Wegmisbruiker
If things don't go right, go left.
- 26 jun 2005
- 31.031
- 2.332
Daar heb je al vaker mee lopen pronken dus dat weet ik.
Wat leuk dat je 't zo opvat.
Laat me je één ding zeggen meid, vrouwen pronken en mannen delen ervaringen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daar heb je al vaker mee lopen pronken dus dat weet ik.
Heb ik vaker voorbij zien komen, gek genoeg vindt mijn hoofd die berekening moeilijker dan de eerder gegeven formule en bovendien, er is niks mis met denken dat je meer meters aflegt per seconde dan werkelijk het geval is.
Heb je aan het einde ineens 1.6 meter over. Feit Die verwachting heb ik altijd als ik tricky situaties nader, in mijn geval dus bijna constant.
Vorig jaar had ik een blokkerend voorwiel op nota bene droog wegdek met 90 km/h toen ik een camera te laat zag. ongeveer 4 meter gegleden en toen was ik er wel achter dat de rem los moest.
Wat ook gelijk mijn redding was, want het stuur was al begonnen met scheef wegzakken.
Ik heb 't stuur ook heel even los gelaten toen ik de rem losliet, en de gyroscopische kracht haar werk laten doen.
Niet bang om te vallen en mazzel zeg maar Ik denk dat je met die veronderstelling een prima schatting geeft.
Al brengen passieve veiligheden risicocompensatie te weeg.
Dat was bij de auto al zo en de motor volgt nu..
Het is verder een prima hulpmiddel zolang je er geen wonderen van verwacht, en zeker niet op de motor.Waarschijnlijk zijn die er niet, zonder ABS lig je dan sowieso.
Met ABS heb je een kans, geen grote overigens.
En verder het hele wel/geen ABS verhaal... die hebben we nu wel helemaal uitgekauwd.
Tot in den treure...
Heeft Sergio niks aan nou.
Wat leuk dat je 't zo opvat.
Laat me je één ding zeggen meid, vrouwen pronken en mannen delen ervaringen.
wie veegt nu je kont af?
Die verwachting heb ik altijd als ik tricky situaties nader, in mijn geval dus bijna constant.
Vorig jaar had ik een blokkerend voorwiel op nota bene droog wegdek met 90 km/h toen ik een camera te laat zag. ongeveer 4 meter gegleden en toen was ik er wel achter dat de rem los moest.
Wat ook gelijk mijn redding was, want het stuur was al begonnen met scheef wegzakken.
Ik heb 't stuur ook heel even los gelaten toen ik de rem losliet, en de gyroscopische kracht haar werk laten doen.
Niet bang om te vallen en mazzel zeg maar
Toen het stuur scheef begon weg te zakken en heb je ook bewust nagedacht en het stuur loslaten als meest handige optie overwogen natuurlijk he... toch...??
En het wegzakken ? Hoe heb je dat eigenlijk waargenomen ?
Ik neem aan dat je bij je noodstop glijdend zo rijvaardig was dat je ver vooruit naar de horizon bleef kijken, anders was je met een blokerend voorwiel nl onheroepelijk onderuitgegaan.
Dus je voelde het stuur scheef wegzakken, liet de rem en het stuur als reactie daarop los ? Begrijp ik dat zo goed ?
Ik pas je opmerkingen een heel klein beetje aan:
Sommige vrouwen hoeven niet te pronken, die weten dat ze zo al de moeite waard zijn en sommige mannen overdrijven graag, vooral over hun eigen kunnen
Toch hadden we er vroeger één op MF, hij is inmiddels geband, die dit bij hoog en laag volhield.Kennis van mij is jarenlang politiemotorrijder geweest, is daarna instructeur geworden voor de motoropleidingen, ook de specialistische. Is iedere dag bezig met motoren met en zonder ABS en met de remoefeningen om die gasten te leren op zo kort mogelijke afstand te remmen. Kwam zelf met zijn eigen motor in een situatie en trapt gewoon z'n remmen vast met als gevolg dat hij de remvertraging van de zijkant van zijn motor kon vergelijken met die van een band
Als hij die 'fout' maakt dan durf ik niet te stellen dat er hier mensen zijn die wel zo berekend zijn dat ze de rem niet vaststampen en toch nog zo vlak voor het blokkeerpunt kunnen blijven remmen dat ze het ABS verbeteren. Zeker niet als er ook nog bij ingestuurd moet gaan worden !
Pompend remmen? Wat levert dit je op behalve een langere remweg en onbalans? Remdruk moet je juist opbouwen. Als hij blokkeert moet je even snel lossen ja maar continu pompen zie ik het nut niet van in.Kun je jezelf dan niet aanleren om "pompend" te remmen?
Als ik in de file rij en ik moet remmen, "knipper" ik altijd eerst met mijn remlicht.
Het waarschuwt de achterliggers en het leert mij ook om ook de rem te lossen tijdens remacties.
Pompend remmen? Wat levert dit je op behalve een langere remweg en onbalans? Remdruk moet je juist opbouwen. Als hij blokkeert moet je even snel lossen ja maar continu pompen zie ik het nut niet van in.
Blijven sturen? Ik weet het niet hoor, maar bij een uitwijkmanouvre is het de bedoeling dat je de rem lost..
ja kan ook gewoon remmend insturen hoor, gelukkig wel, anders had het een stuk saaier geweest op de circuitsHet idee van ABS is dan ook dat je kunt blijven sturen.
Voor de ABS periode was dan ook de enige oplossing pompend remmen en nu doet dat ABS systeem dat voor je.
ja kan ook gewoon remmend insturen hoor, gelukkig wel, anders had het een stuk saaier geweest op de circuits
Veel succes met je blokkerende wielen want daar gaat het hier over.
Op al mijn motoren achteraf gemonteerd. Moet zeggen dat ik alleen verschil merkte op circuit, dat je remdruk niet afneemt.net zo hard als met rubber. alleen komt het er directer op en houd je meer gevoel
Dat is mijn enige doel; de reflex aankweken om de rem ook te kunnen lossen bij blokkeren, niet continu pompen uiteraard.Pompend remmen? Wat levert dit je op behalve een langere remweg en onbalans? Remdruk moet je juist opbouwen. Als hij blokkeert moet je even snel lossen ja maar continu pompen zie ik het nut niet van in.
Op al mijn motoren achteraf gemonteerd. Moet zeggen dat ik alleen verschil merkte op circuit, dat je remdruk niet afneemt.
Hoe hebben stalen remleidingen invloed op fading of vapour lock?
Niet, maar je geeft wel meer druk met je eerste knijp als je stalen remleidingen hebt.
Rubberen leidingen zetten enigszins uit, stalen niet.