"bumper"-klevende ....... ......... Moto

ik blijf het maar niet snappen... zal wel te menselijk zijn of nog te weinig inzicht hebben in het verkeer...

Iedereen vind bumperkleven irritant, het is iid altijd op nr 1 te vinden van irritaties. Maar toch blijft het gebeuren, auto bij motor, motor bij auto en zelfs vrachwagen + oplegger achter een motor op 1 meter afstand :X

ik snap het echt niet ....

Wl. komt dat omdat de links rijders op plek nr. 2 staan in de irritatie top 10.
 
dat stuk met die vrachtwagen op m'n buddy (m'n rechter spiegel vergroot namelijk :+ ) was één baans, zonder ook maar 1 enkele manier om in te halen.... Daarnaast is die weg ook nog eens kaars recht in de polder. Tja, en er zit er altijd wel 1 bij die psies 80 rijd :z

doe je weinig aan, maar dan toch gaan kleven B|

Bovendien, links rijders kun je toch ook nog gewoon rechts inhalen :?
 
[me]Flagg gaat geen vrienden maken
[/me]


Maar iedereen zit af te geven op Eaglebiker dat hij bullshit zit te vertellen en de betere "wat je zegt ben je zelf" opmerkingen.

Maar leg eens even uit waarom hij zo'n onzin aan het vertellen is? Dat heb ik ff gemist tussendoor namelijk.

En de opmerking
"als ik tegen een auto aan schuif omdat ik te hard rijd is dat mijn keuze." oivds

Evenvoor de duidelijkheid, als verkeersdeelnemer heb je ook de verantwoording voor je medeweggebruiker en niet alleen je eigen hachje. Als je trouwens je verzekering niet laat uitkeren en de schade aan de andere partij uit eigen zak betaald dan heb ik niets gezegd.
 
[me]Flagg gaat geen vrienden maken
[/me]


Maar iedereen zit af te geven op Eaglebiker dat hij bullshit zit te vertellen en de betere "wat je zegt ben je zelf" opmerkingen.

Maar leg eens even uit waarom hij zo'n onzin aan het vertellen is? Dat heb ik ff gemist tussendoor namelijk.

En de opmerking
"als ik tegen een auto aan schuif omdat ik te hard rijd is dat mijn keuze." oivds

Evenvoor de duidelijkheid, als verkeersdeelnemer heb je ook de verantwoording voor je medeweggebruiker en niet alleen je eigen hachje. Als je trouwens je verzekering niet laat uitkeren en de schade aan de andere partij uit eigen zak betaald dan heb ik niets gezegd.
Moraal ridder ter strijde getrokken in vol ornaat jah :? :+
´t is niet omdat sommige mensen met 10 km per uur verschil tussen auto´s rijden moeilijk vinden dat andere mensen dit ook moeten vinden , niet arogant bedoelt , maar sommige mensen kunnen gewoon niet rijden in de file , ik rij niet met de motor om dan nog is in file te staan achter een traag rijdende motorrijder die tussen de helft van de plaatsen niet doordurft , als er iemand sneller als jou is , moven met je trage kont B| .
Ik geef btw mensen wel altijd tijd om te moven , maar sommige mensen willen gewoon niet moven , is dan de mentaliteit van blijf er maar achter ik rij snel genoeg , die asociale mentaliteit waar hier altijd op word afgegeven maar waar velen blijkbaar wel zelf aan meedoen .. ( [me]Genesis merkt altijd dat elke post vanzichzelf in zon topic geiriteerde wordt :P )[/me]
 
Schijnt ook mooie bekeuringen op te leveren dit geweldig mooie rijgedrag. Onder de honderd ...... lekker criterium! Er zijn richtlijnen uitgeschreven voor filerijden. Wat wél en wat niet mag. Die richtlijnen wil ik (!) in ieder geval graag houden, straks mogen we door dit soort randd*&^%len niet eens meer tussen de file door of dubbel voorsorteren. De politie gedoogt een hoop bij filerijden, zo heb ik van een paar inzittenden van een video-surveilance-wagen gehoord. Maar ze zijn snoeihard als de oh zo goede motorrijder met zoveel ervaring en kennis met hoge snelheid en bij relatief hoge snelheid van de kolonne auto's ook snoeihard tussendoor laveert; er is dan namelijk sprake van én gevaarlijk verkeersgedrag én rechts inhalen. De door mij veronderstelde zomerrijders die hun snelle fietsen uit het vet halen en zich coureur wanen hebben zich in dit drukke (verkeers)land gewoon in ieder geval een beetje te gedragen ..... zo spreekt deze verre van brave maar zeer oplettende Hendrik.

Verder heb ik maar één reactie op de ge-quote stelling:
Man, schrijf je toch in voor Assen of zo ................ Kan je slingeren wat je wilt. Daar heb je geen last van al dat trage verkeer. Daar staan de ambulances klaar. En verknal je het niet voor (bijna) elke andere biker/motorrijder.
Wie zegt dat ik met een groot verschil voorbij steek dan en je bent zeker een grotere zomer rijder als ik }) en iedereen heeft momenten van onopletendheid btw ;)
Rij trouwens niet met een snelle fiets en in de file ben ik een zeer hoffelijk chauffer ( meestal , aventoe lijk ik inderdaad dood te willen jah , maar die momenten hebben de meesten onder ons wel eens ) die het zeker niet verpest voor andere motorrijders ...
 
Ofwel zou je beter een hd kopen ofwel hou je je soms aan andere richtregels niet B|
Filerijden is net zoals doorrijden met regenweer meeste supersporters zijn er precies doodsbang van terwijl dat ze met droog weer met een mooi zonnetje in bochten duizenden risico´s durven nemen :z
 
het gaat toch om bumperkleven op andere motoren die volgens de klever niet opschiet?

dan zijn de snelheden zo laag dat drama's wel zullen uitblijven.

en degene die de "middenbaan" bezet houdt moet rekening houden met mensen die de breedte van hun motor wel goed kunnen inschatten en die erlangs laten als het ff kan...

waarom zou je elkaar frustreren?
 
Ofwel zou je beter een hd kopen ofwel hou je je soms aan andere richtregels niet B|
Filerijden is net zoals doorrijden met regenweer meeste supersporters zijn er precies doodsbang van terwijl dat ze met droog weer met een mooi zonnetje in bochten duizenden risico´s durven nemen :z
Nou echt fijn wordt regenrijden toch nooit geloof ik hoor ;)

[me]M-71 rijdt alleen niet als het vriest of er sneeuw/pekel ligt O-) [/me]

@Guz geloof dat de topicstarter zelf in blik zat en motoren op zijn bumper had :X gevalletje onnodig links rijden dus :X
 
Moraal ridder ter strijde getrokken in vol ornaat jah :? :+
´t is niet omdat sommige mensen met 10 km per uur verschil tussen auto´s rijden moeilijk vinden dat andere mensen dit ook moeten vinden , niet arogant bedoelt , maar sommige mensen kunnen gewoon niet rijden in de file , ik rij niet met de motor om dan nog is in file te staan achter een traag rijdende motorrijder die tussen de helft van de plaatsen niet doordurft , als er iemand sneller als jou is , moven met je trage kont B| .
Ik geef btw mensen wel altijd tijd om te moven , maar sommige mensen willen gewoon niet moven , is dan de mentaliteit van blijf er maar achter ik rij snel genoeg , die asociale mentaliteit waar hier altijd op word afgegeven maar waar velen blijkbaar wel zelf aan meedoen .. ( [me]Genesis merkt altijd dat elke post vanzichzelf in zon topic geiriteerde wordt :P )[/me]

Iedereen die het niet eens is met de algemene mening op een forum is al gauw een moraalridder gek genoeg. Ben het gewend om tegen de kudde in te zwemmen dus maakt niet uit hoor.

En ja ik ga ook aan de kant als er eentje sneller tussendoor wil, ik zie mezelf echt niet als de messias die iedere andere motorrijder (lees: verkeersdeelnemer) in het gareel moet houden. Maar als het andersom gebeurd ga ik dus echt niet bumperkleven, ik hou de eer aan mezelf en zorg dat ik dan de verstandigste van de 2 ben.

Maar als je het even samenvat komen sommmige posts uit op de mening, "ik ga bumperkleven omdat mijn voorganger niet doorrijdt, dus het is zijn schuld dat ik bumperkleef".

Food for thought....
 
Bumperkleven is nergens goed voor..gewoon rechts inhalen

je vat het wel goed samen flagg..te langzaam op de linkerbaan rijden = bumperklevers aantrekken.
 
Bumperkleven is nergens goed voor..gewoon rechts inhalen

je vat het wel goed samen flagg..te langzaam op de linkerbaan rijden = bumperklevers aantrekken.

Maar het feit dat je het aantrekt wil nog niet zeggen dat bumperkleven op dat moment gerechtvaardigd is. Maar voor de zwakkere van geest wel een reden om het toch te gaan doen.

Ik geloof dat ik maar moet gaan verdwijnen uit dit topic. :)
 
:Z Aan uw postjes te lezen hebt ge precies vieze problemen om u duidelijk te maken
:?

Ik heb geen boodschap aan pipo's die hier op het forum met hun vingertje komen wijzen B| :Z . Geldt niet alleen voor u.

De meeste hier zijn sportrijders en willen dat het opschiet, ook in de file. Als ik dan door mijn schuld op mijn snuit ga en ram hierbij een koekblik, tja pech gehad.

Ook "ik heb geen boodschap aan pipo's die hier op het forum met hun vingertje komen wijzen".
En uiteraard met "vieze problemen" gelezen óf vrij vertaald: Als ik dan door een ander die "bumper kleeft omdat hij wil opschieten" aangereden word, ram ik hem zeker op zijn snuit, minstens, tja pech gehad.

Maar heel gelukkig weet ik zeker dat niet alle "sport"rijders (je hebt een dringende behoefte aan selecteren lijkt wel ...) zo denken. Er zijn er ook die zich motorrijder voelen.
 
Maar het feit dat je het aantrekt wil nog niet zeggen dat bumperkleven op dat moment gerechtvaardigd is. Maar voor de zwakkere van geest wel een reden om het toch te gaan doen.

Ik geloof dat ik maar moet gaan verdwijnen uit dit topic. :)
Zwakkeren van geest zou ik vervangen door hogeren van testosteron ;)
 
Is een soort evenwicht volgens mij, hoe hoger het testosteron... :)


Hoe meer sex,.. idd. :P

Mijn idee van heel het verhaal :

In het midden blijven rijden is asociaal.
Bumperkleven is asociaal.
Met 10km/uur kan je niet bumper kleven, is gewoon te langzaam. Als je dat bumperkleven noemt, is uit principe een hele file gewone een partij bumperkleven...
 
Geweldige topic TheoN! TOP!!
Had niet verwacht dat ik het nog eens met je eens zou zijn :X
Iedereen die het niet eens is met de algemene mening op een forum is al gauw een moraalridder gek genoeg. Ben het gewend om tegen de kudde in te zwemmen dus maakt niet uit hoor.

En ja ik ga ook aan de kant als er eentje sneller tussendoor wil, ik zie mezelf echt niet als de messias die iedere andere motorrijder (lees: verkeersdeelnemer) in het gareel moet houden. Maar als het andersom gebeurd ga ik dus echt niet bumperkleven, ik hou de eer aan mezelf en zorg dat ik dan de verstandigste van de 2 ben.

Maar als je het even samenvat komen sommmige posts uit op de mening, "ik ga bumperkleven omdat mijn voorganger niet doorrijdt, dus het is zijn schuld dat ik bumperkleef".

Food for thought....
Ben het best wel met je eens het gaat om de overdreven houding die hij aan neemt
 
Laatst bewerkt:
Jongens, jongens, wat een gedoe om iets simpels!
Je moet gewoon eerder van huis vertrekken*, dan zijn er geen files en hoef je niet te bumper- of motorbandkleven... toch??

;)

*Mocht dat om een of andere reden niet lukken, dan moet je gewoon thuisblijven, maar godverdomme NIET GAAN BUMPER-/BANDKLEVEN!!!
 
Jongens, jongens, wat een gedoe om iets simpels!
Je moet gewoon eerder van huis vertrekken*, dan zijn er geen files en hoef je niet te bumper- of motorbandkleven... toch??

;)

*Mocht dat om een of andere reden niet lukken, dan moet je gewoon thuisblijven, maar godverdomme NIET GAAN BUMPER-/BANDKLEVEN!!!

Nou moet je gaan vloeken knul.

Als mensen gewoon aan de kant zouden gaan is bumperkleven nergens voor nodig.
De meesten gaan echter niet aan de kant, dus wat volgt hieruit? De meesten krijgen te maken met bumperkleven waar ze dan weer een hekel aan hebben. Omdat ze de meesten zijn denken ze dat ze gelijk hebben. Niets is echter minder waar.

Als mensen (de meesten dus) aan de kant gaan wordt er niet gekleeft, want dat gaat niet.

Gewoon aan de kant gaan dus. Heb je nergens last van.
 
Pfffffff als je aangeduwd word een een tweewieler dan ga je toch echt zelf te langzaam denk ik. Ik word ook echt moe van die ouwe rakker op choppers die met 10km verschil ertussendoor cruisen. ...

Officieel wordt het gedoogd dat je met maximaal 10 km p/h verschil tussen de file door mag ;)

Afhankelijk van de plek rij ik er met 10 tot 20 km p/h verschil tussendoor...

[me]BMW K1100LT vind het nog geen tijd om aanspraak te maken op z'n uitvaartverzekering.[/me]
 
Jongens, jongens, wat een gedoe om iets simpels!
Je moet gewoon eerder van huis vertrekken*, dan zijn er geen files en hoef je niet te bumper- of motorbandkleven... toch??

;)

*Mocht dat om een of andere reden niet lukken, dan moet je gewoon thuisblijven, maar godverdomme NIET GAAN BUMPER-/BANDKLEVEN!!!

Oh oh Whitey ... vloeken mag niet joh. De rest allemaal wel. Maar vloeken moe-je-hier-nie-doen. Foei!
})
 
Opzij gaan .. als er ruimte is ok, soms kan je gewoon nergens heen omdat de auto's redelijk bumper aan bumper staan.

En dan ben je er voorbij en dan? Blazen maar tussen de file door? Dan wil ik je hier niet zien met "Aangereden in de file.. hij/zij kwam zomaar opzij.. ze had me niet gezien". Filerijden met de motor blijft een gevaarlijke bezigheid, ook al ga je maar 20km/u. Daar kan je meer letsel aan overhouden dan je denkt.

Ik zie in dit topic veel stoerdoenerij en grote praat. Hou het even gezellig a.u.b.
 
Ik ga maar eens een topic openen over motorrijders (vooral Virago rijders) die wel tussen de file willen doorrijden, maar het niet durven, maar dan toch maar de rest tegenhouden omdat ze nog steeds denken dat die er ook niet tussendoor passen, terwijl er zelfs een complete caravan tussendoor zou passen, trouwens, die dingen zijn ook irritant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan