Woon werk motor

arnoldsch

Rookie
24 mei 2010
1
0
Goedemiddag motor fanaten!

Even een korte inleiding:
8 jaar geleden heb mijn Triump speed triple verkocht. Ik had het druk met jong gezin, sporten en werk. Hierdoor bleef er geen tijd over voor de Triumph, dus heb ik er iemand anders heel blij mee kunnen maken.

Maar nu heb ik een nieuwe baan, 35km verderop en nu ben ik dus op zoek naar een motor. Oude liefde roest niet gelukkig.

Ik ben van plan om er 2 tot 3 keer per week woon/werk verkeer mee te gaan rijden in het voorjaar/zomer/herfst. Een plaats om de motor binnen te stallen heb ik niet, wel een afdak onder een flat een stukje verderop, dus de motor blijft altijd buiten staan onder een hoes.

Omdat de motor altijd buiten blijft staan, wil ik er niet teveel centjes in steken. Laat maar zeggen voor 2000,-.

Dus mijn vraag aan jullie is: wat kan ik het beste kopen?

alvast bedankt voor jullie antwoorden
 
Goedemiddag motor fanaten!

Even een korte inleiding:
8 jaar geleden heb mijn Triump speed triple verkocht. Ik had het druk met jong gezin, sporten en werk. Hierdoor bleef er geen tijd over voor de Triumph, dus heb ik er iemand anders heel blij mee kunnen maken.

Maar nu heb ik een nieuwe baan, 35km verderop en nu ben ik dus op zoek naar een motor. Oude liefde roest niet gelukkig.

Ik ben van plan om er 2 tot 3 keer per week woon/werk verkeer mee te gaan rijden in het voorjaar/zomer/herfst. Een plaats om de motor binnen te stallen heb ik niet, wel een afdak onder een flat een stukje verderop, dus de motor blijft altijd buiten staan onder een hoes.

Omdat de motor altijd buiten blijft staan, wil ik er niet teveel centjes in steken. Laat maar zeggen voor 2000,-.

Dus mijn vraag aan jullie is: wat kan ik het beste kopen?

alvast bedankt voor jullie antwoorden
Voor dat bedrag zou ik op zoek gaan naar een BMW K75, of K100.
 
Doorsparen, dit budget is categorie > 20 jaar dus geheid gezeur en reparaties.
Dat antwoord vind ik een beetje kort door de bocht. Sowieso staat er niet dat hij niet houdt van (af en toe) sleutelen en er zijn genoeg Japanners die blijven rijden zelfs als je er een bom op gooit. Maar de genoemde criteria zijn zo algemeen dat er nog 100 motoren genoemd kunnen worden.
 
Maar heb je verder nog eisen? Ik bedoel je kan zo ongeveer elke 500cc Jap uit de jaren 90 nemen maar als je een speed triple hebt gehad dan heb je daar waarschijnlijk geen lol aan. Maar dat is voor zover ik kan lezen ook niet de functie. Ik denk dat je voor dat bedrag sowieso niet te kritisch moet zijn op het uiterlijk, motorisch moet het in orde zijn maar dan nog is er heel veel keuze.
 
FJ1200

1644427138400.png
 
1644428066170.png






Zijn een verschrikking om aan te werken,met name de carbs.

Voor het onderhoudszekere komt er bij mij geen V blok over de vloer. Een MT07, waat ik totaal geen ervaring mee heb, zou me een ideale WW motor lijken. Relaxte zit, niet te zwaar, niet te veel cilinders... Ik weet niet of die er al zijn voor die prijs.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan