silvester96
MF'er
- 18 feb 2016
- 41
- 5
Inderdaad 1.000 per weekIk ga er even vanuit dat je 1000 km/wk rijdt en niet per jaar (zoals je eerste zin suggereert). In dat geval schat ik de kosten van een R 1200 RT op ongeveer € 500 per week. Hoe kom ik daarop? Kilometerprijs van mijn NC 750 X is € 0,25 all in, terwijl zijn verbruik, onderhoudskosten en afschrijving ongeveer de helft zijn van de BMW. Ik zou ander werk zoeken…
In die rekensom heb je een nieuwe Honda afgeschreven vermoed ik? TS begint met een 16 jaar oude BMW... Denk dat hij de bulk van de afschrijving al wel achter de rug heeft en dat het mogelijk is om ook op (of zelfs onder) die 25ct p/km te komen.Ik ga er even vanuit dat je 1000 km/wk rijdt en niet per jaar (zoals je eerste zin suggereert). In dat geval schat ik de kosten van een R 1200 RT op ongeveer € 500 per week. Hoe kom ik daarop? Kilometerprijs van mijn NC 750 X is € 0,25 all in, terwijl zijn verbruik, onderhoudskosten en afschrijving ongeveer de helft zijn van de BMW. Ik zou ander werk zoeken…
Helaas krijg ik maar tot 55km 19eurocent en na 55 km 8eurocent per km, enkele reis.. ik denk dat het toch verstandiger is om dan mijn c3 diesel te houdenDe kilometervergoeding is dit jaar verhoogd naar 21 cent per kilometer. Volgens mij moet je daar toch een eind mee komen.
Het onderhoud kun je voor een groot gedeelte zelf doen of leren te doen.
Een motorfiets uit 2007 schrijf je niet meer af. Die gebruik je gewoon totdat hij op is.
Pas trouwens wel op. Als je benzine in je diesel-auto gooit, worden je onderhoudskosten een heel stuk hoger.Benzine 4333/20x€1,75 = €380
Ik rij ook 232 KM woon werk per dag fulltime. Ander werk komt totaal niet in mij op. Als je doet wat je leuk vindt is afstand geen probleem. Winter en of met regen met de auto, goed weer met de motor, beide is na vele jaren nog leuk.En wat doe je als er ijs of sneeuw ligt?
1000km per week is te veel, zeker op een motor om nog leuk te zijn.
+1 voor andere baan.
Bij overheidsdiensten is de woon-werk vergoeding meestal 0, tenzij je aantoonbaar per fiets of OV reist. Tijdens het werk is het vervoer fiets, (gratis) OV of electrisch (dat is geen Tesla en bovendien 10 minuten lopen en onderweg opladen).Helaas krijg ik maar tot 55km 19eurocent en na 55 km 8eurocent per km, enkele reis.. ik denk dat het toch verstandiger is om dan mijn c3 diesel te houden
nee de maximaal onbelaste vergoeding is naar 21ct verhoogd..dit betekend dat werkgevers dit MOGEN betalen, maar niet HOEVEN...en 55km is idd het maximum..De kilometervergoeding is dit jaar verhoogd naar 21 cent per kilometer. Volgens mij moet je daar toch een eind mee komen.
Het onderhoud kun je voor een groot gedeelte zelf doen of leren te doen.
Een motorfiets uit 2007 schrijf je niet meer af. Die gebruik je gewoon totdat hij op is.
Diesel eruit, auto op LPG-G3 erbij. Goedkoper rijden wordt het niet. Zeker iets op formaat van die C3. Ik heb een corsa met af fabriek LPG-G3 installatie.Helaas krijg ik maar tot 55km 19eurocent en na 55 km 8eurocent per km, enkele reis.. ik denk dat het toch verstandiger is om dan mijn c3 diesel te houden
Goed keuze wat mij betreft.Ik heb tijdens mijn sollicitatie er nog bruto bijna 200 bijgekregen om de ‘mindere’ reiskosten vergoeding te compenseren. Dat hogere bruto loon kan ik ook meenemen in de hypotheek en pensioen. Ik denk dat ik de c3 toch maar af ga rijden
De speed triple rijd zeker leuk, ik zoek alleen een motor waar ik wat langere ritten op kan maken en die abs heeft. Een 1200 gs van rond de 2007 lijkt mij ook wel watMaar een speedtriple lijkt mij meer fun rijden dan op een WW RT…niks ten nadele van een RT die als supertoer machine te boek staat.
Ik denk dat ik de c3 toch maar af ga rijden
190.000. Zelf al 22k op gezet en bij 170.000 distributie riem vervangen. Ik denk er nog wel zo’n 2 jaar mee te kunnen rijdenHoeveel km heb je al op de klok? Met 52.000 km woon / werk loopt dat snel op. Een kennis van mij heeft destijds een Citroën gehad die er meer dan 400.000 km mee heeft gereden voordat hij 'm inruilde.