Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Er is ook een ouder filmpje (van MotoMe) waarin ze een Zero tegenover een Panigale zetten. Uiteraard is de Panigale uiteindelijk sneller maar de eerste meters zijn voor de Zero. Zo'n Energica zou nog een stuk sneller moeten zijn.

 
Ik heb rond de 80 km/h op de snelweg het gas eens losgegooid.. }) Dat gaat heel serieus van de plek kan ik je vertellen.
Voor mijn gevoel kwam de Fireblade er iig niet bij. Alsof je aan elastiek zit.

Heel leuk voelde dat. Ok ook volledig nutteloos O-) en dan slurpt hij ook wel een beetje uit de accu, de hele kermis aan ledjes ging aan in de cockpit.
Totaal niet wetenschappelijk onderbouwd heb ik toch de indruk dat er niet zoveel motoren en auto's in de buurt komen.

Als ik bij ons op een 80 Km bij het verkeerslicht aan kom rollen, wat dan zo'n 25 meter voor de streep precies op groen springt. En op dat moment alles open.
Dan vindt er toch wel een 'deftige orgaanverplaatsing' plaats.
Mijn oogbollen bevinden zich bwvs achterin mijn hersenpan.

En dat is nog op een 2017 Eva.
 
't zal best serieus snel zijn, alleen had ik toen nog een fazer 1000, (145pk dacht ik?) en als ik daar het gas opengooide had ik regelmatig flink kramp in mijn bovenbenen van het klemmen en reageren (reflex, ik weet het..) Bij Energica gedurende de 4 dagen dat ik hem had nooit last van gehad.. 't is een stukje gevoel.

Voor mij was hij grofweg van 0-50 sneller maar van 50/80 naar boven toe juist trager. En 0-50 doe ik niet vaak, maar juist vanaf 50 of meer naar harder des te meer. Per saldo zal het me verder worst weten, ben de laatste 15 jaar toch al een het afbouwen vwb PK's... meer naar comfort, en daar is elektrisch in mijn ogen koning. (nee, ik wil (nog) geen toerbuffel)
 
Dikke JA.


Ik ging laatst mn eerste motor kopen, is een bmw 650gt scooter geworden. Maar ik heb heel lang mn best gedaan om 25k voor een goede electrische te verantwoorden, maar kreeg het helaas niet voor elkaar.

Wanneer ik nu op de scooter rij en mensen lastig val met de herrie vind ik het nog steeds jammer. Ook de trillingen bij vooral hogere snelheden/toerentallen zijn helemaal niet zo geweldig naar mijn idee.

Ook de efficientie met brandstof (op een machine van 260kg) is om te janken. Jesus wat gaan er partijen energie verloren.

Het motorrijden ansich is erg leuk en vrij maar, zodra de kans zich ooit voor doet teken ik voor een accubike. Hopelijk met 35kWh tegen die tijd 😁
 
Dikke JA.


Ik ging laatst mn eerste motor kopen, is een bmw 650gt scooter geworden. Maar ik heb heel lang mn best gedaan om 25k voor een goede electrische te verantwoorden, maar kreeg het helaas niet voor elkaar.

Wanneer ik nu op de scooter rij en mensen lastig val met de herrie vind ik het nog steeds jammer. Ook de trillingen bij vooral hogere snelheden/toerentallen zijn helemaal niet zo geweldig naar mijn idee.

Ook de efficientie met brandstof (op een machine van 260kg) is om te janken. Jesus wat gaan er partijen energie verloren.

Het motorrijden ansich is erg leuk en vrij maar, zodra de kans zich ooit voor doet teken ik voor een accubike. Hopelijk met 35kWh tegen die tijd 😁
Je eerste motor kopen.. en het is een scooter geworden. :?
Niets tegen motorscooters, ik heb er vier gehad naast twee motorfietsen, maar miste dagelijks het echte motorrijden gewoon.
Dus heb er een kleine 1 cilinder (GS) motorfiets bij die zit en stuurt als een motorfiets, goed 115 km/u doet op de snelweg bij 1:29, en ook lange afstanden comfortabel is.
(Mede dank zijn de nodige aanpassingen zoals Hyperpro vering)

Nu kan ik ook niet wachten totdat de eerste echt in massa geproduceerde elektrische motorfiets komt. :Y
En dat de prestaties niet nog ieder jaar verdubbelen, want dan ga je daar steeds weer op wachten. :+
 
Haha oh gaan we op die toer. Nja bij 650cc en 260kg mag je het wel gewoon een motor gaan noemen toch?

Ik had sowieso weinig trek in al dat geschakel en mn vriendin moet comfi achterop zitten, dat lukt op zo'n breed zadel met koffer er achter prima.


Had het puur voor mnzelf geweest dan zou ik wellicht voor een MT09 gegaan zijn. Met quikshift is daar mee te leven.
 
Haha oh gaan we op die toer. Nja bij 650cc en 260kg mag je het wel gewoon een motor gaan noemen toch?

Ik had sowieso weinig trek in al dat geschakel en mn vriendin moet comfi achterop zitten, dat lukt op zo'n breed zadel met koffer er achter prima.

Had het puur voor mnzelf geweest dan zou ik wellicht voor een MT09 gegaan zijn. Met quikshift is daar mee te leven.
Als jij er maar plezier mee hebt, dat is het belangrijkste toch? En samen er op uit is helemaal goud. :9
Ik rij gewoon met een andere insteek en gevoel. Ook met woon~werk een actieve zithouding en bochten afrossen. :+
 
Nee voor mij niet. Vergeleken met een reguliere motor met zo veel mogelijk dezelfde eigenschappen (blijft appels en peren vergelijken) is een electrische:
  • zwaarder
  • groter en dus lelijker
  • duurder in aanschaf
  • minder gebruiksvriendelijk
  • minder leuk; electrificatie haalt het laatste beetje gevoel met de techniek van de motor weg.
De 'grote' voordelen van een electrische motor zitten denk ik, op den duur, in kosten/km en milieuwinst. Voor mijn plezieritjes van ondergeschikt belang.
Volgens mij kijken we over pakweg 30 jaar terug naar deze tijd als een gouden periode voor motorfietstechnologie waarna we heuvelafwaarts zijn gegaan. In de veronderstelling dat het een keer afgelopen is met verbrandingsmotoren door regelgeving, anders verwacht ik geen grote toename van het aantal electrische motoren hier in Europa.
 
@SvenSP Dat is en blijft persoonlijk en erg subjectief.
Ik ga jou lijstje eens doornemen in mijn geval:

Honda VFR1200X DCT -> Energica Eva Ribelle
  • zwaarder. -> nee lichter ongeveer 10kg.
  • groter en dus lelijker -> kleiner en Italiaans design ziet er toch echt mooier uit dan de Jappanner.
  • duurder in aanschaf -> klopt als particulier, zakelijk is hij goedkoper. (voor mij dus goedkoper)
  • minder gebruiksvriendelijk -> niet voor mij 99% woonwerk verkeer ik hoef niet meer elke 2 dagen te tanken, heerlijk. Naar huis en de stekker erin klaar. Niets meer kloten in de stromende regen met natte handschoenen en helm bij tankstation.
  • minder leuk; electrificatie haalt het laatste beetje gevoel met de techniek van de motor weg. -> eigenlijk ook niet eens, maar dit is ook persoonlijk. Sleutelen aan de motor, klopt. Maar dat doe ik nu ook niet meer (dat was vroeger) en het rijden zelf is echt leuker. Elektrisch rijd heerlijk, nieuwe uitdagingen kan ik stoppen op de regeneratie enz. En dat koppel is zeer verslavend.
En ja ze zijn zeker minder geschikt als toerbuffel en voor de particuliere plezier rijder zijn ze nog veel te duur inderdaad.
Maar er is echt een groep (en daar hoor ik ook bij) waarbij het al de betere keuze is. :Y
Altijd het lijstje wat wil ik met de motor aflopen en daarop de keuze maken.

Nog even over het lelijker mijn wijziging:
huidige:

c4_r.png

Ondertussen ruim 120.000 km afgelegd. Fijne motor hoor :t

besteld:

page-eva-new1 (1).jpg


Hij had er al moeten zijn maar helaas heeft de huidige ellende met het virus wat vertraging gegeven, zal nog wel een maandje overheen gaan.
Maar daar kan niemand wat aan doen.
Maar ik vind hem zeker niet lelijker :9
 
ik merk trouwens dat tot dusver al mn rondjes die ik ben gaan rijden ruim onder de 150km zitten. Dan heb ik het wel gehad met mijn rug, de dijkjes en de N-wegen. Zou prima gaan met een accubike. Volgens mij haalt zo'n accubike dik over de 250km bij toeristische routes.
 
@SvenSP Sleutelen aan de motor, klopt. Maar dat doe ik nu ook niet meer (dat was vroeger) en het rijden zelf is echt leuker.
Je kan nog steeds thuis genoeg kapot maken denk ik. _O-
Een beetje met de remblokken en remvloeistof rommelen, andere spiegels, ruitje, lampjes, transmissieolie bij sommigen.
Met het persoonlijk maken van de motor is er nog wel een lijst te verzinnen.
En toeleveranciers zullen hier ook goodies voor gaan maken als de markt groot genoeg is.
Kortom, de toekomst is mooi. :+ ;)
 
Nu wil ik er nog geen.
Heb vorig jaar proefgereden op een Zero SR/F. Prima motor, reed goed, stuurde lekker, super veel koppel, ziet er goed uit.....maar bereik te klein en vooral de prijs is veel te hoog voor het gebodene en dus niet interessant.
 
Nee voor mij niet. Vergeleken met een reguliere motor met zo veel mogelijk dezelfde eigenschappen (blijft appels en peren vergelijken) is een electrische:
  • zwaarder
  • groter en dus lelijker
  • duurder in aanschaf
  • minder gebruiksvriendelijk
  • minder leuk; electrificatie haalt het laatste beetje gevoel met de techniek van de motor weg.
De 'grote' voordelen van een electrische motor zitten denk ik, op den duur, in kosten/km en milieuwinst. Voor mijn plezieritjes van ondergeschikt belang.
Volgens mij kijken we over pakweg 30 jaar terug naar deze tijd als een gouden periode voor motorfietstechnologie waarna we heuvelafwaarts zijn gegaan. In de veronderstelling dat het een keer afgelopen is met verbrandingsmotoren door regelgeving, anders verwacht ik geen grote toename van het aantal electrische motoren hier in Europa.
Je hebt de emmer met vooroordelen al bijna leeggegoten zie ik.... Het kan haast niet anders of je hebt nog nooit met een elektrische motor gereden.
Zelf heb ik er wel eens een rondje mee gedaan, een rondje rond de Aarde inmiddels, en bij bijna elk punt dat je opsomt vraag ik mij af hoe je er bij komt. Ik zal jouw volgorde aanhouden.

Mijn Zero is voorzien van een powertank voor extra range toch is ie lichter dan z’n voorganger op benzine. En met het rijden wordt dat verschil logaritmisch groter want hij rijdt heel lichtvoetig, hij is uitermate rap en heel wendbaar.

De Zero S is absoluut niet groot, hij is juist heel compact en ik vind dat wel fijn.

Mijn elektrische motor was inderdaad duurder in aanschaf, klopt. Maar aanschaf is maar een klein deel van de totale kosten. Bij de vorige motor waren de benzinekosten hoger dan de aanschaf bijna nieuw.... Elektrisch kost weinig qua energie, en onderhoud is ook veel goedkoper. Dus dat de aanschaf duurder was heb ik er nu alweer uit.

Je zegt dat een elektrische motor minder gebruiksvriendelijk is... Ik vraag me af hoe je daar op komt. Qua rijden, gebruik, onderhoud, er is geen benzinemotor die zo gemakkelijk is in de omgang als deze elektrische. Dat moet je meemaken.
Anderen lopen te hannesen met een koppeling en schakelpedaal, moeten nog remmen voor de bocht terwijl ik alles doe met één gashandvat...

En dan zeg je dat het minder leuk is... Hoe kom je daar op ? Het klopt niet met de ervaring van elektrische rijders want ik lees en ervaar dat de lol in motorrijden weer helemaal terug komt met een elektrische motor.
De ongelooflijke souplesse, het ongekende koppel, de acceleratie als aan een bungeekoord, dat is puur genieten, elke keer weer.
Het rijden is nu leuker dan ooit en ik hoef echt niet terug naar benzine.

Maar beter kun je het zelf een keer meemaken. Ga eens rijden met een elektrische motor, en dan niet een uurtje of een middag; nee, leen hem 3 dagen en doe er alles mee wat je normaal ook doet. Ga bochten pakken, voel de souplesse, het enorme koppel en geniet van de mogelijkheden die elektrisch rijden biedt.


En over hoe we er in de toekomst op terugkijken... Ik denk dat onze kleinkinderen ons straks voor gek verklaren dat we zo lang door bleven gaan met achterhaalde zuigermotoren terwijl er zoveel beters was.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de techniek super, en volg de constante ontwikkelingen op batterij techniek, en daarnaast de super capacitor. Dit is mijn dagelijks krantje: New Atlas - New Technology & Science News

Maar ik rij voor m'n plezier op de mooiste wegen in Europa, en daar staan nog geen laadpalen.
 
Ja jullie begrijpen mijn eerste zin niet: "Vergeleken met een reguliere motor met zo veel mogelijk dezelfde eigenschappen (blijft appels en peren vergelijken) is een electrische: ..."

Er wordt een Japanse Honda VFR1200 vegeleken met een Italiaanse electrische naked bike. Laten we is even serieus doen. Vergeleken met een Ducati Streetfighter (155pk) bijvoorbeeld is die Energica (145pk):

  • zwaarder; zo'n ~270kg vs ~ 200kg(volgetankt)
  • groter in alle afmetingen (de lelijkheid mats ik je mee)
  • duurder in aanschaf
  • minder gebruiksvriendelijk
  • minder leuk; electrificatie haalt het laatste beetje gevoel met de techniek van de motor weg. In geval van de Ducati lever je nog veel meer in, namelijk geluid van de 90graden v-twin + droge koppeling.
Nadrukkelijk beiden sportief ingestelde Italiaanse nakeds. Waarbij ik er overigens vanuit ga dat het stuurgedrag ongeveer gelijk is, ondanks het 70kg zwaarder gewicht. Dat is ook niet mijn punt.

Ik zeg niet dat het voor jouw geval niet een prima motor zou zijn. Ik zou mijn MV Brutale er alleen niet voor inruilen.
 
Laatst bewerkt:
Ja jullie begrijpen mijn eerste zin niet: "Vergeleken met een reguliere motor met zo veel mogelijk dezelfde eigenschappen (blijft appels en peren vergelijken) is een electrische: ..."

Er wordt een Japanse Honda VFR1200 vegeleken met een Italiaanse electrische naked bike. Laten we is even serieus doen. Vergeleken met een Ducati Streetfighter (155pk) bijvoorbeeld is die Energica (145pk):

  • zwaarder; zo'n ~270kg vs ~ 200kg(volgetankt)
  • groter in alle afmetingen (de lelijkheid mats ik je mee)
  • duurder in aanschaf
  • minder gebruiksvriendelijk
  • minder leuk; electrificatie haalt het laatste beetje gevoel met de techniek van de motor weg. In geval van de Ducati lever je nog veel meer in, namelijk geluid van de 90graden v-twin + droge koppeling.
Nadrukkelijk beiden sportief ingestelde Italiaanse nakeds. Waarbij ik er overigens vanuit ga dat het stuurgedrag ongeveer gelijk is, ondanks het 70kg zwaarder gewicht. Dat is ook niet mijn punt.

Ik zeg niet dat het voor jouw geval niet een prima motor zou zijn. Ik zou mijn MV Brutale er alleen niet voor inruilen.

Ok misschien is het vergelijk niet helemaal goed, het is het vergelijk wat er in mijn geval is.

Maar die pk's zeggen niet zoveel (bijna gelijk) op de streetfighter, wat denk je van het koppel 215 nm daar kan Ducati voorlopig alleen maar van dromen en die 215 nm heb je vanaf stilstand. :9:9
Sturen doet hij uitstekend, zal niet veel uit maken denk ik zo alhoewel ik de Duc streetfighter niet gereden heb, wel veel andere motoren en deze stuurt lekker scherp en direct.

Minder gebruiksvriendelijk snap ik niet :?

Minder leuk, echt niet.
Het is onwijs leuk om met het gas te spelen, het soepele koppel trekt je overal doorheen. Hij leent zich uitstekend voor even boenderen op een zigzag weggetje.

Het geluid van de v-twin met droge koppeling is persoonlijk, mij maak je er niet blij mee. Ik denk constant dat er wat losgerammeld is in het blok. Wat een gerammel voor het verkeerslicht zeg.
Die charme sla ik over even als het stampen van bv. een boxer bij 30-40, die zgn. karakter fietsen maken mij niet blij.
Maar dat is persoonlijk en ik heb na 40 jaar rijden behoorlijk tinnitus opgelopen dus die herrie mag van mij wel helemaal weg B| (weer persoonlijk dingetje)

Het is ook onwijs leuk rijden met de motor hoor, bijna geen geluid en mensen kijken ook verbaasd wanneer je aankomt rijden. In tegenstelling dat je van een dijk afgevloekt wordt krijg je leuke reacties en duimpjes omhoog, ook wel weer eens heel anders.

Maar zoals ik al aangaf, je moet rijden wat je leuk vind en de MV Brutale is ook een hele mooie bike :t
Ter vergelijking: Je weet dat de nieuwe MV Brutale 1000 RR (we vergelijken nu nieuw met nieuw) 2000 eur duurder is dan mijn bestelde Ribelle.
En die heeft bij 11.000 rpm 116,5 nm mijn Ribelle heeft vanaf 1 rpm 215 nm O-)})
Ja veel meer pk's en hij loopt 300 km/h de Ribelle begrenst op 200 km/h maakt mij niet uit, ik kom daar nooit meer hou van mijn rbw.

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, maar ik denk toch dat je te zwart wit kijkt, maak maar eens een proefrit op de Ribelle.
Ik denk dat je vrolijk afstapt.
 
Op mijn oude damesfiets heb ik, staand op de pedalen, 160 Nm vanaf stilstand. Hiermee trek ik van 0 tot 20 km/u op in 30 seconden.
Koppel zegt dus helemaal niets.
 
Op mijn oude damesfiets heb ik, staand op de pedalen, 160 Nm vanaf stilstand. Hiermee trek ik van 0 tot 20 km/u op in 30 seconden.
Koppel zegt dus helemaal niets.

*D jawel, ik heb max 120 Nm op de fiets en doe er minstens 50 sec over om de 20 km/h te halen.
Koppel zegt dus alles :+
 
Ok misschien is het vergelijk niet helemaal goed, het is het vergelijk wat er in mijn geval is.

Maar die pk's zeggen niet zoveel (bijna gelijk) op de streetfighter, wat denk je van het koppel 215 nm daar kan Ducati voorlopig alleen maar van dromen en die 215 nm heb je vanaf stilstand. :9:9
Sturen doet hij uitstekend, zal niet veel uit maken denk ik zo alhoewel ik de Duc streetfighter niet gereden heb, wel veel andere motoren en deze stuurt lekker scherp en direct.

Minder gebruiksvriendelijk snap ik niet :?

Minder leuk, echt niet.
Het is onwijs leuk om met het gas te spelen, het soepele koppel trekt je overal doorheen. Hij leent zich uitstekend voor even boenderen op een zigzag weggetje.

Het geluid van de v-twin met droge koppeling is persoonlijk, mij maak je er niet blij mee. Ik denk constant dat er wat losgerammeld is in het blok. Wat een gerammel voor het verkeerslicht zeg.
Die charme sla ik over even als het stampen van bv. een boxer bij 30-40, die zgn. karakter fietsen maken mij niet blij.
Maar dat is persoonlijk en ik heb na 40 jaar rijden behoorlijk tinnitus opgelopen dus die herrie mag van mij wel helemaal weg B| (weer persoonlijk dingetje)

Het is ook onwijs leuk rijden met de motor hoor, bijna geen geluid en mensen kijken ook verbaasd wanneer je aankomt rijden. In tegenstelling dat je van een dijk afgevloekt wordt krijg je leuke reacties en duimpjes omhoog, ook wel weer eens heel anders.

Maar zoals ik al aangaf, je moet rijden wat je leuk vind en de MV Brutale is ook een hele mooie bike :t
Ter vergelijking: Je weet dat de nieuwe MV Brutale 1000 RR (we vergelijken nu nieuw met nieuw) 2000 eur duurder is dan mijn bestelde Ribelle.
En die heeft bij 11.000 rpm 116,5 nm mijn Ribelle heeft vanaf 1 rpm 215 nm O-)})
Ja veel meer pk's en hij loopt 300 km/h de Ribelle begrenst op 200 km/h maakt mij niet uit, ik kom daar nooit meer hou van mijn rbw.

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, maar ik denk toch dat je te zwart wit kijkt, maak maar eens een proefrit op de Ribelle.
Ik denk dat je vrolijk afstapt.
Je koos als benzinemotorfiets al voor een 1200 Honda van 300 kilo die amper geluid maakt,...dat geeft wel aan waar je voorkeur naar uit gaat. Daarmee vergeleken is de Italiaanse een verademing, zowel qua looks als prestaties.
 
Je koos als benzinemotorfiets al voor een 1200 Honda van 300 kilo die amper geluid maakt,...dat geeft wel aan waar je voorkeur naar uit gaat. Daarmee vergeleken is de Italiaanse een verademing, zowel qua looks als prestaties.
Alles is subjectief. Ik ken ook iemand die recent van de Italiaan is overgestapt op een Duitser en zich verbaasde over de stabiliteit en goede balans van de motor. Ineens veel meer vertrouwen en plezier. :]
Het vergelijk is vanuit de eigen ervaring en dat is altijd goed. Of zou jij ook woon~werk en heel veel kilometers door weer en wind op een Ducati Streetfighter of een MV Augusta Brutale willen doen?
 
Ja jullie begrijpen mijn eerste zin niet: "Vergeleken met een reguliere motor met zo veel mogelijk dezelfde eigenschappen (blijft appels en peren vergelijken) is een electrische: ..."

Er wordt een Japanse Honda VFR1200 vegeleken met een Italiaanse electrische naked bike. Laten we is even serieus doen. Vergeleken met een Ducati Streetfighter (155pk) bijvoorbeeld is die Energica (145pk):

  • zwaarder; zo'n ~270kg vs ~ 200kg(volgetankt)
  • groter in alle afmetingen (de lelijkheid mats ik je mee)
  • duurder in aanschaf
  • minder gebruiksvriendelijk
  • minder leuk; electrificatie haalt het laatste beetje gevoel met de techniek van de motor weg. In geval van de Ducati lever je nog veel meer in, namelijk geluid van de 90graden v-twin + droge koppeling.
Nadrukkelijk beiden sportief ingestelde Italiaanse nakeds. Waarbij ik er overigens vanuit ga dat het stuurgedrag ongeveer gelijk is, ondanks het 70kg zwaarder gewicht. Dat is ook niet mijn punt.

Ik zeg niet dat het voor jouw geval niet een prima motor zou zijn. Ik zou mijn MV Brutale er alleen niet voor inruilen.
Je houdt van herhalen blijkbaar, maar het het snijdt nog steeds geen hout.

Je móet wel met andere modellen vergelijken want veel meer is er gewoon nog niet. En dat ligt niet aan Zero of Energica, dat ligt aan de oude fabrikanten die het schijnbaar geen probleem vinden om steeds verder achterop te raken.
Ik ben om elektrisch te kunnen rijden zelfs overgestapt naar een heel andere categorie motorfiets. Ik mis nu bagageruimte en bescherming, maar de elektrische aandrijving maakt het gemis méér dan goed.

Wat jij zegt over die gebruikersvriendelijkheid, dat is echt onzin. Het is zelfs net andersom, die MV is een gebruikersonvriendelijk ding vergeleken met een elektrische motor.
En als je die droge koppeling voor jou een voorwaarde zou zijn moet je dat zelf maar weten, ik kies liever voor ongekende souplesse en een enorm koppel dat altijd zonder onderbreking paraat is.
 
Alles is subjectief. Ik ken ook iemand die recent van de Italiaan is overgestapt op een Duitser en zich verbaasde over de stabiliteit en goede balans van de motor. Ineens veel meer vertrouwen en plezier. :]
Het vergelijk is vanuit de eigen ervaring en dat is altijd goed. Of zou jij ook woon~werk en heel veel kilometers door weer en wind op een Ducati Streetfighter of een MV Augusta Brutale willen doen?
Een BMW boven een Italiaan verkiezen,..tja als je heel erg oud wordt moet je misschien wat. Een Ducti street fighter zou ik niet voor gaan, nooit denk ik.
 
Een BMW boven een Italiaan verkiezen,..tja als je heel erg oud wordt moet je misschien wat. Een Ducti street fighter zou ik niet voor gaan, nooit denk ik.
Dat is wel een beetje achterhaald met de S1000R/RR denk ik. ;)
 
@IJzervreter

Mr Bullet
Gister is mijn Ducati Streetfighter opgehaald door de nieuwe eigenaar.

Daarna in de middag gelijk naar de motorzaak geweest waar ik een mooie blauw S1000R had gezien. Hier al eerder geweest en nu dus snel zaken gedaan en na de uitgebreide testrit handtekening onder het contract gezet. Er moeten nog een paar zaken gedaan worden aan de motor en daarna kan ik hem ophalen.

Wat is powerrr verslavend en dan was de Duc al niet een langzame motor. Waar ik vooral voor gevallen ben zijn de looks en de kleur. Echter belangrijkste reden voor aanschaf was de goed uitgebalanceerde vering en het voorspelbare rijgedrag. Nu al zin om hem op te halen. Foto's volgen later nog.
 
Op mijn oude damesfiets heb ik, staand op de pedalen, 160 Nm vanaf stilstand. Hiermee trek ik van 0 tot 20 km/u op in 30 seconden.
Koppel zegt dus helemaal niets.
Helaas is die 120Nm er alleen bij stilstand, Zodra het pedaal naar beneden gaat neemt dat rap af. Bij ODP en BDP is dat gelijk aan nul. En naarmate het pedaal toerental omhoog gaat neemt het koppel af, tenzij je een oneindige variomatic hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan