TeamHeronSuzuki
Two Stroke or No Stroke
- 2 okt 2006
- 38.358
- 20.020
Beetje meer inside information wat met grote waarschijnlijkheid wel aardig klopt.........
Ronax (RONny and AjAX)
"The ones behind Ronax are, as far as I can combine, Ronny Scheer and Ajax Kuhn
Ronny:
- former german 500cc racer @ German Masters
- builder of the RGV500 Telefonica MovieStar (he came to my small 2006 2-stroke meeting at the great Nurburgring (year after WorldGammaMeeting 2005) with this Gamma):
http://www.rgv-500.com/other_rgv500s_files/rgv031.jpg
http://www.rgv-500.com/other_rgv500s_files/rgv030.jpg
http://www.rgv-500.com/other_rgv500s_files/rgv029.jpg
- builder of the RS One RG500 quad
tec specs ak-technic
RS One auf dem Eurospeedway Lausitzring
RS One auf dem Eurospeedway Lausitzring
and Ajax, motorsport enthusiast and vehicle constructor;
ak-technic
some neat special Gamma parts btw:
ak-technic
And my final guess is, the Ronax500 will have a new designed V4 case!
As roumours tell us, street legal with a fast strip tees for race track use, will have injection system to allow pollution legislation."
Wordt op 14 juni voor het eerst getoond en er worden er maar 46 gemaakt dus wees er snel bij
Ronax GmbH - Home
[afbeelding]
"Business executive Ronny Scheer"
"With only a few easy adjustments the bike is transformed from a racebike into a roadbike!
Despite beeing a true racebike, the Ronax 500 can conquer the streets as well."
Maar vooral dat street legal lijkt me verrekte lastig in 2014.. en straks in 2016 gaat dat helemaal lastig worden.. Als het wel lukt lijkt het me geweldig maar.. hmm
Dat snap ik niet, ben ook geen tweetakt expert.Als dat injectiesysteem goed zijn werk doet is hij schoner dan de meeste 4takten.
Hoe interessant het me ook lijkt, de eisen voor een buitenboord motor zijn flink anders (lager) dan die voor een motor.Evinrude 2takt buitenboordmotoren voldoen aan de strengste milieu-eisen (en die zijn heel streng) in Californië ze maken gebruik van een direct injectiesysteem waardoor ze een veel schonere verbranding hebben.
HowStuffWorks - Learn How Everything Works!
Heel eerlijk gezegd boeit het me wel, als iemand het voor elkaar krijgt om een dikke tweetakt goedgekeurd te krijgen dan is dat goed nieuws voor de technologie..Kan dr geen chocola van maken, ik weet wel dat een 800cc 2takt 2pitter snowmobile met dik 155 pk goedgekeurd is in Amerika.
Maar goed boeit me verder ook niet veel, ik ben meer benieuwd wat er onder die hoes zit......
Ligt waarschijnlijk aan zijn contract.. Ondanks de resultaten van de afgelopen jaren verkoopt hij nog steeds een hoop brommers voor Yamaha, dus kan hij best wel wat eisen stellen.Zou je wel zeggen met de gele cover en de oplage van 46 stuks..... Maar het lijkt me dat zoiets niet mag van Yamaha?