Klaverblad racen,hoe dom kun je zijn?

Klaverblad racen is:

  • Dom

    Stemmen: 129 45,4%
  • Slim

    Stemmen: 7 2,5%
  • Zooo Passè

    Stemmen: 13 4,6%
  • Pure motorpassie

    Stemmen: 135 47,5%

  • Totaal aantal stemmers
    284
Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij is de TS gewoon jaloers op de mensen die een knee-down kenne zetten op een klaverblad en daarom zijn gal er over uitspuugt :+

Maar ben het wel gedeeltelijk eens met de ts, je neemt als motorrijder natuurlijk wel een iets groter risico als je op een klaverblad gaat "racen".

Dat grotere risico wat je neemt op het klaverblad neem ik echter graag voor lief :Y

Ik ben ook van mening: dat wanneer je het klaverblad rijdenn, letterlijk en figuurlijk :+ , wat onder de knie heb, je er ook een betere voertuigbeheersing op nahoud :]
 
Laatst bewerkt:
Het grootst probleem is dat een ieder zijn/ haar gelijk wil hebben en daar zo druk mee doende is dat de essentie uit het oog wordt verloren.
 
1x een total loss op het KB, maar dat weerhoud me er niet van om er niet meer te rijden.
Ja ook ik weet de gevaren maar op het moment dat ik m'n helm opzet vergeet ik dat.
 
1x een total loss op het KB, maar dat weerhoud me er niet van om er niet meer te rijden.
Ja ook ik weet de gevaren maar op het moment dat ik m'n helm opzet vergeet ik dat.


Ja dat kun je zo hebben met een gesplete persoonlijkheid ( ik en ik) :+
 
haha ja idd.

Maar het is wel waar en een beetje raar.
Neem vandaag bijv, ik heb met de auto een heel stuk over m'n favo motor route gereden.
Zit ik op de motor ga ik ervoor en is het dolle pret.
Vandaag met de auto dacht ik op verschillende punten van WHOO als het hier fout zou gaan of als je hier :X

Dit heb ik wel vaker zonder m'n helm op.

Eenmaal m'n helm op is dat zien van gevaar ineens totaal verdwenen en ga aan het sturen.
Ook op plekken waar je beter jezelf in kan houden............
 
Hoi BB,

Nog even je topic "vervuilen". Een fikse tijd terug zocht je een circuitfiets omdat je de R1100S niet constant op het circuit wilde gebruiken. Heb je succes gehad in het zoeken naar een RSV of GSX-R? Zo ja, wat is het dan geworden?

Een R1.
 
1x een total loss op het KB, maar dat weerhoud me er niet van om er niet meer te rijden.
Ja ook ik weet de gevaren maar op het moment dat ik m'n helm opzet vergeet ik dat.

Ik denk dan aan iets met een ezel en een steen :+
 
Hoeveel ongelukken iemand heeft gehad blijkt ook hier dus weer ; niet voor iedereen is het evenredig relevant voor een gelijk aantal leermomenten

Nou haal je het wel uit zijn context,...

Om het weer in context te stoppen van wat ik bedoel:
Zoiets zij mijn vader ook na mijn 1ste moto ongeluk (niet op een KB overigens).
Maar dat was weer naar motorijden in het algemeen.
 
Laatst bewerkt:
Nou haal je het wel uit zijn context,...

Om het weer in context te stoppen van wat ik bedoel:
Grappig,.. zoiets zij mijn vader ook na mijn 1ste moto ongeluk (niet op een KB overigens).
Maar dat was weer naar motorijden in het algemeen.

Wat bedoelde je dan precies met die vraag?
 
Wat bedoelde je dan precies met die vraag?


Het was eigenlijk een retorische vraag. 1 ongeluk reageer je emotioneel op en is nu niet echt een goede maatstaf om conclusies aan te hangen. Zo ken ik mensen die zijn als de dood voor honden omdat ze een keer gebeten zijn.

Je zou de statistieken van racers op berg weggetjes moeten vergelijken met bijvoorbeeld racers op KB en file rijders om te bepalen of KB nu echt zo'n groot risico is.

Gedeeltelijk ben ik het wel met je eens betreft op het randje rijden in het algemeen, ik geloof echter niet dat het komt of beperkt word door klaverblad racers.

tuurlijk ben je vrij om je eigen mening erop na te houden, als je denkt dat het vooral op een KB gevaarlijk is. Ik denk echter dat degene die op het limiet rijden, geen KB nodig hebben om zich zelf kapot te rijden.
 
Het was eigenlijk een retorische vraag. 1 ongeluk reageer je emotioneel op en is nu niet echt een goede maatstaf om conclusies aan te hangen. Zo ken ik mensen die zijn als de dood voor honden omdat ze een keer gebeten zijn.

Je zou de statistieken van racers op berg weggetjes moeten vergelijken met bijvoorbeeld racers op KB en file rijders om te bepalen of KB nu echt zo'n groot risico is.

Gedeeltelijk ben ik het wel met je eens betreft op het randje rijden in het algemeen, ik geloof echter niet dat het komt of beperkt word door klaverblad racers.

tuurlijk ben je vrij om je eigen mening erop na te houden, als je denkt dat het vooral op een KB gevaarlijk is. Ik denk echter dat degene die op het limiet rijden, geen KB nodig hebben om zich zelf kapot te rijden.

ok,duidelijk.

Deels ben ik het ook met je eens,over op het randje rijden en en er vervolgens (fataal of niet) overheen gaan.

Waarom ik KB racen dom blijf vinden heb je ook kunnen lezen.
Heb er helemaal niks op tegen om lekker stevig door te rijden, maar racen op klaverbladen is dom/kortzichtig/russische ruoulette,etc.etc.
You name it.

Ik probeer van elke valpartij of elk ongeluk te leren, daardoor worden je overlevingskansen gewoon groter en beter.
Blijkbaar hebben velen dit niet(of ze praten alleen hier zo stoer) en dat verbaasde me oprecht. Het is dus ook 1 van de redenen waarom ik deze topic startte en het gewoon dom blijf vinden, want diegenen hebben zichzelf en -erger nog- hun naasten er uiteindelijk alleen maar mee en niet mij.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat iedereen het nu wel met elkaar eens is, dat op het uiterste randje rijden op de openbare weg gevaarlijk is. Ik denk alleen dat een groot aantal(waaronder ik) het niet met jou eens is, dat het op KB's gevaarlijker is. Als jij je grenzen aan het verleggen bent en je rijd 180 op een 80 km weg en je hebt een oprit over het hoofd gezien, dan sta je gewoon niet meer op als daar opeens een voertuig uit komt. Het is minstens net zo link. Als jij in de bergen een haarspeldbocht instuurt en je voorwiel glijd ergens over weg, dan ga je met een beetje pech(hoeft vaak niet eens veel pech te zijn) voorover een diep dal in. Mag je ook blij zijn als je dan hier nog een zeurtopic kunt openen.
 
Het botst al behoorlijk tijdens de discussie die hier wordt gevoerd, je hoeft niet meer een klavertje vier op te zoeken om te zien of je ergens bovenop klapt.

*O* :+ :o :P }) :]
 
De discussie blijft leuk om te lezen... *D


Vooral het stukje tussen Kawarez en Boefje is leuk om te lezen... zo is het leuk met elkaar te discussieren. Jammer dat anderen vaak met modder gooien.
Ik kan genieten van een goed gevoerde discussie! En je mag het hier nog steeds met elkaar oneens zijn. Ook dat is prima. Laat elkaar in elkaars waarde... ;)
 
Hmmm...ik heb regelmatig rijlessers op het kb gezien dus blijkbaar valt er toch iets te leren aan continu hetzelfde bochtje pakken...en zo heb ik het zelf ook altijd ervaren, naast het feit dat er NL (waar 60km/u de nieuwe max aan het worden is...) nou eenmaal weinig strakke en snelle bochten te vinden zijn, niks mooiers dan op een mooie zomeravond op heen en terugweg van/naar het kb elke op- en afrit even mee te pikken...
 
De discussie blijft leuk om te lezen... *D


Vooral het stukje tussen Kawarez en Boefje is leuk om te lezen... zo is het leuk met elkaar te discussieren. Jammer dat anderen vaak met modder gooien.
Ik kan genieten van een goed gevoerde discussie! En je mag het hier nog steeds met elkaar oneens zijn. Ook dat is prima. Laat elkaar in elkaars waarde... ;)


:$ *O*

Ik denk dat iedereen het nu wel met elkaar eens is, dat op het uiterste randje rijden op de openbare weg gevaarlijk is. Ik denk alleen dat een groot aantal(waaronder ik) het niet met jou eens is, dat het op KB's gevaarlijker is. Als jij je grenzen aan het verleggen bent en je rijd 180 op een 80 km weg en je hebt een oprit over het hoofd gezien, dan sta je gewoon niet meer op als daar opeens een voertuig uit komt. Het is minstens net zo link. Als jij in de bergen een haarspeldbocht instuurt en je voorwiel glijd ergens over weg, dan ga je met een beetje pech(hoeft vaak niet eens veel pech te zijn) voorover een diep dal in. Mag je ook blij zijn als je dan hier nog een zeurtopic kunt openen.


Ieder rijvlak heeft zn eigen risico's

Een bergpas die je een of twee keer rijdt, WEET je dat daar gevaren op de loer liggen, en rij je stukken bewuster dan "normaal".

Het grootste gevaar op een KB ben jijzelf, omdat je OF moe wordt of jezelf gaat overschatten of pushen. Op een KB is de psychische factor gewoon het grootste gevaar, waar bij bergpasjes de omgeving het is.

Bovendien, als je 180 op een 80 weg rijdt, dan neem ik aan dat je daar vaker geweest bent en dus het terrein kent, anders ben je imho gewoon dom, lomp en (levens)gevaarlijk bezig. (gezien reactietijd/remafstand enz enz enz)

Van jezelf kun je niet winnen ;) denk daar maar eens over na ;)
 
Een Magnat Debon,zwart 8-)

Openbare weg is geen speelgoed.Speeltuinen zijn meestal afgeschermd met hekjes enzo,zodat er geen overig verkeer kan komen. Heeee, om het Asser circuit staat ook een nhek,zou dat dan ook ..........
Of ken jij een klaverblad met hekwerk er omheen :?

Ja.. noemen ze alleen een VANGRAIL.
 
En nu maar hopen dat er snel onder die vangrail nog een geleider komt opdat je hoofdje er niet afgaat als je onder die vangrail doorschiet.

:o
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan