2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
hmm, die kende ik nog niet, dat Typhus en Cholera nodig was.
GGD in NL heeft wat dat betreft ook oogkleppen op, ik heb meerdere "Cholera not indicated" stempels in mijn gele boekje staan, om dan projecten in Afrika te doen voor.... jawel, cholera
Ja, "Cholera not indicated", en dan ook nog maar een half jaar geldig. Een grote komedie natuurlijk. Maar zoals hierboven Gerdien die met een A4-tje uit de printer wordt afgescheept als bewijs van covid vaccinatie is natuurlijk waardeloos. Vraag me toch af hoe ze het allemaal willen controleren. Iemand die op vakantie wil en nog niet gevaccineerd is, die print gewoon zelf even een kaartje. En eer op Europees niveau iets is besloten qua registratie, is de zomer al weer voorbij.
 
Maar zoals hierboven Gerdien die met een A4-tje uit de printer wordt afgescheept als bewijs van covid vaccinatie is natuurlijk waardeloos.
Dat heeft mijn vrouw ook op die manier gekregen. (Twente)
 
Ik denk dat je in deze discussie onderscheid moet maken tussen Europa en de rest van de wereld. Dat gele boekje ken ik niet, er is mij ook nooit naar gevraagd geweest. Maar mijn meeste reizen gingen dan ook naar Europese en Westerse landen. Alhoewel ik mij niet kan herinneren dat er in Latijns Amerika en Noord Afrika naar gevraagd werd. Ook niet op Mauritius trouwens.
Is dat een internationaal boekje? Ik zie daar alleen maar Nederlanders mee rondzeulen.
 
Het is een internationaal boekje dat je gebruikt om te registreren welke vaccinaties je hebt gehad. Het eerste doel is vooral om zo het overzicht te hebben waar je tegen gevaccineerd bent en wanneer mocht je in een exotisch land bij de dokter terecht komen. Tweede doel is aantoonbaar maken waarvoor je gevaccineerd bent in landen waar dat verplicht is. Dat geldt officieel alleen voor gele koorts maar er wordt ook wel naar andere vaccinaties gevraagd. Vaak niet eens zozeer door de landelijke overheid maar voor bepaalde gebieden.
 
Ik denk dat je in deze discussie onderscheid moet maken tussen Europa en de rest van de wereld. Dat gele boekje ken ik niet, er is mij ook nooit naar gevraagd geweest. Maar mijn meeste reizen gingen dan ook naar Europese en Westerse landen. Alhoewel ik mij niet kan herinneren dat er in Latijns Amerika en Noord Afrika naar gevraagd werd. Ook niet op Mauritius trouwens.
Is dat een internationaal boekje? Ik zie daar alleen maar Nederlanders mee rondzeulen.
Het is een eenvoudig boekje met de afmetingen van een paspoort waarin je inentingen worden bijgehouden.
Link naar Wikipedia: Internationaal Bewijs van Inenting of Profylaxe - Wikipedia

Je kan natuurlijk ook een stapeltje inentingsbewijzen meenemen, maar zo'n boekje is iets handiger.
 
Ik heb er 'alle vertrouwen' in dat je deze zomervakantie gevaccineerd en wel met het paspoort heel Europa door komt......... :)

1) GGD's werken niet mee
2) Soms krijg je een vodje uit een printer mee
3) Niet alle Europese landen accepteren dezelfde vaccins
4) .... kleur de plaatjes, en maak het verhaal verder zelf af
 
Het is een eenvoudig boekje met de afmetingen van een paspoort waarin je inentingen worden bijgehouden.
Link naar Wikipedia: Internationaal Bewijs van Inenting of Profylaxe - Wikipedia

Je kan natuurlijk ook een stapeltje inentingsbewijzen meenemen, maar zo'n boekje is iets handiger.
Bedankt. Ik heb die Wikipedialink effe gelezen en ben dan op zoek gegaan naar een Belgisch vaccinatieboekje. Niet te vinden. :? Wel een vaccinatiekaart, maar die is enkel te downloaden voor professionals. Begrijpe wie begrijpen kan. Het blijkt (typisch Belgisch) ook een Vlaamse aangelegenheid te zijn. Enfin, binnen Europa komt er zeer waarschijnlijk een vaccinatiepaspoort. Misschien dat Nederland daar dat boekje voor gebruikt.
Maakt ook niet uit eigenlijk, als we maar kunnen reizen/rijden. :]:]:]
 
Dat gele boekje ken ik niet, er is mij ook nooit naar gevraagd geweest.
Is dat een internationaal boekje? Ik zie daar alleen maar Nederlanders mee rondzeulen.
Ik weet niet of het gele entings-boekje internationaal is?
Er staat op mijn boekje wel: 'Certificat international de vaccination.
Ook Koninkrijk NL en ministerie Volksgezondheid/ Welzijn/ Sport. Het lijkt toch wel (semi) officieel?
Voor Afrika had ik al enkele blz met stempels. Nu dus ook een toevoeging voor Covid/ Pfizer.
Dan denk ik maar zo: Beter MEE verlegen dan OM verlegen!

De groene reis-app wordt wel veel over gesproken om je inenting te bevestigen.
Maar door alle 'problemen' (?) gaat dat mss nog wel een tijdje duren voordat deze bruikbaar wordt.
 
Het gele boekje komt wel veel voor. Het is in ieder geval vaak geel. De lay-out en het formaat verschilt wel vaak. Weet bijvoorbeeld dat de Filippijnen een soortgelijk vaccinatie boekje hebben. Ik zal in ieder geval ook proberen een stempel in mijn boekje te krijgen, en daarbij niet ik gewoon dat kaartje er aan vast. Meer kun je niet doen. Die reis-app en vaccinatie paspoort van de EU kunnen we nog wel even op wachten ben ik bang.
 
In mijn Milpapo staat inderdaad geen stempel van een vaccin tegen het China virus!
IMG-20210512-WA0000.jpeg
 
Ha nee, want er zitten hier sindsdien geen olifanten meer. Ons overschotje kopen anders? :+

Kopen??? Je hebt er zelf niets meer aan want er zijn geen olifanten meer in B
( behalve die politicus waar @DKP het laatst overhad)

Opsturen zal wel niet lukken want poederbrieven worden onderschept door de posterijen.
Waar is dat goedje op te halen?
 
Dit topic begint heel erg een 'de wens is de vader van de gedachte'-gehalte te krijgen.
Iedereen zegt overal heen te gaan. Dat moeten we de komende tijd eerst nog maar eens zien of dat het allemaal gaat lukken.
Zelfs al tijdens de persco van Mark en Hugo, gingen de sites voor boeking van reizen al helemaal op hol.
Iedereen wil maar o zo graag op pad. (ik ook) Maar vele buitenlanden zijn nu allemaal nog niet (simpel) toegankelijk.
Daarom beter om eerst nog maar eens 'de kat uit de boom te kijken', voordat je iets gaat boeken of organiseren.
Voorkomt ook dat je over paar maanden gaat huilen dat je het aanbetaal-bedrag niet terug gaat krijgen.

Voorlopig blijf ik lekker op mijn plek. Ik boek of bedenk voor mezelf nog helemaal nix. Blijf zitten waar je zit!
Als de storm straks voorbij is, zorg op dat moment dat je klaar bent om 'per direct' actie te nemen.
Bij de lampen op 'groen', ga ik heel snel schakelen. Plannen genoeg. ik ben er klaar voor!

Wanneer het straks zo ver is, is mijn motor met enkele uurtjes onderweg naar mooie oorden! :]
Helaas zie ik op dit moment wel mijn Hemelvaart-motor-weekend in rook opgaan. 🥲
 
het is gewoon een uitdaging joh. ipv een slaapplek/camping vinden en wat te eten en een benzinepomp, mag je nu ook nog een sneltest in de buurt van de grens opzoeken voordat je er over kan, of eerst proberen en dan zoeken ;)
Nl is vlgs mij het duurste met testen dus zodra je maar een grens over ben word het alleen maar goedkoper ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan