Halflive doet het weer

Die Rs heb ik hier inderdaad een tijdje gehad, geruild voor een Dnepr Mt11 span dat hier toch stond. Ik kwam erachter dat de RS prima rijdt maar weinig toevoegt aan wat ik al heb staan en halflive zocht een niet te dure trekker voor een span.
 
En ik ben er erg blij mee, het is een prima trekker.
Vandaag een beetje textiele werkvormen beoefend. Een zijspan is immers nooit af en de berijder moet alles een beetje kunnen.


IMG_20200424_133025893_HDR.jpg

IMG_20200424_133014804_HDR.jpg


Ik heb voor de vakantie een grote drielaags tanktas, die moet wel weer mee. Door al dat plastic kan je geen riemen onder de tank doorkrijgen. BMW heeft voor de orginal teile bedacht dat je iets met een los flapje en een rits moet gebruiken. Wat die Duitsers kunnen kan ik ook natuurlijk.
 
Ik bedoelde deze
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200526-082425_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20200526-082425_Marktplaats.jpg
    127,2 KB · Weergaven: 10

dank je , dit heb ik ook nog gevonden op het grote web lol
4 Bagagedelen origineel K1200 RS / GT
Ook voor de K1200 RS en GT is een grote collectie van accessoires beschikbaar voor het opbergen van spullen.

Op foto 17 ziet u de originele zijkoffers voor de K1200 RS / GT. Deze zijkoffers zijn specifiek gemaakt voor de K1200 RS / GT en passen dan ook niet op de andere uitvoeringen. Ook de koffers van de R-serie, welke wel op deze koffers lijken zijn niet uit te wisselen.
 
met mijn gs ooit de magneten los gehad.
Ik heb er toen een goedkope chinees in gedaan en die draait veel mooier dat dat ding van bmw zelf. :P
 
Hier ben ik dan met een mooie verhaaltje van een Starter

Enkele jaren geleden begon die van mij in momenten soms raar te doen . Toen ik op een dag toevallig passeerde langs de lokale guzzi dealer besloot ik eens te stoppen en prijs te vragen voor een nieuwe , Deze vertelde mij dat een nieuwe 730 euro koste een een gereserveerd 400euro mits inruil van mijn oude .
Ik vertelde hem dat ik een bedrijfje ken in Ieper
die revisie doet van starters en alternators en dat ik eerst daar eens ging informeren .
Zo gezegt zo gedaan , de dag dat hij volledig stuk was hem binnen gedaan in Ieper en na twee dagen kreeg ik telefoon dat hij niet meer te herstellen was of het zou evenveel kosten als een nieuwe dus rade die meneer mij een nieuwe aan .
Hij was zelf al zo vriendelijk geweest om de prijs op te zoeken 125 euro btw in :? :?:?
Toen hij vorig jaar opnieuw stuk was gelijk een nieuwe besteld zeker 10 jaar later prijs 87 euro
Dat zijn nu nog eens eerlijke verkopers , die laatste toch
 
Ik heb ook veel teveel betaalt voor de nieuwe maar kan nu zonder jumpstart weer verder achteraf had ik beter naar een BMW dealer kunnen rijden. Thuis heb ik nog een goed magneet huis en maak met mijn oude kop weer een reserve
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag toch nog wat aan het span gedaan.
De inlaatbuizen verwisseld. De R1100RS heeft korte aanzuigbuizen met een grote diameter. Zo kan hij vrij ademen en komt hij aan de 100PK.
De R1100GS heeft lange dunne aanzuigbuizen voor een gunstig koppelverloop bij lagere toeren. Normaal gesproken wordt de modificatie andersom gedaan, de korte buizen op een GS om meer vermogen vrij te krijgen. Daarom heb ik op het GS forum een oproepje gedaan. Aan de buitenkant zie je er bijna niets van, de hele lengte verdwijnt in het luchtfiterhuis.
Nog niet mee gereden, dat komt volgend jaar wel weer.
IMG_20201213_121348796.jpg

De korte "snelle" snelle buizen heb ik ook alweer toegezegd aan iemand die ze op een GS gaat zetten.
 
Ik weet niet of je het gaat merken, ken de mod zeker. Ook bij de S wordt hij vaak toegepast. Ik heb een paar fietsen gereden met en zonder maa rik merk het niet. Ik zal wel teveel als een oude l.. rijden om het te merken blijkbaar. Of mijn eigen afgeveerde massa doet alle winst weer teniet, dat kan natuurlijk ook nog.
 
Meer massa is goed voor de wegligging!
Tenminste, dat vertel ik zelf altijd als ik weer een biertje opentrek...
 
Hoi.

Die 100 PK ga je bij lange na niet halen, ding staat voor 90 te boek, op een goeie dag.

En die lange buizen brengen het vermogen nog meer omlaag, maar wel meer koppel, op papier.
Ik heb ze ook in mijn RS, kan nou niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben.

Mijn 1100GS span met 1150RT motor sleurt er veel harder aan, daar zitten ook die befaamde 'Lenny sprockets' in.
Dat is weer nokkenas tuning, dat doet wel wat.

En waarom wachten tot volgend jaar?
Het zijspan seizoen is 12 maanden.

Groeten, Paul.
 
Het seizoen houdt me ook niet tegen. Er is gewoon niets om naartoe te gaan.
Er staan grafiekjes met metingen op het net, op papier is er zeker een beter verloop in koppel.
1607883486889.png


De dip bij 4000 toeren waar je ergens tussen de 100 en 120 rijdt zou minder moeten zijn.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan