Kansloze examinator?!

@kevin
Eigelijk vind ik het wel logisch. Ook al heb je er geen last van, er is toch iets 'medisch' met je aan de hand met blijvende effecten. Ik vind het daarom ook logisch dat de examinator zeker wil weten dat er niets aan de hand is en dat dat officieel bevestigd moet worden.

Maar goed, wel balen natuurlijk. Ik vind wel dat je rij-instructeur of het CBR je daarover van tevoren had moeten informeren. Aan de andere kant, je had er ook zelf naar kunnen informeren. Maar goed, begrijpelijk dat je dat niet doet omdat je er totaal geen last van hebt.

Anyway, ik vind het allemaal wel begrijpelijk.

Wat ik NIET begrijpelijk vind is dat die hond van een gozer je in het verleden in je rug getrapt heeft. Ik hoop dat hij gekregen heeft wat hij verdiende...
 
Ik heb zelf 'lichte' scoliose (http://www.scoliose.info/watis.html).. Ik rij dus ook mijn banden scheef af, zit scheef op de motor, etc. etc.. Maar merk er zelf dus ook niets van... Ze hebben er bij mij niets van gezegd, maar het was wel het eerste dat mijn rijinstructeur opviel..

Maargoed, je hebt dus niets om je zorgen over te maken, het is idd wel jammer dat de examinator zo moeilijk doet
 
Ik heb het aangegeven toen ik begon met lessen bij m'n intest en bij de lessen...

Ook mocht ik vallen dat men wist dat dat een zwakke plek is, maar m'n instructeur gaf ook aan van "tja als je er geen last van hebt of hebt gehad, en je kan alle bijzondere verrichtingen... dan is voor mij daar de kous mee af"

Dus daarom kwam het voor mij als donderslag bij heldere hemel, maar inderdaad wel begrijpelijk!
 
Heb je al wat meer informatie over het hoe en wanneer? Ga anders eens bellen met het CBR. Ik ben wel heel nieuwsgierig en duim met je mee.
 
Volgens mij is dat meeduimen totaal niet nodig, maargoed ;).. Zolang je niet meer onder behandeling staat, alles gewoon kan zal er geen probleem zijn...

FF achteraan bellen is idd handig, goed veel druk er opzetten en ze eventueel even goed afsnauwen als ze tot de conclusie komen dat jij gewoon mag rijden.. Desnoods eis je een 40 euro extra voor versnelde aanvraag van RBW!
 
Laatst bewerkt:
Is dit je eerste rijbewijs of heb je nu dadelijk al je rijbewijzen die je wenst ?

CBR is gewoon een bodemloze archiefput, 1 keer zo'n medische erkenning erin en dat verdwijnt naar de bodem. Dat je voor het leven niet meer gekeurd hoeft te worden dat snappen ze niet.
Vaak moet je dus bij ieder examen, a , b of c etc. de hele tering romslomp invullen.
 
Ik ga zo direct na het lunchen eens bellen met het cbr, eens kijken hoe lang ik aan de lijn moet hangen :P

Gelukkig hoef ik nog maar 1 rijbewijs te halen, en dat is m'n aanhangerrijbewijs!

Zodat ik die koekblikken van me eens op de aanhanger kan zetten...
Als ze dan weer beginnen dat ik scheef op m'n stoel zit doe ik er eentje wat aan _O-
 
Je kan je rechtsbijstand inschakelen wat je wilt... maar erg veel zin heeft het niet... :N
Het is het goed recht van het CBR om een mediche test aan te vragen... dat daar dan uit blijkt dat jij prima functioneerd en het "letsel" geen belemmering is voor het berijden van een motor, is wat anders...

Je hebt je A-tje gehaald, alleen het omzetten naar dat plastic vodje kent wat uitstel. Na afloop van de test zal blijken of het afstel wordt... maar als er niets aan de hand is, komt dat ook wel goed... ff geduld nog... ;)

Jawel :Y , ze hebben er toch voor gezorgd dat ik 2 (!) dagen _O- eerder m'n rijbewijs terug kreeg *O* omdat ik ook te eerlijk ben geweest bij het CBR (en dus een half jaar niet meer mocht rijden B| )
 
Dit lijkt me gewoon een kwestie van een brief van je huisarts vragen, opsturen en klaar :)


Is veel minder ingewikkeld dan rechtsbijstand gedoe ;)
 
Dit lijkt me gewoon een kwestie van een brief van je huisarts vragen, opsturen en klaar :)


Is veel minder ingewikkeld dan rechtsbijstand gedoe ;)
Nope :N

Huisarts is niet een CBR-erkende keurings arts en is in hun ogen zelf bevooroordeeld tov. de examenkandidaat.
Er zijn lijsten met erkende artsen of afdelingen waar je een keuring moet uit laten voeren.
 
Net even gebeld, netjes uitgelegd hoe dat het zit, krijg ik dit te horen: "Nou meneer u zult toch gewoon moeten wachten totdat u bericht krijgt" "en dat kan 3 tot 5 weken duren"

Uitleggen had ook geen zin, luisteren deed ie toch niet.
Ohw my god, dan nog maar even geduld...
 
Net even gebeld, netjes uitgelegd hoe dat het zit, krijg ik dit te horen: "Nou meneer u zult toch gewoon moeten wachten totdat u bericht krijgt" "en dat kan 3 tot 5 weken duren"

Uitleggen had ook geen zin, luisteren deed ie toch niet.
Ohw my god, dan nog maar even geduld...

Pff, niet normaal. Het klopt dus wel weer, ambtelijke molens draaien langzaam B|
 
alle examinators zijn kansloos, net als ambtenaren. Die mensen kunnen niets, ze kunnen niet nadenken en niet met hun handen werken. Daarom 'worden' ze wat ze nu 'zijn'.

B| :X :/
 
Ik snap uberhaupt niet dat het theorie examen bij het cbr niet gewoon geautomatiseerd is.... En het wachten tsja... doe je idd niets aan. Ik denk dat je wel moeilijk kan gaan doen met bijstand ed maar volgens mij gaan ze er alleen maar NOG langzamer van werken
 
Dus volgende keer maar liegen als iemand vraagt waarom je scheef zit...
Ja net wat zwaar getilt en schoot in me rug...
En als je dan merkt dat het geen consequentie heeft als je eerlijk geweest zou zijn kan je alsnog de waarheid vertellen...;)

En verder gefeliciteerd met je rijbewijs! komt allemaal heus wel goed en het is nu toch beetje koud om te rijden..haha
 
Das balen man, en dat allemaal door zo'n kl**tzak die zijn verstand niet gebruikt, en dan bedoel ik niet die examinator, maar die e***l die je in de rug geschopt heeft. :(

Geeft toch een hele nieuwe betekenis van "eerlijkheid duurt het langst" :(

En ik help je hopen dat je snel je rbw mag ophalen, en dan fijn :] :] :] :] En alvast veel veilige km's toegewenst.
 
Nou jongens vandaag is er een brief gekomen met een goedkeuring van het cbr en mag zonder beperkingen rondrijden!! :] *O*
 
*O* goed nieuws *O* stond er verder nog een toelichting bij?

Brief voor eeuwig bewaren (voor als je ooit nog een ander examen wil doen enzo....)
 
Ik heb de brief verder nog niet gezien, werd net gebeld dat de brief binnen was met het goede nieuws!

Helaas is hier na 2 uur het gemeentekantoor dicht, dus zal tot morgen moeten wachten om m'n nieuwe rijbewijs te gaan aanvragen!
 
alle examinators zijn kansloos, net als ambtenaren. Die mensen kunnen niets, ze kunnen niet nadenken en niet met hun handen werken. Daarom 'worden' ze wat ze nu 'zijn'.

B| :X :/


Goed onderbouwde uitspraak. Ik had van een student toch iets meer ontwikkeling verwacht.

En ik zal je de moeite besparen mijn profiel in te zien, ik ben (politie)ambtenaar.



Verdomd. Ik vergeet bijna waar het eigenlijk om gaat. Gefeliciteerd, Kevin. En nu maar lekker :]
 
Laatst bewerkt:
@ Deputy duc: Dankje! :Y OMG een Agent met een 996 :}

Kan niet wachten tot ik mijn oldtimer-koekblik afgebouwd heb en zelf een duc kan gaan rijden!

@ Strifer: Dankje! :Y

Eigenlijk heb ik er niets aan gedaan, ik heb 1 dag na m'n examen gebeld of er iets was dat ik kon doen om het te versnellen.
Waarna ik op een vrij botte manier te horen kreeg dat ik maar gewoon 3 tot 5 weken moest wachten en proberen de procedure te versnellen niet helpt -O-

Heb hierna maar rustig afgewacht wat er zou gebeuren en 2 weken later is er dan een brief met goedkeuring zonder beperkingen!

Dus binnenkort als het lekker weer is eens een motor gaan huren :]
Helaas zit het er financieel even niet in om een eigen Duc te kopen omdat ik mijn oldtimer aan het restaureren/ombouwen ben!
Ik weet ook niet of mijn verzekeringsagent het verstandig vind dat ik gelijk met m'n 23 jaar na het halen van m'n rijbewijs een Duc ga kopen! (rij wel al schadeloos vanaf m'n 19e met gti's op eigen naam rond) *D

(na de laatste paar regels wil ik trouwens wel even verklaren dat ik geen petje ben, en dus niet onder het bijbehorende vooroordeel pas ;) )

@ Bolski: Dankje!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan