2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Welke landen ben je al geweest?
Euhh België, Duitsland, luxemburg,Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein,Frankrijk ,Slovenië, Kroatië, UK , Schotland, en Italië...
Waarbij we van alle landen behalve Tsjechië en Kroatië en Schotland meerdere keren zijn geweest..
Dit jaar Wales en van dover erna toe natuurlijk...
Toedeloe Karin
 
Dan zou ik zeker een keer naar Spanje gaan, en als het je om de stickers te doen is ook Andorra (ik ben er niet geweest ivm drukte even aantikken)! Maar dat is mijn persoonlijke mening, superasfalt (mooi door de EU gesubsidieerd dus maak er gebruik van).
 
Dit jaar ga ik een weekje met een andere Tracer 900 rijdster via Luxemburg naar het Zwarte Woud in Duitsland. Lekker in de wat luxere hotels, dat gekampeer hoeft voor mij niet }) We verwachten heel wat kilometers te gaan maken met misschien een rustdagje tussendoor. Eindelijk weer lekker naar 't buitenland! :]
 
Euhh België, Duitsland, luxemburg,Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein,Frankrijk ,Slovenië, Kroatië, UK , Schotland, en Italië...
Waarbij we van alle landen behalve Tsjechië en Kroatië en Schotland meerdere keren zijn geweest..
Dit jaar Wales en van dover erna toe natuurlijk...
Toedeloe Karin
Dan zou ik zeker een keer naar Spanje gaan, en als het je om de stickers te doen is ook Andorra (ik ben er niet geweest ivm drukte even aantikken)! Maar dat is mijn persoonlijke mening, superasfalt (mooi door de EU gesubsidieerd dus maak er gebruik van).
Met @David_ZZR eens.
Zeker Noord-Spaanse kust en Picos is heel mooi.
Ietsje doorrijden en je hebt ook de P van Portugal te pakken.
*Of naar Corsica met boot via genua...maar al gekeken dan moet ik teveel jagen en hebben we meer als 14 dagen nodig (vanweg mijn lijf moet ik gewoon soms langer voort blijven op plekken)

De voorbereiding is altijd al zo leuk... toedeloe Karin
Corsica is heel goed te bereizen. (ben er een keer of 8(?) geweest)
's Ochtends vroeg weg dan lijkt de nachtboot van Savona 21.02h naar Corsica nog prima te halen.
Snurken op de boot. Volgende ochtend na 5 km vanaf Bastia zit je al op de route langs de zee richting Noord-Corsica. (en die is super!)

zie boot Corsica (effe nog op motor drukken voor lagere prijs)
Toevallig had ik deze pagina openstaan want mijn plannen lijken dit jaar te worden Sardinië (en een beetje Corsica)
 
Ja,picos del Europa en verder naar Portugal lukt echt niet,
moet gewoon voor mijn lijf vaker op sommige plaatsen 2 dagen blijven...
Daarom is corsica ook al afgevallen....
Manlief wil niet langer als 14 dagen gaan...en ik wil een ontspannen vakantie niet via snelweg vlug van ene naar andere plek,maar gewoon lekker binnendoor 4,5 a max 5 reis uren per dag.
Behalve 1 e en laatste dag,die mag best 550 km zijn met snelweg...
Heb nu klein opzetje inderdaad naar Pyreneeën en genoeg gezellige motorcampings ,lees huur dan meestal hutje of kamer...
Met mijn lijf is tent niet meer zo fijn.
Thanks Andorra inderdaad...yoehoe 2 stickers erbij...
Zie foto windscherm nu...scherm is na nekoperatie noodzakelijk, nek is namelijk nog heel slecht.
Dus toen kwam het idee om dat dan maar vol met onze avonturen te plakken...

Thanks voor het meedenken...
 

Bijlagen

  • 67b880b3-c93c-4af1-9123-f7605f01662b.jpg
    67b880b3-c93c-4af1-9123-f7605f01662b.jpg
    211,3 KB · Weergaven: 47
Hier in Spanje is het aantal overnachtings mogelijkheden wel wat minder geworden heb ik gemerkt, en flink duurder ook, ik zou er even rekening mee houden voor de Spanje gangers hier, er zijn best wel wat hotels en zo gesloten, ook het aantal eetgelegenheden zijn flink gedaald, vanaf morgen is er geen mondkapjes plicht meer op straat, behalve als de 1,5 meter niet meer gehandhaafd kan blijven, vrijwel iedereen houdt zicg daaraan, benieuwd wat het morgen gaat brengen, ik post het hier wel even.
 
moet gewoon voor mijn lijf vaker op sommige plaatsen 2 dagen blijven...
Thanks voor het meedenken...
Tsja, als het lijf niet wil dan houdt 't wel op.
Voor wat er nog wel mogelijk is een goede reis!

Schiet me nu te binnen....................
Als je 2 motoren op een aanhanger zet en vanaf ..........???...........verder met de motor?
Bijv in Frankrijk wordt het pas mooi beneden de lijn Bordeaux-Straatsburg.

Zo ben ik een jaar of wat geleden met motor op de aanhanger naar Z. Engeland gereden.
Had toen de auto vooral mee vanwege (verwacht) slecht weer.
Ik was blij dat ik 'm toen bij me had. Was er iig 1 plek waar alles droog bleef.
Ook toen 1 dag zo slecht, dat je er eigenlijk alleen met de auto op uit kon. Die dag was de motor geen feestje!
 
Ja,picos del Europa en verder naar Portugal lukt echt niet,
moet gewoon voor mijn lijf vaker op sommige plaatsen 2 dagen blijven...
Daarom is corsica ook al afgevallen....
Manlief wil niet langer als 14 dagen gaan...en ik wil een ontspannen vakantie niet via snelweg vlug van ene naar andere plek,maar gewoon lekker binnendoor 4,5 a max 5 reis uren per dag.
Behalve 1 e en laatste dag,die mag best 550 km zijn met snelweg...
Heb nu klein opzetje inderdaad naar Pyreneeën en genoeg gezellige motorcampings ,lees huur dan meestal hutje of kamer...
Met mijn lijf is tent niet meer zo fijn.
Thanks Andorra inderdaad...yoehoe 2 stickers erbij...
Zie foto windscherm nu...scherm is na nekoperatie noodzakelijk, nek is namelijk nog heel slecht.
Dus toen kwam het idee om dat dan maar vol met onze avonturen te plakken...

Thanks voor het meedenken...
Waarom zet je de motor niet op de aanhanger doe ik al jaren en dan rij ik waar ik wil zijn zo zie ik meer en het is lekker relaxed
Pak dan een camping heb zo altijd een vast punt geeft rust. en ben dan uitgerust thuis.

Dubbel
 
Corsica is heel goed te bereizen. (ben er een keer of 8(?) geweest)
's Ochtends vroeg weg dan lijkt de nachtboot van Savona 21.02h naar Corsica nog prima te halen.
Snurken op de boot. Volgende ochtend na 5 km vanaf Bastia zit je al op de route langs de zee richting Noord-Corsica. (en die is super!)
Nog nooit geweest daar, hoe lang kan je je daar op de motor een beetje vermaken? En is oversteken naar Sardinië ook een optie?
 
Ik ben al vaak op Corsica geweest, maar nog nooit overgevaren naar Sardinië.
In Bonifacio (hoge rots) zie je aan de overkant Sardinië al liggen.
Nauwelijks verder dan overkant Westerschelde bij Vlissingen. Er zijn vele overvaarten iedere dag. (zie oa Corsica Ferries of Moby Lines)

Tsja, Corsica??
Velen hebben het idee van een klein eiland maar vwb afstanden bijna zo groot als NL.
Dan zijn er nog enkele bergpassen die tot 1400m gaan. Bedenk dat die vaak starten in de haven. Bijna zelfde hoogteverschil als in CH.
Wij zaten toen aan het strand in Aleria. Vanaf daar waren we met de auto de hele dag druk om in Porto te komen en terug. (enkel is 140km)
Eind van de dag had je bijna pijn in de armen van alle bochten. Bonifacio-noordpunt is 280km langs de oostkust.

Al met al als je er nog nooit bent geweest moet je al een week flink sturen om de (meeste) bergwegen te kunnen rijden.
Behalve aan de oostkant zijn er nauwelijks wegen die recht zijn. Alles gaat daar met kronkels.
De laatste keer was ik daar in 2003 en toen waren ze al heel erg bezig om de wegen te verbeteren. Lees: Hele smalle passages- 1 auto breed- te verbreden en kronkels recht te trekken. Mss goed voor de economie, maar is minder vanuit toeristisch oogpunt.
 
Thanks voor de reacties,ja we willen nu eenmaal vanuit huis vertrekken, sorry anders vinden we het geen motorvakantie als we met de aanhanger gaan...
En ja slecht weer das dan jammer voor ons, want ja wij moeten dan toch erdoor😅
Daarom nu ook richting Wales, 1 overnachting in callais, 1 onderweg UK 2,1,2 ,1 en 1 nacht boot
Ach nog paar jaar denk ik,en dan gaan we anders voort met camper...
Kan hond mee en kleinkind soms ook mee,ook gezellig en dan wel zoveel mogelijk off grid...
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210626-085601_Chrome.jpg
    Screenshot_20210626-085601_Chrome.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 14
Hallo,

Redelijk nieuw hier op het forum, Rij al wel wat langer op de motor. ben aan het plannen om een paar dagen weg te gaan met de motor.
Dit gaat de eerste keer worden, heb nog geen ervaring mee om zelf weg te gaan met de motor.
Ben opzoek naar tips voor de eerste keer met de motor op vakantie en leuke regio's niet te ver buiten NL. (Denk zelf aan regio's in Duitsland, maar ook andere landen zijn welkom).

Tips en ideeën zijn welkom.

Groet,
Erik
Teutoburgerwald is leuk, Sauerland is goed om te rijden. Er zijn behoorlijk wat plekken in Duitsland waar je fantastische tochten kunt maken
 
Thanks voor de reacties,ja we willen nu eenmaal vanuit huis vertrekken, sorry anders vinden we het geen motorvakantie als we met de aanhanger gaan...
En ja slecht weer das dan jammer voor ons, want ja wij moeten dan toch erdoor😅
Daarom nu ook richting Wales, 1 overnachting in callais, 1 onderweg UK 2,1,2 ,1 en 1 nacht boot
Ach nog paar jaar denk ik,en dan gaan we anders voort met camper...
Kan hond mee en kleinkind soms ook mee,ook gezellig en dan wel zoveel mogelijk off grid...
Waarom niet heen èn terug via Hull, scheelt een stuk rijden naar Calais en een druk stuk om London heeen, de overnachting moet je toch betalen, of dat nou in een hotel of op de boot is.
 
@David_ZZR ,eigenlijk goed idee,maar beginnen onderaan bij brecon NP ,en tja boot overtochten waren vorig jaar al geboekt...
Nu opnieuw datums in augustus
Mij leek het dan qua kilometers niet veel te schelen namelijk, eerste stuk doen we toch snelweg...
 
De gedachte voor Hull is wat ook bij mij opkwam.
Maar ja, als je al tickets hebt voor Dover.

Verder bleek Engeland groter dan ik vooraf had gedacht.
Van Dover naar Lands-End was nog een best stukkie!!
 
@David_ZZR ,eigenlijk goed idee,maar beginnen onderaan bij brecon NP ,en tja boot overtochten waren vorig jaar al geboekt...
Nu opnieuw datums in augustus
Mij leek het dan qua kilometers niet veel te schelen namelijk, eerste stuk doen we toch snelweg...
Ik ben ooit via Hull naar Lake District gegaan. Einde middag na nog een dag gewerkt te hebben op de boot gestapt, paar biertjes op in de zon, hapje gegeten... nog wat biertjes... en om 8 uur 's ochtends meerde de boot aan en reden we binnen een half uur een mooi gebied in. Zpo via de Yorkshire Mores naar Lake district gegaan.. .Supervet!

Zie ook: Tripverslag: Lake District (en omgeving)
 
Hier een ervaring vanuit Duitsland (Zwarte woud): Bij aankomst nog wel een "test" moeten doen om het hotel in te komen. Blijkt zo'n test te zijn die je gewoon bij de lokale supermarkt had kunnen halen met een krabbeltje van een "teststation". Op papier is het een dagbewijs, maar het hotel vond het wel prima voor de hele week. Binnen wel even een mondkapje op/voor op de meeste plaatsen, wat je precies voor je snoetje doet maakt niet zo heel veel uit.

Voor deze regio is het in ieder geval zo dat voor binnen zitten geen test meer nodig is (was dus kennelijk wel zo). Het is allemaal vrij relaxed op het wat mindere weer na ;)
 
Was koud en nat he, de eerste dagen van de week. Gelukkig gisteren en vandaag een stuk beter, met een heerlijk zonnetje en een aangename temperatuur!
FELDBERG! :]
 
Wij zijn nu terug onderweg uit de Eifel. Motoren op een aanhanger. Zeer relaxed. Weer verbaasd over de mooie wegen. Dit keer in de buurt van gerolstein gezeten in een vakantiewoning. 1 dag rond de moesel gereden en de volgende dag 150km geslingerd rondom gerolstein. Voor elk type motorrijder is er een leuke route te maken. Waanzinnige wegen die we elk jaar wel pakken zijn gerolstein naar salm, densborn naar murlenbach, murlenbach naar salm. dan weet je al dat het het waard was 😛 En de rest vd wegen zijn natuurlijk ook top.

Wij zoeken vooral mooie wegen door de bossen die van niks naar nergens lopen en dus ook niet druk. Iemand nog tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan