Dieselproject

voor je reservoir probleem kun je:
of van binnen coaten wat niet altijd 100% is. óf het eigelijke reservoir kunstof of aluminium maken, met daaromheen een koper/RVS huis!
Op die manier kun je heel mooi met vormen gaan spelen!

Aluminium is ook heel mooi strak te maken. Een aantal posts terug is de behuizing van het contactslot te zien.
Het aluminium wordt wel eerst gestraald, gecoat en voorzien van een eindlaag. Doe ik dat niet dan wordt dat toch lelijk.
 
Heb ook niet gezegd dat aluminium niet lelijk was, puur meedenken met het RVS/Koper ''probleem''.
Ziet er allemaal super uit :D
 
Laatst bewerkt:
Heb ook niet gezegd dat aluminium niet lelijk was, puur meedenken met het RVS/Koper ''probleem''.
Ziet er allemaal super uit :D

Het motorblok is van deels gietijzer en aluminium, het frame van staal. Zink en aluminium hebben de minste corrosieverschijnslen met deze materialen. Vandaar dat ik schaars ben met RVS en koper.
Nu zal een plaatje rvs of koper dat niet in het koelcircuit zit niet echt problemen opleveren . Maar in permanent natte omgeving geeft dat weerschijnlijk wel problemen op de duur.

Mooi meegedacht, met het omhullen van onderdelen door een extra cosmetische laag.
De enige cosmetische laag die ik toe pas is de verf. Maar die is broodnodig om de zaak niet te laten roesten.
Maar cosmetisch afdekken is eigenlijk niet mijn style.


Het frame zit in een 2K primer. Superspul. 1:1 mengen en binnen 2 uur erop kwasten.
De primer zit zo vast dat alleen het raakpunt van een schroevendraaier op het metaal komt als je een kras in de laag maakt. Je ziet dan een dun wit lijntje.
Daarboven zit een polyurthaanlak, UV bestendig en glad.
De zwarte lak (eindlaag) is eigenlijk niet te kwasten. Het is om bij 200 bar te spuiten.
 
Hierbij de beloofde pict.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan