zwarte motorrijders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ongeveer 3 maanden geleden nog een donkere (zwarte klinkt niet echt vriendelijk...) man (21-jarige Antiliaan) op de motor van mijn vriendin zien rijden toen hij hem net gejat had :X En ik moet zeggen, ik vond het helemaal geen leuk gezicht :?

Maar laat ik het zo zeggen, als die gasten net zo rijden als in hun BMW 318i'tjes, Honda Civicjes, Opel Calibra's en Volkswagen Golfjes, laat ze dan nooit op een motor stappen :Z

Ze kunnen trouwens geen motorrijden...Waar moet je al die spoilers kwijt, die 21" velgen en die 50.000 Watt stereo installatie ;)
:^
 
sjonge jonge, wat een korrels zout, en slakken om zout op te leggen...
 
sjonge jonge, wat een korrels zout, en slakken om zout op te leggen...

:^

Is toch een heel normale vraag? Beetje zielig om meteen over discriminatie te roepen. Waarom zijn er minder kleurlingen (or what ever) die motorrijden dan de meer West-Europese types? Motorrijders zijn iig geen dwarsdoorsnede van de bevolking.

Heb nog steeds geen zinnige verklaring gezien (op die van EarlyUC na dan):

Op maandag 01 september 2003 22:57 schreef EarlyUC het volgende:
...
Motorrijden is, zelfs in groepsverband, een solo aangelegenheid. Surinamer's en Antillianen, want zij zijn de hoofd groep van onze negroïde bevolking, zijn mensen die heel sociaal graag in een groep functioneren. Het alleen vermaken op de motor, wat wij individualisten graag doen, is in deze cultuur niet iets wat hier in past. Ook al wordt een motor erkend als een "vrouwen magneet".
 
Gekleurde motorcoureurs zie je niet zoveel, maar Lance Isaacs een gekleurde Zuid-Afrikaans coureur deed het voor een paar jaar terug niet zo slecht in de Superbikes.

wsb99-9.jpg
 
Het mooie verschil is vaak ook

Wij Hollanders willen overal haantje de voorste zijn... als we ergens heen gaan moet t ZO VLUG mogelijk

Hun instelling is beter voor je hart :} ..Komen we er vandaag niet dan komen we er morgen wel een keer
Plus dat als je met de motor ga..die instelling van hun helemaal in de soep loopt..want de hele familie levensstijl is zo :}

Logisch dat als je met de motor zeg ik ben er dalijk... dat de familie zich helemaal een rolling schrikt omdat ze met DALIJK eigenlijk normaal gezien pas over een aantal uren bedoelen :X en jij dan voor hun doen.. onaangekondigd voor hun neus sta
Want met een motor Langggggzaaaaammmmmmmm gaan das toch altijd ONMOGELIJK
 
Voldoende om in het oude zuid Afrika achter in de bus te moeten staan. Ik schrijf wat ik vindt, maar ik vind ook als politicus dat je met een ieder in gesprek moet blijven(VVD). Ik noem niemand "Adolf", ik zeg gewoon dat de zinnen ook iets anders opgebouwd hadden kunnen worden.
Maar reacties van " ...... Net of ze op de vlucht zijn" geeft wel aan dat meerderen het hier zo zien, dat er een discrimineerde uitleg aangegeven kon worden.
Als HD4Ever het niet zo bedoelt is ie zelf mans genoeg om dit ff te melden hier denk ik zo.


neenee het was zeker niet racistisch bedoeld...maar mischien heb ik de vraag een beetje slecht geformuleerd



er zijn ook mensen hier die een beetje boos leken te worden omdat ik het woord "zwarten" gebruik maar dat vind ik nu toch niet zo'n racistisch woord.


ik vroeg het me gewoon af waarom er minder donkere mensen rijden dan witte..eeuh lichte mensen :p
 
Laatst bewerkt:
neenee het was zeker niet racistisch bedoeld...maar mischien heb ik de vraag een beetje slecht geformuleerd



er zijn ook mensen hier die een beetje boos leken te worden omdat ik het woord "zwarten" gebruik maar dat vind ik nu toch niet zo'n racistisch woord.


ik vroeg het me gewoon af waarom er minder donkere mensen rijden dan witte..eeuh lichte mensen :p

Maar jij vraagt je wel vaker iets af geloof ik:

kickstarten als een echte biker....of toch electra

helmen zijn levensgevaarlijk, overheid moordenaars

moet je op trikes een helm op?

Allemaal uitgegroeid tot bijzonder interessante topics moet ik zeggen :Z

[edit] Die van die trikes was inderdaad wél interessant [/edit]
 
Hiero in rotterdam zijn er antilianen en marokanen en surinamers die rijden en dan de rest nog.
Er zijn der zelf een aantal die best goed rijden kunnen.
Meestal is wel de klederdracht anders als die van ons.
Of het nou aan de lange achterbrug ligt maar hoe langer de brug hoe korter de broek.
 
er zit er zelfs eentje op het forum :+

valt me toch wel op dat jullie van stereotypering en generalisatie houden..

enigzins teleurstellend...
 
Ik ben niet helemaal "zwart" (vader is antilliaan, moeder nederlandse),rij een niet gestolen motor, in welk hokje moet ik nu gaan staan ?

Tot mijn 17e heb ik op Curacau gewoond en heb mij ook verbaasd over hoe weinig "witten" er op de dragstrip waren. (geheel legale dragstrip voor iedereen toegankelijk overigens).

Heeft het dus niet meer te maken met waar je je meting doet ?
 
Niet generaliserend bedoelt ofzo, maar gewoon een feit:
de "zwarten" in onze samenleving verdienen gemiddeld minder dan autochtone Nederlanders, dan is het voor hen al een stuk moeilijker om motor te rijden. Tel daarbij nog eens op dat het minderheden zijn en je bent eruit waarom je er zo weinig tegenkomt.
waarom kunnen ze wel in een BMW 5 serie rijden met alle opties? ;)

kijk maar eens in de (wegen-)bouw bij ons in de buurt, daar werken zelden tot nooit allochtone mensen, en waarom? Ik weet het niet.
Als iemand een gekleurd vizier in zijn helm heeft weet je nooit of die persoon een kleurtje heeft.(maakt mij ook nix uit)
 
als je over zwarte mensen spreekt zeg dan ook witte mensen

heb je het over blanken toon dan evenveel respect en zeg dan kleurlingen of donkere mensen
 
Mag ik ook een topic openen genaamd: "gele motorrijders" :?
Ben ik namelijk ook nog niet tegengekomen :P


Mag ik dan de eerste zijn die reageert op jou nog niet geopende topic........Mijn kleur is afkomstig uit Indonesie,dat is dan geel volgens jou.Maar mijn naam is Nederlands,mijn taal is "zonder hakkietakkie" Nederlands.Ik ben getrouwd met een Nederlandse,ik woon in een tweeondereenkap met garage in Nederland tussen de Nederlanders...........ik lijk g*dverd*mme wel die gozer uit de knorr "rotti" reclame.

Maar waarom voel ik me ineens niet meer welkom op het M-F als jullie beginnen over huidskleuren.....als ik sommige reacties lees......zijn dit dan de ware M-fers?
 
Zou je dat niet eens anders kunnen formuleren ? |(
Of noem je ze ook gewoon zwarte waar ze bij staan ?


ja, zwarte of neger of aap en soms combinaties bv zwarte aap. En dan gaan we hard lachen/ of vechten met zijn allen. Hoe ze mij noemen wil je niet weten, misschien beledig ik dan andere witte hier :+
Trouwens die Negers waar ik mee omga hebben het ook over apen muziek :?

Ik ken zelfs een Neger die op een woonwagen kamp woont. dubbel-op :X


Ik vind negroide een eng woord, zo'n "opsporing verzocht" woord. Maar dat is wel een "correct" woord |(

verder gaat het wel goed met mij O-)
 
Op dinsdag 02 september 2003 17:57 schreef dommel@ het volgende:Mag ik dan de eerste zijn die reageert op jou nog niet geopende topic........Mijn kleur is afkomstig uit Indonesie,dat is dan geel volgens jou...

Maar waarom voel ik me ineens niet meer welkom op het M-F als jullie beginnen over huidskleuren.....als ik sommige reacties lees......zijn dit dan de ware M-fers?

Dus je lijkt op de staart van Dommel :P

Trek het je niet al te veel aan... MF heeft 10.000+ members en daar zitten altijd wel een paar rotte appels tussen...
 
Hallo,
Ik ben nieuw op de forum, en heb mij speciaal aangemeld voor dit topic. Ik ben "zwart" volgens de topic starter, en ik rij een R1, zilver van 2003. Niet gestolen wel te verstaan. Ik heb "zwarte" vrienden, en die rijden R1, gsx600r, fireblade een thundercat. Wij zijn allemaal "zwart". Wij maken ook wheelies en kneedown's.
Motorrijden is wel populair onder "zwarten", ga maar naar Rotterdam, Amsterdam, Arnhem om maar een paar steden te noemen.
In een land met 16 miljoen inwoners, waarvan de meesten "wit" zijn, zal je verhoudingsgewijs ook minder "zwarten" tegen komen op motoren. Denk is gewoon logisch na.
Ik neem dit niet racistisch aan, want ik heb al geleerd hiermee om te gaan, ik sta boven zulke opmerkingen en ik weet en ken beter!
 
Hallo,
Ik ben nieuw op de forum, en heb mij speciaal aangemeld voor dit topic. Ik ben "zwart" volgens de topic starter, en ik rij een R1, zilver van 2003. Niet gestolen wel te verstaan. Ik heb "zwarte" vrienden, en die rijden R1, gsx600r, fireblade een thundercat. Wij zijn allemaal "zwart". Wij maken ook wheelies en kneedown's.
Motorrijden is wel populair onder "zwarten", ga maar naar Rotterdam, Amsterdam, Arnhem om maar een paar steden te noemen.
In een land met 16 miljoen inwoners, waarvan de meesten "wit" zijn, zal je verhoudingsgewijs ook minder "zwarten" tegen komen op motoren. Denk is gewoon logisch na.
Ik neem dit niet racistisch aan, want ik heb al geleerd hiermee om te gaan, ik sta boven zulke opmerkingen en ik weet en ken beter!

Welkom.

Al aangemeld bij nieuwe gebruikers?

PS: Als je hier populair wilt worden moet je zeggen dan je een blond grietje bent met maatje 36 en flinke prammen. Je R1 mag dan nog wel (goede smaak trouwens) :X

:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan