Hatsikidee, stopt ermee

Ik denk dat we allemaal wel een ervaring hebben met het verlies van een dierbare. Over ongelukken in huis gesproken, mijn moeder viel van de zoldertrap en overleed aan hersenletsel. Het vermijden van trappen voor de rest van je leven is niet echt na te streven, het stoppen met motorrijden echter wel. Ik heb respect voor het feit dat je deze keuze maakt.
 
Als het op dit moment voor jou de verstandigste keuze lijkt, gewoon doen. Als je met dit soort gedachten op je motor zit, gaat dat op zeker leiden tot onzeker rijgedrag: wet van Murphy.

Veel succes bij je keuze en hopelijk voor jou kan je in de toekomst afrekenen met dit soort overpeinzingen. Wie weet zien we je dan nog weer 's :]
 
Goede beslissing. In elk geval wel heel verantwoordelijk :) . Hoop dat je ooit wel weer gaat rijden. Zou zelf geen moment zonder kunnen, maar misschien verandert dat over een aantal jaartjes nog :+ .

Succes verder *O*
 
hoi hatsikidee

zit op het moment in een zelfde soort fase en heb besloten om ook mijn helm aan de wilgen te hangen.
door het verliezen van een goede vriend op 23 april jl.
door een motorongeluk in duitsland.
het verdriet van zijn gezin dat is onbeschrijfelijk.
wanneer ik dan zo naar mijn eigen kinderen kijk denk ik van ja zo hoeft het van mij ook niet meer.
het rijden zal nooit meer hetzelfde zijn.
heb ik er gewoon géén zin meer in.
dit is het MIJ niet waard
ja ik weet dat je op je fiets/auto ook zoiets kunt krijgen
ja ik wist het van te voren toen ik lessen nam.
ja ik weet dat je van een trap kan donderen.
maar daar hoeven we niet over te discusseren.
ik kan me dus goed heel goed voorstellen dat je er de brui aan geeft.
heb er respect voor dat je stopt.
 
Iedereen weet dat er meer risico's aan motorrijden kleven dan aan autorijden. Dat heeft gewoon te maken met de hogere kwetsbaarheid.
Ik ben ooit met 70 km achter op een stilstaande file geklapt (met een renault clio) en stapte gewoon uit zonder problemen. Ik zou dat NOOIT mee willen maken met de motor, want dan lig ik ergens halverwege de file ipv gewoon achteraan.

Het stoppen met zaken die een verhoogd risico heben tot dood/letsel of wat dan ook is een keuze die eenieder voor zich moet maken.

Die is net zo vrij als de keuze om te gaan duiken/parachute springen/bungee jumpen of gewoon een potje voetbal op een amateurveldje in de Randstad.
 
En over 2 weken flikker je van de trap af en breek je nek...
Aan alles zit wel een risico, gewoon opletten en lekker doorrijden :]
 
hart en vaat ziekte, uitglijden en op je hoofd vallen, kanker, auto ongeluk,
verslikken en stikken, zwemmen en dan verdrinken door kramp, in en vliegtuig met osama stappen, en ook nog ff naar final destination kijken en toevoegen aan deze lijst.. zo zie je dat er altijd gevaren zijn zie op de loer liggen, ik leef maar 1 keer dus leef t tot het uiterste..

alle respect voor je besluit, maar wou alleen ff duidelijk maken dat je constant aan allerlij gevaren staat bloodgesteld waar je familie je mee potetieel mee zou kunnen verliezen.

dus als je echt van motorrijden houd dan zou je in mijn ogen mischien wat moeilijker van het motor rijden af te houden zijn, mischien ben je zowiezo al een beetje op motorijden uitgekeken.
 
TS vraagt er mss wel een beetje om maar ik lees toch veel sneue reacties. Ik bedoel wanneer er iemand graag met een T-shirt rijdt wordt ie voor gek verklaard maar als er iemand -for the sake of his children- stopt met motorrijden is het overdreven omdat er al zoveel gevaren op de loer liggen.
 
Dan ga je toch circuit rijden? Heb je veel meer voldoening van dan van rijden op straat.
Op het circuit rijden aanzienlijk minder auto's en geen tegenliggers.
De enige auto's die ik heb zien rijden zijn de pace-cars, vrachtwagens die de gecrashte ophalen en een ambulance :X
 
Ik vertel het je sterker,

Kameraad van me heeft vorige week z'n A rijbewijs gehaald, maar is niet van plan ooit nog de weg op te gaan op een motorfiets, alleen nog op circuit (hij is racer).
Hij vindt het te gevaarlijk op de weg...

iig, ik heb wel begrip voor je beslissing...
 
Volgensmij kan je beter eerder dit topic sluiten dan stoppen met motorrijden.
Ik denk dat je genoeg reacties gehad hebt en dat het alleen nog maar onzin opleverd die eerder pijn gaat doen dan nog iets opleverd :?

als jij vindt dat een topic gesloten moet worden dan zit er een waarschuwingsknop op ieder topic [

Als revaliderend (nonactive rijder op dit moment) ben ik het beslist NIET eens met je standpunt wat je nu verdedigt :(
Gaan staan wijzen naar mede weggebruikers als of het allemaal HUN schuld is |( |(
En daarbij verwijzen naar motorrijders die na een ongeval moeten revalideren als geldige rede voor jou standpunt vind ik al helemaal onterecht en smakeloos.

je moet wel lezen en geen aanname's doen. Ik heb het over VAAK door een ander en dat IK niet tegen zo een lange revalidatie zou kunnen. Dit verhaal draait niet om JOU, hoewel ik wel EMpathie met je heb.

Ik ga ondertussen de 11e maand van revalidatie in en kan je verzekeren dat ik straks weer aktief ga motorrijden :] en ik wens je het beste
Afgelopen week heb ik eindelijk 35 km gereden (met pauze van een uur) daarna gestopt omdat het verantwoord moet gaan.
Drie dagen lichamelijk helemaal van het padje geweest :? nee en voor mijn gevoel zou ik dat ook niet kunnen. da's nou precies wat ik bedoelde

Maar geloof me met TT ben ik er bij :]
Het ongeluk was buiten mijn schuld om en diegene die er schuld aan was heeft een véél te hoge tol betaald maar dat neemt niet weg dat je telkens als er iets bijna mis gaat maar weer wat af moet gaan strepen van je lijstje.
En dat onder een wijzend vingeretje naar andere, lekker makkelijk totdat je beseft dat je de hele dag alleen nog maar stil op de bank zit.
Ga je dan ook nog depri worden en zeggen, kut volk door jullie zit ik tot mijn dood hier op de bank :(

Ik geloof dat je de plank erg mis aan het slaan bent.
Dus in dat opzicht , niet geheel onverstandig om in deze fase je motor te laten staan. :+
Maar wegdoen zou ik hem pas als ik mezelf recht in de ogen heb durven kijken om daarna een beslissing te nemen die los staat van andere maar puur met mijn eigen ik.

Wedden dat je de dingen dan heel anders ziet.
Om maar een voorbeeld te noemen:
Kan jij je voorstellen dat je iemand niet alleen zou vergeven maar ook zou missen ondanks dat hij jou bijna dood gereden heeft omdat hij onverantwoord en snoeihard bezig was. :o
Ik in eerste instantie ook niet, maar dat is nu precies wat ik bedoel.
Dat bereik je door "back to basic" te gaan en niet door te gaan lopen wijzen naar anderen. O-)

Hopelijk leer je hiervan :+ :r sorry, je draaft door.
succes

Hatsikidee ...
 
ook ik ben het helemaal niet eens met je standpunt.
ik respecteer je mening en beslissing.

maar dood gaan we allemaal.

mijn tante kanker 45 jaar
goede vriend auto 19jaar ongeluk 35 km per uur
oudoom 68jaar verzwikt zijn enkel en valt met zijn hoofd op een paaltje
vriend van mijn ouders 42jaar, struikelt in zijn huis en valt 2 meter naar beneden.
babytje van een vriendin dood geboren 0jaar

zoals je ziet, heeft niks met motorrijden te maken, maar wel dood. sorry maar het leven is kort, zorg dat je wel helemaal leeft!! (neemt niet weg dat ik in het verkeer zo voorzichtig mogelijk ben maar tegen houden kan je het toch niet)

alweer mijn bescheiden mening
liefs
esmaralda
 
ook ik ben het helemaal niet eens met je standpunt.
ik respecteer je mening en beslissing.

maar dood gaan we allemaal.

mijn tante kanker 45 jaar
goede vriend auto 19jaar ongeluk 35 km per uur
oudoom 68jaar verzwikt zijn enkel en valt met zijn hoofd op een paaltje
vriend van mijn ouders 42jaar, struikelt in zijn huis en valt 2 meter naar beneden.
babytje van een vriendin dood geboren 0jaar

zoals je ziet, heeft niks met motorrijden te maken, maar wel dood. sorry maar het leven is kort, zorg dat je wel helemaal leeft!! (neemt niet weg dat ik in het verkeer zo voorzichtig mogelijk ben maar tegen houden kan je het toch niet)

alweer mijn bescheiden mening
liefs
esmaralda

:^

Dood gaan we allemaal het rotte eraan is dat je niet weet wanneer en hoe...
 
Ik snap je keuze vind het verstandig van je!
misschien stop ik ooit ook nog wel eens maar ben nu nog te verslaafd!

Groetjes Matsu
 
@Hatsikidee, als je er zo over denkt moet je gewoon stoppen, het is jouw keuze. Als je er later spijt van krijgt is een nieuwe motor zo weer gekocht ;)

Toen ik vier jaar geleden bijna dood ben gereden door een roekeloze kneus heeft de gedachte om te stoppen ook wel door mijn hoofd gespeeld, maar het motorvirus was te sterk. Tijdens elke rit heb ik wel een een moment dat ik al genietend denk "dit pakken ze me nooit meer af"

Op het moment dat ik niet meer relaxed op mijn beest zit dan stop ik ermee.
 
Je moet doen wat je per slot van rekening zelf wilt en het beste bij voelt. Maarre waar en wanneer is het motor afscheidsfeestje *O*
 
Dan ga je toch circuit rijden? Heb je veel meer voldoening van dan van rijden op straat.
Op het circuit rijden aanzienlijk minder auto's en geen tegenliggers.
De enige auto's die ik heb zien rijden zijn de pace-cars, vrachtwagens die de gecrashte ophalen en een ambulance :X
Wel een dure hobby... Voor het geld wat je aan één circuitdag kwijt bent, kun je heel wat km op straat rijden. :X
 
Iemand begint met motorrijden omdat hij/zij er een goed gevoel bij heeft :)
Iemand eindigt er mee omdat het gevoel niet meer goed is en dat is zijn keuze :Y

Misschien krijgt hij later wel weer een goed gevoel bij motorrijden, misschien ook niet. Maar het is en blijft zijn keuze en dat we zelf een andere keuze zouden maken en door blijven rijden, dat telt niet hier :N

Hatsikidee, stopt er mee! Kerel, het ga je goed ;)
 
:^

Dood gaan we allemaal het rotte eraan is dat je niet weet wanneer en hoe...
Inderdaad, mijn pa is ook zopas aan kanker gestorven (nooit gerookt, hij was 54), mijn grootvader ook aan kanker gestorven (73).
Ondertussen rijd ik 26000km per jaar met de moto en nog nooit een ongeval gehad (hout vastpakken). Mijn vriendin is eens gevallen aan 90 per uur en had enkel wat schrammetjes op de handen (geen motorhandschoenen, wel een goed pak)
Ongeluk kun je niet vermijden
(een goed motorpak kan je daarentegen wel kopen, dit maakt heel veel bij een schuiver)
 
Terug
Bovenaan Onderaan