2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Als je me overnachting adres wilt sturen waar je ..............
Kan je wrs niet op weg helpen..............?

Altijd sta/ stonden we bij de kust op de campings (F).
Geen enkele hotel in bijzonder. Oke, paar jaar terug (met motor) in hotel in St Gaudens was oke. Naam is ....??
Gehuurd huisje in Foix was van een kennis. (speciaal tarief) Nog wel eens in een zomerhuisje geslapen in Bagnères-de-Luchon.
Bedenk me nu ook wel eens in een Gîte de France in Argelès-Gazost. Die was prima. Naam is....??

In Spanje nooit vlak bij Pyreneeën geslapen/ gekampeerd. Ja in Blanes, maar dat is al stuk verder weg.
 
Oke ,maakt niet uit,ik werk eigenlijk toch meestal met booking.com.
Vaak hele mooie adresjes en in geval van pech of zo kan je meestal gratis anuleren (alhoewel ik het idee heb dat het eerst tot 1 dag van tevoren was en nu soms dagen vantevoren)
 
Oke ,maakt niet uit,ik werk eigenlijk toch meestal met booking.com.
Vaak hele mooie adresjes en in geval van pech of zo kan je meestal gratis anuleren (alhoewel ik het idee heb dat het eerst tot 1 dag van tevoren was en nu soms dagen vantevoren)
Niet altijd bij booking is mijn ervaring ook niet geval van een lockdown is mijn ervaring
 
Dit jaar met de vriendin weer een motorvakantie doen.
Hopelijk de TET Zweden en Noorwegen in de bouwvak. Dat tijdvlak helaas want er gaan nog 2 vrienden mee. 1 is bezig met z'n rijbewijs en de andere rijdt tot op heden straatmotor, maar wil dit voorjaar de overstap naar All-roader maken.
Komt er op neer dat wij de Adventure papa en mama gaan spelen :')

Al met al, moet een interessant tripje worden.
 
Ik kreeg als kerstgeschenk een mooi boek , Lannoo's Motorboek Europa, met veel reistips en routes. Die routes moet je overigens even downloaden door op de uitgeverij te klikken, en dan komen ze in allerlei formaten. Ik een paar streken ken ik al, maar er zit voldoende bij om eens wat te rijden.

En bedankt voor de tip👍.

Gevraagd en gekregen voor mijn , kuch, 52ste, verjaardag.😁.
20210107_133406.jpg
 
Leuk dat mijn tip voor jou een cadeautje heeft opgeleverd. Nu maar de routes downloaden en van opslaan ! Veel succes !
Lijkt me een leuk boek, altijd handig om die routes op je nav bij je te hebben.
Er staat in de omschrijving dit:
"Op het programma staan onder meer sensationele bergpassen, kustwegen met zeezicht en zandwegen voor offroad liefhebbers."
Zijn dat echte off road zandwegen of GPX-routes die een Tomtom ook kan vinden?

Heb 'm ook besteld.
 
Begin juni staan de Dolomieten weer op de planning. Toch wel de favoriete bestemming geworden voor ons.

Twee jaar terug zaten we er iets te ver vanaf, maar dit jaar staat een rondje stratencircuit, gold cup of the dolomites, in de agenda. Mits we weer kunnen reizen natuurlijk....
 
Als we er weer op uit mogen, dan Normandië en of de Vogezen, paar weekeinden Limburg of Ardennen met de Eifel.
En 3 weken rondtrekken door de Balkan.
En hier ook, zelf voorpret voor deze trips, routes en wegen afspeuren (leuke wegen opslaan) en verwerken tot een leuke route.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een leuk boek, altijd handig om die routes op je nav bij je te hebben.
Er staat in de omschrijving dit:
"Op het programma staan onder meer sensationele bergpassen, kustwegen met zeezicht en zandwegen voor offroad liefhebbers."
Zijn dat echte off road zandwegen of GPX-routes die een Tomtom ook kan vinden?

Heb 'm ook besteld.
Die zandwegen heb ik niet ontdekt , het is ook nog geen tijd om de routes te rijden. Maar wie een offroad traject weet, meld het even, dan ga ik er niet naartoe !
 
Eerlijk gezegd ik maak altijd zelf de routes inclusief de bezienswaardigheden etc ik vind dat gewoon leuk,maar hebben toch ook nog vaak stukje off road,in 2019 in Slovenië zelfs zeker zo'n 8 km...stofgehapt
Ik kan onmogelijk van 14 dagen routes alle wegen in streetvieuw bekijken,sommige landen kan dit niet eens, hoewel daar voor mij de voorpret al ligt,een mooi geiteweggetje verlaten op een berg, die wegen zijn het mooiste heerlijk rustig, maar schieten vaak niet op.
Dus daarom dan meestal mix van vanalles en liever geen snelweg,behalve dag 1 meestal..
 
Eerlijk gezegd ik maak altijd zelf de routes inclusief de bezienswaardigheden etc
Ik vind dat gewoon leuk,maar hebben toch ook nog vaak stukje off road,in 2019 in Slovenië zelfs zeker zo'n 8 km...stofgehapt
Prachtig zo'n boek waar je mss goede ideeën van kunt krijgen.
Maar de routes maak ik altijd gewoon zelf. Heb niet 't idee dat ik veel mooie stukken oversla.
Het is zelfs leuk om vooraf routes in elkaar te draaien. Dan is thuis al bijna de vakantie begonnen!

Maar gemaakte routes zijn voor mij niet echt dwingend.
Als soms onderweg (lijkt) een beter alternatief, dan pak ik rustig die andere weg. Ja, dan wordt 't soms toch off-road!

In Asturië (N Spanje) reed ik ook eens een alternatieve weg door een kloof. Leek heel mooi en was ook heel mooi!
Opeens werd het off-road en is het een heel avontuur geworden voor een wegmotor hoog in de bergen. De GPS bleef mij maar steeds terugsturen. Ik wilde al bijna terugdraaien totdat ik ineens een Landrover naar boven zag komen. Oke, er is blijkbaar een weg naar het dal!
Uiteindelijk was ik blij dat ik weer gewoon op teer was aangekomen........................😅
 
Plannen voor Wales, Schotland en/of Ierland steken terug in de kast.

Ga de moeite niet doen om alles te plannen wetende dat we wellicht toch best niet gaan vòòr deze zomer en ons groot verlof valt in juni...
Maar goed, niets houdt ons tegen om dit voorjaar verschillende korte trips te doen, Luxemburg, Eifel, Sauerland, Vogezen... alles kan, alles mag.
Is al van 2015 geleden dat we nog zo kort bij huis zijn gebleven, en met mooi weer zijn die streken zeker niet minder mooi dan de verre bestemmingen.




Wel zo goed als zeker dat ik nog eens richting Bardonecchia trek op het einde van de zomer, blijft voor mij een topper daar!
 
Laatst bewerkt:
Ja ieder zijn ding,zodra mijn man zijn vakantie is goedgekeurd ga ik P&Q bellen hoe het zit met onze vouchers van de boottochten van vorig jaar... wil toch eindelijk de routes die ik gemaakt heb uitvoeren hopelijk in augustus dan als het mag...
 
Als je ergens in de buurt bent en je weet dat daar ook een route langsloopt, is het soms leuk om die route een stukje te volgen. Het is me wel vaker overkomen dat ik ergens was en achteraf bleek er ook een heel mooi iets te zijn wat is dus braaf miste. Daarom kijk ik tegenwoordig even of er een route in de buurt is. Plannen dit jaar : RDGA, Lofoten en nog een keer Transfagarasan , nu hopelijk met mooi weer !
 
Wel zo goed als zeker dat ik nog eens richting Bardionecchia trek op het einde van de zomer, blijft voor mij een topper daar!

Ik moest het even opzoeken eerlijk gezegd..... Maar het zoeken heeft wat lees- en kijkvoer opgeleverd voor een regenachtige zondag, dank!

Net als Transfagarasan overigens. Zo leer je nog eens wat. Prima forum.
 
Ik moest het even opzoeken eerlijk gezegd..... Maar het zoeken heeft wat lees- en kijkvoer opgeleverd voor een regenachtige zondag, dank!

Net als Transfagarasan overigens. Zo leer je nog eens wat. Prima forum.
Valt me op dat ik een serieuze schrijffout placeerde... 't Is dus Bardonecchia... :$


Transfagarasan staat nog op de planning... :]
 
ik houd het bij een rondje om de kerk, maar we hebben zooooooveel kerken in dit land dat ik tot mijn 80ste vooruit kan hier
Buitenland is zo'n gedoe, hele pokke eind weer terug :N
Heerlijk inspirerend rondje om de kerk..... waarom motorrijden je hebt toch tv heerlijk met een borrel en lekker in je schommelstoel genieten
 
Er vanuit gaande dat alles weer normaal wordt komend voorjaar een trip naar Corsica. Die stond afgelopen jaar al op de planning maar is door omstandigheden niet door gegaan. *D
Plan is om via Zwitserland te gaan, daar woont de broer van mn motormaat. Dan bij Genua oversteken en via de Franse Alpen weer terug.

Dan nog een weekend tripje Eiffel/ Luxemburg met mn jongste zoon achterop.

En hopelijk in september met mn Ducati Pantah uit 1982 naar de Pico's om de McPiston ralley te doen (Piston Rally)

Tussendoor nog circuit dagen (Assen/ Zandvoort/ Mettet/ Spa) met de SuperSport en een van de oudjes en nog een lang weekend met de Ducati Club op pad.

Plannen zat dus. Nu maar hopen enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan