Dieselproject

Ja, op de UDCN beurs. Besteld bij J. Wassenaar.
In eerste instantie was de overbrengsverhouding niet groot genoeg. Maar met een extra overbrenging naar de achteras, de zg eindoverbrenging van 10/36 is er een redelijke snelheid te halen 130/uur. De (bijzondere) eindaandrijving kwam ter sprake tijdens ons gesprek. Nooit gedacht dat er nog zoveel is voor een motor die niet meer in prod. is.

Ik heb inmiddels een 2de DVD gekregen van dieselmotoren treffen in Hamm, indrukwekkend. Ook de Thunderstar van Startwin was rijdend te zien. Heel mooie fiets, jammer dat die niet in prod. is.
Verder veel ural's en Dnepr's met diesels in soorten en maten.
Als je de diesels hoort en ziet rijden dan gaat je hart wel degelijk sneller kloppen.

Gr,
Henk
 
Ik kreeg vandaag nog bericht over de nieuwe dieselfiets die door F1 engineering is ontworpen op basis van een kawa.
Stevig geprijsd.
Met invoerrechten etc. etc. gaat dat in de richting van zo'n 20.000 euro.
Goed dat ik er niet op zat te wachten, bovendien worden er (slechts) 200 van verkocht (wereldwijd).


PRICE: The Manufacturer's Suggested Retail Price for the D650-A1LE Bulldog will be $18,999.00 (the price is subject to change until the opening of our initial offer to sell and some restrictions may apply.) A non-refundable deposit of 10% of the purchase price will be required to hold your bike. The balance will be due on presentation of documentation and notice that the unit is ready for shipment. For our customer's protection, deposits will be refunded if HDTUSA is unable to deliver their motorcycle.


We plan to provide more details on the 2007 full production D650-A2 Bulldog in an upcoming newsletter.


Gr,
Henk
 
Je de enfield is een leuke motor. Jammer dat hij wat underpowered is.
cc's delen door pakweg 40. 350/40= nog geen 10 pk.
Ik heb een dvd met een tiental dieselmotoren. De 3cyl. 1000 cc's en meer presteren heel goed, maar zijn nog altijd geen snelheidsmonsters.
Verbruik is wel laag. ongeveer 1:35-1:45

Gr,
Henk
 
Hoeveel koppel komt er dan daadwerkelijk uit die 1000 cc? Want de 1000/40=25 PK stelt natuurlijk niet zoveel voor. Hoe compact is dat blok eigenlijk?
 
Het vermogen stelt inderdaad weinig voor maar is voldoende voor een (redelijke 130km/u) snelheid. het koppel hebben ze niet afgedrukt maar is om te rekenen. ik dacht iets van 70Nm. Een beetje afhankelijk of ik wacht op de turbo versie.

Dieseltjes zoals deze zullen nooit de prestaties aankunnen van een zelfs gewoon benzinemotortje. Maar de kracht zit hem in de betrouwbaarheid, zuinigheid, onderhoudsvriendelijk en zeer lange levensduur.
Dat zijn zaken die mij aanspreken.

Gr,
Henk
 
Nou 70 Nm vind ik heel aardig hoor! Dat doet mijn Hawkje niet. Zijn die blokken erg groot en zwaar? Anders gezegt, is het in een wat kleiner fietsje ook in te bouwen?
 
Ik kan je eem adobefile toesturen of je kan bij Hatz kijken.
Apropos, de hatz 2cyl een motor met max 22 pk sleurde een Dnepr met zijspan incl pasagier met 120 over de weg. dat ging natuurlijk wel vanonder uit de Hatztenen maar een zijspan zoals die van Dnepr is erg zwaar en vraagd erg veel van je motor. Ik heb er zelf jaren mee gereden.

Voor de Dnepr/Hatz met 25 Pk ben ik echt niet bang dat die niets presteert.

Ik stuur wel even wat gegevens toe.

Je kan ook bij "dieselkrad" kijken, daar zie je meer motoren.

Gr,
Henk
 
Vandaag bericht gekregen dat het dieselmotortje te koop is.
De levertijd is 3 maanden.
Dus dat wordt ergens in juli. Maar goed, eindelijk komt het er dan van.

Gr,
Henk
 
mooi, ik ben benieuwd :}
heb je dat probleem met je cardanlagering nog opgelost?
kan je niet gewoon een open cardanas maken zoals op de moderne guzzi's en oude bmw's?
eventueel met een paralever variant, dat hebben heel wat guzzihobbyisten ook gedaan.
naar mijn bescheiden mening is de techniek dus hanteerbaar.
 
mooi, ik ben benieuwd :}
heb je dat probleem met je cardanlagering nog opgelost?
kan je niet gewoon een open cardanas maken zoals op de moderne guzzi's en oude bmw's?
eventueel met een paralever variant, dat hebben heel wat guzzihobbyisten ook gedaan.
naar mijn bescheiden mening is de techniek dus hanteerbaar.

Alle problemen zijn (op papier) opgelost.
Ik heb alle nieuwe tandwielen voor de versnellingsbak en voor de eindaandrijving.
Nu nog e.a. ombouwen en in Juni de slijptol in de Dnepr zetten.

Gr,
Henk
 
Nu is de motor eindelijk leverbaar , zit er niets op voor de drukgroep. Wordt ook niet geleverd want er past alleen een industriele koppeling op en dat is zo grondstoffelijk spul.

Ik kan een meeneemplaat zelf maken en opbouten, daar is gelukkig wel ruimte voor. De hele drukgroep kan ik dan van de Dnepr gebruiken of eventueel kan ik ook een diafragma gebruiken.

Geeft wel extra lengte.

Gr,
Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan