Bumper kleven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op 2001-08-16 09:58, schreef F@zertje:
nou weet ik waar al die gefrustreerde weggegebruiker zitten HIER DUS.
zit allemaal niet te zeiken.
ga naar rechts als er ruimte is.
en als je links rijd en er zit een veel sneller iemand achter je geeft dan eens een tikkie gas bij en laat hen/haar erlangs maar ga NIET LIGGEN TREITEREN.
en kun je niet naar recht of tikkie harder gewoon je er niet aan storen.
en als je met de bike een klever heb even naar rechts of gas erop en achter je laten.


HEHHE, EINDELIJK IEMAND DIE HET OOK SNAPT.
GELUKKIG.

Dit is echt onterecht wat jullie hier beamen. Het is niet mijn keus om iemand zo dicht achter me te hben, en zeker niet mijn keus om die vent (of vrouw) over mij heen te hebben in geval een noodstop. Want daar heben we het eigenlijk over, of was iedereen dit vergeten? Zij heben namelijk nooit meer de tijd om te stoppen zonder jou wat platter te maken!

Als ik die rem in moet knijpen omdat mijn voorgangers dat ook doen (om wat vor reden dan ook), dan betekent dat wel dat ''de huidige klever" mij in de soep rijdt, en dat is zeker niet mijn keus!

Ik ga echt wel uit de weg, maar zodra ik kan!
 
Ik heb nooit, maar dan ook nooit begrepen hoe je last kunt hebben van een bumperklever... Ik heb er in de vele kilometers die ik gereden heb, nog nooit last van gehad... ( we praten over tonnen km, ja kheb mijn rijbewijzen reeds 10 a 12 jaar..)
In plaats van je zo verschrikkelijk je te ergeren aan iemand die dicht achter je zit, hou je bezig met het overige verkeer. Stelletje zeikerds. Gisteren naar huis gereden vanaf de TOMS en ik heb links en rechts alles ingehaald... 160 op de teller en ik was om half 8 in EHV.. Genoeg ONNODIG links rijders gezien. Trouwens ook wel typisch, flink wat auto's lopen te duwen en als zo'n "onnodig linksrijder" ineens een motor ziet kunnen ze WEL naar rechts... Vreemd, maar gister weer vele malen gezien.
Trouwens ERG veel koekblikrijders zijn bezig met TOTAAL andere dingen dan het autorijden zelf... bellen, aan de radio prutsen, met de vrouw vechten, van de omgeving genieten enz enz... Rij GVD door en als je niet wilt DOORrijden dan ga je op de rechterbaan zitten. Volgens de wet dient inhalen ( wat je dus doet op de linkerbaan.) SNEL en veilig te gebeuren. Dus met 102 iemand inhalen die 100 rijdt is NIET zoals het hoort.
 
Meestal zijn het idd de leaseyuppen die dit kleefgedrag vertonen... (let wel, ik zeg niet alle leaseyuppen kleven, maar meestal als er gekleefd wordt, zijn het leaseyuppen.... )

Mijn ervaring is dat juist mannetjes van een jaar of 40-50 in een dikke auto absoluut geen afstand weten te houden.

Ga denk ik een apart tankje ruitensproeier op de achterruit aansluiten. Vullen met ammoniak of iets wat goed brand en er een piezo ontsteking naast monteren })

Op de motor iets wat erg rookt of brand in de uitlaat spuiten })
 
Mijn ervaring is dat juist mannetjes van een jaar of 40-50 in een dikke auto absoluut geen afstand weten te houden.

Ga denk ik een apart tankje ruitensproeier op de achterruit aansluiten. Vullen met ammoniak of iets wat goed brand en er een piezo ontsteking naast monteren })

Op de motor iets wat erg rookt of brand in de uitlaat spuiten })

ik ben geen 40 noch 50 en voor de 2e keer GA GODVERDOMME OPZIJ ALS ER IEMAND LANGS WIL!!!! :(

 
Ik heb nooit, maar dan ook nooit begrepen hoe je last kunt hebben van een bumperklever... Ik heb er in de vele kilometers die ik gereden heb, nog nooit last van gehad... ( we praten over tonnen km, ja kheb mijn rijbewijzen reeds 10 a 12 jaar..)
In plaats van je zo verschrikkelijk je te ergeren aan iemand die dicht achter je zit, hou je bezig met het overige verkeer. Stelletje zeikerds. Gisteren naar huis gereden vanaf de TOMS en ik heb links en rechts alles ingehaald... 160 op de teller en ik was om half 8 in EHV.. Genoeg ONNODIG links rijders gezien. Trouwens ook wel typisch, flink wat auto's lopen te duwen en als zo'n "onnodig linksrijder" ineens een motor ziet kunnen ze WEL naar rechts... Vreemd, maar gister weer vele malen gezien.
Trouwens ERG veel koekblikrijders zijn bezig met TOTAAL andere dingen dan het autorijden zelf... bellen, aan de radio prutsen, met de vrouw vechten, van de omgeving genieten enz enz... Rij GVD door en als je niet wilt DOORrijden dan ga je op de rechterbaan zitten. Volgens de wet dient inhalen ( wat je dus doet op de linkerbaan.) SNEL en veilig te gebeuren. Dus met 102 iemand inhalen die 100 rijdt is NIET zoals het hoort.

Yeah tell them Helldesker, give them hell!
Fucking koekblikrijders :j
Tjakka Tjakka !! kill kill attack attack!!
Ben helemaal opgepept nou en ben witheet, denk dat ik maar eens ff flink ga crossen in mijn euh euh koekblik :+
 
Zal even verder uitleggen, voordat hele horden golf-rijders me lynchen..... ;)

Maat heeft een 1.8 Golf 2 & houdt me net niet bij....

Andere maat heeft een 1.6 Golf 2 & houdt me al helemaal niet bij....

Oom heeft een Golf 2 1.3 gehad & moest minimaal 3500 toeren maken om de koppeling fatsoenlijk op te laten komen.... En dan zakte het toerental nog terug naar 1200 / 1300 toeren.

Daarnaast: Maat met 1.8 reed in een bocht die ik met gemak met 140 kan nemen, 120..... Kon dat 'veilige' Golfje bijna in de vangrail achterlaten... (Ik had toen een 88er 405 1.9....)

Dus nee, Golf 2 is niet mijn favoriet....


 
Ik heb nooit, maar dan ook nooit begrepen hoe je last kunt hebben van een bumperklever...

Hmm, begin van ut jaar, begin van de A20 richting Vlaardingen/Schiedam/Rotterdam. Paar autootjes op de rechterbaan met iets van 100-110/120 km p/u ga die samen met 2 autootjes(kunnen er ook 3 zijn geweest) die voor mij rijden inhalen op de linkerbaan met een goede 140 op de teller. Komt er een of andere aso druk bellend (niet handsfree uiteraard) pleurt zijn bmw met een Mclarenvaart zowat tegen mijn topkoffer (zag z`n koplampen niet eens meer) "omdat ie effe lekker wou doorrijden" zeker.

Nadat ik uiteraard opzij was gegaan/geduwd(met medewerking van automobilistje die me wat ruimte gaf,( want van plaats op de weg had ie ook niet gehoord,zwalken links, rechts op z`n rijbaan , of misschien had ie wat op) deed ie precies utzelfde bij mijn 2(of 3) voorgangers. Echt tegen de kofferbak op rijden, die de autootjes op de linkerbaan aan ut inhalen waren.

Misschien een wat extreem voorbeeld (alhoewel?) Maar ook dat gebeurd. En ja, daar had ik toch wel wat last van. (hoef hopelijk niet uit te leggen waarom?)

Voor degenen die dit soort dingen maar normaal vinden :? ...... :j :r
 
Op 2001-08-16 16:07, schreef HELLdesker:
...Trouwens ook wel typisch, flink wat auto's lopen te duwen en als zo'n "onnodig linksrijder" ineens een motor ziet kunnen ze WEL naar rechts... Vreemd, maar gister weer vele malen gezien....
...Volgens de wet dient inhalen ( wat je dus doet op de linkerbaan.) SNEL en veilig te gebeuren. Dus met 102 iemand inhalen die 100 rijdt is NIET zoals het hoort....

Leuk...
In principe zitten wij redelijk op dezelfde golflengte... Onnodig linksrijden = irritant & brengt onnodig gevaar.... Langzaam inhalen = irritant & onnodig, want je kan dan ook een paar km/h tjes langzamer gaan....

MAAR: Bumperklevers die met 140 - 150 amper 3 meter achter je zitten, terwijl er voor je iemand even snel gaat en naast je auto's rijden (en je dus geen kant op kunt, ook al zou je willen....) is ook onnodig gevaarlijk gedrag... Kan me indenken dat mensen eerder kleven als er al een tijdje een trage sukkel voor je rijdt (maakt het niet goed, maar toch...), maar bij boven-maximale snelheden & druk verkeer is het gewoon overbodig (iemand gaat echt niet van de linkerbaan af omdat er tien auto's naar achteren een bumperklever zit....), Gevaarlijk (mensen worden zenuwachting van zo'n klever, letten minder op, slingeren, kop-staartbotsing komt zo sneller voor.... & de klever kan nooit op tijd stilstaan voor een voorligger) & duur (Kijk maar eens wat het kost als ze je pakken.....)

Wat ik doe bij zulke klevers: laat een grooooooot gat vallen (minimaal 5 secs), zodat ik rustig kan remmen & die gast achter me zijn autootje niet op die van mij hoeft te parkeren.... Meestal laat diegene achter je dan wel een groter gat vallen, waardoor je weer iets aan kan sluiten....

Remmen bij klevers = even effectief als gevaarlijk. Natuurlijk schrikt zo'n vriend wel... Maar hij kan ook per ongeluk het gas verder indrukken, een noodstop maken & een auto achterin krijgen, niet opletten & je platrijden en meer van dat soort ongein....

Gas los = overbodig vertragen van jezelf en je klever... wekt agressie op & stimuleert alleen meer kleven ( + gevaarlijke inhaalacties of andere stunts om je voorbij te komen).

Dat jij nooit last hebt van klevers betekent niet dat jij superchauffeur bent, Helldesker... Alleen dat jij:

Niet in de spiegels kijkt,

Je niets aantrekt van auto's die bijna onder je bumper zitten...

Of: Minder dan bijvoorbeeld 2 meter afstand bij 120 als normaal beschouwt.

.... Want soms kan je het gewoon niet vermijden dat je een klever achter je hebt....
 
Op 2001-08-16 16:07, schreef HELLdesker:
Ik heb nooit, maar dan ook nooit begrepen hoe je last kunt hebben van een bumperklever...

Hmm, begin van ut jaar, begin van de A20 richting Vlaardingen/Schiedam/Rotterdam. Paar autootjes op de rechterbaan met iets van 100-110/120 km p/u ga die samen met 2 autootjes(kunnen er ook 3 zijn geweest) die voor mij rijden inhalen op de linkerbaan met een goede 140 op de teller. Komt er een of andere aso druk bellend (niet handsfree uiteraard) pleurt zijn bmw met een Mclarenvaart zowat tegen mijn topkoffer (zag z`n koplampen niet eens meer) "omdat ie effe lekker wou doorrijden" zeker.

Nadat ik uiteraard opzij was gegaan/geduwd(met medewerking van automobilistje die me wat ruimte gaf,( want van plaats op de weg had ie ook niet gehoord,zwalken links, rechts op z`n rijbaan , of misschien had ie wat op) deed ie precies utzelfde bij mijn 2(of 3) voorgangers. Echt tegen de kofferbak op rijden, die de autootjes op de linkerbaan aan ut inhalen waren.

Misschien een wat extreem voorbeeld (alhoewel?) Maar ook dat gebeurd. En ja, daar had ik toch wel wat last van. (hoef hopelijk niet uit te leggen waarom?)

Voor degenen die dit soort dingen maar normaal vinden :? ...... :j :r

Dat vind ik idd niet normaal
 
Ik ga sinds twee dagen naar mijn werk op mijn duc en het valt mij op dat auto´s veel sneller naar links gaan dan wanneer ik met de auto wil inhalen
Het kan ook aan mijn jas liggen (zo´n oranje met heelveel fluoriserende streppen ) misschien denken ze wel dat ik een jut ben
 
Zou dat dan de oplossing zijn?

Alle motoren wit met fel oranje strepen spuiten, een blauw bekertje ondersteboven op naast de topkoffer monteren, antenne aan de anderen kant ....

Ik kan me niet voorstellen dat de motoragenten last hebben van klevers 8-)


 
Op de motor heb ik NOOIT last van bumperklevers gehad.
Volgens mij moet je echt als een oud wijf op je motor rijden wil je daar last van krijgen.
En als je op je motor rechts wordt ingehaald moet je jezelf kapot schamen, want dan doe je volgens mij echt iets verkeert!
Is het nou zo veel moeite om effe naar rechts te gaan als er iemand achter je zit die meer haast heeft als jij? :?
Ok als je zelf ook niet kan inhalen en er hangt iemand te dicht achter je is dat opzich wel irritant maar meer ook niet.
 
Jij hebt toch een Golfje 2 ?

Zelfs als je vrij baan hebt, kom je er niet langs met zo'n tractor })

sjutup jij!
ik doe meetsal snelweg en dan haalt mijn golfje na een tijd wel een heuse 155km per uur!
155.. booehoeee ik wil m'n fiets terug ;(
 
sjutup jij!
ik doe meetsal snelweg en dan haalt mijn golfje na een tijd wel een heuse 155km per uur!
155.. booehoeee ik wil m'n fiets terug ;(
Mijn Astraatje haalt ook maar 145 als ik wind tegen heb, voor de wind net 160 maar da's wel op de teller, dus minder in het echt. |(
 
Met mijn 88er golfje diesel heb ik een keer heuvel af 170 Km/h gehaald!
Helaas klonk er toen een doffe plof, en zag ik in mijn achteruitkijk spiegel een groote blauwe rookwolk.
Dit was dus het trieste einde van een 88er vw golf diesel. ;(
 
Op 2001-08-16 20:47, schreef DeGroteMuis:
Jij hebt toch een Golfje 2 ?

Zelfs als je vrij baan hebt, kom je er niet langs met zo'n tractor })

sjutup jij!
ik doe meetsal snelweg en dan haalt mijn golfje na een tijd wel een heuse 155km per uur!
155.. booehoeee ik wil m'n fiets terug ;(
Mijn mormeltje is ook niet zo vlot, maar 185 - 190 (op de teller) zit er nog wel in.... :)

Misschien kan je je eens vergissen in de sleuteltjes en 'per ongeluk' het karretje van je broer 'lenen'? })

_________________
Nog 27 dagen voor het examen... Maar wel al een bike! :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: DeGroteMuis op 2001-08-16 22:47 ]
 
Denk dat ik maar eens op zoek ga naar een ander forum.........

Zou ik ook doen, als je last heb van bumperklevers op een blackbird zou ik ook op zoek gaan naar een andere motor (motorscooter 250cc ??)


 
Je hebt van die mensen, kopen een blackbird, hayabusa,Zx12 enz en schijten vervolgens al in hun broek wanneer ze een keertje 140 rijden waar je 120 mag!
Ga Fietsen!
 
Misschien kan je je eens vergissen in de sleuteltjes en 'per ongeluk' het karretje van je broer 'lenen'? })

Broer heeft een machine met ruim 300pk in een garage staan waar de doorgang letterlijk 5 cm langs beide kanten over is.
Komt ook nog eens bij dan mijn broer die sleutels met z'n leven en al wat daarna nog komt verdedigt.
En om't helemaal af te maken...

DIT is m'n broer.. 130kg en net geen 2 meter :)

PS: bergaf heb'k ook wel eens 170 gehaald met m'n 91'er golfje 1600 diesel.. wiijzertje ging toen wel extreem in't rood.. beter niet meer doen dus :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan