CB750 K7 in aantocht...

PS: die rubberen kelken zijn keihard geworden met de jaren, licht het soms daaraan, dat de rek eruit is? Dus: nieuwe kelken kopen?

Nou ja, ik wacht even reacties af....
 
haha eeuwige luchtfilter gevecht met de SOHC..... denk dat het met soepele rubbers wel heel wat handiger gaat ja!.... anders gewoon even een ander luchtfilter op MP scoren ofzo, met soepele kelken erin...........
 
so hee, da's lang gelden dat ik hier heb gepost!

Heb destijds nieuwe rubbers besteld, daarmee was het een fluitje van een cent, met 10 minuten zaten de carbs gemonteerd!
Verder ben ik in de winter voornamelijk lui geweest en heb weinig aan de motor gedaan... tot op heden, met de zon krijg je toch weer kriebels.

Zaterdag ben ik mijn Ducati gaan uitlaten, Yhiiihaaaa!!! Weer zwaar illegaal geweest, bij onze Vlaamse buren. Was heerlijk dagje toeren, met een maat van mij op zijn klassieke naked GL1000. Daardoor kreeg ik toch weer de kriebels om de CB aan te pakken, dan zijn we gezamenlijk weer het Honda Easy Riders Classic Racing Team!
 
Tja, een oude CB?Een bonk roest of oude liefde? Hoe dan ook, eenmaal besmet met het virus der klassieke easy racing riders afkomstig uit Japan, van een man met een droom, kom je moeilijk van dat virus af en slaat het over richting mechanische liefde....Oftewel: nu die bonk roest een stuk minder roestig is (na divers spuitwerk en veel, heel veel poetsen en polijsten) en zowaar is begonnen met glimmen, glimt zijn baasje nu ook van plezier. Want wat heb je aan een glimmende ex-bonk roest als je er enkel naar kan kijken? Voorbijgangers moeten er in een flits een glimp van opvangen! En laat dat nu eens momenteel kunnen!
Want nadat ik de bougies schoonmaakte (die er trouwens prima uitzagen), de kleppen stelde (wat onnodig bleek) heb ik de ontsteking afstellen maar overgeslagen, aangezien alles er netjes uitzag met nog vrijwel nieuwe contactpuntjes. Alles duidde op goed onderhoud in het verleden. Dus nieuw accutje erin, benzine van mijn Duc afgetapt via de klassieke aanzuigmethode (lekker, een slok benzine!) en dat via een trechtertje in het benzineslangetje laten lopen (want de tank moet nog worden gespoten) zodat de vlotterbakken zich konden vullen met benzine.
choke open, starten, beetje gas erbij en JAHOOR, NA 20 JAAR STILSTAND NU WEER GEWOON PRIMA lopen als een zonnetje! Na twee minuutjes de choke eraf, en hij loopt keurig stationair!!!

Yhihaaa!!! Eer van mijn werk, de carbrevisie doet wonderen!
Meteen de voorrem gemonteerd (andere klauw, vorige was gaar) om binnenkort als de tank klaar is een proefrit te kunnen maken. Wel schrok ik van het geratel van de nokkenketting, dus de spanner losgegooid en weer vast, met matige verbetering... Moet misschien tzt een nieuwe in...

binnenkort de eerste proefrit! Ben benieuwd! Even subtiel ritje maken, dan olie eruit, nieuwe olie + filter erin en dan voorzichting de motor uittesten! hij pakte vanmiddag wel erg mooi op bij een stoot gas geven!

Ikke blij!
 
Hallo,

Al weer een jaar geleden dat ik in mijn topic postte! Heb tijden stil gelegen met de restauratie, laatst weer opgepakt en nu is de cb bijna klaar en weer poepiemooi! Zojuist de tank en zijkappen naar een spuiter gebracht om het echt mooi te laten spuiten incl. originele biezen. Einde van de week klaar, dan zal ik foto's posten.

Hier een foto van zoals hij er nu bij staat.

Heb er nieuwe banden om, BT45. Verder nieuwe ketting en tandwielen gemonteerd, remrevisie en een 4-in-4 uitlaat, daar ben ik erg blij mee!

Maar bij het vervangen vand e uitlaat kwamen er dubbele uitlaatpakkingen na pueteren uit, dus 2 op elkaar. Die heb ik weggegooid, de uitlaatpoort schoongemaakt en nieuwe pakkingen geplaatst, die ik er beetje in moest rammen want ze pasten niet heel lekker en soepel. Maar nu lekt het gas langs de uitlaatpoorten van 3 van de 4 pijpen. Heb secuur de pijpen en halve maantjes gemonteerd, maar toch wat fout gedaan denk ik. Iemand tips?

Nou, ben echt super benieuwd naar het spuitwerk, kan ik vrijdag ophalen, dan zal ik direct foto's plaatsen.

Groet!
full
 
Iemand enig idee waardoor de uitlaat aansluitingen niet gasdicht zijn? Ik denk dat de pakkingen niet goed zijn, maar de welbekende honda4 onderdelen leverancier doet blijkbaar niet aan after sales...
 
Terug
Bovenaan Onderaan