Mooi!! Kan ik een stinger aanschaffen.. dingen zijn nu voor een appel en een ei te koop
'Detectorverklikker politie illegaal'
Anker baseert zijn verzoek op een rapport van onderzoeksbureau Dare Consultancy, waaruit zou blijken dat de rdd niet voldoet aan Europese richtlijnen. De geldende maximale normen voor ontvangstapparatuur van radiosignalen blijken zo ernstig te worden overschreden, dat het niet mogelijk lijkt om het apparaat alsnog aan de wet te laten voldoen.
Zal wel geen CE keurmerk op staan.Wat zouden ze hiermee bedoelen?
Zowiezo is de werking van zo'n radardetector-detector me nog knap duister. Hoe werkt zo'n ding?
Mooi!! Kan ik een stinger aanschaffen.. dingen zijn nu voor een appel en een ei te koop
Zoals ook al gemeld op Motorfreaks, die dingen blijven gewoon illegaal dus mag het niet, de politie moet alleen een andere manier zoeken om ze op te sporen.
Groeten
'maximale normen voor ontvangstapparatuur van radiosignalen'
Wat zouden ze hiermee bedoelen? Welke normen voor ontvangstapparatuur?
D.A.R.E. is een bekende EMC-testboer. 't zou hier dus om een zender moeten gaan.
Zoals ook al gemeld op Motorfreaks, die dingen blijven gewoon illegaal dus mag het niet, de politie moet alleen een andere manier zoeken om ze op te sporen.
Groeten
NOT!Als je ermee "gepakt" bent.... NOOIT meer terug nemen, want de radarverklikker wordt je dan overhandigd door een politie agent. Die agent mag je dan gelijk bekeuren, omdat je zo'n ding in je handen hebtGewoon geld van boete terug krijgen en verder niks.
Hulde aan Anker, ik hoop dat ie dat proefproces wint
Eindelijk een fout waar Spee op kan worden afgerekend, zal waarschijnlijk ook aardige gevolgen voor hem persoonlijk hebben als blijkt dat dit allemaal illegaal is geweest.
Elke ontvanger werkt met een oscillator. Een oscillator, of deze nu in een zender of een ontvanger zit, wekt zelf ook een radiosignaal op. Je kunt op die manier een ontvanger detecteren met een andere ontvanger.
...maar de opsoringsmethode en dus de inbeslagname zijn net zo "illegaal", wat volgens mij in moet houden dat inbeslagname en boete teruggedraaid moeten worden...
Euhm.. Als de politie je snelheid meet, dan zenden ze uit op een bepaalde frequentie F. Ze krijgen dan door de relativistische Doppler-shift een frequentie van jou terug die, bij benadering, F*(1+2v/c) is, met v je snelheid (m/s) en c de lichtsnelheid (3e+8 m/s). Door de ontvangen frequentie te vergelijken met de uitgezonden bepalen ze je snelheid. Tot zover simpel.
Als je een radardetector hebt, dan resoneert je trilholte mee op de freqentie die jij ontvangt (vanuit jou gezien F*(1+v/c)). Maar die ontvangt de politie die stil staat langs de weg ook weer op F*(1+2v/c). Met andere woorden: de resonantie die je ontvangen is volledig verweven met het signaal wat ze toch al verwachtten.
Ik had begrepen dat ze daarom niet zozeer kijken naar of ze F*(1+2v/c) van je ontvangen, maar of ze boventonen/hogere-harmonischen van je trilholte terug ontvangen (dus bv 2F(1+2v/c), 3F(1+2v/c), etc.). Dat is dan een teken dat je een trilholte aan boord hebt (toch?).
Anderszijds moet het, qua goede vormgeving, toch mogelijk zijn om je trilholte zo te dimensioneren dat ie notches heeft (onderdrukking) op die hogere harmonischen. Dan krijgt de politie die harmonischen niet meer terug.
Laatst heb ik op MF al eens een stukje gelezen over een soort "opgevouwen" trilholte, die maar _heel_ weinig energie nodig heeft om te detecteren, en nauwelijks resonantie naar buiten laat komen. Wellicht is dat zoiets wat ik boven noemde.
Ik ben natuurkundige, en met vrienden hebben we al wel eens het volgende (theoretisch hoor!) bedacht: Je combineert je radardetector (met allerlei sneaky verstoptechnieken) met een zender. En zodra je een signaal ontvangt dan meet je nauwkeurig de frequentie, en stuur je een signaal terug.
De "simpele" manier is om de boel te jammen; je stuurt zoveel rotzooi uit in de band rond de zendfrequentie van de politie, dat je hun SNR zo laag maakt dat ze niet kunnen meten. Maar ja, dat valt nogal op natuurlijk
De "intelligente" manier is om een heel precies gedefinieerde frequentie uit te zenden, die je baseert op de frequentie van het signaal die je ontvangt, op een zodanige manier dat de ontvanger van de politie 120km/u aangeeft, ook al rijd jij 130. Stel dat v0 de maximale snelheid is, en jij rijdt v0+dv, dan stuur je gewoon een signaal terug dat overeenkomt met een "gemeten" snelheid van v0-dv. Simpel De politie meet dan gemiddels de "juiste" (voor jou) frequentie
We hadden zelfs al bedacht hoe we dit tegen een lasergun in moeten zetten (dus niet jammen, maar de snelheidsmeting "sturen", zeg maar). Probleem is alleen dat je dan een cyclotron nodig hebt. Dat is in ieder geval een zo groot apparaat dat je de 120 km/u helemaal niet meer haalt
Daarom moet je ze ook goed weg werken... (bij auto in de bumper oid, en bij motor ergens in een kuip, als je die hebtAls jij hun kan laten toegeven dat ze je "opgespoord" hebben met dat ding dan heb je gelijk maar stel dat zij jouw detecteren en je vervolgens aan de kant zetten voor iets heel stomsen dan toevallig in jouw auto / motor die verklikker zien ben je volgens mij nog steeds het zaadje .
Groeten
Zal wel geen CE keurmerk op staan.
Elke ontvanger werkt met een oscillator. Een oscillator, of deze nu in een zender of een ontvanger zit, wekt zelf ook een radiosignaal op. Je kunt op die manier een ontvanger detecteren met een andere ontvanger.
Euhm.. Als de politie je snelheid meet, dan zenden ze uit op een bepaalde frequentie F. Ze krijgen dan door de relativistische Doppler-shift een frequentie van jou terug die, bij benadering, F*(1+2v/c) is, met v je snelheid (m/s) en c de lichtsnelheid (3e+8 m/s). Door de ontvangen frequentie te vergelijken met de uitgezonden bepalen ze je snelheid. Tot zover simpel.
Ik had begrepen dat ze daarom niet zozeer kijken naar of ze F*(1+2v/c) van je ontvangen, maar of ze boventonen/hogere-harmonischen van je trilholte terug ontvangen (dus bv 2F(1+2v/c), 3F(1+2v/c), etc.). Dat is dan een teken dat je een trilholte aan boord hebt (toch?).
Ik ben natuurkundige, en met vrienden hebben we al wel eens het volgende (theoretisch hoor!) bedacht: Je combineert je radardetector (met allerlei sneaky verstoptechnieken) met een zender. En zodra je een signaal ontvangt dan meet je nauwkeurig de frequentie, en stuur je een signaal terug.
We hadden zelfs al bedacht hoe we dit tegen een lasergun in moeten zetten (dus niet jammen, maar de snelheidsmeting "sturen", zeg maar).
[...]
Hoe? Dan zul je toch de snelheid van de gereflecteerde pulsen moeten wijzigen...
Euhm.. Als de politie je snelheid meet, dan zenden ze uit op een bepaalde frequentie F. Ze krijgen dan door de relativistische Doppler-shift een frequentie van jou terug die, bij benadering, F*(1+2v/c) is, met v je snelheid (m/s) en c de lichtsnelheid (3e+8 m/s). Door de ontvangen frequentie te vergelijken met de uitgezonden bepalen ze je snelheid. Tot zover simpel.
Als je een radardetector hebt, dan resoneert je trilholte mee op de freqentie die jij ontvangt (vanuit jou gezien F*(1+v/c)). Maar die ontvangt de politie die stil staat langs de weg ook weer op F*(1+2v/c). Met andere woorden: de resonantie die je ontvangen is volledig verweven met het signaal wat ze toch al verwachtten.
Ik had begrepen dat ze daarom niet zozeer kijken naar of ze F*(1+2v/c) van je ontvangen, maar of ze boventonen/hogere-harmonischen van je trilholte terug ontvangen (dus bv 2F(1+2v/c), 3F(1+2v/c), etc.). Dat is dan een teken dat je een trilholte aan boord hebt (toch?).
Anderszijds moet het, qua goede vormgeving, toch mogelijk zijn om je trilholte zo te dimensioneren dat ie notches heeft (onderdrukking) op die hogere harmonischen. Dan krijgt de politie die harmonischen niet meer terug.
Laatst heb ik op MF al eens een stukje gelezen over een soort "opgevouwen" trilholte, die maar _heel_ weinig energie nodig heeft om te detecteren, en nauwelijks resonantie naar buiten laat komen. Wellicht is dat zoiets wat ik boven noemde.
Ik ben natuurkundige, en met vrienden hebben we al wel eens het volgende (theoretisch hoor!) bedacht: Je combineert je radardetector (met allerlei sneaky verstoptechnieken) met een zender. En zodra je een signaal ontvangt dan meet je nauwkeurig de frequentie, en stuur je een signaal terug.
De "simpele" manier is om de boel te jammen; je stuurt zoveel rotzooi uit in de band rond de zendfrequentie van de politie, dat je hun SNR zo laag maakt dat ze niet kunnen meten. Maar ja, dat valt nogal op natuurlijk
De "intelligente" manier is om een heel precies gedefinieerde frequentie uit te zenden, die je baseert op de frequentie van het signaal die je ontvangt, op een zodanige manier dat de ontvanger van de politie 120km/u aangeeft, ook al rijd jij 130. Stel dat v0 de maximale snelheid is, en jij rijdt v0+dv, dan stuur je gewoon een signaal terug dat overeenkomt met een "gemeten" snelheid van v0-dv. Simpel De politie meet dan gemiddels de "juiste" (voor jou) frequentie
We hadden zelfs al bedacht hoe we dit tegen een lasergun in moeten zetten (dus niet jammen, maar de snelheidsmeting "sturen", zeg maar). Probleem is alleen dat je dan een cyclotron nodig hebt. Dat is in ieder geval een zo groot apparaat dat je de 120 km/u helemaal niet meer haalt
Nee: de snelheid van een EM signaal (radar, maar ook licht; zelfde verschijnsel) is in vacuum altijd (echt: altijd, da's de hele kern van de Einsteinse natuurkunde) de lichtsnelheid. In lucht bijna ook (misschien gedeeld door 1.00001 ofzo, voor de brekingsindex van lucht). Dus wat verandert is niet de snelheid, maar de golflengte/frequentie.