Ratmans dieselproject

En? Wat vind je van hem? Of is dat prive? :+


Ontopic: leuk ding die KTM! :)

vinden is natuurlijk niet zo moeilijk, weinig bomen die dik genoeg zijn om achter te verstoppen :+

Maar goed Ratman, hoe gaat het project??

[me=]archelogie is best leuk[/me]
 
Laatst bewerkt:
Het project kan nog wel eens een rare wending krijgen na het wegvallen van de K100, laatst is er voor de grap een 4 cilinder boxer in het frame gelegd...stond en pastte verdomd goed.
Voorlopig nog even geen tijd maar er gaat staks wel weer wat gebeuren!
 
Is het Daihatsublok van de baan?

Daar gaat het wel op lijken, een van de problemen is de plaats van de inspuitpomp die is ook niet gemakkelijk te veranderen. Als ik erop zit zit ik steeds met mijn knie tegen dat ding aan dus ga er dan weinig lol van hebben denk ik.

het blok wat ik gepast heb laatst is van een GL1000, dat zou dan wel eens een GL1200 kunnen worden maar die 1000 heb ik nog liggen. Ik heb ook iets meer vertrouwen in de aandrijflijn van Honda dan in dat russische spul, ook daarvan heb ik alles nog liggen.

Reden van de hele omzwaai is het feit dat ik wellicht in de toekomst geen ruimte heb voor meerdere zijspannen, de beste keuze is voor mij om dit ene project door te zetten maar dan wel met meer vermogen en comfort voor het dagelijkse gebruik.
Het zal nu ook sneller klaar zijn en gemakkelijker door de keuring komen.

ik ben bang dat dit topic kan sluiten binnenkort en dat er een nieuwe ontstaat over het vervolg, en hij wordt matzwart!
 
Laatst bewerkt:
Dus ipv een diesel span komt er wellicht een LPG span? Als er nou iets geschikt is voor LPG is het wel een goldwing 4 boxer toch? Of je moet een volvo 5 cilinder inbouwen...
 
Dus ipv een diesel span komt er wellicht een LPG span? Als er nou iets geschikt is voor LPG is het wel een goldwing 4 boxer toch? Of je moet een volvo 5 cilinder inbouwen...
Het idee leeft heel erg om hem op LPG te laten rijden, daar is het blok inderdaad heel geschikt voor :Y
heb ook een Subaru overwogen maar de GL is eigenlijk wel een mooie kant en klaar oplossing.
 
de gl op gas, dat staat eigenlijk ook nog op mijn lijstje....

weet je al hoeje het gasmengstuk en zo zou gaan maken dan? en welke verdamper? heb je toevallig een link van iemand waar het al gedaan is?


uiteraard moet ik je complimenteren met je uitstekende keuze om er een GL blok in te hangen...

al zou ik dan denk ik voor de GL1500 gaan als je toch op gas gaat rijden :)
even op zoek naar een 89'er carburateurversie en dan 6 open pijpen.... jammie jammie!

je blijft toch immers gebruik maken van je eigenbouwframe? en gaat toch ter keuring? dan zou ik voor de 6 pitter gaan
 
Neem dan gewoon meteen een Goldwing chassis. Dat scheelt je een dure keuring in Lelystad.
 
Daar gaat het wel op lijken, een van de problemen is de plaats van de inspuitpomp die is ook niet gemakkelijk te veranderen. Als ik erop zit zit ik steeds met mijn knie tegen dat ding aan dus ga er dan weinig lol van hebben denk ik.

het blok wat ik gepast heb laatst is van een GL1000, dat zou dan wel eens een GL1200 kunnen worden maar die 1000 heb ik nog liggen. Ik heb ook iets meer vertrouwen in de aandrijflijn van Honda dan in dat russische spul, ook daarvan heb ik alles nog liggen.

Reden van de hele omzwaai is het feit dat ik wellicht in de toekomst geen ruimte heb voor meerdere zijspannen, de beste keuze is voor mij om dit ene project door te zetten maar dan wel met meer vermogen en comfort voor het dagelijkse gebruik.
Het zal nu ook sneller klaar zijn en gemakkelijker door de keuring komen.

ik ben bang dat dit topic kan sluiten binnenkort en dat er een nieuwe ontstaat over het vervolg, en hij wordt matzwart!


Een matzwart topic, zo erg kan het toch niet zijn.

Na het motorblok is het redelijk spul wat die russen bij elkaar knutselen. Je moet het alleen helemaal uit en in elkaar zetten zodat je weet dat het goed is. Het is natuurlijk geen BMW-materiaal maar redelijk vervang en betaalbaar.

Dat met die inspuitpomp zijn van die dingen. Moeilijk op te lossen, of je moet je motorblok 10 cm naar voren schuiven.
 
de gl op gas, dat staat eigenlijk ook nog op mijn lijstje....

weet je al hoeje het gasmengstuk en zo zou gaan maken dan? en welke verdamper? heb je toevallig een link van iemand waar het al gedaan is?


uiteraard moet ik je complimenteren met je uitstekende keuze om er een GL blok in te hangen...

al zou ik dan denk ik voor de GL1500 gaan als je toch op gas gaat rijden :)
even op zoek naar een 89'er carburateurversie en dan 6 open pijpen.... jammie jammie!

je blijft toch immers gebruik maken van je eigenbouwframe? en gaat toch ter keuring? dan zou ik voor de 6 pitter gaan

Het 1500 blok is ook mooi, ik zag er al een te koop uit '88.
Passen zal die ook wel, is iets langer maar die ruimte heb ik wel.

voor LPG inbouw verwijs ik naar medeforummer Enigma 1500, op zijn site staat wel het een en ander daarover.
 
Nog even de blokken op een rij

GL1000 78Pk/83Nm
GL1100 81PK/88Nm
GL1200 94PK/105Nm
GL1500 100PK/150Nm
GL1800 118PK/167Nm

met 150Nm is het 1500 blok inderdaad wel erg :9~
de 1200 mag er ook wezen en zou een economische keuze kunnen zijn.
van de 1000 heb ik alles liggen en zou daarmee de portemonee het meest dicht kunnen laten.
 
maar de 1000 in een eigenbouwframe hangen is jammer van de moeite (vindt ik) dan kun je inderdaad beter een standaard GL1000 frame pakken (zijn doorgaans al te koop met kenteken vanaf een paar tientjes)

van het standaard 1500 frame is heel slecht iets te maken, maar het blok daarentegen is inderddaad om te smullen!!!!!
als je dan dus toch een eigebouwkeuring wilt gaan doen, hang er dan gvd een 6 pitter in!!!!!

(sorry, laat me even gaan....)
 
maar de 1000 in een eigenbouwframe hangen is jammer van de moeite (vindt ik) dan kun je inderdaad beter een standaard GL1000 frame pakken (zijn doorgaans al te koop met kenteken vanaf een paar tientjes)

van het standaard 1500 frame is heel slecht iets te maken, maar het blok daarentegen is inderddaad om te smullen!!!!!
als je dan dus toch een eigebouwkeuring wilt gaan doen, hang er dan gvd een 6 pitter in!!!!!

(sorry, laat me even gaan....)
Als je een bestaand frame neemt en daarin het blok kunt hangen waar je mee wil rijden houd je 600 euro in je zak. Mijn keuring kostte 53 euro. Zelfbouwframes zijn duur.
 
Nog even de blokken op een rij

GL1000 78Pk/83Nm
GL1100 81PK/88Nm
GL1200 94PK/105Nm
GL1500 100PK/150Nm
GL1800 118PK/167Nm

met 150Nm is het 1500 blok inderdaad wel erg :9~
de 1200 mag er ook wezen en zou een economische keuze kunnen zijn.
van de 1000 heb ik alles liggen en zou daarmee de portemonee het meest dicht kunnen laten.

Gewoon het blok nemen dat je al hebt, en daar een turbo vd sloop opbouwen. ;)
 
Laatst bewerkt:
1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500........


en als je het echt niet wilt.... tip me dan dat '88 er blok maar, want dan heb ik er misschien wel oren naar.... (d'r ligt hier nog wel een 1000 frame wat met een beetje stretchwerk wel ruimte heeft voor 6 pitten.... ) moet het wel een beetje fris blok voor een goeie prijs zijn natuurlijk :)
 
1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500,1500........


en als je het echt niet wilt.... tip me dan dat '88 er blok maar, want dan heb ik er misschien wel oren naar.... (d'r ligt hier nog wel een 1000 frame wat met een beetje stretchwerk wel ruimte heeft voor 6 pitten.... ) moet het wel een beetje fris blok voor een goeie prijs zijn natuurlijk :)

ik dacht dat jij voorlopig niets ging kopen....?
 
Nog even de blokken op een rij

GL1000 78Pk/83Nm
GL1100 81PK/88Nm
GL1200 94PK/105Nm
GL1500 100PK/150Nm
GL1800 118PK/167Nm

met 150Nm is het 1500 blok inderdaad wel erg :9~
de 1200 mag er ook wezen en zou een economische keuze kunnen zijn.
van de 1000 heb ik alles liggen en zou daarmee de portemonee het meest dicht kunnen laten.

Ga je nog dieselen of ga je aan het gas? Je moet in Sept eens naar Hamm gaan , naar het dieseltreffen. Dan zie en hoor je (ca.150) een aantal dieseltjes lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan