CB750 K7 in aantocht...

.
full
 
Vanavond dus de laatste puntjes fixen, dan issie klaar. En dan sta ik voor een moeilijke keuze: welke moet ik houden en welke verkopen? Er moet er sowieso eentje weg.
Nou ja, we zien wel....

full
 
PS iemand interesse in het zadel (Goldwing, king & queen, merk= Giulliari), de Rickman kuip of de kofferset?
 
Dat is inderdaad een mooie motor Matthijs.
Veel succes met de keuze maken, ik zou alle mooie originele onderdelen op 1 fiets zetten en de rest verkopen...
 
Heel mooi geworden. Hoe loopt de motor? Ik zou hem voorlopig houden en lekker van genieten. Ride on brother..
 
De motor loopt erg netjes. Toen ik 'm kocht had ie 2 jaar stilgestaan, kreeg er een nieuwe accu bij. Starten en lopen! Hij sloeg direct aan, moest wel even worden losgereden op de snelweg. Uiteindelijk had ik 'm aardig los, maar hij wilde niet echt boven de 7000 toeren. Thuis bleek dat de ontsteking te laat stond. Dus vervroegd, kleppen gesteld en nokkenasketting gespannen. Nu loopt ie echt superlekker! Maar wegligging was bagger: lekke oliekeerringen in de voorvork en versleten blahoofdlagers. Voorvork is inmiddels gefixt, vanavond of morgen ga ik de balhoofdlagers vervangen. Dan zal ie wel weer prima op de weg liggen! Dan ga ik er flink van genieten!!!!
 
Laatst bewerkt:
Zeg mensen,

waar ik aan zit te denken om met de cb te doen (één van de twee) is er een zijspan aan hangen. Die moet wel demontabel zijn, om ook solo te kunnen rijden, maar een dillema waar ik vaak tegenaan loop op mooie dagen is: met de hond naar het bos of lekker gaan motorrijden? Dat wil ik dus gaan combineren door als de cb klaar is en nagenoeg perfect, er een zijspan aan te hangen. Maar daarin heb ik nul ervaring. Vandaar dit bericht. Zijn er mensen die daarmee wel ervaring hebben?

Enige eisen:
- zijspan moet niet helemaal open zijn, hond (formaat Berner Sennen) moet er goed en veilig in kunnen zitten.
- zijspan moet een ruit hebben wat de wind bij de hond weghoud
- zijspan moet te verwijderen zijn om ook solo met de motor te rijden, dus ik wil de motor verder NIET aanpassen (of is dat onverstandig?)
- Het moet allemaal betaalbaar blijven, liefst beetje low-budget.

De vraag is: waar moet ik starten?

Zijn er hier op het forum mensen met een zijspan aan een cb?
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik alleen een zijspan aan een brommer geknutseld, met motoren heb ik weinig ervaring. Maar als je echt fatsoenlijk wilt rijden is een antiduik voorvork wel een must.
In het wphb staan ook wat gegevens over een cb met zijspan meen ik.
Mijn banden waren door het zijspan gebruik aardig vierkant geworden en dat reed solo ook minder kan ik vermelden.

Alles valt op zich wel te maken of pas te maken, maar uitlijning is zeer belangrijk.
 
Die moet wel demontabel zijn, om ook solo te kunnen rijden,

Daar kom je wel van terug *D

De vraag is: waar moet ik starten?

Door je vraag in de 'zijspannen' sectie te plaatsen.
Daar zit in ieder geval 1 persoon met een span aan een CB en zitten er verschillende die dit in het verleden hebben gehad.


Note; zijspan rijden is heel iets anders dan solo rijden, eigenlijk niet te vergelijken. Maar als je er eenmaal aan begint, dan ben je verkocht. Maar wees vooral in het begin erg voorzichtig !
 
Ik zou deze mooie CB niet voor zijspanwerk inzetten. Koop een rus en ga het proberen. Dan houd je deze tenminste heel en het scheelt je een hoop gedoe.
 
Beste mensen,

De cb met de 4 pijpen is nu pico bello met de nieuwe voorvorkkeerringen en conische balhoofdlagers en al het andere dat ik eraan deed. Zondag heerlijk op getoerd, super!
Maar, ik ga 'm toch verkopen. Reden is plaatsgebrek, geldgebrek, bindingsgebrek en tijdgebrek.
Ik wil de andere cb klaarmaken, daar moet nog vanalles aan gedaan worden en dat is minstens zo leuk als erop rijden vind ik. Plus dat ie dan veel meer eigen is als je eigenhandig de motor hebt aangepakt. Dan krijg je er een emotionele band mee, dat heb ik met de mooie 4-pijper eigenlijk niet zo. En mijn garage wordt veel te vol! Zeker met een verhuizing op komst....
En misschien in de toekomst een zijspan avontuur (met een ouwde rus ofzo) aangaan, dus een mens moet keuzes maken.
Ik geef de motor zeker niet voor een habbekrats weg, maar gezien de zeer mooie staat lijkt 1750 mij een nette prijs.
Te zien op de bekende verkoopsites....

En nu aan de zwarte verder, waar dit topic mee begonnen is!

Ik heb inmiddels van NapoleonB de afstelschroefjes voor de carbs binnen (THANKS!) , dus als ik tijd heb (nu laatste week werk voor de vakantie=topdrukte in het onderwijs) ga ik daarmee aan de slag!

Wordt vervolgd....
 
en de laatste voor vandaag.... gisteren bij ondergaande zon genomen....
full
 
Verkocht! En nu echt!

Dus we hebben (na een verhuizing en vakantie naar Budapest) vanaf eind aug. weer volop tijd om de motor waar dit topic over gaat weer aan te pakken!

Fijne zomer allemaal....
 
Beste mensen,

Nadat ik door allerlei omstandigheden lang stil heb gelegen met mijn opknapproject, ben ik sinds vorige week weer intensief bezig met de motor. Ik heb een 4-in-4 uitlaat op de kop weten te tikken, die pijpen zijn na enkele uren intensief poetsen weer bling bling. :9~

Nu ben ik bezig om de gereinigde carburateurs weer te monteren, maar wat een hel is dat zeg!!! ;(
Na een hoop geklooi en enkele meppen met een rubberen hamer zitten de carbs nu eindelijk weer vast in de rubberen inlaatflensen. Dus dat is gelukt. Maar nu het luchtfilter nog...

Ik ben al een paar uur ermee aan het ruzieën, maar krijg de rubberen inlaatkelken die tussen filter en carbs zitten niet gemonteerd. AAARRGGH!!!!

Heeft iemand tips hoe dat te doen? Ik overweeg nu serieus om dat pokkeding weg te doen en K&N powerfliters te monteren, enerzijds voor het montagegemak, anderzijds vanwege het mooiere geluid en iets meer vermogen. Dan ook meteen grotere sproeiers erin.

Het luchtfilter heeft Honda echt bagger ontworpen, de rest van de motor is geweldig maar met alle cb’s die ik tot nu toe had, was het altijd ruzie/frustratie en een hoop geklooi om het luchtfilter te monteren.

Maar voor nu: heeft iemand tips hoe het luchtfilter handig te monteren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan