Wees voorzichtig..

Rev,

petje af voor je dat je dit topic starte, daar is moed voor nodig, en geloof me, ik weet daar persoonlijk alles van.

Helaas hebben we iemand moeten verliezen, en komen alle goede woorden "te laat", maar we kunnen het ook ombuigen en er van "leren".

Waarom ik "moed" schreef is om de volgende reden.

Ik reed ook mee met een groepje, en ik "durfde" het commentaar te leveren op iemands rijstijl. In mijn beleving reed dat persoon onverantwoordelijk en was een gevaar voor zichzelf en anderen.

Nu dat heb ik geweten, die hele groep keerde zich tegen mij, en ik werd zelfs door de opperbaas van die groep per MSN meegedeeld dat ik niet meer mee mocht rijden met dat groepje.

Het grappige is dat zelfs die opper baas zich nu langzaam begint te realiseren dat er toch wel een kern van waarheid ligt in die opmerking van me, het groepje wordt te groot, en mensen met totaal geen ervaring laten zich meeslepen, ophitsen en opfokken.

Geloof me, ik ben niet roomser dan de paus, en ik ben verre van perfect, nog al helemaal geen expert op welk circuit dan ook.

Maar ik prijs me elke keer weer gelukkig dat ik nog steeds een natuurlijk fenomeen heb:
Ik ben nog steeds gelukkig "bang" op de motor. Waardoor ik niet overmoedig word, en zeer bewust rij op de motor, ik laat me niet meeslepen nog opfokken, als de man voor mij een bocht met 150 neemt wil dat niet zeggen dat die bocht met 150 is te nemen. Hij kan dat, maar ik nog lang niet.

Ik wil geen moraal ridder zijn. Maar gewoon bij een ieder even die grijze massa in werking zetten.

Wat voor mij een onschuldige opmerking was over iemand rijgedrag escaleerde enorm en werd iets persoonlijks tegen mij.

Dus Rev. en al die anderen die een soort gelijk verhaal als ik hebben, en ik durf het dan nu eindelijk toch maar van me af te schrijven, ook al weet ik wat ik over me af roep, maar de dood van een zo jong persoon doet mij realiseren dat bovenstaande een futuliteit is vergeleken bij de pijn die de familie van betrokkene nu moet doorstaan.

Dus mensen, als iemand commentaar levert, keer je als groepje niet tegen hem/haar, maar sta open voor (ook negatieve) kritiek, en ga een normale diskussie aan.

Zo dat lucht toch wel een beetje op.

;(

Mijn gedachten zijn vanavond om 19:00 bij jullie en hen die even stil staan bij dit dramatische voorval..

retlaW



Opperbaas :? :? :? :? :(

Uiteraard ben ik hier mee bedoeld. Hartelijk dank voor het "compliment" :r Denk dat je wilt kijken of je mij over de zeik kunt krijgen.... Niet snel, maar zeg nooit nooit! :(

Je bent een meester in het verdraaien van de feiten. De eerste keer dat je mee ging heb ik me gedurende dag dag verschillende keren aan jou liggen ergeren. :Z Ik heb hier niks mee gedaan, omdat ik in de veronderstelling was dat het aan mij lag. Zou kunnen niet??

Maar de dag nadat we terug waren vertelde iedereen onafhankelijk van elkaar dat ze zich aan jou mateloos geergerd hadden. :r Goed, ik heb je dat op een nette manier aan het verstand proberen te brengen, maar blijkbaar snap je dat niet. Ik heb het toen prive willen houden, maar als jij liever openlijk met modder wilt gooien, prima, dat kan ik zoals je ziet ook. :r

De reden waarom jij uit de groep ligt is dat je bepaalde mensen op een hele duidelijke, herhalende en afzeikende manier duidelijk hebt gemaakt dat anderen niet kunnen rijden. Als je het opbouwend gedaan had dan was dat voor niemand een probleem geweest. Daar komt dan nog bij, ik zal het je op de zelfde manier zeggen als dat jij dat bij anderen ook gedaan hebt, dat je zelf ook totaal niet kunt rijden.

Nou kun je natuurlijk vertellen dat ik een lul ben, dat ik je geen kans meer geef enz. Nou, het is wel zo dat heel verschillende mensen al mee geweest zijn, en graag weer mee gaan. Dus of het aan mij ligt :? :?

Maar goed, laten we in ieder geval even heel duidelijk zijn. Ik wil je niet meer zien!!! Je krijgt na dit gelezen te hebben van mij geen kans meer!! Als je op MIJN vrije zondag weer bij onze groep komt staan zal ik je een keer verzoeken om op te rotten, en dat doe ik dus maar 1 keer..



Zo, ik ben het kwijt, schiet er maar op. :+
 
Heren, verschillende mensen zijn nu aan het woord geweest. Verder graag buiten het forum om (e-mail e.d.), het heeft weinig van doen met het onderwerp van dit topic.

Dank u :)

Alstu.

Maar de dag nadat we terug waren vertelde iedereen onafhankelijk van elkaar dat ze zich aan jou mateloos geergerd hadden. Goed, ik heb je dat op een nette manier aan het verstand proberen te brengen, maar blijkbaar snap je dat niet. Ik heb het toen prive willen houden, maar als jij liever openlijk met modder wilt gooien, prima, dat kan ik zoals je ziet ook.

Jammer dat je daar dit topic voor gebruikt
 
Bij toertochten rijd ik het liefst voorop (voorrijder), simpelweg om niet "gedwongen" te zijn boven mijn kunnen te rijden.

Daar zal het lekker veilig van worden: met zijn allen voorop dan maar? Of moeten anderen dan maar achter jou aan rijden en "gedwongen" boven hun kunnen rijden?
 
Ik heb niet alle posts gelezen.

Wat ik wel gelezen heb stond vanochtend in de krant:

Jongen van 21 jaar heeft zich op of nabij de PPP doodgereden.
Men heeft niet vast kunnen stellen dat er een racewedstrijd was, maar het was zeer aannemelijk.

Als ik dat combineer met de start van dit topic kan ik maar 1 conclusie trekken :

Doe nooit meer dan je zelf kunt.

Ga morgen met een stel een stuk rijden. Ze rijden allemaal langer dan ik.
Ik ga mijn eigen rit rijden, niet buiten mijn grenzen.

Oh ja, de nabestaanden van die knul die overleden is : mijn medeleven bij deze.
 
Ik heb niet alle posts gelezen.

Wat ik wel gelezen heb stond vanochtend in de krant:

Jongen van 21 jaar heeft zich op of nabij de PPP doodgereden.
Men heeft niet vast kunnen stellen dat er een racewedstrijd was, maar het was zeer aannemelijk.

Als ik dat combineer met de start van dit topic kan ik maar 1 conclusie trekken :

Doe nooit meer dan je zelf kunt.

Ga morgen met een stel een stuk rijden. Ze rijden allemaal langer dan ik.
Ik ga mijn eigen rit rijden, niet buiten mijn grenzen.

Oh ja, de nabestaanden van die knul die overleden is : mijn medeleven bij deze.
Die 'knul' die overleden is was dus een Motor-Forum bezoeker: Klik...

Vandaar ook dat dit topic extra wrang is...
 
Wat m.i. ook een oorzaak is van de vele ongevallen het gigantische vermogen van de huidige fietsen, ervaring bouw je op door steeds een stapje hogerop tegaan, niet door na je 25 kw periode een supersport fiets te kopen.
Dan leer je de anticiperen en de taal van de weg te verstaan.
Ik weet het, het lijkt ouderwets, maar toch..............
 
Ik heb niet alle posts gelezen.

Wat ik wel gelezen heb stond vanochtend in de krant:

Jongen van 21 jaar heeft zich op of nabij de PPP doodgereden.
Men heeft niet vast kunnen stellen dat er een racewedstrijd was, maar het was zeer aannemelijk.

Als ik dat combineer met de start van dit topic kan ik maar 1 conclusie trekken :

Doe nooit meer dan je zelf kunt.

Ga morgen met een stel een stuk rijden. Ze rijden allemaal langer dan ik.
Ik ga mijn eigen rit rijden, niet buiten mijn grenzen.

Oh ja, de nabestaanden van die knul die overleden is : mijn medeleven bij deze.

K vind het wel weer erg overdreven om meteen weer te schrijven in de kranten: "Men heeft niet vast kunnen stellen dat er een racewedstrijd was, maar het was zeer aannemelijk.
". Jammer dat er zo over motorrijders gedacht wordt die een bochtje willen rijden....

Wat is een race? Als de tijd wordt genomen....Volgens mij is er niemand die de tijd opneemt op een klaverblaadje ofzow...en anders zijn t maar zielige mensen mijns inziens. (als ik nu iemand beledig: helaas :+ )
 
K vind het wel weer erg overdreven om meteen weer te schrijven in de kranten: "Men heeft niet vast kunnen stellen dat er een racewedstrijd was, maar het was zeer aannemelijk.
". Jammer dat er zo over motorrijders gedacht wordt die een bochtje willen rijden....

Wat is een race? Als de tijd wordt genomen....Volgens mij is er niemand die de tijd opneemt op een klaverblaadje ofzow...en anders zijn t maar zielige mensen mijns inziens. (als ik nu iemand beledig: helaas :+ )

Dat was met het ongeluk van Jacco ook zo...toen werd er ook vaak gezegd van: "Hij zal wel te hard hebben gereden"....
Schijtziek word ik daar van! :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat was met het ongeluk van Jacco ook zo...toen werd er ook vaak gezegd van: "Hij zal wel te hard hebben gereden"....
Schijtziek word ik daar van! :(
Precies..het is gewoon erg lullig dat dat altijd meteen gezegd wordt. Soms is een ongeluk ook echt een ongeluk in de letterlijke betekenis van het woord.
 
Daar zal het lekker veilig van worden: met zijn allen voorop dan maar? Of moeten anderen dan maar achter jou aan rijden en "gedwongen" boven hun kunnen rijden?

Mits de breedte van de weg het toelaat is met z'n allen naast elkaar voorop wel een goed idee |(
Zonder gekheid: wat ik hiermee wilde zeggen is dat in principe de minst snelle rijder voorop zou moeten rijden.
 
Op zaterdag 17 mei 2003 16:50 schreef PaulR1 het volgende:
Zo, ik ben het kwijt, schiet er maar op. :+

Zo kwaad heb ik je nog niet meegemaakt Paul! Zonder me in de discussie te willen mengen, ik was er niet bij die dag (en ik wil geen ruzie met de Bananeman :+ ), zou ik toch nog iets willen schrijven. Een dagje naar de Ring is voor iedereen een belevenis en best prijzig, waarom dan een ander kwetsen!?

De ervaren (voor)rijders hameren er steeds op dat de Ring zijn charmes heeft maar ook zijn nukkige en gemene kanten. Enkele dagen geleden (13/5) heb ik nog een stukje geschreven over het voorrijden omdat Paul het niet meer zag zitten voor te rijden vanwege het ongeval van CBRob (die achter hem op zijn plaat ging).

Iedereen is voor zijn/haar eigen veiligheid verantwoordelijk en voelt zelf wel aan(?) wanneer het te hard gaat. Als je de voorrijder op wat voor reden dan ook niet bij kunt houden, ga dan gewoon je eigen tempo rijden. De voorrijder ziet dat, houdt in en zal zijn snelheid aanpassen. Dat moet ook wel omdat je anders de lijnen niet meer kunt volgen.
We bieden júist aan voor te rijden om daarmee te voorkomen dat een Ring nieuweling zich in de nesten werkt, en geloof me, dat is zó gebeurt!
Het schiet mij dan ook in het verkeerde keelsgat als 'men' mietjes roept als er geschreven wordt dat een Ringdag niet door gaat vanwege de regen, heeft de stoere schreeuwer wel eens gereden op de Ring met nat weer?

Revolution, je "wees voorzichtig" topic is terecht lijkt me! Het kan geen kwaad eens stil te staan na wéér een ongeval, je leest wel erg vaak over ongevallen op het MF. Ik mag het wel afkloppen na 27 jaar schadevrij te rijden. Twee jaar geleden is een kennis van me (26) hier in de buurt om het leven gekomen, hij kreeg geen voorrang, de automobilist had hem niet gezien. Je denkt dan wel even na maar de motorpassie is sterk dus je blijft - uiteraard - rijden. Toch denk ik er iedere keer weer aan als ik langs de plek rijd en bloemen zie staan...
 
Op zaterdag 17 mei 2003 16:50 schreef PaulR1 het volgende:
Als je op MIJN vrije zondag weer bij onze groep komt staan zal ik je een keer verzoeken om op te rotten, en dat doe ik dus maar 1 keer..
Zo, ik ben het kwijt, schiet er maar op. :+
Paul denk aan je hart ennuh kom wel een keer bij je groepje staan moet ik dan ook oprotten 8-)
 
Op zaterdag 17 mei 2003 16:50 schreef PaulR1 het volgende:Als je op MIJN vrije zondag weer bij onze groep komt staan zal ik je een keer verzoeken om op te rotten, en dat doe ik dus maar 1 keer..

Paul, ga je dreigen?? Moet ik bang worden?!? Je slaat maar 2 keer...

Fabian, wat wil je aantonen met je opmerking, probeer je het middelpunt van de belangstelling te zijn? Aantoonbaar had ik de week ervoor nieuwe banden laten monteren, dus niet zo snel conclusies trekken, daar zijn jullie nogal goed in.

Bart, je vertelde zelf die dag dat je je 1e rondje ging rijden? Of tellen de keren dat je het jaar ervoor toeschouwer was ook mee?


Maar goed, het zal me verder een worst zijn verder wat jullie met elkaar bekonkelen, ik hield netjes een neutraal verhaal ZONDER namen te noemen, niemand wist over wie het ging, behalve betrokkenen, dat jullie je bekend maken en voorspelbar met modder gaan gooien bevestigd maar precies wat ik in 1e instantie duidelijk maakte met mijn verhaal.

En doe nu maar weer heerlijk voorspelbaar...
 
Dat was met het ongeluk van Jacco ook zo...toen werd er ook vaak gezegd van: "Hij zal wel te hard hebben gereden"....
Schijtziek word ik daar van! :(

Dat zijn de gevolgen, voor- en nadelen van vooroordelen en stereo-typen.
Helaas komen die vooroordelen nooit zo maar in de wereld. (kijk maar eens naar het filmpje in het topic "nooit meer vooroordelen".)

En PaulR1 en ROne: Vergeven en vergeten is een mooie karaktereigenschap.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met TommyG en de topic starter helemaal eens. Tuurlijk willen mijn paar pk wel een de losse teugel en maar draven, maar we hoeven maar een paar topics te lezen om te weten wat er kan gebeuren. Dat schaamrandje mag van mij blijven zitten en mijn sliders gebruik ik gewoon weer waarvoor ik ze op mijn pak wou hebben. Om autospiegels( in de file) mee uit mijn buurt te houden.
 
Dat zijn de gevolgen, voor- en nadelen van vooroordelen en stereo-typen.
Helaas komen die vooroordelen nooit zo maar in de wereld. (kijk maar eens naar het filmpje in het topic "nooit meer vooroordelen".)

En PaulR1 en ROne: Vergeven en vergeten is een mooie karaktereigenschap.

Helemaal mee eens BikeFreak.

Ik heb buiten het forum om, Bart persoonlijk mijn excuses al aangeboden, ruim voor dit hier begon, Bart maakte er zelf niet eens zo'n punt van. Sterker nog Bart vertelde me middels email dat wat hem beteft de kous ermee af was en ik van harte welkom was. Dus wie is Paul om zo te keer te gaan, herhaaldelijk, als het "probleem" met de man om wie het gaat netjes is opgelost?!?!?

Dat is in mijn beleving stemming makerij, modder gooien, natrappen, en precies wat ik weer gaf middels mijn verhaal. En hij gaat als 1e zelfs nog verder, hij gaat bedreigen.. Volgende stap van dat intolerante gedrag kennen we door div. stille optochten op div. plekken in nederland maar al te goed.
Wederom beginnen super onschuldige dingen met een simpele opmerking en heb je er altijd wel 1 tussen zitten die denkt even te bepalen wat een ander wel en niet mag en moet..
 
Paul, ga je dreigen?? Moet ik bang worden?!? Je slaat maar 2 keer...

Fabian, wat wil je aantonen met je opmerking, probeer je het middelpunt van de belangstelling te zijn? Aantoonbaar had ik de week ervoor nieuwe banden laten monteren, dus niet zo snel conclusies trekken, daar zijn jullie nogal goed in.

Bart, je vertelde zelf die dag dat je je 1e rondje ging rijden? Of tellen de keren dat je het jaar ervoor toeschouwer was ook mee?


Maar goed, het zal me verder een worst zijn verder wat jullie met elkaar bekonkelen, ik hield netjes een neutraal verhaal ZONDER namen te noemen, niemand wist over wie het ging, behalve betrokkenen, dat jullie je bekend maken en voorspelbar met modder gaan gooien bevestigd maar precies wat ik in 1e instantie duidelijk maakte met mijn verhaal.

En doe nu maar weer heerlijk voorspelbaar...
Zelfs voor mij was duidelijk wie je bedoelde dus zo neutraal was het verhaal niet.

Ik geloof dat al duidelijk gemaakt was waar deze onenigheid thuishoort: niet op het forum dus.

{ontopic}
Een van de redenen waarom ik mijn, toch geheel niet sportieve fiets, verkoop is omdat ik het op de openbare weg wel zo'n beetje gezien heb. Ik ben voor mijn werk afhankelijk van mijn rijbewijs en de leuke wegen hier in de buurt zijn omzoomd met stevige bomen, vangrails en andere ongein.

Eerst maar eens goed sparen en dan het circuit op denk ik.
 
Kan hier nu iedereen een beetje afzeiken die dit topic misbruikt om ruzie te maken, maar kan beter ff vragen of jullie het uit willen vechten in jullie eigen "Ring". Ik wist in ieder geval niet om wie het ging tot jullie jezelf kenbaar maakten, maar goed.

Aprilia_ smoke:..........,....................!Daar zeg ik dus maar niks op!

Misschien wel handig als iedereen een beetje over het topic nadenkt en daarna lekker op zijn eigen manier er iets mee doet. Besef alleen 1 ding je wint er niks mee, je hebt alleen genoeg te verliezen.
 
Laatst bewerkt:
Maar goed, het zal me verder een worst zijn verder wat jullie met elkaar bekonkelen, ik hield netjes een neutraal verhaal ZONDER namen te noemen, niemand wist over wie het ging, behalve betrokkenen, dat jullie je bekend maken en voorspelbar met modder gaan gooien bevestigd maar precies wat ik in 1e instantie duidelijk maakte met mijn verhaal.

Allereerst was je verhaal niet erg netjes, driekwart van je tekst voegde niks toe aan het verhaal maar was er puur op gericht om na te trappen. Minstens even droevig is het dat je hiervoor de feiten verdraait om medeleven te kweken.
Verder.... "We maken ons bekend DUS (???) dat bevestigt wat je duidelijk wilde maken" (roekeloos, elkaar opjagend enz. enz. rijden???) Ik zal wel te stom zijn maar dat verband mag je mij eens uitleggen?



En doe nu maar weer heerlijk voorspelbaar...

Een beetje een zwak en onsamenhangend verweer van een klein kind dat zijn gelijk probeert te krijgen Walter...triest...


Op zondag 18 mei 2003 10:29 schreef ROne het volgende:Helemaal mee eens BikeFreak.

Ik heb buiten het forum om, Bart persoonlijk mijn excuses al aangeboden, ruim voor dit hier begon, Bart maakte er zelf niet eens zo'n punt van. Sterker nog Bart vertelde me middels email dat wat hem beteft de kous ermee af was en ik van harte welkom was. Dus wie is Paul om zo te keer te gaan, herhaaldelijk, als het "probleem" met de man om wie het gaat netjes is opgelost?!?!?

Dat is in mijn beleving stemming makerij, modder gooien, natrappen, en precies wat ik weer gaf middels mijn verhaal. En hij gaat als 1e zelfs nog verder, hij gaat bedreigen.. Volgende stap van dat intolerante gedrag kennen we door div. stille optochten op div. plekken in nederland maar al te goed.
Wederom beginnen super onschuldige dingen met een simpele opmerking en heb je er altijd wel 1 tussen zitten die denkt even te bepalen wat een ander wel en niet mag en moet..

:X :X

Ik vind dit echt om zwaar van te kotsen!
Als je het echt eens was met bikefreak had je deze hele post achterwege gelaten, je begint maar al te graag weer van voor af aan. DAT is stemming makerij, modder gooien, natrappen. Vervolgens knoop je WEER twee dingen aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben; bedreigen....stille optocht.. :? Je speelt maar al te graag 'slachtoffer'..."kijk eens mensen, ik had het zo goed met ze voor en nu zie je wat daar van komt".

:r
 
Terug
Bovenaan Onderaan