Duurste paddockstand OOIT!!

  • Onderwerp starter Anoniempje621
  • Startdatum
Een bestuurder van een Porsche is in principe al fout. Die heeft vast meer op zijn kerfstok dan alleen die aanrijding...
 
Ik ga niet op de schade afwikkeling in, dit is verzekeringswerk en mn rechtsbijstand zal hun uiterste best voor me doen zodat ik dit snel -letterlijk- achter me kan laten en weer snel bij mij collega motorrijders kan voegen.

Side note: ik ben WA+ verzekerd, verzekering gaf aan dat ze de bestuurder niet aansprakelijk kunnen stellen, dit kan wel met een all-risk verzekering..

mijn rechtsbijstandverzekering (verkeer) kan dit echter wel.

weet niet of dit bij alle verzekeringen is dus mensen let op je polis voorwaarden etc, en betaal een euro of 8 extra per maand..scheelt je bij afwikkelingen van zulke ellende, een hoop ellende ;)


Volgens mij is het niet meer dan normaal dat jou verzekering de tegenpartij aansprakelijk stelt voor de geleden schade.
 
Volgens mij is het niet meer dan normaal dat jou verzekering de tegenpartij aansprakelijk stelt voor de geleden schade.

Als je all risk verzekerd bent wel... als je alleen WA ( al dan niet plus ) verzekerd bent...dan zitten die verhaalkosten niet in je pakket, dan mag je dat allemaal lekker zelf gaan doen.
Met een beetje kennis van zaken en een simpele casus zoals hier is dat prima te doen, maar anders sta je wel tegenover de verzekeringsmaatschappij van de andere partij en dan heb je toch gelijk een flinke achterstand.

Even je polis goed doorlezen, soms kan een jaartje langer all risk best aan te bevelen zijn !
 
Als je all risk verzekerd bent wel... als je alleen WA ( al dan niet plus ) verzekerd bent...dan zitten die verhaalkosten niet in je pakket, dan mag je dat allemaal lekker zelf gaan doen.
Met een beetje kennis van zaken en een simpele casus zoals hier is dat prima te doen, maar anders sta je wel tegenover de verzekeringsmaatschappij van de andere partij en dan heb je toch gelijk een flinke achterstand.

Even je polis goed doorlezen, soms kan een jaartje langer all risk best aan te bevelen zijn !


Het wordt al gekker tegenwoordig, vroeger ging je naar je tussenpersoon en klaar.
Ik zal het eens nakijken, ik zit niet op geneuzel te wachten als het zover is.
 
Ohja, die zijn daar ook zo goed in bij een kort gesprekje aan de kant van de weg.
Ik reed laatst een motorrijder voorbij die met de motor liep op de snelweg. Dus stoppen en vragen, bleek toch echt niet te verhelpen dus ik ben gaan helpen duwen. Auto stuj vooruit vlak voor het begin van de uitvoegstrook neergezet en duwen maar. Ongeveer 1600 meter waarvan ongeveer 600 heuvel op (1e afsl winschoten vanaf dld (a7).
Alles klaar dus ik op tempo terug rennen naar de auto, bij elk naderend voertuig 3 meter naar links het gras in om zo voldoende afstand en veiligheid te creeëren.
Bij de auto aangekomen stopt ook net de politie, erg netjes dat ze bezorgt/geïntresseerd zijn.
Na uitleg was het enige wat ze te melden hadden dat het Levens gevaarlijk is om zo op de snelweg/vluchtstrook te lopen ;(
Ze hadden kunnen zeggen dat het netjes van me is om te stoppen en te helpen. De auto stond nogwel in fend off en met 2 wielen in de berm dus niet net voorbij de streep.

Zo, die frustratie ben ik ook weer kwijt

Waarom meer dan een km gaan duwen op de snelweg. Voor zover ik weet is het gratis vervoer tot de afrit als
je voertuig het begeeft op de snelweg.
 
Waarom meer dan een km gaan duwen op de snelweg. Voor zover ik weet is het gratis vervoer tot de afrit als
je voertuig het begeeft op de snelweg.

Incident Management.

Op aangewezen wegen ( snelwegen zijn dat bijna allemaal ) is het zaak onrust en opstoppingen zoveel mogelijk te voorkomen.
Vanuit een grote pot is geld vrijgemaakt zodat bij een melding aanrijding / stilstaand / defect voertuig bij de eerste melding bij Rijkswaterstaat/provincie/politie enz enz op voorhand al een sleepwagen gewaarschuwd word en die gaat ook direct rijden, zonder op bericht te wachten van bv politie die ter plaatse komt.

Op deze manier word oponthoud voor het overige verkeer zoveel mogelijk voorkomen.
Maar idd, je word van de bewuste weg opgepikt en op de eerste de beste veilige plek neergezet, vanaf daar moet je het zelf weer regelen. ( wat wellicht gewoon met dezelfde sleper afgesproken kan worden )
 
Terzijde, op de vluchtstrook moet je juist niet in fend-off gaan staan. Zie het boekje IM nog eens ;).
 
Laatst bewerkt:
sterkte met herstel, wellicht nog even bij de doktor langs voor een check-up
mocht je later nog ergens last van krijgen (nek, rug) heb je in ieder geval een melding staan in het systeem.

veel succes en sterkte met herstel :Y


rechtsbijstand is inderdaad een goede, heel verstandig.
neemt veel werk van je plateau. mij nu al 2 keer goed geholpen

onkostenvergoedingen die ik hier lees. haha, grappig.
kosten voor vervangend vervoer worden bij wa+ voor max 75% vergoed
(en max 14dagen? staat me iets van bij)

en je kan hooguit een (gratis) auto krijgen om thuis te komen, die je ergens op locatie weer moet afgeven
(ophalen de ene dag, uiterlijk de volgende dag inleveren.)

en vergoeding voor "het gedoe en geregel"
hooguit smartegeld. en met deze aanrijding... mwoah. tenzij je nog flink last krijgt van je nek oid
(en daarom moet je naar de doktor) heb je kans op smartegeld. en dat houdt met 100€ snel op
(spreek uit ervaring. brandwonden op de handen door airbag. last van nek en rug.)

tenzij je zwaar lichamelijk letsel hebt, niet kunt werken door de aanrijding oid, dan zou het meer kunnen zijn natuurlijk, maargoed... wat weegt zwaarder. die paar euro, of je eigen gezondheid? ik kies voor het laatste.

en voor de echte centenkijpers hier, als je lang moet wachten op je geld, heb je nog recht op de rente ook. weer 2 euro voor in de kauwgomballen automaat.
 
Ik heb hetzelfde gehad met mn R6(die ik half in de prak had gereden door een highsider) en mijn kromme kentekenplaatje heeft me 550 euro opgeleverd *O*
Gevalletje CEOtje die haast had met zijn gehuurde BMW. Hij had het niet eens doorgegeven aan de huurbedrijf en na 3x geen gehoor van de verzekering van de tegenpartij had ik meteen gelijk.

Protip: Rechtsbijstandsverzekering doet echt wonderen. Elke week een statusupdate krijgen. Geen geshit met zelf opstellen van brieven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan