waterdichte motorkleding

Eye jongens,


Ik rij altijd in leer met daarover (alleen als het echt stort) een regenoverall.

Maar zon nylonpak compleet zeg maar, heb je iets leuks voor max 300 euro? Ik zal het niet dagelijks dragen want ik rij altijd in leer.

Heb je daar ook strakke versies van? Bedoel zon nylon pak is vaak zon vuilniszak om je lichaam en de wind heeft er dan zo lekker vat op. Bedoel het niet lullig maar zo ervoer ik het persoonlijk.

Bij mij moet het strak zitten ivm de wind en wat sportiever rijgedrag zeg maar..

enne geschikt voor de mens met lange benen
 
je kan ook gewoon zo'n regenpak kopen :+ kost je 40e ofzo :P


ja heb ik ook, dainese leren pak, en als het regent regenbroek en jas voor 40 gekocht, werkt prima
want toen ik op vakantie was in de ardennen was mijn rits van mijn jas gescheurd, dus heb ik zo'n regenpak daar gekocht, zelfs op de zwaarste regenbui op de tergug weg was ik nog droog
 
Ik heb ooit eens (10 jaar terug ofzo) een regenbroek gekocht bij toenmalige Louise voor 30 gulden.
Nog steeds géén drup water binnen gehad en van onder tot boven afritsbaar dus geen geklooi met insteken van je voeten met laarzen ;)

Kan van de week wel eens kijken welk merk het is (als label nog leesbaar is).
 
Ik heb zelf onderstaand combi pak:
IXS-TROPHY%20combi-pak.jpg


Nu baal ik een beetje boel van het feit, dat niet alles van leer is.
De plekken waar stof zit (kruis en onder de armen enzo) laten erg snel water/regen door.
Heeft dit zelfde pak, en heeft hier ook last van :? , lijkt me niet echt normaal B|
 
Bij mij moet het strak zitten ivm de wind en wat sportiever rijgedrag zeg maar..

enne geschikt voor de mens met lange benen


ga jij van de winter ff lekker sportief rijden zeg maar.

De meeste tex-pakken kan je op verschillende punten strakker maken dmv riempjes, klitteband of drukknoopjes.
Ik vind het zelf niet lekker `s winters in mijn leren pak, een regenoveral vind ik ook niet je van het, zeker niet als je droog wegrijdt, en na 5 minuten krijg je een stortbui op je kop.
Bij jos smit in haarlem zijn die evolution pakken niet te duur, ik denk dat je daar wel slaagt voor rond de 300 euro, ik ga er binnenkort in ieder geval maar een vers tex pak kopen voor deze winter, mijn clover pakkie begint een beetje poreus te worden, en het duurt zo lang voordat alles weer droog is.

Oh ja, ik rij ook al een paar jaar met waterdicht alpine stars laarzen, s-mx gore tex, die bevallen me ook prima, ze beginnen nu wat slijtsporen te vertonen, maar ik kan die dingen nergens meer vinden, dus maar op zoek naar iets anders.
 
Ik heb zelf onderstaand combi pak:
(Afbeelding)

Nu baal ik een beetje boel van het feit, dat niet alles van leer is.
De plekken waar stof zit (kruis en onder de armen enzo) laten erg snel water/regen door.
Heeft dit zelfde pak, en heeft hier ook last van :? , lijkt me niet echt normaal B|
Da's heel normaal voor leer :+
De stretch stukken zijn erg luchtig en waterdoorlatend ja :P

Rij zelf dagelijks met tex van evolution, broek begon afgelopen week in de zware regen toch te lekken, (na 2,5 jaar dagelijks gebruik, 60.000 km).

Dus nu op zoek naar wat anders ;)
 
heb net me eerste kleding deel aangeschaft laarzen :)
laatste maten bij motozoom(echt aller laatste 41) van 130 voor 60

http://xs207.xs.to/xs207/06406/07102006230.jpg

nu op zoek naar een pak.
heb daar meerdere dingen gepast van vanucci, wel heel mooi en zat erg lekker.
maar die had geen losse binnenvoering.
deze zonder losse voering
http://www.motozoom.nl/pics/fotoGroot/205185_210_FR_04.jpg

ik had een andere aan ook van vanucci en van probike met losse binnen voering en dat lijkt toch warmer.

ik ga nog goed nadenken om misschien tot wat meer voor gore-tex te betalen.
maar als ik motor rijden miss helemaal niet zo leuk vind zit ik met een veelste duur pak..

deze heb ik nog aangehad en zat wel lekker

http://www.motozoom.nl/pics/fotoGroot/205990_210_TO_05.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb waterdichte stylmartin laarzen, racelaazen. vorige keer even getest, aangedaan en voet in emmer water, heeeeeelemaal geen druppel binnen!!!!
 
Ik had eerder in dit topic gezegt dat ik voor de Macna Explorer zou gaan, na een bezoekje aan de expert toch maar weer voor een Evo gekozen.

tj_214_ant_small.jpg


das em geworden.

Denk dat zoiets lekker is voor als je het hele jaar door rijdt. tis tevens voor een betaalbare prijs.
 
Ik heb erg goede ervaring met Dane.
Nu 1,5 jaar en 25.000 kilometer verder nog geen enkele slijtage *O*
Verder heeft Dane veel maten zoals lengte maten in de broek dus altijd goed pas.

Zelf heb ik gekozen voor een kort jack omdat ik het gewoon veel mooier vind staan op een sport motor maar ook heeft Dane lange modellen.

Heb voor deze Gore Tex set ongeveer 500 euro betaald en iedere cent dubbel en dwars waard. :}

Succes met je keuze.
 
Ik heb een jas van Rev'it en die is 100 % waterdicht, is nog nooit iets doorheen gekomen en heb toch aardig wat regen gereden. Heb wel de iets luxere verzie (rev'it heeft ook goedkopere jassen, volgens mij was die van mij iets van 350/400 ofzo)

Ik heb een broek van "otw clothing", heb zelf nog nooit van dat merk gehoord, maar heb m voor weinig uit de koopjeshoek bij hans van wijk geplukt en is toevallig super 100% waterdicht.

Gewoon je goed laten informeren bij motorzaak over waterdichtheid, en garantie enzo.

Of je koopt gewoon een regenoverall(ik heb er eentje van rev'it, geloof ik 60 euro maar dubbel en dwars het geld waard). Ding is echt helemaal waterdicht, ook gelijk winddicht dus als het koud is heb jij het niet koud ;) En flink stevig dus hij zal niet snel kapot gaan.

Dan is je pak tenminste nog droog als je door de regen heb gereden, hoeft het niet uit te lekken en voelt het niet zo vies aan als je hem weer aan moet trekken. Is ff 1 laag meer, maar wel ideaal.

Succes met vinden van goed pak.
 
Ja, is een redelijk bekend merk. Als eerste jas niks mis mee en bovendien is het Goretex.

Koop een jas bij voorkeur dat ie gewoon overal "aan" zit. Niet berestrak dus, maar overal goed passend. Alles wat wijd zit gaat flapperen, dat irriteert maar slijt ook veel harder. Hou wel rekening met eventueel wat dikkere winterkleding.
Pas hem ook ff op de motor, zodat je zeker weet dat ie nergens gaat knellen. Je zult de eerste niet zijn die daar te laat achter komt....
Goede, stevige en lichtlopende ritsen, bij voorkeur waterdichte zakken, ook aan de buitenkant. Klittenband of verstelbare riempjes op de mouwen. Oh ja en geen drukknopen op de kraag..... die krijg je alleen met een hoop gefriemel dicht.
 
oeps dubbel..

nu nog handschoenen en helm(denk caberg rhyno systeemhelm)
 
Laatst bewerkt:
Voor handschoenen raad ik je aan, als je in de winter doorrijdt, ten minste 2 paar te kopen. Eén paar dikke, met lange kappen, voor de winter en een paar dunnere voor de zomer. Ik heb zelfs 3 paar. Leren voor de zomer, dunne waterdichte voor de tussenseizoenen en dikke leren (waterdichte met Goretex) voor de winter.

De helm? Maakt niet uit wat het is, als het maar perfect past. Gewoon zo veel mogelijk passen en de helm nemen die het beste zit. Hij mag/moet strak zitten, maar mag nergens knellen. Als je hem op hebt, laat iemand anders dan proberen de helm op en neer en heen- en weer te bewegen, terwijl jij je hoofd stil houdt. Als dat niet lukt, dan heb je een goeie....
De eerste weken zit zo'n helm dan niet lekker, maar daarna is ie perfect.
Pas altijd meerdere helmen van één maat/merk (als die er zijn....), er zit soms behoorlijk verschil tussen.

Veel mensen nemen de helm toch net ff te ruim. Na een paar weken gaat ie dan al te los zitten. Niet goed.....

Een systeemhelm heeft als voordeel dat je hem open kunt zetten. Nadeel is dat ze vrij zwaar zijn tov integraalhelmen, lawaaiïger zijn en iets minder veilig.
 
Gewoon je spul nooit wassen, scheelt ook een hoop. Ook niet nodig ook, al die vliegjes maken em alleen maar waterdichter...

Als je bij goed weer een ander motorpak gebruikt, verweert de stof van je regen combinatie niet zo van de zon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan