Hatsikidee, stopt ermee

Je zou er ook voor kunnen kiezen de motor enkel nog te gebruiken op rustige wegen. Als ik zie hoe het spitsverkeer in de randstad is (ben vandaag rond 5 uur door rotterdam gereden na een dagje heerlijk toeren over de lekdijk met m'n neef) en ik moet zeggen dat het behoorlijk oppassen is (ook al gaan veel automobilisten netjes opzij in de file, waarvoor chapeau!). Het valt me dan weer op hoe rustig het hier in zeeland is..

Op de lekdijk zelf tot amerongen (vanaf rotterdam) misschien 10 auto's gezien.
Hier zul je dus niet snel een dodelijk ongeluk krijgen, en zo zijn er meer erg mooie wegen waar je op een "doordeweekse" dag gewoon veilig kunt toeren.

In zeeland is het ook gewoon een kwestie van de polderwegen pakken en je kunt rustig en veilig toeren. Weinig auto's, goede wegen..

Desnoods pak je een motoraanhanger om de stad uit te komen..

(is maar een ideetje, als je echt stopt is dat natuurlijk je goed recht, vind het alleen een beetje sneu voor je met dat mooie weer..)
 
begrijp je beslissing best.
Of het de juiste is ???

Ben reeds 2 keer opnieuw begonnen met motorrijden.

Bedankt voor je reactie en vooral beterschap. In de tussentijd heb ik je revalidatie items op je site gelezen en het is mindblowing om het mee te maken en dan ook nog eens door al die papierellende te moeten komen.

Wie weet stap ik ooit nog eens op, dat sluit ik niet uit, maar dan wel op een moment dat mijn kinderen ook zonder mij verder kunnen. Kan dat ooit? Tja, dat weet ik ook niet.


Hatsikidee ...
 
Hey

Begrijp heel goed je beweeg redenen,maar ben er bijna van overtuigt
dat je weer begint als het begint tekriebelen!
Zelf heb ik 1.5 jaar geleden een flinke klapper gemaakt,waar ik bijna het leven bij liet.
En het eerste wat ik zei,ik stop met motorrijden,maar ben daar ondertussen alweer op terug gekomen ,gewoon omdat het veels te leuk is!

Heb de eerste km's alweer gemaakt ,en het bevalt prima moet ik zeggen.

maar ik respecteer je keuze!

p.s. is niet makkelijk als je dochter van 8 met tranen in der ogen aan je vraagt of je weer gaat motorrijden,als je net je helm opzet! :N
 
Hallo,

Sinds een paar jaar zwerf ik hier rond als Hatsikidee. Irl heet ik Richard en irl kreeg ik vandaag twee berichten:
1 motorrijder verongelukt buiten zijn schuld.
2 motorrijder zwaar gewond na een ongeval door inhaalfout automobilist.

Gisteren ben ik zelf aan een ongeval ontsnapt, een VW Polo kwam van links door rood gereden. Gelukkig reed ik rustig omdat ik niet wist waar ik was en kon ik remmen.

Zelf ben ik van mening dat ik naar mijn kinderen (en vrouw, van wie ik niet hoef te stoppen) een grote verantwoording heb en dat ik helaas daardoor het motorrijden eraan geef. De rijvaardigheid en attitude van de automobilist is zo slecht dat ik tot deze conclusie kom.

Natuurlijk moet ik me niets laten 'verbieden'. Maar de mogelijke consequenties zijn te groot.

Velen van jullie zullen dit wel of niet begrijpen en daar ook goede argumenten voor hebben. Hopelijk heb je voor mijn beslissing begrip.

Richard Burgers
Richard255@zonnet.nl


Hatsikidee :) :) :)
Rij veilig.

zeker man. Heb begrip voor je besluit. Mensen zegge het van mij nu ook na een foutje van m'n zelf gister. Blade 900 aan puin ;( -O- -O- . Jij in ieder geval suc6 met je volgende hobby
 
@ Hatsikidee: wie zijn wij om je beslissing te veroordelen?
Het gaat om leven en laten leven!!!

Ik heb respect voor welke beslissing dan ook, maar misschien is de MegaMeeting van aanstaande zondag een mooie afronding van je motor-periode.
 
Je weet 't zelf het beste, als je je hierbij goed voelt moet je het vooral gewoon zo doen, alle tegenargumenten ten spijt.


Je kan altijd nog een keer opstappen als je dat zou willen.


Tja, ik stop ook niet met oversteken of zo, ook niet als ik een berichtje lees over voetgangers, maar het blijft je eigen beslissing. En je zou ook nog iets als een baansport kunnen gaan doen...
 
Op de lekdijk zelf tot amerongen (vanaf rotterdam) misschien 10 auto's gezien.
Hier zul je dus niet snel een dodelijk ongeluk krijgen, en zo zijn er meer erg mooie wegen waar je op een "doordeweekse" dag gewoon veilig kunt toeren.

Ik denk dat je jezelf nu veiliger waant dan reëel is en dat is op zich al een gevaar. Ik hoor zelden van een zwaar motorongeluk met dodelijke afloop of zwaargewonden in de Randstad tijdens de drukke tijden. Het zijn juist vaak de wat meer achterafwegen waar iemand op een plotseling verschijnend obstakel botst.

Ik rij veel in Zeeland en woon in de Randstad. Het is daar heerlijk rustig maar dat kan ook gevaarlijk rustig zijn, want iemand komt er wel een auto uit een zijweg.
 
Richard,

Succes met je beslissing. Ik kan hem niet begrijpen, maar jij bent alleen aan jezelf verantwoording schuldig.

Waar kunnen we je verkooptopics vinden?
(ik zit momenteel zonder 2-wieler)
 
Tja, onlangs ook weer een vliegtuig neergestort. Ik zou vliegen eerder laten dan motorrijden. Bij het motorrijden (en ook autorijden) heb je het voor een zeer groot deel zelf in de hand. Tenminste dat geldt voor mij maar ik ken genoeg mensen die niet aan motorrijden beginnen omdat ze, zichzelf kennende, weten dat ze zich te pletter rijden. Als je denkt dat je het niet meer in de hand hebt vind ik het een verstandige beslissing.
 
ik zal het je nog sterker vertellen, volgens mij gaan de aardigste en liefste mensen het eerst.


maar stopt de TS ook met roken, of weet die, dat ook het keukentrappetje levensgevaarlijk is?


iemand sterft aan longkanker , heeft nooit gerookt :?
zo zie je maar weer -O-
 
ik maak me dan ook geen zorgen. :)
_O-
Je kopt hem zelf al in!

Maar volgens mij zijn we het min of meer eens, toch?
Je kunt niet alles voor zijn, je moet je leven niet laten vergallen door angst voor dingen waar je toch geen invloed op hebt.

Meer dan voorzichtig zijn kun je niet doen.
 
Wat een idee om dit op een "motorforum" te gooien.
Ieder jaar als het motorseizoen begint ben ik getuige van ongelukken met motoren die zelfs voor mijn ogen gebeuren. (Vorig jaar zes)
Maar als je ziet wie dat er op een willekeurige zomerse zondag allemaal rondrijdt :X
De enige manier om dit enigzins te vermijden is "anticiperen", en veel kilometers maken, vooral als je pas begint. :] :] :]

anticiperen is juist. maar vele kilometers :N
als ik naar spanje rijdt maak ik vele kilometers maar hoef alleen maar te
remmen voor de tol en soms bij de grens en om te tanken.stuuren doe je ook bijna niet. en daar leer je geen
motorrijden van. :N
 
snpa je beslissing hasikidee vooral ivm. met kinders...

Mischien een idee om (mits je je hobby nog graag veilig en verantwoord wilt uitoefenen) om te gaan circuit racen/rijden zijn hier allerlei cursesen voor en een circuit heeft zoals je weet geen obstakels en is dus relatief veilig.

In ieder geval succes, hoop nog van je te lezen want je klinkt als een liefhebber.

Gegroet :W
 
@Hatsikedee:

Je hebt groot gelijk (wie ben ik om je tegen te spreken?).
Zelf verantwoordelijkheid nemen, daar is het motorrijden op gebaseerd.

Ik heb het zelf meegemaakt, een kameraad van ons laat het leven omdat één of andere onverlaat dacht dat 'ie e nog wel voor kon schieten, kameraad remt, komt te glijden en komt op de tegemoetkomende rijstrook terecht en botst tegen een busje op. Overleeft het niet.

Een anderen kameraad heeft binnen 2 weken z'n motor verkocht en zei dat ie nooit meer motor zou rijden.....ik heb dat jaar maar 75 km. gereden (van de winterstalling).

Nu komt het....... Die kameraad die zei dat ie nooit meer ging rijden schaft 'emzelf een Guzzi aan!! Nu vraag ik je, hoe consequent kan een mens zijn?

Moraal van het verhaal, het bloed kruipt daar waar het niet kruipen kan.

Of zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan