Gezakt

Voortaan gewoon in je zwembroek als het zo regent!

Nee dat is echt zuur, typisch zo'n dag waarop alles mis gaat. We 've all been there.
Volgende keer gaat het wel goed :)
 
(oh ja: als ik het nu een beetje terug redeneer wat er mis ging, behalve al het genoemde, dan kwam het er met het remmen vooral op neer dat ik vanwege de regen niet echt durfde. Kan iemand me nu vertellen hoe het precies zit met nat wegdek: kun je net zo hard als normaal je rem inknijpen en is dan alleen de remafstand langer, of moet je ook echt voorzichtiger remmen?)
ALs lesser kun je vrijwel zo hard blijven remmen (door de lage snelheid) meeste hebben nog abs ook


Succes volgende keer!
 
Nee maar CBR is van mening dat je laarsen + handschoenen + beschermende motorkleding dient te dragen bovenop de wettelijke verplichting. Geen persbericht maar soort ongeschreven regel.

en terecht, ben zelf met lessen er ook 1 kan raar afgestapt en ik was blij dat ik alles aanhad.
 
was meer combo van klinkertjes met mos ertussen, laag water, lichte motor en nog lichtere persoon erop :P

Dat jij op zo'n locatie uberhaupt een remproef mag uitvoeren! Harde leerschool :P

@TS: Ik ken het teleurgestelde gevoel, maar je kunt niet ontkennen dat je de tweede keer een stuk beter voorbereid bent en dus veel meer kans maakt :) Succes!
 
wel iets voorzichtiger.. maar gewoon hard remmen... kan makkelijk....
niet bang zijn.. zijn maar les motoren.. laat zien dat je durft en het wel kan!!
zolang je maar niet je achterrem blokkeerd :+

Bij een noodstop zien ze het graag is mij verteld door mijn instructeur... Doe het zelf liever niet.
 
nou ja... mijn achterrem blokkeerde en daarom zakte ik. Dus dat ze het graag zien bij een noodstop lijkt me niet. :)
 
(oh ja: als ik het nu een beetje terug redeneer wat er mis ging, behalve al het genoemde, dan kwam het er met het remmen vooral op neer dat ik vanwege de regen niet echt durfde. Kan iemand me nu vertellen hoe het precies zit met nat wegdek: kun je net zo hard als normaal je rem inknijpen en is dan alleen de remafstand langer, of moet je ook echt voorzichtiger remmen?)

Hebben die lesmotoren geen ABS???
Hard afremmen zonder ABS is een kunst :Y
En dan is de remproef nog maar met 50 km/h.
Probeer de noodstop zonder ABS maar eens met 120 km/h of harder. Wordt gelijk een ander verhaal.
En wat de regen betreft: "wij motorrijders rijden heel het jaar met regenbanden *O* "
Dus als het dan eindelijk een keertje regent kun je gewoon hard remmen. O-)
Het enige dat jou tegenhoudt zit tussen je oren.
Daarom wordt ABS op motoren in de toekomst standaart.
 
Nee maar CBR is van mening dat je laarsen + handschoenen + beschermende motorkleding dient te dragen bovenop de wettelijke verplichting. Geen persbericht maar soort ongeschreven regel.

Je hoeft niet perse laarzen te hebben. Je hebt stevig schoeisel nodig die de enkel bedekken.

De precieze tekst:
Voor het praktijkexamen motor zijn er bovendien kledingvoorschriften: een helm, kleding die de benen en armen bedekt, handschoenen en schoenen of laarzen die de enkels bedekken. Bij voorkeur dient dit kleding te zijn die speciaal bedoeld is voor motorrijders. Meer informatie over de praktijkexamens kun je krijgen bij je rijschool.

Een in mijn ogen terechte eis welke netjes op hun site staat vermeld.
 
nou ja... mijn achterrem blokkeerde en daarom zakte ik. Dus dat ze het graag zien bij een noodstop lijkt me niet. :)
Nou... misschien was je examinator dan met het verkeerde been van de motor gestapt oid. ;)
Ik kan me nog herinneren dat ik mijn achterwiel ook liet blokkeren en die slipte lichtjes. Was niet erg, althans dat vond mijn examinator. Hij gaf aan dat ik binnen een bepaalde afstand tot stilstand kwam en het wat prima zo. Moet er wel bij zeggen dat de weergoden tijdens mijn examen mij welgesteld waren en het dus droog was. Bij nat wegdek slip je eerder he, misschien dat het daar iets mee te maken had. Heb je navraag gedaan bij je instructeur?
 
Die zei ook dat mijn achterwiel blokkeerde. Waar ik dus niets van had gemerkt. Ik stond gewoon netjes stil, dacht ik. Jij hebt geluk gehad geloof ik. :(
 
Je hoeft niet perse laarzen te hebben. Je hebt stevig schoeisel nodig die de enkel bedekken.

De precieze tekst:
Voor het praktijkexamen motor zijn er bovendien kledingvoorschriften: een helm, kleding die de benen en armen bedekt, handschoenen en schoenen of laarzen die de enkels bedekken. Bij voorkeur dient dit kleding te zijn die speciaal bedoeld is voor motorrijders. Meer informatie over de praktijkexamens kun je krijgen bij je rijschool.

Een in mijn ogen terechte eis welke netjes op hun site staat vermeld.

Dat wilde ik ook zeggen! kisten mogen ook, handig! Ach, in ieder geval ben ik het wel mooi met je eens, en dat zonder een zonder een discussie :P
 
Laatst bewerkt:
Die zei ook dat mijn achterwiel blokkeerde. Waar ik dus niets van had gemerkt. Ik stond gewoon netjes stil, dacht ik. Jij hebt geluk gehad geloof ik. :(
of jij pech :P
Maarre heb je het hierover gehad met je examinator of instructeur? Die hebben nogal eens nuttige tips :)
 
Laatst bewerkt:
ah, jij denkt dat ik een mooi weer rijder wordt? dacht het niet :)

(maar het zou wel fijn zijn als ik een slecht-weer-afrijder was geweest)
 
Fijne rijschool heb jij.

Plan is al aangepast dat jij naar de locatie moet rijden. Dan laten ze jou vervolgens drie kwartier in de stromende regen staan en tot overmaat van ramp moet je op een andere motor je examen doen. Geen wonder dat je gezakt bent, dat zou ik ook zijn geweest als mij dat was overkomen.

Dat je moet vragen of je met regen net zo hard kan knijpen als met droog wegdek doet bij mij alarmbellen rinkelen. Zoiets zou je met een goede rijschool geleerd moeten hebben.
Je kan in de regen heul hard remmen maar je moet het geleidelijk opbouwen, anders kan je inderdaad onderuit gaan.


Volgende keer beter, al zou ik sterk overwegen om na je voertuigbeheersing je verkeersdeelname bij een andere rijschool te doen.
 
nou ja... mijn achterrem blokkeerde en daarom zakte ik. Dus dat ze het graag zien bij een noodstop lijkt me niet. :)

Omdat je ook voor te weinig remde. Hoe meer je voor remt, des te minder gewicht op het achterwiel, des te makkelijker blokkeer je achter. Rem je voor goed, dan is achter licht blokkeren bij de noodstop geen probleem, hebben ze me met les verteld.

Gewoon op de voorrem concentreren, denk ik zo. Regen maakt niet uit op het oefenterrein, je remt toch niet op het randje af.

Bij regen is het risico op blokkeren iets hoger. Blokkeert het wiel niet, dan is even hard knijpen dezelfde remafstand.
 
Laatst bewerkt:
@burning rubber nah, tis wel een goeie rijschool hoor, maar alles ging gewoon even mis die dag
@azekka dank voor de uitleg... ik hoop eigenlijk stiekem dat ik met mijn komende twee lessen regen heb... heb ik in eerdere lessen nooit gehad, dus ook niet kunnen oefenen :/
 
alleen helm is verplicht, en het CBR kan je er niet op laten zakken als je verder geen motorkleding draagt..

maarrrrr... ze zijn wel gelijk een stuk positiever over je als je geheel in motorpak komt, laat toch ook zien dat je er serieus mee bezig bent..


@ TS : kut voor je, je was er misschien toch niet helemaal klaar voor volgende keer beter!
 
Terug
Bovenaan Onderaan