Het topic "snelweg-ergernissen" op GoT

Niet-richting geven vind ik niet zo heel erg vervelend: meestal zie je wel wat ze gaan doen, of ze nou richting geven of niet. Kan ook nog wel eens leuke situaties opleveren, zoals wanneer jij zeeën van ruimte hebt om iemand die overduidelijk in wil voegen er tussen te laten, maar je dit niet doet omdat hij geen richting geeft. Eindigt meestal met hard remmen of loeiende motor van zijn kant.
Irritanter vind ik inderdaad de linksrijders. Gisteren op de A44, met 120 op de (30 jaar oude) teller iemand rechts voorbij, dan naar links om voor hem te komen - begint ie met groot licht te seinen. Alsof ík degene ben die niet kan rijden.
 
:^ daarom minder ik soms ook wel eens vaart. Een keertje reed ik op een 80km weg, voegt iemand in vanuit stilstand... (achter mij was er niemand, dus wachten wat zeker een optie :X) ... ik haal mijn schouders op en besluit de man maar in te halen. Wat doet die mafkees... die stuurt z'n auto naar links, om te verhinderen dat ik hem in zou halen :? :?
Bij zulke malloten neem ik dan dus RUIM afstand :X
Helemaal mee eens. Of RUIM afstand houden, of maken dat je weg komt.

Ook zéér hinderlijk: mensen die achterop bumperen, omdat ze er langs willen.
Vervolgens ga je naar rechts, komen ze niet, voeg je weer in op links als er een voertuig om je pad komt, gaan ze met grootlicht knipperen etc.
En dat dan 10 keer.

KOM DAN als je zo graag langs me wil, ik ga niet afremmen omdat jij maar minimaal harder wilt. Dan blijf je maar achter me rijden.
 
Niet-richting geven vind ik niet zo heel erg vervelend: meestal zie je wel wat ze gaan doen, of ze nou richting geven of niet. Kan ook nog wel eens leuke situaties opleveren, zoals wanneer jij zeeën van ruimte hebt om iemand die overduidelijk in wil voegen er tussen te laten, maar je dit niet doet omdat hij geen richting geeft. Eindigt meestal met hard remmen of loeiende motor van zijn kant.
Irritanter vind ik inderdaad de linksrijders. Gisteren op de A44, met 120 op de (30 jaar oude) teller iemand rechts voorbij, dan naar links om voor hem te komen - begint ie met groot licht te seinen. Alsof ík degene ben die niet kan rijden.
Bochten van snelwegen die samenvoegen zijn ook leuk. Haalt iemand je keihard in, blijft in de bocht links zitten, remt wel vol af want help een bocht. Waardoor je hem vrolijk rechts passeert. En dan vaak inderdaad ook nog met grootlicht gaan seinen etc. Joh, ga dan naar rechts als et leeg is.
 
Ik zat laatst eens een keer achter een auto+aanhanger op een invoegstrook na een tankstation. Lege snelweg, donker maar goed zicht. Wat doet die lul-de-behanger, hij voegt in met iets van 40 km/u op de teller!

Dat zijn van die acties dat ik eigelijk die kerel per direct weer de snelweg af wil bonjouren om hem uit te leggen hoe ontzettend gevaarlijk dat was. Toch niet gedaan ivm. eerdere ervaringen met agressie in het verkeer.
 
Ik zat laatst eens een keer achter een auto+aanhanger op een invoegstrook na een tankstation. Lege snelweg, donker maar goed zicht. Wat doet die lul-de-behanger, hij voegt in met iets van 40 km/u op de teller!

Dat zijn van die acties dat ik eigelijk die kerel per direct weer de snelweg af wil bonjouren om hem uit te leggen hoe ontzettend gevaarlijk dat was. Toch niet gedaan ivm. eerdere ervaringen met agressie in het verkeer.
Dan zou je stiekem wel es willen dat je zo'n "VOLGEN" bordje had.. al was het alleen maar om die vent eens te vragen of hij zich wel realiseert waar hij mee bezig was/is.
 
Dan zou je stiekem wel es willen dat je zo'n "VOLGEN" bordje had.. al was het alleen maar om die vent eens te vragen of hij zich wel realiseert waar hij mee bezig was/is.
Niks stiekems aan, zou ik zeker wel willen.

Of een bordje met "WAT DOE JIJ NOU? :? "
 
En dan doet hij een bordje omhoog met: "waarom kom je dan zo hard aanrijden je ziet toch dat ik eraan kom met mijn aanhangertje"
Sommige mensen snappen het gewoon echt niet :N
_O-

Aanhangertje heb ik nog niet mee gemaakt overigens, wel busjes die je inhalen met 180+ waarvan je meteen denkt "die zien we straks terug..." en al meerdere malen gebeurd dat je em dan ook terug ziet, spullen over de hele snelweg enzo. :r
 
Ik zat laatst eens een keer achter een auto+aanhanger op een invoegstrook na een tankstation. Lege snelweg, donker maar goed zicht. Wat doet die lul-de-behanger, hij voegt in met iets van 40 km/u op de teller!

Dat zijn van die acties dat ik eigelijk die kerel per direct weer de snelweg af wil bonjouren om hem uit te leggen hoe ontzettend gevaarlijk dat was. Toch niet gedaan ivm. eerdere ervaringen met agressie in het verkeer.


lege snelweg...goed zicht.......dus niks gevaarlijks aan.
 
Laatst bewerkt:
_O-

Aanhangertje heb ik nog niet mee gemaakt overigens, wel busjes die je inhalen met 180+ waarvan je meteen denkt "die zien we straks terug..." en al meerdere malen gebeurd dat je em dan ook terug ziet, spullen over de hele snelweg enzo. :r


busjes kunnen geen 180+.
 
lege snelweg...goed zicht.......dus niks gevaarlijks aan.
Alsof hij in z'n spiegeltje langs z'n kar had kunnen zien of daar een andere motorrijder met 130 aan kwam rijden en correct had in kunnen schatten dat dit geen gevaarlijke situatie veroorzaakte. Het is heel simpel, je voegt in met een passende snelheid, daarvoor heb je die fucking strook. In geval van een (bijna) lege snelweg is 80km/u echt het minimum, of je nu een sleurhut hebt of niet. Daar heb je dat rechter pedaal voor, mileu/brandstof besparen doe je maar als je daar geen ongelukken mee riskeert :(

Mensen verbazen zich soms dat ik het koekblikje van m'n vriendin tot aan de begrenzer doortrek.
 
Alsof hij in z'n spiegeltje langs z'n kar had kunnen zien of daar een andere motorrijder met 130 aan kwam rijden en correct had in kunnen schatten dat dit geen gevaarlijke situatie veroorzaakte. Het is heel simpel, je voegt in met een passende snelheid, daarvoor heb je die fucking strook. In geval van een (bijna) lege snelweg is 80km/u echt het minimum, of je nu een sleurhut hebt of niet. Daar heb je dat rechter pedaal voor, mileu/brandstof besparen doe je maar als je daar geen ongelukken mee riskeert :(

Mensen verbazen zich soms dat ik het koekblikje van m'n vriendin tot aan de begrenzer doortrek.
Schijnt zelfs dat dat juist beter is, eens in de zoveel tijd als ie goed warm is flink door trekken. Blaast de uitlaat schoon = zuiniger rijden = beter voor et milieu.
 
Schijnt zelfs dat dat juist beter is, eens in de zoveel tijd als ie goed warm is flink door trekken. Blaast de uitlaat schoon = zuiniger rijden = beter voor et milieu.
Dat zeg ik ook altijd tegen mijzelf als ik weer eens de topsnelheid van het hok uittest O-) ;)
 
Oh en de mensen die de oprit oprijden, maar gelijk weer uitvoegen (ze voegen dus niet in op de snelweg, maar gewoon oprit -> afrit), en dan NIET de richtingaanwijzer naar rechts aangooien... zodat de mensen op de snelweg onnodig ruimte gaan maken voor iemand die toch niet in wil invoegen |(

als ze wat ouder zijn (50+), dan doen ze het zoals ze het geleerd hebben.
Vroeger hoefde dat niet, richting naar rechts, sterker nog, je mocht ook meteen richting naar links geven om aan te geven dat je wilde invoegen....
 
Weet je wat jij moet doen....een geel jasje aantrekken _O- :W
:+
als ze wat ouder zijn (50+), dan doen ze het zoals ze het geleerd hebben.
Vroeger hoefde dat niet, richting naar rechts, sterker nog, je mocht ook meteen richting naar links geven om aan te geven dat je wilde invoegen....
Ja, maar veelal zijn het niet (alleen) de 50+ers.. het is vaak een soort nonchalance, en soms heb ik zelfs het idee dat geen richting aangeven "stoer" word gevonden. Zo van: kijk mij es, ik dender gewoon door het verkeer en ik heb schijt aan iedereen :X

Maar ja, eerlijk is eerlijk, dit wordt ook wel gestimuleerd door de politie, aangezien ze er meestal alleen maar voor waarschuwen -O-
 
Laatst bewerkt:
Op een goede dag gaat er hier nog eens iemand pleiten voor een puntenrijbewijs voor iedereen en dan zo georganiseerd dat ook de relatief kleine overtredingen meetellen. Het gaat gebeuren...
 
Op een goede dag gaat er hier nog eens iemand pleiten voor een puntenrijbewijs voor iedereen en dan zo georganiseerd dat ook de relatief kleine overtredingen meetellen. Het gaat gebeuren...
Probleem is dat dan nog steeds de agenten bepalen of ze wel of niet punten aftrekken of het bij een waarschuwing laten. En bij mensen die het absoluut niet verdienen blijft het altijd bij een waarschuwing. :r
 
Op een goede dag gaat er hier nog eens iemand pleiten voor een puntenrijbewijs voor iedereen en dan zo georganiseerd dat ook de relatief kleine overtredingen meetellen. Het gaat gebeuren...
Neh, focus blijft toch wel liggen op snelheid, onder gevaarlijke of ongevaarlijke omstandigheden. Da's nou eenmaal makkelijker :z Dat is wat het volk wil, het is immers een democratie :)
 
Laatst bewerkt:
Probleem is dat dan nog steeds de agenten bepalen of ze wel of niet punten aftrekken of het bij een waarschuwing laten. En bij mensen die het absoluut niet verdienen blijft het altijd bij een waarschuwing. :r

Dat hangt er misschien vanaf hoe solide het wetsvoorstel tegen die tijd in elkaar wordt getimmerd, wellicht moeten we maar eens af van dat: "geen gordel dragen doen we als wisselgeld" -idee, zoals afgelopen zondag in wegmisbruikers te horen was.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan