Een vers brik

Dankzij de chrash van M-F was mijn laatste post ook weg dus ik herplaats hem maar weer :+

Ik had al een tijdje last van dat als ik het gas ff lostrok dat de motor begon te sputteren, ik dacht dus dat of een setje van m'n contactpunten slecht was(recentelijk wel vervangen), of dat m'n onstekingsvervroeger niet soepel meer ging cq veertje gebroken van de vervroeger.

alles eruit :9

en idd m'n ontstekingsvervroeger ging niet lekker soepel meer een drupje olie zou wonderen verrichten *D

punten.jpg


terwijl ik bezig was keek ik naar m'n blauwe en dacht verrek daar heb ik een elektronische ontsteking in zitten, die kan ik beter overzetten, want met die motor rij ik toch niet meer dus :P (motor moet volledig gereviseerd worden met een oliegebruik van 1 ltr op 400 km)

zo maar gedaan 8-)

bij het setje zit een speciale bus uit alu met daarin 2 magneetjes ingelijmd, welke de orginele met nok vervangt.
ontstekingsvervroeger.jpg


detailfoto, hier zie je een van de magneetjes en een pickup spoel

ontsteking.jpg


en alles gemonteerd :9~

elekontsteking.jpg


heb met deze ontsteking hele goede ervaringen :}

hij start heerlijk vlot,
verbruikt minder benzine
loopt regelmatiger
en wanneer je het gas maar lostrekt merk je gewoon dat de motor er veel zin in heeft :D
en geen punten en condensatoren meer welke op de zoveel duizend km nagesteld, cq vervangen moeten worden.
 
Ik heb een vraagje: ik zie dat je de motor zo mooi op een paar assteunen hebt staan, hoe krijg je hem daar eigelijk op (en af)?
Die CB750 F2 uit '78 van mij krijg je met veel moeite alleen op de middenbok :?

Groeten,
Michiel
 
Ik heb een vraagje: ik zie dat je de motor zo mooi op een paar assteunen hebt staan, hoe krijg je hem daar eigelijk op (en af)?
Die CB750 F2 uit '78 van mij krijg je met veel moeite alleen op de middenbok :?

Groeten,
Michiel

zijn eigen gemaakte bokken met heel grof schroefdraad, dus ik draai de assteunen heel eenvoudig de lucht in. (dan staat die dus al op de middenbok.)

olieaflaten.jpg


betreft opbokken:
- met vol gewicht op je hoofdstandaard staan, en dan met behulp van de beugel aan de achterkant van het zadel trek je hem heel makkelijk op de middenbok.
 
Laatst bewerkt:
Mooie dingen zeg die bokken! Ik heb zelf ook een paar zelf gelaste voor de auto, maar zo mooi met schroefdraad heb ik ze helaas niet :}
Wat betreft dat opbokken: ik ga met mijn volle gewicht (~75 kg 8-) ) op die uitstekende punt van de bok staan, hang daarbij balancerend over de motor heen zodat ie niet omkiept, en trek dan keihard aan die achterste beugel en aan het frame onder de tank en met een flinke klap komt hij dan op zijn pootjes terecht.
Met de lesmotor ging het idd wel bijna met 1 hand, maar ja dit zijn natuurlijk wel effe een echte motoren he :)
 
Mooie dingen zeg die bokken! Ik heb zelf ook een paar zelf gelaste voor de auto, maar zo mooi met schroefdraad heb ik ze helaas niet :}
Wat betreft dat opbokken: ik ga met mijn volle gewicht (~75 kg 8-) ) op die uitstekende punt van de bok staan, hang daarbij balancerend over de motor heen zodat ie niet omkiept, en trek dan keihard aan die achterste beugel en aan het frame onder de tank en met een flinke klap komt hij dan op zijn pootjes terecht.
Met de lesmotor ging het idd wel bijna met 1 hand, maar ja dit zijn natuurlijk wel effe een echte motoren he :)


hmmm... ~75 kg...
tja, dan is het begrijpelijk dat het opbokken iets minder gaat.
Nog ff groter groeien joh,....



Vroeger lukte het mij ook niet zo goed }) })


;)
 
toch is dat opbokken een stukje techniek, ken mensen met een 400 die er veel moeite mee hadden.

Op het werk heb ik een ouwe collega met een goldwing, en die zet hem ook heel simpel op de middenbok


:o in het begin had ik er ok moeite mee :o
 
Laatst bewerkt:
Tja leek me ook al dat er met die standaard iets niet helemaal ok meer is, alsof dr iemand een plaatje onder gelast heeft of zo. Opbokken gaat wel, maar niet van harte dus.
De vorige eigenaar met wat meer kilo's ;) heb ik het ook 1 keer zien doen en dat ging ook niet makkelijk...
Toch maar eens dat ding eronderuit schroeven dus! 8-)
 
Als je standaard doorgezakt is heb je spierballen nodig, anders bij de meeste motoren alleen techniek.
:^

Spierballen heb ik niet, maar ik krijg mn FJ toch wel op de bok. Da's toch niet echt een lichte motor.


soms pas bij de 2e poging hoor :+
 
Gewicht van de motor zegt ook niet veel, de madura's van 245 kg gaan stukken makkelijker op hun bok dan de gs550 van 200 kg (als je die kan opbokken kan je elke motor wel opbokken :+ )
 
[me]Fully vraagt zich af of er deze winter nog een 'vers' brik tot leven gewekt gaat worden door dr Johnk6...
[/me]


:?
 
[me]Fully vraagt zich af of er deze winter nog een 'vers' brik tot leven gewekt gaat worden door dr Johnk6...
[/me]


:?

nou heb ik wel weer een wrak gezien op MP maar daar zie zelfs ik geen toekomstig brik in : '(

ik ga deze winter maar eens een motorblok reviseren *O* , (en dan compleet, dus niet een topend revisie, uiteraard met een boel foto's )

ben al bezig met het slopen van een brik, morgen til ik daar het motorblok uit (auw mijn arme rug :+ )

100_2887.jpg


en

100_2891.jpg


100_2892.jpg


Dat is trouwens het brik waarvan het brikkeblok van gereviseerd ( 1ltr op 400km aan olie) gaat worden :

CB%20BBQ%209-7-2005%20025_001.jpg


zie brikkenfamilie uitgebreid

 
Laatst bewerkt:
blok is trouwens de eerste stap tot een volledige ombouw van deze motor naar een caferacer a la mijn stijl( en een zoveel mogelijk doorkijkframe)

wat ik o.a wil doen:

monoshock achtervering
alu achterbrug
remschijf achter
eigen ontwerp olietank(optie bekijken of het frame als olietank gebruikt kan worden)(indien niet dan rvs olietank, rvs accubak)
frame op 5 punten verstevigen voor stijfheid in de bochten
big bore
andere voorvork incl remmerij
eigen benzinetank ontwerpen en in elkaar lassen, met een nog te kopen Tig-lasapparaat (daar gaat m'n vakantiegeld voor 2007 ;) (geschat lasapp ong €1500, incl toorts, incl huurfles voor 10 jaar(bekend als een buikje)
f2-14-0.jpg

eigen gemaakte uitlaat, volledig rvs(1.2mm dik) 4-1 met balans pijpen tussen 1-4 en 2-3
eigen zadel maken, en laten bekleden
marconi velgen
eigen gemaakte kabelboom, zo minimalistisch als mogelijk
spuitwerk waar deze meneer veel in voor zal komen:

crazy-frog.jpg


voordat die af is kan het nog wel ff duren dus ;) (planning is 2008-2009) :X

 
Laatst bewerkt:
ik ben vanavond gespot -O-

door de politie _O-

met m'n tot leven gebrachte wrak *O*

ik rij vrolijk naar huis toe na een heerlijk diner in een restaurant, ben nog geen 2 km verder

ik kijk ff in m'n spiegels B|

zie ik stop politie staan :?

denk wat heb ik fout gedaan :P , ik rijd toch echt maar 50 :+


weet u meneer dat u ......

denk K..T die gaat beginnen over m'n m-f stickert op de kentekenplaat :o

maar nee alleen maar de vraag of ik wist dat m'n achterlicht het niet deed :P

wist ik dus echt niet *D

wou ff rijbewijs zien en kentekenbewijs :+

dus ikke zoeken tussen al m'n kentekenbewijzen (heb altijd alle kentekens bij me omdat ik nog wel eens wil wissellen :+ )

kunt u even bijschijnen mevrouw ik moet ff zoeken, dus tegelijk vol licht van zo'n grote maglite :P

aub mevrouw de agente *D

gelukkig met een waarschuwing er van af gekomen en bij de eerste beste benzine pomp een nieuw lampje gehaald :P

tja als brikker zijnde gaat er dan van alles door je hoofd, zou m'n uitlaat te hard hebben geklonken?? :X (had een gerecht met heel veel uien :+ ), of wat dan ook :?

al met al alleen een vriendelijke waarschuwing dat ik maar gauw een lampje moest halen, en het advies voor een reflecterend vest.

dus voor mij een positieve ervaring met de politie :P
 
Laatst bewerkt:
Niet meer dan terecht, een waarschuwing! *O*
Een Brik kan niet altijd helemaal toppie zijn '( , dus een herkansing is voor de berijder van zo'n masjien alleen maar op zijn plaats. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan