CB750 K7 in aantocht...

Dus ff flink schoonmaken, vier stuks. Die heb ik gedaan door eerst de grove troep te verwijderen, toend e vier bakken in een pan met kokend water en biotex gemikt, 10 minuten koken, afspoelen, droog blazen met compressor en poetsen.
Dan krijg je dit:[afbeelding]

Biotex gebruiken met handwarm water ; het zijn enzymen die bij te heet water niet werken.... ;)
 
Na al deze fotopracht dus even samengevat 2 vraagjes aan het forum:

1. weet iemand een wphb voor mij (digitaal of in hardcopy)
2. weet iemand wat die naaldjes zijn en/of kan iemand me eraan helpen?

Bedankt!

zijn je luchtstelschroeven....wel handig :+

Oja...als je niet weet wat het zijn is het handig om ook even een onderdelenlijst/partslist op te zoeken. Geeft vaak beter aan hoe de onderdelen in volgorde bij elkaar horen...;)
 
Beste M'thijs,

Volgens mij heb ik nog wat van die carburateur onderdelen liggen in de schuur (2e hands).
Zal morgen nog even op mijn gemak gaan zoeken voor je.

Werkplaatshandboek heb ik ook nog ergens digitaal. Met een beetje zoeken is die ook op het net wel te vinden. Mocht het zoeken niets worden zal ik proberen de boel te uploaden.

Ziet er trouwens mooi uit, veel succes ermee.
 
Da's ook maf dan, dat de luchtstelschrieven ontbreken! Bij de voorgangers van de K7 zaten die schroeven op andere plek, vandaar dat ik het niet wist.

@Triaatje: bedankt voor de tips, ook van biotex (die had ik uit jouw topic van de 550)
@NapoleonB: Graag, ik wacht je reactie even af, bedankt! WPHB mag je ook mailen, als dat lukt?
 
Hierbij dan foto's!!

Gisteren heb ik 'm opgehaald en ben met aanhanger meteen naar een wasstraat gereden om de motor met hogesdrukspuit en warm water en schuim af te spuiten.

Hier enkele foto's (genomen met mobieltje) van voor het wassen, dus zoals ik 'm kocht:

[afbeelding]
8-) 8-)
 
De schroefjes, zijn de luchtmengselschroeven. Op de schroef hoort een veertje te zitten.
Als deze ontbreken, heeft er toch al ooit eens iemand zitten prutsen.

Kijk eens of Rene van Maanen ze heeft liggen. Mocht dit niet lukken, dan kan ik een paar carbs voor je kannibaliseren. (Ook al houd ik ze voor het gemak liever compleet.)

Ze hebben dus niets te maken met de afstelling van de acceleratiepomp.


(hmm volgende keer eerst alles lezen, voordat ik iets dubbel post :P )
 
Laatst bewerkt:
Fijn vroembert, ik houd je aanbod in gedachten. NapoleonB kijkt ook even of ie iets heeft liggen.

Of iets hebben liggen gesproken, heeft iemand nog een goede remklauw liggen? Ik had gisteren de klauw dik in de WD40 gezet, echter toch brak GRRRRR#$@@&* de ontluchtingsnippel af! Plus dat de wartel van de leiding muurvast zit en intussen half rond is geworden.... Wordt niks meer denk ik, dus andere klauw.... iemand?

Dan was k bezig aan de carbs, de vlotters staan ongelijk. die moeten 12 mm hogte hebben, maar hoe stel je die precies af, waar op te letten? Daar kom ik niet helemaal uit....
 
Ik heb nog een paar rondslingerende luchtstelschroeven met veren gevonden. Hier horen ook nog afdekplaatjes op, welke hier ook liggen. Als je controleert hoeveel je er nodig hebt en je jouw adres mailt stuur ik ze op. Postzegel krijg je er van mijn baas ook gratis bij.
 
Fijn vroembert, ik houd je aanbod in gedachten. NapoleonB kijkt ook even of ie iets heeft liggen.

Of iets hebben liggen gesproken, heeft iemand nog een goede remklauw liggen? Ik had gisteren de klauw dik in de WD40 gezet, echter toch brak GRRRRR#$@@&* de ontluchtingsnippel af! Plus dat de wartel van de leiding muurvast zit en intussen half rond is geworden.... Wordt niks meer denk ik, dus andere klauw.... iemand?

Dan was k bezig aan de carbs, de vlotters staan ongelijk. die moeten 12 mm hogte hebben, maar hoe stel je die precies af, waar op te letten? Daar kom ik niet helemaal uit....


Als het gaat om dezelfde klauw als op een cb 550, heb ik de kant met zuiger wel voor je liggen. Ik heb zelf indertijd de ontluchtingsnippels losgekregen, door er een lichte luchtsleutel met heel weinig druk op te zetten. Vervolgens een paar minuutjes laten ratelen en de nippels kwamen er ineens zonder moeite uit, terwijl ze eerst muurvast zaten.
 
Klauw van een K7 en een 550 verschillen van remzuiger diameter.
Uiterlijk zit er niet veel verschil in, de hartmaten zijn ook gelijk maar de grootte is net iets anders.
 
is dat een probleem? Als de kant van de remklauw met de zuiger wel past, is het mij best!

Gisterenavond nog een uur of 2 met de motor beziggeweest. Vlotterhoogte afgesteld, bleek makkelijk te zijn: logisch nadenken en de lipjes wat verbuigen. De carbs zitten weer in elkaar, schoon en wel, en met gepolijste delen. Nu nog de luchtafstelschroeven erin en dan zijn ze klaar.
Verder heb ik de spanner van de nokkenas eraf gehaald, die was pikzwart en zat vast, nu weer schoon, gepolijst en werkend! Meteen deksel van de startmotor eraf: WAUW! Ziet er van binnen als nieuw uit! Idem met koppeling en ontsteking, echt super, nieuwstaat, het is echt een 100% onversleutelde CB. Alle kabels, snoertjes, slangetjes, stickers etc zijn nog origineel en in goede staat! Het motorblok heb ik schoongemaakt, zit nog goed in de verf. Dus kwestie van kleppendeksel en zijdeksels eraf en polijsten en dan ziet blok er weer toppie uit, volgens mij is intern ook alles goed!

Dat geeft de burger weer moed! *D
 
Ik zou de gehele klauw vervangen anders staat het wat slordig.

2 luchtstelschroeven met veren zijn jouw kant op gestuurd, rubbers en ringen had ik helaas niet meer liggen. Waarschijnlijk passen gewone m3 of 4 ringen ook, maar heb de maten niet bij de hand.
 
Ik ben niet echt een K7 kenner maar een downgrade naar de remkracht van een 550 lijkt me pislink.
Een 550 is al zwaar "underpowered" als het om de remmerij gaat.
 
Ik ben niet echt een K7 kenner maar een downgrade naar de remkracht van een 550 lijkt me pislink.
Een 550 is al zwaar "underpowered" als het om de remmerij gaat.


:^

Ik kan me de staat van m'n onderbroek nog herinneren, nadat ik voor het eerst met m'n cb had geremd :P Herstel, nadat ik met de remkracht van m'n VFR in het hoofd nonchalant met 2 vingers in de rem kneep en uiteindelijk met de volle hand de hevel tegen het stuur trok en nog steeds zat te wachten op vertraging _O- _O-

Kortom, mijn hele remmerij is verbouwd, om meer remkracht te krijgen.
 
Ik heb inmiddels spierballen bovenop mijn knokkels :+
Dubbele schijf conversie is in de maak.. ;)
 
Tof man, zo'n CB.
Monteer meteen nieuwe (liefst staalomvlochten) remleidingen, zie ook de posts hierboven.
Vind ook de trekauto eentje die getuigd van goede smaak...hahaha


"Citrofiel in hart en ziel"
 
Fijn vroembert, ik houd je aanbod in gedachten. NapoleonB kijkt ook even of ie iets heeft liggen.

Of iets hebben liggen gesproken, heeft iemand nog een goede remklauw liggen? Ik had gisteren de klauw dik in de WD40 gezet, echter toch brak GRRRRR#$@@&* de ontluchtingsnippel af! Plus dat de wartel van de leiding muurvast zit en intussen half rond is geworden.... Wordt niks meer denk ik, dus andere klauw.... iemand?

Dan was k bezig aan de carbs, de vlotters staan ongelijk. die moeten 12 mm hogte hebben, maar hoe stel je die precies af, waar op te letten? Daar kom ik niet helemaal uit....
Waarom zette je die klauw in de WD40, om het los te weken? Daar is kruipolie toch echt beter geschikt voor.

De vlotters zouden op een asje moeten zitten via een metalen lip, die lip kan je verbuigen om de hoogte bij te stellen.
 
@ Triple XS: Yep, die XM is een heerlijke bak! Heb ook een DS, jij had toch ook een witte? Je hebt mij een jaar of 4 geleden nog eens geholpen toen ik ook een XS had, toen hebben we kleppen gedaan echter die motor was gaar waardoor ik uiteindelijk door de wegenwacht ben thuisgebracht. Weet je nog? Nu dus weer een CB naast een moderne Ducati. Om eerlijk te zijn is die CB kwalitatief natuurlijk minder dan mijn Ducati, ook is zo'n twin met open pijpen echt kicken om op te rijden, maar de CB heeft toch iets aantekkelijks, puur en eerlijk en bepaald sfeertje...
Al remmen de Brembo's op de Duc bizar veel beter: rem aanraken en je staat op je voorwiel!

@Tres: ja, WD40 werkt toch ook als kruipolie? Dat dacht ik in ieder geval altijd.... Vlotters zijn inmiddels klaar, idd lipje verbuigen. Maar bedankt voor de tip.

Heb het deksel van de dynamo verwijderd, was helemaal gecorrodeerd. Eerst geschuurd met grof, korrel 120. Toen steeds fijner en fijner tot superfijn, daarna polijst-tol erover en..... een spiegel!!!! Doet pijn aan je ogen 8-) Zal straks efkes foto uploaden van voor en na....
 
Laatst bewerkt:
Wd 40 doet het slechts matig als kruipolie, Imal doet het een stuk beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan