Gevallen, 5 fracturen in 2 armen. Auw!

Niet, maar je geeft wel meer druk met je eerste knijp als je stalen remleidingen hebt.
Rubberen leidingen zetten enigszins uit, stalen niet.

Juist, het gevoel wordt beter, maar bij rubberen leidingen wordt de remdruk niet ineens minder.

Maakt dat ook dat je door het ABS kunt heenknijpen? Door teveel druk zodat het ABS overruled wordt?

Dat lijkt mij niet. Want juist bij een paniekactie wordt er veel druk opgebouwd, waardoor de hulp van ABS volledig teniet zou worden gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Juist, het gevoel wordt beter, maar bij rubberen leidingen wordt de remdruk niet ineens minder.

Dat niet, maar het compenseert heel licht de eerste harde aanzet.
Staal is directer..

Maakt dat ook dat je door het ABS kunt heenknijpen? Door teveel druk zodat het ABS overruled wordt?

Goeie vraag, weet ik niet.
Het lijkt me van niet, maar om dat te testen zou ik stalen remleidingen op een auto moeten monteren.
Helaas gaat dat niet omdat bij een auto de weg van de bekrachtiger naar het wiel over verschillende units loopt.
Bij een motorfiets zit alles op dezelfde unit en kan het wel.

En bij een auto heb je niet zo gauw te maken met een balansverstoring of hellinghoek, wat bij een motorfiets wel een rol kan spelen.
 
Laatst bewerkt:
Beterschap en minstens 2 liter melk/karnemelk per dag drinken!

beetje vit. D bijslikken kan ook geen kwaad. ;)
 
Juist, het gevoel wordt beter, maar bij rubberen leidingen wordt de remdruk niet ineens minder.

.
Toch echt gehad op circuit dat de remdruk op gegeven moment afneemt na veel en hard remmen, dit was na monteren stalen remleidingen meteen weg.
 
Toch echt gehad op circuit dat de remdruk op gegeven moment afneemt na veel en hard remmen, dit was na monteren stalen remleidingen meteen weg.

Heb je toen niet ook een ander type vloeistof genomen, bijvoorbeeld met een hoger kookpunt of zat je daar al aan?
 
Heb je toen niet ook een ander type vloeistof genomen, bijvoorbeeld met een hoger kookpunt of zat je daar al aan?

Zelfde type vloeistof, maar dan nieuw en zonder vocht helpt ook al uiteraard. Maar kokende vloeistof resulteert meestal niet in een langzaam afnemende remdruk, maar alle remdruk in 1x weg.
Het klinkt eerder als fading.
 
Zelfde type vloeistof, maar dan nieuw en zonder vocht helpt ook al uiteraard. Maar kokende vloeistof resulteert meestal niet in een langzaam afnemende remdruk, maar alle remdruk in 1x weg.
Het klinkt eerder als fading.

Aha, vocht verdampt sowieso bij een lager punt dan remvloeistof. ;)
 
Soowh das balen. -O-
Succes met het herstel
Scheelt dat je inmiddels je eigen billen weer af kan vegen want dat lijkt mij echt nix als je dat moet laten doen door een ander. :N
Het abs systeem zal op zich wel gewerkt hebben en daardoor brandde er ook geen waarschuwingslampje. Alleen heeft de sensor waarschijnlijk geen pulsen of te weinig hebben binnen gekregen. |(
Wel ververvelend dat je er alles aan doet om te voorkomen dat je voorwiel weg glijdt doordat je een fiets met abs koopt en dat het dan alsnog gebeurd.
O enne over reaktie tyden gesproken. Als 0,3 sec al een reactie tyd van een ninja is, wat ben je dan als je een bewezen reactie tyd hebt van 0,05sec? :+
Heb ik namelijk heel regelmatig met streetracen bij de startboom. *O*

duhh... op die sportmanstree of protree kun je je instellen. :P
 
Als dat al echt zo is heeft dat voornamelijk te maken met dat je weet hoeveel tijd ertussen zit en dat gewoon goed kan inschatten, anders zou ik zeggen toon hier maar eens aan: Reaction Time Test

@TS, sterkte, een klapper maken is nooit leuk maar ook nog beide armen in het gips is helemaal klote. Hopelijk heb je erna niet al te veel complicaties.

average .232 O-) snelste was 0.067 ( lucky shot)
 
Pfff wat een prutsers, ik heb geen reactietijd nodig. Gewoon goed vooruitkijken en goed gezien worden. Dat tweede mede mogelijk gemaakt door me toeter en hesje.
 
Als ik dit zo lees:

Weet ik.....Helaas gleed ik zo schuin weg dat dit mij niet meer had kunnen helpen. Een deel van her rubber is ontstaan door de hellingshoek van de motor.

vrees ik dat ABS gewoon ook niet meer helpt. Als de motor al onder een hellingshoek staat, helpt er geen lieve moeder meer aan en ook geen ABS.

maar hellingshoek of niet, als ABS signaleert dat je voorwiel minder draait dan achter, dan zou er toch een "rem los"reactie moeten komen?
 
Aha, vocht verdampt sowieso bij een lager punt dan remvloeistof. ;)

Het vocht wordt opgenomen en hierdoor wordt het totale kookpunt verlaagd.
Als je de leidingen vernieuwt en ook de remvloeistof, is het kookpunt hoger. Maar dan nog zou ik eerder aan fading denken dan kokende remvloeistof, als ik zijn klachten zo lees.
 
Het vocht wordt opgenomen en hierdoor wordt het totale kookpunt verlaagd.
Als je de leidingen vernieuwt en ook de remvloeistof, is het kookpunt hoger. Maar dan nog zou ik eerder aan fading denken dan kokende remvloeistof, als ik zijn klachten zo lees.

Ik denk eigenlijk aan geen van beide, anders rem je jezelf niet onderuit.
Heb je ook "The Fade Stop Brake Cooler"?
 
Ik denk eigenlijk aan geen van beide, anders rem je jezelf niet onderuit.
Heb je ook "The Fade Stop Brake Cooler"?

Ik had het niet over TS, maar over de persoon die aangaf dat zijn problemen weg waren met stalen remleidingen ;)

TS had gewoon pech. En ik was hoogstwaarschijnlijk ook onderuit gegaan. Heb 1x een blokkerend voorwiel weten te redden, maar dat was meer geluk dan wijsheid. En ik wil dat geluk liever niet nog een keer op de proef stellen ;)

Fade Stop Brake Coolers? Nee, die heb ik niet. Net even naar gezocht. Lijkt op een heatsink van een computer. Ik kan er weinig over vinden met gebruik op motorfietsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan