Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Ja Noorwegen wel, maar ze rijden een heel rondje, ze zitten nu op een eiland bij Zweden.
Altijd leuk om praktijk ervaringen te horen uiteraard.
Zeker het zal hier en daar een uitdaging worden. Tipje voor degene die het leuk vinden, er stond een test van de nieuwe Energica Experia en van een Stark Varg (crosser) in de Motoplus.
 
Oh ja, dat verrast me eigenlijk niet zo, er is niet zoveel wat stuk kan gaan eigenlijk.
Het enige wat ik nog wel lastig vind voor een Zero, ik lees veel verhalen over storingen tot gewoon complete uitval door regen (water).
Zeker als je hem 2e hands aanschaft, is dat voor mij wel een zorg.
 
Oh ja, dat verrast me eigenlijk niet zo, er is niet zoveel wat stuk kan gaan eigenlijk.
Het enige wat ik nog wel lastig vind voor een Zero, ik lees veel verhalen over storingen tot gewoon complete uitval door regen (water).
Zeker als je hem 2e hands aanschaft, is dat voor mij wel een zorg.
tja op een gegeven moment moet je toch de knoop doorhakken en zelf iets kiezen.
Op internet is overal wel wat slechts over te vinden.
Los daarvan is het natuurlijk een bedrijf uit Californië , daar hebben ze minder ervaring met regen itt bijv. brand 😑 .
Een tijdje terug zag ik een 2e hands Zero en die viel mij op zoveel vlakken tegen , qua design , uitstraling , gebruikte materialen, afwerking etc dat ik het echt vond tegenvallen. Het tegenvallen viel mij op , zo duidelijk was het.

Even ter verduidelijking dat het niets te maken heeft met de Valkenier wat ik verder een topzaak vind, maar dat was dus mijn eerste indruk van een Zero en vind het ronduit tegenvallen.
Voor een occasion vind ik 14k heel veel geld, voor wat ik uit wil geven en hoewel ik vermoed dat ik wel genoeg heb aan die 14.4 Kw ga ik niet dat soort geld uitgeven voor iets wat ik nog lelijker vind dat mijn elektrische tandenborstel . Niet als flauw vergelijk bedoelt , maar die is alleen voor de functionaliteit en geen 14k .
 
tja op een gegeven moment moet je toch de knoop doorhakken en zelf iets kiezen.
Op internet is overal wel wat slechts over te vinden.
Los daarvan is het natuurlijk een bedrijf uit Californië , daar hebben ze minder ervaring met regen itt bijv. brand 😑 .
Een tijdje terug zag ik een 2e hands Zero en die viel mij op zoveel vlakken tegen , qua design , uitstraling , gebruikte materialen, afwerking etc dat ik het echt vond tegenvallen. Het tegenvallen viel mij op , zo duidelijk was het.

Even ter verduidelijking dat het niets te maken heeft met de Valkenier wat ik verder een topzaak vind, maar dat was dus mijn eerste indruk van een Zero en vind het ronduit tegenvallen.
Voor een occasion vind ik 14k heel veel geld, voor wat ik uit wil geven en hoewel ik vermoed dat ik wel genoeg heb aan die 14.4 Kw ga ik niet dat soort geld uitgeven voor iets wat ik nog lelijker vind dat mijn elektrische tandenborstel . Niet als flauw vergelijk bedoelt , maar die is alleen voor de functionaliteit en geen 14k .
Dat model is inderdaad klein en oerlelijk.

Deze SR of SR/F vind ik wel mooi. 8-)
 


Voor een occasion vind ik 14k heel veel geld, voor wat ik uit wil geven en hoewel ik vermoed dat ik wel genoeg heb aan die 14.4 Kw ga ik niet dat soort geld uitgeven voor iets wat ik nog lelijker vind dat mijn elektrische tandenborstel . Niet als flauw vergelijk bedoelt , maar die is alleen voor de functionaliteit en geen 14k .
Die staat er ondertussen ook al een half jaar of langer dus die 14k kan wel een stuk omlaag. Heb hem zelf eens bekijken in de showroom en vond er weinig aan. Vind zelf de sr-s het mooiste maar het blijven toch iets kleinere motoren.
 
Zeker, maar al die onderhoud (kosten) aan zo fiets, elke 10k weer :+ dacht trouwens dat het elke 6k was bij de oude modellen.
Maar die 280kg voel je dat erg
Alleen de Audi-S. :+ ;)

Bij de Alpen Masters verkiezingen ging hij er in de voorronden al vanaf.
Het gewicht wil natuurlijk wel rechtdoor.
Voor achteruit inparkeren heeft deze wellicht ook een achteruit systeem?
Verder rijdt het gewoon leuk en merk je het niet direct.
Van horen zeggen. ;)
 
Heb ze niet gezien Zonta en Bo.

Ik was mooi op tijd bij de van der Valk in assen dus kon op mijn gemakje nog een beetje kijken en registreren.

Bekijk bijlage 1775368
Bekijk bijlage 1775369

de ster van vandaag
Bekijk bijlage 1775379

Bekijk bijlage 1775382

Ik heb dus op de Experia mogen rijden, helaas regende het hard of matig tijdens de rit, dus verder dan mode urban zijn we niet gekomen.
Even de prijs buiten beschouwing gelaten, ik zou hem meteen wel mee naar huis willen nemen.

-zithouding is precies waar ik van hou (wat rechterop)
- motor heeft voor het gevoel veel body (zeker vergeleken met mijn nc750x, het komt in die zin meer in de buurt van een 1000 vstrom ofzo)
- Het wegrijden is wat onwennig, maar dat went snel en het regenererend remmen ook. Ik denk dat als ik zo een motor had bijna nooit meer zou remmen
- korte bochtjes waren wat lastiger dan met de nc maar dat stuurt ook net als een mountainbike.
- het gewicht van 260 kg is eigenlijk niet echt wat van te merken hij manoeuvreert licht
- ik vind het een mooi model die strak (genoeg) stuurt en lekker rijdt.
- als ik het goed begrepen heb zit alles bij de prijs in en zijn er geen losse modules zoals bij zero, denk hierbij bijvoorbeeld aan:
* achteruit
* vooruit stapvoets
* handmatig verstelbare ruit

Dit is natuurlijk het pre productie model, dus mogelijk dat kleine details nog wijzigen


Kortom, zet maar in de garage, nu maar snel een staatslot halen.
Mooie machines. Ik vind de naked bike van de eerste foto toch wel de mooiste. Veel mooier dan de e-Vstrom in elk geval. Kuipen en Adventure zithouding spreken mij wat minder aan dan basic looks en de handen laag.
Waarschijnlijk ook hier de prijs buiten beschouwing latend, clipons erop en ik wil ‘m best proberen 🙂
 
Zeker, maar al die onderhoud (kosten) aan zo fiets, elke 10k weer :+ dacht trouwens dat het elke 6k was bij de oude modellen.
Maar die 280kg voel je dat erg
Onderhoud is om de 10k 2 liter Dexron, 1 liter koelvloeistof en wat ringen+pakking. Rond de 130 Euro incl arbeid. Ik denk overkill en zelf doen kan ook. Ondanks de 280 kg stuurt de motor verrassend goed, maar met straatje keren merk je de kilo's zeker.
 
De Dayi Motor is vaker voorbij gekomen en besproken.
Ik was me echter nog niet bewust dat er een Nederlandse verkoper ingesprongen is. :)

De actieradius is alleen wel erg positief.
En een 180 achterband ietwat overdreven. :P
 
Een release van een goede commuter bike is voor mij veel interessanter, ik ga niet meer opgepropt op een motor zitten met de hele tijd mijn hand op mijn linker been om de spanning wat te verlichten ;)
 
Het overgrote deel is tegenwoordig toch juist al een rechtopzitmotor? Voor iets met clipons moet je langer zoeken dan voor de eerder genoemde categorie. GSX-S is overigens ook al redelijk rechtop.
 
Een release van een goede commuter bike is voor mij veel interessanter, ik ga niet meer opgepropt op een motor zitten met de hele tijd mijn hand op mijn linker been om de spanning wat te verlichten ;)
Voor mij is dit een goede commuter.
Met een Majesty 250, CBR250R en G310R heel wat woon~werk afgelegd.
Ik schat in dat deze qua dimensie overeenkomt.
Hier voor 50 kilometer afstand en rijder 102 kilo bij 1.82. ;)
Ene keer per week wisselde ik het af met een RSV4 of een S1000R.
Stoom afblazen. :+
Dat laatste steeds minder trouwens.
Het verkeer gaat steeds langzamer. O-)

Reizen.. een ZX-10R.. Italië terug over bergpassen tot Duitsland in één dag.
Fit thuis. :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan