ben in 3,5 jaar tijd ook nog nooit aangehouden!!! *D
 
Alleen HONDA:
C-50
SS-50
Dax
Chally
En allemaal gerestaureerd. waren prachtige 4-taktjes :)
 
Op zondag 17 november 2002 18:16 schreef Jeroen12 het volgende:
Yamaha FS1. Verschillende keren kwijt geweest wegens opvoeren. kreeg ik 'm weer terug zonder uitlaat, carburateur, cilinder en zo. Maar met bekeuring ;) .
Mocht me zelf ook nog een keer voor de rechter verantwoorden voor mijn opvoer kunsten.


:}
 
Ikkus heb een Yammie fs1 met rotatie gereden. Koppeling kon niet zo goed tegen de 70cc. Op het laatst moest ik een extra ring laten maken bij een ijzer boer om de speling op te kunnen vangen. Was wel bloedsnel.
daarna een Zündapp gts50. 70cc met 20mm Mikuni. Wel mooi afgesteld.
 
Yamaha FS1, zoals bijna iedereen bij ons in het groepje.
En natuurlijk konden we toen ook al niet met de vingers ervanaf blijven })

full


Voor de duidelijkheid, de tweede van links is MAR1TIN, en de vijfde van links ben ik.

PS, Ik zie nét dat dit de honderdZESENDERTIGSTE post is :( MAR1TIN begrijpt dit boze hoofdje wel :+
 
Laatst bewerkt:
Yamaha FS1, zoals bijna iedereen bij ons in het groepje.
En natuurlijk konden we toen ook al niet met de vingers ervanaf blijven })

(Afbeelding)

Voor de duidelijkheid, de tweede van links is MAR1TIN, en de vijfde van links ben ik.

PS, Ik zie nét dat dit de honderdZESENDERTIGSTE post is :( MAR1TIN begrijpt dit boze hoofdje wel :+

Whoehahahahaha, LOL....., dét kôs auch neet missuh hè Péé! :}

Maar dit is idd een foto uit de ouwe doos ja :} :} :} 'ik had iig meer haar toen *D
 
Laatst bewerkt:
Een suzuki TS50X. Zat toen ik m kocht een malossi cil enzo op. Ding reed +/-85km/h, maar trekken dat dat ding deed..... Zelf in z'n 3 ging ie op z'n achterwiel (met iemand achterop)
3 jaar op gereden en toen motorrijbewijs gehaald en een DR250S gekocht. (ook een soort brommer)
 
3 Puchjes, Honda Mb8, Yamaha Dtr, Kymco Dj, 2 Tomosjes.
En sorry hoor maar wat zijn die scooters voor klote dingen.
Ik heb er een gehad voor een half jaar (die dj) en die is gestolen en heb ik flink geld voor terug gehad en een Tomosje gekocht.
Met die puchjes heb ik de meeste schik gehad, reed altijd.
En die Yamaha was na een tijdje erg bekend bij de politie. ;)
Ze kenden het achterlichtje uit hun hoofd...en mijn helm ook wel denk ik.
Is allemaal wel een tijdje geleden hoor, heb alleen nog wel een Tomosje bij mijn vader in de schuur staan, fluoriscerend geel en oranje gespoten.
 
MTX met 70 malossi en wat opgehoogd. Leek ik groter dan'k was.
liep als de brandweer en was zeer snel met optrekken. Ik heb veel spijt dat ik hem toen heb verkocht om mijn autorijlessen te kunnen bekostigen.Was nog zo'n mooie zwarte met rode handvaten en metalen tank in plaats van dat kunstof pruttel wat iets later op de markt kwam.Ben gelukkig nooit bekeurd. ALtijd een onschuldig gezicht getrokken en gezegd dat hij van mijn broer was en dat mijn puchje kapot was. Wie geloofd dan zo'n lief meisje niet?!
 
MTX met 70 malossi en wat opgehoogd. Leek ik groter dan'k was.
liep als de brandweer en was zeer snel met optrekken. Ik heb veel spijt dat ik hem toen heb verkocht om mijn autorijlessen te kunnen bekostigen.Was nog zo'n mooie zwarte met rode handvaten en metalen tank in plaats van dat kunstof pruttel wat iets later op de markt kwam.Ben gelukkig nooit bekeurd. ALtijd een onschuldig gezicht getrokken en gezegd dat hij van mijn broer was en dat mijn puchje kapot was. Wie geloofd dan zo'n lief meisje niet?!

Als ik oom agent was had ik je billenkoek gegeven. ;)
 
Een suzuki TS50X. Zat toen ik m kocht een malossi cil enzo op. Ding reed +/-85km/h, maar trekken dat dat ding deed..... Zelf in z'n 3 ging ie op z'n achterwiel (met iemand achterop)
3 jaar op gereden en toen motorrijbewijs gehaald en een DR250S gekocht. (ook een soort brommer)

Was dan wel een topcilinder. Ik had er een Eurokit 75cc op en een wheelie ? Kon niet echt. Ja vol gas en koppeling los laten schieten, maar dan nog niet echt hoog... heb nooit goed wheelies kunnen doen erop. Het blok lag te ver naar voren.

Wel knap dat het met zo'n malossi wel kan. Maarja Malossi was ook creme de la creme van de cilinders he! Maar mijn TSX ging ook als de brandweer... echt snoeihard.. alleen jammer dat de meesten niet denken aan goeie remmen, including me ;(

Op de Honda MT5 met te weinig vermogen konden wheelies wel perfect worden gemaakt.. achter elkaar ;) Had zoveel vermogen als een snorfiets ofzo, politie wilde 'm zelfs meenemen omdat ze geen begrenzer konden vinden. Nou was geen begrenzer maar een rotte cilinder en kloppende zuiger ;) Overigens had ik na 2 dagen het ding aan m'n jongere broer verkocht, die dus het gezeik met de politie kreeg :+
 
Eigenlijk ben ik er tegen, maar als er dan toch opgeschept wordt mag ik ook wel even he?

Mijn tomosje met een 65 polini was een hartstikke nerveus brommertje dat alles eruit trok wat er op de weg reed.Brommertjes dan he.
Gaf gas en je lette niet op, doei brommertje dan lag hij een paar metertjes verder op.

Oke dat was dan weer brommerforum mode en dat stadium ben ik al weer gelukkig een tijdje voorbij.
 
Yamaha DT,Honda MB,MT,MTX,de aantal cc verschillen
tussen de 49,9 tot aan de 125 cc.
Nu nog 1 jaar oude TGB scooter in de schuur
staan,wordt alleen niet meer gebruikt :? .
Kleine kan niet mee.
Dus die moet nog maar even stilstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan