Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
We kennen ze, de rijtjes motorrijders, ganzepas, achter elkaar, geheid van of naar een parkeerplaats onderweg om byzondere verrichtingen te gaan doen, blijkt uit de stapel pilonnejes die de instructeur op zijn Versys 1000 of BMW-GS met opengeklapte systeemhelm voor aan het rijtje achterop zijn motor gebonden heeft.
Dan heb je dat rijbewijs en je eerste motor, die je na een topic daarover op M.-F. geopend te hebben toch niet gekocht hebt maar een die je al langer op het oog had.
Hoe ga je dan rijden. Schrik je je eigen niet te barsten in dat verkeer? Het is ineens geen les meer, geen auto achter je met examinator.
Hou je die rijstijl aan? Vertel eens wat je anders bent gaan doen? Aanleiding voor deze vraag was dat ik bijvoorbeeld wegrijden bij het verkeerslicht dat rare draaien met die helm nergens op vind slaan.
Dat zou je misschien denken maar het wegennet van destijds stond ook vol, zo niet overvol.Misschien he... omdat jullie hebben "leren" rijden toen er nog maar 15 auto's 100 paard en wagens en 700 fietsen waren? In plaats van de 9 milioen auto's (link) die er nu zijn. Hierdoor moet ik in 1 keer leren om 100 auto's in de gaten te houden bij elke kruispunt. Iets wat je niet direct in 2 maanden lessen tot je neemt, maar langzaam aan moet wennen. We leren dus een basis waarmee we "er klaar voor zijn" om de rest te leren.
Jullie oudjes, hebben dit gedurende de groei van de gemotoriseerde voertuigen geleerd, en konden dus met een mindere basis af.
autodidact?Geen idee waar het over gaat. Ik heb nooit motorrijles gehad.
Oefenvergunning, er was geeneens motorrijles.autodidact?
Ik heb mijn rijbewijs pas sinds een jaar.
Ik merk wel dat je anders gaat rijden dan tijdens het lessen.
Ik rij al sinds mijn 17e op brommers in alle soorten en maten, dus het kijken en alles zat er al wel in.
Voor beroep ben ik chauffeur, dus ook het verkeer met al zijn plussen en minnen ken ik ook wel.
Na mijn examen heb ik wat gezeik gehad met het cbr, waardoor ik mijn behaalde rijbewijs nog niet mocht ophalen.
Dus maar ff een L op mijn GSX600f geknoopt en tijdens rijlessen (ik ken de instructeur) meegereden op mijn eigen motor.
Kon ik vast wennen.
Toen ik het rijbewijs eindelijk mocht ophalen, reed het alsnog totaal anders...
Geen gelul meer in je oor en nu zelf allles moeten/mogen beslissen.
Ik rij altijd iets harder dan de toegestane snelheid...zo blijf ik meer opletten dan wanneer ik met de meute meerij.
Kijken doe ik continu...
Zodoende weet ik wat er om mij heen gebeurt en weet ik wat ik kan verwachten.
Ik heb in al mijn jaren op de weg ook nog nooit (afkloppen) zelf een ongeluk veroorzaakt.
Ik rij in drukte ook meestal met het idee dat een ander mij niet ziet...
Ik hou verder lekker mijn eigen lijn aan en let minder op hoe het officieel is aangeleerd tijdens lessen.
Oefenvergunning, er was geeneens motorrijles.
Haha zo’n instructeur had ik ook...wheely’s in overvloed.Mijn instructrice kwam dikwijls op de european pan voorbij op t achterwiel..
Denk niet dat t bij de lesstof hoorde en heb het mezelf maar niet aangeleerd
Dat spiegelen zou ik maar weer snel aanleren.ik heb sinds 3 weken mn eerste motor en ik ben vrijwel direct
minder heftig gaan spiegelen in landelijk gebied.
langzamer gaan rijden.
meer ontspannen door verwarmde zetel en handvaten.
tevens ben ik ook een 650scooter gaan rijden dus vanzelfsprekend ben ik ook niet meer actief met een versnelling pakken voor een situatie.
Dat spiegelen zou ik maar weer snel aanleren.
Klopt ooit aan de kant gezet met 120 waar ik 50 mocht rijden Oom agent zei toen ook kijk wat vaker in je spiegel scheelt je een hoop ellende En ja mocht me rijbewijs houden en geen bekeuring was de mooiste dag van dat jaar .Moet er wel bij zeggen dat dit 15 jaar geleden is of je er nu ook zonder ellende mee wegkomt ik denk het niet tijden veranderen helaas somsEn niet alleen voor je veiligheid, maar ook vooral om je rijbewijs te behouden...
Het is nergens zo verlokkelijk om in landelijke gebieden even het gas open te draaien, en er zonder dat je het in de gaten hebt een politie achter je zit...
Leer van al die BODW filmpjes, meeste staandehoudingen zijn door NIET spiegelen, of dat nu in de auto of op de motor is...
Kijk bij acceleratie direct of er een auto met je meekomt..ga er niet van uit dat ze een wedstrijdje willen , maar dat het politie is
Ik ben juist als een gek gaan spiegelen sinds m'n pasje is ingenomen, bij elk voertuig wat ik niet vertrouw ga ik van het gas af.ik heb sinds 3 weken mn eerste motor en ik ben vrijwel direct
minder heftig gaan spiegelen in landelijk gebied.
langzamer gaan rijden.
meer ontspannen door verwarmde zetel en handvaten.
tevens ben ik ook een 650scooter gaan rijden dus vanzelfsprekend ben ik ook niet meer actief met een versnelling pakken voor een situatie.
KloptJe hebt weinig aan spiegelen als ze met een laser staan...
Ik heb een keer mijn rijbewijs 10 dagen mogen inleveren, gelukkig gepakt met 132km/h terwijl ik vlak daar voor ruim 180 had gereden (80km/h weg), en een andere keer hadden ze me ruim 20km verder te pakken, dat was 160 op de snelweg, beide keer laser, beide keren niets gezien.
Je hebt weinig aan spiegelen als ze met een laser staan...
Ik heb een keer mijn rijbewijs 10 dagen mogen inleveren, gelukkig gepakt met 132km/h terwijl ik vlak daar voor ruim 180 had gereden (80km/h weg), en een andere keer hadden ze me ruim 20km verder te pakken, dat was 160 op de snelweg, beide keer laser, beide keren niets gezien.
Dat bedoel ik niet.en is dat dan een reden om het maar niet te doen...
Ook als het donker is en je rijdt lekker door, dan haal je zo de politie er direct uit, maar van mij mogen jullie de spiegels er af halen hoor
En niet alleen voor je veiligheid, maar ook vooral om je rijbewijs te behouden...
Het is nergens zo verlokkelijk om in landelijke gebieden even het gas open te draaien, en er zonder dat je het in de gaten hebt een politie achter je zit...
Leer van al die BODW filmpjes, meeste staandehoudingen zijn door NIET spiegelen, of dat nu in de auto of op de motor is...
Kijk bij acceleratie direct of er een auto met je meekomt..ga er niet van uit dat ze een wedstrijdje willen , maar dat het politie is
en is dat dan een reden om het maar niet te doen...
Ook als het donker is en je rijdt lekker door, dan haal je zo de politie er direct uit, maar van mij mogen jullie de spiegels er af halen hoor