2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
30 maart vertrokken vanuit Caracas, 31 maart op schiphol aangekomen.
Schiphol was in december toen ik vertrok ook al leeg, maar in Istanbul was 't of er geen corona was; behalve mondkapjes was het om 2 uur 's nachts gewoon druk, en alles open.....
Ongelooflijk zeg, zo'n passagiers bezetting in deze tijden, en helemaal op die route, ik heb Schiphol eigenlijk al heel lang niet meer gezien, los van de laatste keer toen Europa het epicentrum was, maar ik vondt de controles en maatregelen ook zeer laks, los van die in Azie, waar wel alles brandschoon gehouden en iedereen gecontroleerd werd, op een overigens zeer vriendelijke menswaardige wijze.
Hier is eigenlijk ook alles gewoon open, af en toe een uitbraak, maar dat wordt vrij snel de kop ingedrukt, nu ook weer, en alleen maar mondkapjes in publieke ruimtes, ik heb het gevoel dat de overheid hier heel goed weten waar ze mee bezig zijn zonder dat ze het menselijke aspect verliezen.
 
Als ik op de site van de ANWB kijk,krijg ik het idee dat we België en Luxemburg gewoon in kunnen reizen zonder echte beperkingen.
kolom 3 links onder,of zie ik iets over het hoofd❓
 
Ik moest toevallig aan hetzelfde denken, volgens de ANWB kent Luxemburg geen vervelende testbewijs-eisen aan reizigers maar bij België staat er:

"Reizigers (vanaf 12 jaar) die niet in België wonen en die het Passenger Locator Form moeten invullen moeten een negatieve PCR-Covid-19-test meenemen. De PCR-test mag niet langer dan 72 uur voor vertrek naar België zijn afgenomen.
Uitgezonderd zijn transportwerkers en grensscholieren die naar België reizen in het kader van het leerplichtonderwijs."


En je moet dat formulier invullen voor een verblijf van langer dan 48 uur in België. Lijkt mij dat als je op de motor zit altijd aannemelijk kan maken dat je op doorreis bent, plus je krijgt bij de grens geen datum op je voorhoofd gestempeld. Denk dat ik binnenkort een mooi weekend uitkies om lekker richting Luxemburg te gaan, ben het wel beu hier.
 
Ja dat moet ieder zelf weten. Het lijkt i.i.g. nu al goed mogelijk om het negatieve reisadvies in het achterhoofd houdend naar België of Luxemburg te reizen zonder daarvoor wet/en regelgeving te moeten overtreden of testbewijzen te moeten overhandigen, wat goed is om te weten.
 
Ja dat moet ieder zelf weten. Het lijkt i.i.g. nu al goed mogelijk om het negatieve reisadvies in het achterhoofd houdend naar België of Luxemburg te reizen zonder daarvoor wet/en regelgeving te moeten overtreden of testbewijzen te moeten overhandigen, wat goed is om te weten.

Ik weet niet of het wel zo handig is om in/door België te reizen

België wil scherpere regels voor reizigers - Gommers waarschuwt voor code zwart • storing CoronaCheck-app
 
Net toch maar even de ANWB gebeld voor uitleg over hun site.
Het volgend,in de landen in het rijtje links onder ben je welkom,maaaaar het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft code oranje en dat heeft tot gevolgen dat als er iets gebeurd ziekt of ongeval je van uit Nederland geen hulp hoeft te verwachten en de verzekering niet uitkeert.
Dusssss ❓
 
De verzekering vertelde me vrolijk dat ik niet verzekerd ben, nadat ze me eerst verzekerden dat ik verzekerd ben, terwijl ik al een jaar lang in oranje gebied aan het offroad rijden ben, ik had een vlucht moeten nemen in november toen het luchtruim weer open ging, het maakt schijnbaar niet uit, dat ik dan van een corona veilig gebied al 5 maanden niet een geval, naar corona nl vlieg met een overbezetting, van ic's en duizenden gevallen per dag....... (ja dat zijn de regels mijnheer)..., fatsoensrakkers met een hersencel en een schooldiploma.
 
Ik kreeg vandaag deze email van een Gasthof in Oostenrijk. Dit geeft de burger moed:

Auch wenn später als erhofft, – freuen wir uns, dass wir ab Mittwoch 19.5.2021,
wieder öffnen dürfen und wir Euch, liebe Gäste, herzlich Willkommen heißen dürfen.

Grundvoraussetzung für den Zutritt wird der Nachweis sein, ob man geimpft, oder getestet oder genesen ist.

Auch kontrollierte Selbsttests werden als Eintrittstests zugelassen.



Mit 19. Mai 2021 fallen die derzeitigen Quarantänebestimmungen. Personen, die getestet, geimpft oder genesen sind,
dürfen dann ohne Quarantäne nach Österreich einreisen (ausgenommen Einreisende aus Hochrisikoländern mit hoher Inzidenz).
Das wird Tourismus mit Gästen aus dem Ausland wieder ermöglichen.
 
Personen, die getestet, geimpft oder genesen sind,
dürfen dann ohne Quarantäne nach Österreich einreisen (ausgenommen Einreisende aus Hochrisikoländern mit hoher Inzidenz).
Ik ben benieuwd hoe je dit aan dient te tonen. Met onderstaand bericht kunnen ze niets lijkt mij.

Screenshot_20210424-092923.png
 
Ik kreeg vandaag deze email van een Gasthof in Oostenrijk. Dit geeft de burger moed:

Auch wenn später als erhofft, – freuen wir uns, dass wir ab Mittwoch 19.5.2021,
wieder öffnen dürfen und wir Euch, liebe Gäste, herzlich Willkommen heißen dürfen.

Grundvoraussetzung für den Zutritt wird der Nachweis sein, ob man geimpft, oder getestet oder genesen ist.

Auch kontrollierte Selbsttests werden als Eintrittstests zugelassen.


Mit 19. Mai 2021 fallen die derzeitigen Quarantänebestimmungen.
Personen, die getestet, geimpft oder genesen sind,
dürfen dann ohne Quarantäne nach Österreich einreisen (ausgenommen Einreisende aus Hochrisikoländern mit hoher Inzidenz).
Das wird Tourismus mit Gästen aus dem Ausland wieder ermöglichen.

Als je een handvol zelftests meeneemt zit je goed.
Zag vandaag bij lidl in Duitsland dat die dingen 4 euro kosten
 
Nou, ik vond 1 keer testen genoeg. |(

Als ze mij over 500 jaar ooit opgraven, dan staan ze voor een raadsel.

"Waarom had deze man deuken aan de binnenkant van zijn schedel?"
 
De verzekering vertelde me vrolijk dat ik niet verzekerd ben, nadat ze me eerst verzekerden dat ik verzekerd ben, terwijl ik al een jaar lang in oranje gebied aan het offroad rijden ben, ik had een vlucht moeten nemen in november toen het luchtruim weer open ging, het maakt schijnbaar niet uit, dat ik dan van een corona veilig gebied al 5 maanden niet een geval, naar corona nl vlieg met een overbezetting, van ic's en duizenden gevallen per dag....... (ja dat zijn de regels mijnheer)..., fatsoensrakkers met een hersencel en een schooldiploma.
Welke verzekering is dit? Motor of reis?
 
Terug
Bovenaan Onderaan