Pommel
MF veteraan
Wat ik me nou afvraag.
Wie hier had er een instructeur die zelf op de motor meereed?
Ik. Ook met slecht weer. En een instructeur op de motor is echt een voordeel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat ik me nou afvraag.
Wie hier had er een instructeur die zelf op de motor meereed?
Mijn instructeur bood dat toendertijd, jaren geleden, als extra service. Zijn leerlingen konden gratis achterop mee met de les van andere leerlingen. Best nuttig, want dan kun je gewoon eens kijken, in plaats van dat je jezelf op de motor moet concentreren. Dat was in het oude systeem trouwens, dus direct de weg op. Ik geloof dat leerlingen tegenwoordig met AVB / AVD meer motorbeheersing leren voordat ze de weg op mogen.Haha de volgauto laten besturen door een B lesser. Mooie boel is dat.
Maar het kan erger. Zo heb ik een keer gezien dat een instructeur met zijn leerling achterop aan het rijden was. Ja leuk en aardig hoor, maar daar schiet je ook geen reet mee op natuurlijk.
Die van mij krijg ik niet eens alleen meer om hoog ding weegt dan 235 kilo.Nog nooit een paniekmoment gehad. Wel 1 keer de motor laten vallen tijdens het lessen. Noodstop, ik stopte niet helemaal recht, waardoor ik de balans verloor.
Vervolgens zelf het ding weer opgetuigd. Later hoorde ik over de 150kg had getild, was toen wel onder de indruk van mezelf
nee heb dan ook maar 6u les gehad (BE)
Die van mij krijg ik niet eens alleen meer om hoog ding weegt dan 235 kilo.
Die van mij krijg ik niet eens alleen meer om hoog ding weegt dan 235 kilo.
Ach kom, ook een toerfiets van 275 kilo kun je optillen als je de juiste techniek kent.
En adrenaline helpt een hoop, kan ik je vertellen
hij rijd zo lekker235kg zou voor mij ook te veel van het goede geweest zijn
Ach kom, ook een toerfiets van 275 kilo kun je optillen als je de juiste techniek kent.
En adrenaline helpt een hoop, kan ik je vertellen
Zijn twee manieren ... overeind lopen met je knie als steun, of met je rug tegen de motor aan. In ieder geval moet de kracht uit je benen komen, niet uit je armen. Hoewel ik al wel eens een motor van ruim 230 kilo vanuit mijn armen en rug omhoog heb getrokken ... adrenaline en niet nadenken, maar hem meteen weer overeind willen hebben ... maar later voel je het wel!ja moet je wle de juiste techniek kenne
( was dit trouwns niet je standaard uit klappen en ver volgens aan de ander kant staan met je rug "tegen" de fiets en hem zo langzaam tegen je lichaam op staande te zetten) beetje vaag uitgelegt ik weet het maar iets in die richting toch?
Zijn twee manieren ... overeind lopen met je knie als steun, of met je rug tegen de motor aan. In ieder geval moet de kracht uit je benen komen, niet uit je armen. Hoewel ik al wel eens een motor van ruim 230 kilo vanuit mijn armen en rug omhoog heb getrokken ... adrenaline en niet nadenken, maar hem meteen weer overeind willen hebben ... maar later voel je het wel!
Zijstandaard uit helpt maar één kant op trouwens
zij standaard uit klappen en aan de zelfde kant omhoog zetten tochZijn twee manieren ... overeind lopen met je knie als steun, of met je rug tegen de motor aan. In ieder geval moet de kracht uit je benen komen, niet uit je armen. Hoewel ik al wel eens een motor van ruim 230 kilo vanuit mijn armen en rug omhoog heb getrokken ... adrenaline en niet nadenken, maar hem meteen weer overeind willen hebben ... maar later voel je het wel!
Zijstandaard uit helpt maar één kant op trouwens
Bij mij volgt de instructeur op de motor. Een van de redenen waarom ik voor deze rijschool heb gekozen.Wat ik me nou afvraag.
Wie hier had er een instructeur die zelf op de motor meereed?
Die van mij kwam er altijd achteraan met de auto, achteraf bekeken had ik voor mijn gevoel meer van hem kunnen leren door naar hem te kijken
Mijn eerste AVB les werd ik bij de instructeur achterop naar het oefenterrein gebracht, was 5 minuten rijden, niet zo'n ramp dus.Haha de volgauto laten besturen door een B lesser. Mooie boel is dat.
Maar het kan erger. Zo heb ik een keer gezien dat een instructeur met zijn leerling achterop aan het rijden was. Ja leuk en aardig hoor, maar daar schiet je ook geen reet mee op natuurlijk.
Mijn instructeur rijdt ook met de auto erachter aan. Daar heb ik geen moeite mee.
Naar mijn mening kan hij dan veel beter zien wat ik doe.
Het enige kloterige is dat er 2 maanden tussen mijn AVB en AVD zit ivm vakantie enzo. Zit er aan te denken om naar een andere rijschool te gaan die geen vakantie heeft zodat ik eerder op kan.
Daarmee spoel ik dan wel 230 euro door de put maar ja.
Dat verschilt per rijschool. Van de overheid mag je de weg op als je B-rijbewijs of motortheorie hebt.Mijn instructeur bood dat toendertijd, jaren geleden, als extra service. Zijn leerlingen konden gratis achterop mee met de les van andere leerlingen. Best nuttig, want dan kun je gewoon eens kijken, in plaats van dat je jezelf op de motor moet concentreren. Dat was in het oude systeem trouwens, dus direct de weg op. Ik geloof dat leerlingen tegenwoordig met AVB / AVD meer motorbeheersing leren voordat ze de weg op mogen.
Bij de langzame oefeningen val je vrij snel om als je te weinig gas geeft of de voorrem gebruikt, dus dat zou best kunnen.Wie is er in het oude systeem wel eens tijdens de rijlessen of met de oefenvergunning gevallen? (ik niet, ik wachte tot ik mijn eigen motor had )
Volgens mij zijn er sinds de invoering van dat nieuwe systeem, dus met die AVB en AVD, veel meer lessers die onderuit gaan, of heb ik het mis?
Edit: maar vallen ze daarna ook minder dan wij, als ze eenmaal het papiertje hebben?
Wie is er in het oude systeem wel eens tijdens de rijlessen of met de oefenvergunning gevallen? (ik niet, ik wachte tot ik mijn eigen motor had )
Volgens mij zijn er sinds de invoering van dat nieuwe systeem, dus met die AVB en AVD, veel meer lessers die onderuit gaan, of heb ik het mis?
Edit: maar vallen ze daarna ook minder dan wij, als ze eenmaal het papiertje hebben?
de les motor moet toch op de 1 of ander manier terug komen als hij z,n beurt gehad heeftNou ja ik vind het een rare gewaarwording. Maar als het geen rij les tijd kost dan is het natuurlijk niet erg. Mijn eerste rij les was 3 minuten optrekken en afremmen en toen gelijk de weg op in de drukke spits. En dat zonder ooit voorheen op een motor/brommer/scooter te hebben gereden.
En ja, ik zweette het uit want ik vond het allemaal maar spannend maar toch wel de beste leermethode. Kreeg toen gelijk te horen dat als ik zo op mijn examen had gereden zonder pijn of moeite geslaagd zou zijn.