niets kan oudere motoren vervangen , ik zal persoonlijk Nooit een EV aanschaffen , wil er niet eens op proefrijden .
oude motoren hebben een verhaal / passie / een gevoel . dat heb je bij EV helemaal niet .
en zeg nou zelf , waarom rijdt je motor ? toch niet voor A naar B maar ook voor je plezier hoop ik ?
een paar keer hard optrekken is leuk met zon EV maar je gaat niet lekker op vakantie met zon actieradius .
En mocht je onderweg een storing krijgen dan zit je ook , als je nou een honda/suzuki/yamaha/bmw etc kunnen de meeste motorzaken je prima helpen . maar kom je aan met zon EV dan hebben ze de handen in het haar .
Sorry niet met je eens
Ja, ik rij al 40 jaar motor en heb ervaring met veel motoren.
Ik denk nog met plezier terug aan mijn mooiste ervaring de Honda CBX1000 6 cyl. Heerlijk met mijn meissie (nu al heel lang mijn vrouw) toeren door Nederland.
Heerlijk geluid met de 6 cyl en wel 103 pk man man wat een machine. Ik heb er 3 gehad uiteindelijk.
Maar kijk er nu eens eerlijk naar:
Hij zoop zowel benzine als olie, wegligging beroerd tot zeer beroerd, zwabberen boven de 160, niet door de bocht heen te krijgen, werken met zweet op mijn hoofd en remmen, gooi maar een anker uit dat gaat beter voor die stoomboot stil staat
Hooguit voor een keertje een rondje boulevard, maar het rijd echt gewoon beroerd en eigenlijk gevaarlijk. En ja ik wel best er wel weer eentje in de garage voor een af en toe rit op een zomerse dag, maar ook niet meer dan dat.
Dan de souplesse van de Energica, remmen als een gek, sturen als een scheermes. ABS / Tractiecontrol alles klopt. Altijd koppel en rijden met regeneratie. Het rijd gewoon heerlijk en soepel.
Geen verhaal klopt, die gaan we weer maken
De eerste zijn met wat nieuws, aangesproken worden door mensen, he dat is een aparte machine.
Passie, zekers, ik wordt er vrolijk van een smile tijdens het rijden, ik heb heimwee naar de proefrit, heerloijk was dat. Dus een positief gevoel heb ik er zeker bij.
De wereld staat niet stil en sommige vooruitgang is gewoon fijn. Dat wil niet zeggen dat ik niet met plezier aan mijn oude bakjes terug denk, maar dit is gewoon beter. En niet alleen voor woonwerk.
Actieradius van de nieuwe Energica is al ruim voldoende, 200 km rijden of zeg eens 2 uur. (dat is zat, dan stop ik ook met de ICE voor een bakkie) de motor aan de snellader en een kwartier laden is 100 km actieradius erbij. Beetje bakkie / gebakkie is zo 20-30 minuten dat is weer 2 uur rijden zo kun je blijven rijden.
Alleen moet je plannen en zeker weten dat er snelladers zijn op je route.
Tegenwoordig zijn er tig apps die je daar bij helpen (ook een modern dingetje
)
Kortom, vakantie geen probleem. Ik heb bij mijn Energica ook een Giva 3 kofferset besteld dus ook genoeg ruimte daarvoor.
Storing, tja hoe vaak komt dat voor? Kan altijd. En ik hoor voorlopig weinig storingen met de EV's.
Ter vergelijk mijn huidige VFR1200X heeft nu ook een storing al bij TenKate geweest maar die zit ook nog even met de handen in het haar wat dat nu weer is en ik moet daar de motor een aantal dagen voor onderzoek laten staan.
Dus ellende kan met elke motor, zelf met de betrouwbare Honda blijkbaar
Hij weet zeker dat ik hem wil inruilen en is boos op mij
Kortom slim dat je niet gaat proefrijden want dan ben je waarschijnlijk ook om
Maar je commentaar komt meer over als wat de boer niet kent dat eet hij niet en dat is jammer.
Er zijn situaties dat je beter nog geen EV kunt nemen maar die overwegingen moeten wel rationeel zijn ipv een gevoel wat waarschijnlijk misplaatst is.