Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Buell heeft dat toch ook dat luchtfilter er haaks op?Bekijk bijlage 1959913
Ik weet dat een S&S carburateur een speciaal ventiel heeft, die extra brandstof gaat toevoegen als je snelheid maakt (ram air).Op buizen Buell's zie je het wel eens als aftermarket toevoeging. Wordt dan een Sidewinder genoemd.
Op Harley's zie het ook, dan heet het vaak een Heavy Breather. Daar hen je ook rain socks voor.
Op buizen Buell's zie je het wel eens als aftermarket toevoeging. Wordt dan een Sidewinder genoemd.
Op Harley's zie het ook, dan heet het vaak een Heavy Breather. Daar hen je ook rain socks voor.
Vanochtend de mogelijkheid gehad om een eerste proefrit te maken... Echter werkte de voorste cylinder niet mee. Geen goede vonk. Uiteindelijk de voorste en achterste bougie verwisseld, en toen liep die redelijk op twee cylinders (wel af toe een missende slag). Maar de eerste indruk is positief! Ondanks dat ie nog niet perfect loopt, merk ik nu al dat ik flink wat meer power heb onderin. Nu eerst maar eens afwachten wanneer ik mijn bestelde bougies binnen krijg (nr1 motor doet wel erg lang over leveren zeg, volgende keer maar gewoon op amazon bestellen).
Verder heb ik een set verse bobines besteld, wat volgens mij ook geen overbodige luxe is. De bestaande bobines zijn ook al ruim 30 jaar oud, dus een set verse kan geen kwaad lijkt me...
En geen praatje is echt compleet zonder een plaatje... Dus hier nog twee plaatjes:
Proost:
Nope, gewoon een simpele Jan de Wandelaar red label deze keer…Single malt?
Zoonlief is inmiddels wat gewend... Het speelkleed had hij al jaren niet meer mee gespeeld, wilden ze weggooien... Leek me wel tof om die in de garage neer te leggen...Vrouwlief heeft wat schrik, zoonlief kijkt niet op of om .
En die arme jongen heeft z'n mooie speelkleed moeten afstaan aan papa ?
Die wil ik ook!Had ik t al gezegd?
Bekijk bijlage 1910626
Het is eigenlijk best simpel...Ik snap niet zo goed dat je zomaar van twee carbs naar één (dezelfde) carb kan gaan met wat sproeiers aanpassen?
Je krijgt toch een veel kleinere luchtdoorlaat?
DuidelijkHet is eigenlijk best simpel...
- De carb hoeft maar 1 cylinder tegelijkertijd van een brandstof / lucht mengsel te voorzien, dus hij doet twee keer zoveel werken (kwantitatief)
- De cylinder zuigt dezelfde hoeveelheid lucht aan, maar dan door een 'nauwer' gat > dus gaat de lucht sneller / venturi effect word groter
Je hebt er iig genoeg verstand van, omdat je het zo uit kan leggen dat ik het zelfs snap. Heb zelf één carb die niet helemaal 100% is. Heb nog wel een setje van 2 liggen als reserve dus of het echt nodig is weet ik niet. Dat moet ik aan mijn chef monteur vragen. @zantzakkie, wat vind jij?Het is eigenlijk best simpel...
- De carb hoeft maar 1 cylinder tegelijkertijd van een brandstof / lucht mengsel te voorzien, dus hij doet twee keer zoveel werken (kwantitatief)
- De cylinder zuigt dezelfde hoeveelheid lucht aan, maar dan door een 'nauwer' gat > dus gaat de lucht sneller / venturi effect word groter
Ik vind het een interessante modificatie.Je hebt er iig genoeg verstand van, omdat je het zo uit kan leggen dat ik het zelfs snap. Heb zelf één carb die niet helemaal 100% is. Heb nog wel een setje van 2 liggen als reserve dus of het echt nodig is weet ik niet. Dat moet ik aan mijn chef monteur vragen. @zantzakkie, wat vind jij?
Ik heb het afgelopen kerstvakantie vooral geleerd door het gewoon te gaan doen, gecombineerd met YouTube en gezond verstand. Mijn voornaamste doel qua kennis, was de werking van een carburateur uit te kunnen leggen aan mijn zoontje van 8 (en dat is gelukt )Je hebt er iig genoeg verstand van, omdat je het zo uit kan leggen dat ik het zelfs snap. Heb zelf één carb die niet helemaal 100% is. Heb nog wel een setje van 2 liggen als reserve dus of het echt nodig is weet ik niet. Dat moet ik aan mijn chef monteur vragen. @zantzakkie, wat vind jij?