meik de beik
Die hard MF'er
Heb zoekfunctie gebruikt maar kom overwegend behoorlijk oude topics tegen. Daarom maar een nieuwe.
Ik rij zelf 20/30.000 km per jaar met heel veel lol uiteraard, zou ook niet anders willen.
Over het algemeen hou je dat dus niet 10 jaar vol met dezelfde motor. Kilometerstanden van 100.000+ zijn al best bijzonder.
De verkoopwaarde begint bij 50.000 al onevenredig hard te dalen zodat je het best voor die tijd al verkoopt of inruilt op een ‘jongere’.
Sta nu enigszins voor die keuze. Ben erg tevreden met mijn TDM 900 en zou best nog wel een jaartje of 2 willen doorrijden. Er staat nu dik 40.000 op, volgend jaar dus minimaal 65.000. Is dan al lastiger verkoopbaar.
Wie is de 100.000 al (ruim) gepasseerd?
Ik ben erg benieuwd naar concrete km-standen + eventueel ‘grote’ ingrepen/revisie die je hebt gedaan. Ook ben ik benieuwd wat je motiveert (gemotiveerd heeft) om zo lang door te rijden en te ‘investeren’ in een revisie ipv een andere motor te kopen. En hoelang ben je van plan nog door te rijden?
Op voorhand is te verwachten dat er veel (alleen maar ?) bmw-ers zullen reageren.
Dat bmw's zooo geweldig zijn wisten we natuurlijk al lang . Ben toch vooral ook geinteresseerd in niet-bmw's tot een jaar of 10 oud. (ben nog lang geen 50 haha).
Is misschien toch wel een beetje kinderachtig: Voor bmw's geldt vanaf 200.000km Ben eigenlijk wel benieuwd hoelang een politiemotor meegaat...
Zal zelf aftrappen: (misschien niet helemaal representatief want het is wel een oudje)
Mijn Kawasaki Z1000 (a1 uit 77) heeft 120.000 gedraaid. Heeft bij ca. 90.000 grote blokrevisie gehad (zuigers, koprevisie, nokkenas-ketting + geleiders, dynamorotor) Ook uitlaat, balhoofdlager, achterschokbrekers, tellers, bobines en accu zijn al eens vervangen.
Heb nu speling op achtervorklagers en wiellagers en een elektrisch probleempje met knipperlichten
Moet eerlijk zeggen dat het mooie er af is, moet eigenlijk een keer grondig uit elkaar, en weer in elkaar. (tijd, tijd, tijd…)
Wie volgt?
Ik rij zelf 20/30.000 km per jaar met heel veel lol uiteraard, zou ook niet anders willen.
Over het algemeen hou je dat dus niet 10 jaar vol met dezelfde motor. Kilometerstanden van 100.000+ zijn al best bijzonder.
De verkoopwaarde begint bij 50.000 al onevenredig hard te dalen zodat je het best voor die tijd al verkoopt of inruilt op een ‘jongere’.
Sta nu enigszins voor die keuze. Ben erg tevreden met mijn TDM 900 en zou best nog wel een jaartje of 2 willen doorrijden. Er staat nu dik 40.000 op, volgend jaar dus minimaal 65.000. Is dan al lastiger verkoopbaar.
Wie is de 100.000 al (ruim) gepasseerd?
Ik ben erg benieuwd naar concrete km-standen + eventueel ‘grote’ ingrepen/revisie die je hebt gedaan. Ook ben ik benieuwd wat je motiveert (gemotiveerd heeft) om zo lang door te rijden en te ‘investeren’ in een revisie ipv een andere motor te kopen. En hoelang ben je van plan nog door te rijden?
Op voorhand is te verwachten dat er veel (alleen maar ?) bmw-ers zullen reageren.
Dat bmw's zooo geweldig zijn wisten we natuurlijk al lang . Ben toch vooral ook geinteresseerd in niet-bmw's tot een jaar of 10 oud. (ben nog lang geen 50 haha).
Is misschien toch wel een beetje kinderachtig: Voor bmw's geldt vanaf 200.000km Ben eigenlijk wel benieuwd hoelang een politiemotor meegaat...
Zal zelf aftrappen: (misschien niet helemaal representatief want het is wel een oudje)
Mijn Kawasaki Z1000 (a1 uit 77) heeft 120.000 gedraaid. Heeft bij ca. 90.000 grote blokrevisie gehad (zuigers, koprevisie, nokkenas-ketting + geleiders, dynamorotor) Ook uitlaat, balhoofdlager, achterschokbrekers, tellers, bobines en accu zijn al eens vervangen.
Heb nu speling op achtervorklagers en wiellagers en een elektrisch probleempje met knipperlichten
Moet eerlijk zeggen dat het mooie er af is, moet eigenlijk een keer grondig uit elkaar, en weer in elkaar. (tijd, tijd, tijd…)
Wie volgt?